رواية جحيم الجاسر الفصل الثاني عشر 12

الصفحة الرئيسية

رواية جحيم الجاسر الفصل الثاني عشر 12 للكاتبة المجهولة

رواية جحيم الجاسر الفصل الثاني عشر 12

مصطفي بضحك : لا يافري احنا اتصالحنا من زمان وبقينا أصحاب اوي كمان
فريدة : دا كلو من ورايا ماشي يامصطفى انا هوريك
جاسر : مش يلا بقا ولا ايه احنا حنرج كلنا القاهرة النهاردة
مصطفى : انا لا شغلي كلو هنا مش هينفع ارجع هبقي اجي ازورك واطمن عليكم
سلوى : طب يلا علشان نلحق نجهز الشنط
روحو كلهم البيت وجهزو الشنط وودعو مصطفى وركبو عربية جاسر ومشيو..... بعد ساعات وصلو القاهرة وجاسر وفريدة نزلو مع محمد وسلوي بيتهم
محمد : ياااه سنتين بحالهم مجتش هنا كنت بحب البيت دا اوي في كل زكراياتينا الحلوة
جاسر : نستأذن احنا بقا ياعمي
بقلم الكاتبة المجهولة
محمد بتحذير : جاسر مش حوصيك على فريدة
جاسر : متخافش ياعمي اللي حصل زمان مش حيتكرر تاني
سلوى ومحمد حضنو فريدة و ودعوها وجاسر وفريدة مشيو
جاسر شال شنط فريدة من العربية ودخل وهو ماسك ايدها
زينب بلهفة : جاسر طمني عملت ايه..... بسعادة : فريدة
فريدة جريت عليها وحضنتها : وحشتيني اوووي يا زوزو
زينب ببكاء : وحشتيني اكتر ياروح قلب زوزو الحمد الله على سلامتك
فريدة : الله يسلمك ياماما عاملة ايه
زينب : كدا يابت يافريدة متكلمنيش تطمني عليا خالص ومطلعة عين الواد ومش راضية ترجعي
فريدة بضحك : معلش بقا اهو اللي حصل
جاسر : عن اذنك ياماما حنطلع نرتاح شوية من الطريق وبكرةالصبح حبعتلك فريدة تقعد معاكي
زينب : ماشاي يا حبايبي اطلعو
جاسر اخد فريدة وطلعو شقتهم فتح الباب ودخل وفريدة دخلت وراه فضلت باصة للشقة وافتكرت اول يوم دخلت فيه والكلام اللي جاسر قاله (بكرهك _ جحيمك _ اسوء ايام حياتك) كل الكلمات دي كانت بتتردد في بال فريدة ومن غير ماتحس دموعها نزلت زي الشلال جاسر كان بيدخل الشنط سمع صوت شهقاتها العالية بص عليها شافها وكانت بتعيط جامد وهي بتبص على الشقة عرف ان هي بتفتكر اللي حصل زمان... جاسر غمض عينيه بوجع وراح عند فريدة وحاطها بايده بحنية
بقلم الكاتبة المجهولة
جاسر : اوعدك أن الغلط اللي عملته زمان بغباء مني مش حيتكرر تاني ارجوكي يافريدة حاولي تنسى ونفتح صفحة جديدة من الاول
فريدة ببكاء : ان انت عاملتني وحش اوي ياجاجاسر
جاسر بألم : عارف والله عارف ياحببتي اني قسيت عليكي اوي انا اسف وحعوضك عن كل لحظة ألم عشتيها
فريدة : وانا مصدقاك ومتاكدة من دا
بقلم الكاتبة المجهولة
جاسر : طيب لا بقا علشان تنامي اكيد تعبانة من الطريق
دخلت فريدة واخدت دش و لبست برمودة لونها اسود وبلوزة لونها أبيض وعليها قلوب سودة وجمعت شعرها بعشوائية ونزلت شوية خصلات وجاسر كان لابس برمودة سودة وتيشرت رمادي....... جاسر اول ماشاف فريدة انبهر بجمالها وراح عندها وطبع قبلة رقيقة على خدها فريدة وشها بقا زي الفراولة واتكسفت وحطت راسها في الأرض
جاسر : يارب الصبر والليلة دي تعدي على خير
فريدة ضحكت بصوت ودا زاد من جنون جاسر
جاسر بضحك : دا انتي بتغريني بقا
فريدة بتوتر : احمم طيب يلا نصلي ركعتين بداية حياتنا الجديدة
جاسر ابتسم : اكيد يلا ادخلي البسي الاسدال
فريدة دخلت لبست إسدال الصلاة وطلعت وصلو مع بعض جاسر كان الإمام فريدة حبت صوته في التلاوة اوي وحست ان فيه خشوع وفضل يدعي وهي تقول امين وراه جاسر وفريدة دعو كتير ان ربنا يوفقهم في حياتهم الجديدة ويبعد عنهم اي حاجة وحشة و الاتنين بكو في السجود.... بعد ماخلص جاسر مسك ايد فريدة وبدأ يقول اذكار وهي تقول وراه......... خلصو صلاة وفريدة غيرت الاسدال ونامو الاتنين جنب بعض فريدة كانت في حضن جاسر والاتنين حاسين بالأمان جنب بعض والفرحة مش سايعاهم
google-playkhamsatmostaqltradent