رواية زهرة قلبي الفصل الثالث عشر والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية زهرة قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن.. ملحوظة قبل البدا عند البحث عن الرواية اكتب في جوجل "رواية زهرة قلبي دليل الروايات" لكي يظهر لك جميع فصول الرواية كاملة

رواية زهرة قلبي الفصل الأخير

"انا سنداك ومعاك فـ اللين والكرب،، وبحبك اد ما ف العالم م كرة وحب♥️''
_كان اتفضل 3 ايام ع فرح ياسين وصفية ، كانت صفية مبسوطة جدااا وياسين كذلك بس دا بردو ميخلاش من برود صفية مع ياسين واهتمام ياسين بصفية ،، كان قبل الفرح بيومين كانت مريم قاعدة ف البلكونة بتاعت اوضتهاا ومشغلة عمرو دياب وسرحانة ، "اوضهه مريم واحمد فوق بعض" ، كان احمد قاعد ف اوضتو بيفكر ف مريم اللي سرقت قلبة وعقلة وهو مش واخد بالة وفجأة سمع صوت اغاني ودخل البلكونة لقي مريم واقفة بتشرب قهوة وسرحانة مع اغاني عمرو دياب 
احمد بهمس :بس بس بسسسس
مريم وفاقت من سرحانها وبتتلفت يمين وشمال عشان تشوف الصوت جاي منين لقيتة من احمد 
مريم = ايي في ايي 
احمد : ينفع نتكلم شوية محتاج اتكلم معاكي 
مريم =دلوقتي ؟ انت مش عارف الساعة كاام 
احمد : معلش ي مريم عشان خاطري ، محتاج فعلا اتكلم معاكي ، مريم = طيب حاضر هعمل اتنين قهوة واجيلك استناني ف الجنينة 
راحت مريم عملت القهوة واحمد كان مستنيهاا ولقاها جاية علية بصلها وابتسم....
مريم : اتفضل "بتديلة القهوة"
احمد بابتسامة= شكرا 
مريم : هااا كنت عاوزنيي ف اية
احمد = احم مريم انا اسف جدا
مريم : مش فهمة بتتاسف ع اية 
احمد =ع طريقتي معاكي الكام يوم اللي فاتو 
مريم : عادي ي احمد محصلش حاجة انا مش مضايقة حصل خير 
احمد =تماااام 
وسكتو شوية مش طويلة 
احمد : بتحبيي؟؟
مريم واتفاجئت من السؤال = لية السؤال دا مش فهمة 
احمد : ممكن تجاوبي عادي 
مريم وارتبكت شوية = ااههه
احمد : وهو ، بيحبك؟
مريم = عمرو ما شااف حبو ليا دايما بيعتبرني اختة وصحبتة مش اكتر مع ان من ساعت ما عرفتة ونا محبتش غيرة ولا هعرف احب حد كدا 
احمد : غبيييي 
مريم = مين اللي غبي مش فهمة 
احمد : احم اقصد هو غبي ان اللي يلاقي حد حلو وقمر كدا ويلاقي حبة واهتمامة بية وبكل تفاصيلة وميشوفش الحب دا يبقي غبي 
مريم وبتكلم نفسها بصوت واطي = قول لنفسك يخويا 
احمد : سمعتك ع فكرة😉 
مريم وارتبكت = احممم مش فهمة سمعت ايه 
احمد وهو يقلد مريم : قول لنفسك يخوياا 
مريم = هاااا لاااا مقصدش
احمد : بتحبيني
مريم واربكت جداا =...
احمد :مريم ردي عليا بتحبيني
مريم وبدأت ف العياط = محبتش حد قدك ي احمد كنت بتمني انك بتحبني ولو ل ذرة من حبي ليك ، كنت بتروح مع دي وتيجي مع دي وتسهر مع دي وكنت بتيجي وتحكيلي ونا اقعد اسمعك كنت ببقي همووت من الغيرة بس انت مكنتش بتلاحظ دا ، اول ما جينا هنا وانت كنت عمال تتغزل ف زهرة ومش حااسس بالنار اللي كانت جوايا ي احمد كل دا ومكنتش حاسس اد اية انا بحبك و مكنتش شايف ان اقرب حد ليك بيحبك كل دا 
احمد = والله كنت غبييي وغبي جدا كمان انا بحبك يا مريم انا عارف انك ممكن متصدقيش بس انا فعلا بحبك جدا وعاوزك معايا علي طول معرفش حبيتك امتا وازاي بس اللي اعرفو ان اللي ف قلبي ليكي دا من زمان اوي من ساعت معرفتك بس كنت بكدب نفسي ومكنتش لاقي اللي يطلع الحب اللي جوايا ليكي مريم انا مش عاوز غيرك ف حياتي والله ، عارف ان زعلتك مني كتير وجيت عليكي كتير بس انا اسف وحقك عليا وصدقيني لو وافقتي نكون سوا صدقيني هعوضك عن كل حاجة مريم انا بحبك جدا 
مريم: احمد انا كمان جدا ومش عاوزة غيرك من الدنيا 
احمد = تقبلي تتجوزيني 
مريم وفرحت جدا جدا وكانت الفرحة مش سيعاها = ااااه يلا بينا ،احمد وضحك جدا عليها :يلا بينا فين 
مريم = نتجوز 
احمد : يمجنووونهه طب اطلب ايديكي من باباكي لما نرجع القاهرة بصي احنا نتجوز علي طول احنا مش محتاجين خطوبة 
مريم وضحكت علية ، وقعدو مع بعض شوية وطلعو وكل واحد دخل اوضتة وهو مبسوط جدا 
أنا و إنت بميت لمه مش محتاجين لمه لمّا بشوفك بنسىٰ أنا مين♥️'.
كان اتفضل يومين علي الفرح وكان الكل بيجهز الشنط وحجاتة لانهم هيسافرو القاهرة " لان ياسين عامل فرحة ف القاهرة وف قاعة كبيرة جدااا وقرر ان هيعيش هو وصفية ف القاهرة وهيرجعو البلد ف الاجازات " ،
"زين والمفروض ان فترة اجازتة وشغلو اللي كانو ف البلد خلصت والمفروض ان يرجع القاهرة ف هيرجع هو وزهرة القاهرة واحمد ومريم معاهم " 
كلهم جهزو وحضرو حالهم وسافرو القاهرة 
جهه يوم الفرح .... "كان ياسين بمعني الكلمة قمر كان لابس بدلة سودا وقميص ابيض والبدلة كانت متفصلة علية بالحرف مع عضلاتة حاجة كدا قمر" 
كانت صفية جميلة جدا ورقيقة بطريقة غبية ، كان فستانهاا جميل ورقيق جدا 
راح ياسين وزين البيوتي سنتر عشان ياخدة صفية وخدها زين وسلمها ل ياسين 
ياسين اول ما شافهاا اتسحر بجمالها كانت فعلا ملكة واسرت قلبة وكيانة كانو الاتنين حلوين جدا،، وباسها من دماغهاا وخدها وراحو القاعة 
وصلو القاعة وعدي اليوم بسلام وكان يوم جميل جدا ع الكل 
روحو الكل وزين خد زهرة ورجعو شقتهم ، وخد ياسين صفية وراحو الفندق وطلعو ع الجناح بتاعهم ودخلو 
ياسين :مبروك يحبيبتي 
صفية بكسوف جامد = الله يبارك فيك
ياسين : هااا بقي كنتي منكدة عليا لية 😉
صفية = بالله عليك روحني عند ماما انا عاوزة ماما وزين ، بص انا هروح انهاردة انام ف حضن امي عشان وحشتني جدا وبكرا هبقي اجيلك 
ياسين وضحك جدا ع شكلها : هو انتي مفكرة ان دخول الحمام زي خروجة انتي خلاص دخلتي عش الزوجية ومش هتخرجي منة تاني وقرب منها جامد😉 
صفية بارتباك = ياسين انا جعانة 
ياسين :امممممم طيب يلا ناكل بس خشي غيري هدومك وخدي دش ونا هستناكي 
دخلت صفية خدت شاور ولقت "قمصان نوم محطوطة ف الحمام "
صفية :اي قلة الادب دي انا استحالة البس كدا 
بعد فترة خرجت صفية وكان ياسين قاعد مستنيها لما تخرج وعاوز يشوفها هتلبس اللبس اللي جابهولها ولا لا بس اتصدم لما شافها خارجة لابسة ترينج برمودة علية ميكي موس 
بص ياسين لصفية ودخل خد شاور وخرج كان عريان مكنش لابس غير شورت ، صفية واتصدمت واتكسفت ووشها احمر ، صفية : اية اللي انت لابسة داااا لو سمحت البس حاجة مينفعش كدااا
ياسين = والله انا حر وكمان انتي مراتي اية الكسوف ف كدا 
صفية عشان تهرب منة :طب لو سمحت انا جعانة 
ياسين وفهم ان هيا عاوزة تهرب منة =طيب تعالي ، وقعدو ياكلو فضلت صفية ساعتين بتاكل لحد م زهقت كانت كل م تشبع تفتكر ياسين عاوز منها اية ف تعد تاكل اكتر ، ياسين وفهمها وضحك عليهاا ، وراح قعد جمبهااا وحط ايدة ع كتفهاا ومال عليها وباسها  من خدهاا ، صفية اتكسفت جامد وغمضت عنيها وراح ياسين قالها بحبك وشالها 😂♥️
'‏وأنت البلاد وأرض السلام
 وحضنٌ لقلبي إذا ما ظُلِمْ .♥️'
_ احمد ومريم اتخطبو وكان يوم خطوبتهم يوم كتب كتابهم 
احمد : بحبك 
مريم = انا بحبك اووووييي 
وشالها احمد وحضنها جاامد 🤍
يوم ما جت عيونة فـِ عنياَ وشوُفت ضِحكتة الجَميِلة ديا ، بحلم بيوم ما يبقَي ليَا وابقَي لية واصحا الاقي حبيبي حوليا 🌎' 
...............
كان زين زين راجع م الشغل ولقي زهرة قاعدة بتعيط 
زين وجهه وقرب منها وباسها من خدها : مالك يا زهرتي 
زهرة= مفيش وفتحت ف العياط اكتر 
زين وعرف ان دا من الحمل 
زين : طب تعالي بس قوليلي اي ال مضايقك ف اوضتنا وخدها زين ودخلو الاوضهه ووقفها قدام المراية وحضنها من ضهرها 
زين : وحشتيني
زهرة وبطلت عياط وابتسمتلة =وانت كمان جدا 
زين : عارف انك بتحبي الشوكلاتة ونفسك فيها ف جبتلك 
زهرة وفرحت جدا= بجد يا زين هيا فين 
زين وشاورلها علي خدة ف فهمت وراحت بايساة من خدة واداها الشوكلاتة 
زهرة : بجد ميرسي جدا يا زين انا بحبك اووووييي ربنا يخليك ليا زين بجد انا مش عارفة اوصفلك مدي حبي ليك وان اد اية انا بحبك وممتنة ليك علي كل لحظة حلوة انت عيشتهالي بعد سنين عذاب انت اخويا وصحبي وحبيبي وجوزي وابني انت عوض ربنا ليا عن كل تعب انا لو قعدت سنين عمري احكي اد ايه ان بحبك مش هيكفي 
زين = شششششش انا بحبك ومش عاوز غيرك ف حياتي وكفاية انك جمبي وقريب هيجيلي حتة منك ربنا يخليكو ليا ، وقرب منهااا وشالها و....😂
كل الاشيْاء الجميله أكتملت بِك.♥️
........ 
بعد شهور 
زهرة : زييييين زيييين اصحييي يااااا زيين انااا بولد 
زين =زهرة بالله عليكي سبيني انام انتي بقالك شهرين ع الحال دا وكل مرة وف الاخر مبتولديش ، نامي يا حبيبتي دلوقتي والصبح هنروح نولد كلنا بس سبيني انام الله يخليكي 
زهرة : ززيييييينن الحقنييي يااا زييين بووللد الحقنيييي 
زين وقاااام مفزوع 
زين : طب اهدي اهدي هلبس ق ثواني وهننزل اهدييي 
لبس زين وخد زهرة وراحو المستشفي ، كانت زهره بتصرخ جامد لحد ما لبسوها وجهزوها عشان داخلة العمليات 
زين وهو بيكلم الدكتور....
زين : هيا مش المفروض هتولد كمان يومين يا دكتور 
الدكتور = الطلق نزل عليها بدري ولازم تولد 
كان زين واقف ف الكوريدور بتاع المستشفي وكان زهرة علي التورلية زين جري عليها ومسك اديها وقالها اهدي اهدي انا معاكي متخافيش 
زهرة = منك لله انت اللي عملت فياااا كدااااا طلقناااااااييي 
زين : اهدييي يااا زهرة عشان خاطري ،، وخدو زهرة اوضهه العملياات وبعد ساعات خرجت الممرضة و معاها بنوتة كانت صغنونة خالص كانت ملامحها كلها ملامح زهرة ، شال زين البنوتة وبصلهااا وكان فرحاان جدا وعيط وهو شايلها ولقي حد بيخبط علي كتفة وكان ياسين وصفية وبعدها الكل جهه ودخلو علي زهرة بعد ما فاقت وسلمو عليها وخرجو ، كان زين مع زهرة 
زهرة : بص جميلة ازاي وصغنونة 
 زين = هتسميها اية 
زهرة : اممممم هنسميها رسيل 
زين =اممممم حلو رسيل ، رسيل زين السيوفي
زين =  انتو حياتي كلها انا بحبكو اويي ربنا يخليكو ليا وميحرمنيش منكو ابدا 
زهرة : ربنا يخليك ليناا يا زيني واحنا بنحبك اكتر 
"احمد ومريم اتجوزو ومريم حامل ف الشهر الرابع ،، ياسين وصفية حياتهم كويسة جدا وحامل ف الشهر السابع
انت مني و فيني و إلي 🤍
تمت بحمدالله.. رواية جديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent