رواية الحب والعذاب الفصل الرابع 4 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية الحب والعذاب الفصل الرابع 4 بقلم  نور عصام

رواية الحب والعذاب الفصل الرابع 4

طارق   انا شاكك في حاجه
خالد  ايه هي
طارق   انهم ممكن يتصالحو وخصوصا لما شوفتهم امبارح بعد الشغل وهما بيركبو مع بعض
خالد   لا مستحيل علي مش هيقبل يتجوزها بعد ما شاف الصور حتي لو هي اقنعته انها بريئه هيفضل دايما شاكك فيها
طارق   بس
علي   دخل عليهم قبل طارق ما يكمل وبصوت عالي قال اه ياولاد الكلب ونزل ضرب فيهم زي المجنون
مني   جريت علي صوتهم وبتحاول تمسك علي
خيري   بصوت كالرعد قال في ايه انتو ازاي تعملو كدا هنا ودا بيكون صاحب السوبر ماركت
علي   بصله وما قدر يتمالك اعصابه وراح عليهم تاني يضرب فيهم بكل قوه بقلمي نور عصام
خيري   شده وقاله ممكن افهم ايه اللي حصل 
علي   بصلهم بأرف وقال تتكلمو انتو ولا اتكلم انا 
خالد وطارق طبعا روحهم هطلع وبعدين
خالد  قال انا مش فاهم انت بتتكلم علي ايه 
طارق   بص ل خيري وقاد استاذ خيري احنا كنا بنغير علشان الشغل وفجأه دخل زي المجنون وعمل اللي عمله زي ما حضرتك شايف حتي آنسه مني شاهده
خيري   بصلهم وشك ف كلامهم لانه يعرف علي من زمان وبعدين قال طيب تعالو معايا عالمكتب وبعدين قال ل مني روحي شوفي شغلك
مني   حاضر ومشيت
خيري  راح المكتب وهما وراه وبعدين بص ل علي وقاله اقعد يا علي واقف ليه
طارق وخالد كانو متغاظين 
خيري   ممكن تقفلو الباب وتيجو هنا قدامي وفعلا حصل وبعدين شغل الكاميرا وسمع كل الحوار اللي دار بينهم وبعدين دخول علي واتفاجئ باللي هما عملوه
علي   قاله ولاد الكلب علشان رفضته فكرو ينتقمو منها
خيري   قاله اهدي يا علي وبصله علشان يسكت 
علي  احتراما ليه مسك نفسه بالعافيه
خيري    قالهم طبعا انا معايا دليل ضدكم دلوقتي يوديكم ف ستين داهيه وعلي من حقه هو ودهب يرفعو قضيه عليكم وانا هشهد معهم أكيد بقلمي نور عصام
طارق    بكسرة نفس قال احنا اسفين يا استاذ خيري 
خالد  مش قادر ينطق
خير  قال الأسف مش ليا انتو هتتأسفو ل علي ويا يقبل يا يرفض وكمان دهب اللي كنتي هدمرو سمعتها
طارق   اللي حضرتك شايفه هنعمله
علي   بس انا مش هقبل منهم اسف وهعرف اخد حقي ازاي
خيري   لحظه يا علي لو سمحت وبعدين بصلهم وقال اول حاجه انتو شوفتو ان علي مش قابل اسفكم وبصراحه ولا انا وبكدا انتو ملكوش شغل عندي لاني مقبلش اشغل حد عندي بالقزاره دي رواية الحب والعذاب بقلمي نور عصام والمفروض دلوقتي ابلغ عنكم
طارق   بس يا استاذ خيري
خيري   انا لسه مخلصتش كلامي
طارق   اتفضل حضرتك ايه اللي عاوزه
خيري    تختارو السجن وتبهدلو اهلكم معاكم دا غير سمعت اخواتكم البنات اللي هتتدمر بتصرفكم ولا تمضو علي شيك كل واحد فيكم بربع مليون جنيه 
خالد   بانفعال قال نعم
خيري   اهدي شويه يا سي خالد انت غلط وعلي لو رفع دعوه هيكسبها وهياخد تعويض رد شرف وبردو انت هتتحبس
خالد   يعني ايه بقا
طارق   فكر ف اخواته البنات وامه وبعدين وانا موافق
خالد   انت بتقول ايه انت اتجننت
طارق   بقول اني غلط لما مشيت وراك واستحق اللي يحصل معايا دلوقتي لكن مش هقدر اتحمل بهدلت امي واخواتي البنات وخصوصا وهما ملهومش حد غيري
خالد  بصله بغيظ وبعدين قال المبلغ كبير هنجيبه منين احنا
خيري   اتحمل نتيجه غلطك وانا من عندي هقنع علي ان ما يقدم الشيكات للنيابه طول ما انتو محترمين
خالد  ايوا يعني هنعيش تحت رحمه الاستاذ علي
خيري   خلاص براحتك ورفع سماعة الفون
طارق    بتعمل ايه حضرتك
خيري  هطلب الشرطه تيجي وتاخدكم واديهم الدليل وهقف مع علي لحد ما ياخد حقه منكم ومش هسيبه ابدا
طارق   لا لا انا موافق ومستعد امضي عالشيك
خالد   ساكت ومش بيرد
خيري   تمام كدا وطلع دفتر الشيكات  ومضاهم وبعدين قالهم اتفضلو خدو باقي حسابكم اهلكم ملهومش دنب ومش عاوز اشوف وش حد تاني منكم وإلا
طارق   مفيش داعي يا استاذ خيري وخرجو
خيري   اعتقد كدا حقك رجع وزي ما سمعت انهم حذفو الصور يعني خلاص مفيش حاجه تخاف منها ومعتقدش انهم هيعملو اي حاجه تضرك انت ودهب ف يوم من الايام علشان هيخافو من الشيكات
علي   اتنهد وبعدين قاله ولاد الكلب خلوني اتعاملت معها باسلوب زي الزفت واهانتها بكل الطرق 
خيري   للاسف انت غلطان لانك عارفها كويس والمفروض متشكش فيها ابدا
علي  معك حق بس انا لما شوفت الصور ما قدرت اتمالك نفسي واتغلبت عليا عصبيتي
خيري   عذرك بس اتمني تصالحها
علي  حاولت بس مش راضيه 
خيري   حاول مره والف دهب بنت حلال وتستاهل
علي   فعلا وشكرا جدا علي كل اللي عملته معايا
خيري   انت زي ابني واللي غلط لازم يتعاقب
علي  قام وشكره مره تانيه وبعدين راح يكمل شغل
دهب   قامت وراحت تساعد امها ف المطبخ
صفاء   خليكي يا بنتي شكلك تعبان
دهب   لا يا ماما انا بقيت كويسه
صفاء   مالك يا حبيبتي فيكي ايه
دهب   ولا حاجه يا ماما 
صفاء   هتخبي عليا يا دهب هو انا يعني مش عرفاكي
دهب   اتنهدت وبعدين قالت مشاكل ف الشغل
صفاء   مشاكل ف الشغل ولا زعلانه مع علي
دهب   صعبت عليها نفسها دموعها نزلت غصب عنها
صفاء   اخدتها ف حضنها وطبطبت عليها وقالتلها اهدي
دهب   بعد ما هديت قالت انا خلاص يا ماما مش عوزاه
صفاء   يا مصبتي ليه يا بنتي
دهب   مفيش يا ماما بس بيتعصب عليا كتير وانا تعبت وزهئت ومش قادره اتحمل
صفاء   مدت ايدها ومسكتها من ايدها وقالت هو راجل زي اي راحل بالدنيا لما يزعل بتعصب شويه لكن حنين وقلبه ابيض وبيحبك وشاريكي 
دهب   معلش يا ماما ممكن تروحي تقولي ل طنط هناء ان موضوعنا انتهي كفايه لحد كدا 
صفاء   طيب استهدي بالله كدا وقوليلي ايه اللي حصل
دهب   بتوتر قالت زي ما قولتلك يا ماما وعلشان خاطري متضغطيش عليا
صفاء    بضغط عليها قالت مادام قولتي كدا يبقي انتي اللي غلطانه بقلمي نور عصام
دهب   بقهر قالت جايز يا ماما
صفاء   طيب اهدي وانا هتكلم معاه
دهب   بالله عليكي يا ماما متكلمهوش انا خلاص
صفاء   خلاص ايه يا دهب مش بعد دا كله وتقولي خلاص
دهب   ماما الموضوع انتهي
صفاء   بقا كدا يا دهب
دهب   ايوا
صفاء   ماشي يعني لو جه حد يتجوزك هتوافقي
دهب   ايوا
صفاء   كويس كدا وانا كمان موافقه
دهب   استغربت
صفاء   قالتلها ام عاطف قالتلي عليكي ف الفرح لإبنها ياسر
دهب   نعم
صفاء   ايه هو انتي هتقعدي من غير جواز وبعدين بصتلها وقالت مادام مش عاوزه علي يبقي توافقي علي ياسر
دهب   قامت وهي متعصبه وراحت اوضتها 
صفاء   ابتسمت وقالت شويه عيال ربنا يهدي والباب خبط 
هناء   دخلت وقالت ساعه علي ماتفتحي
صفاء   تعالي تعالي دا انا كنت لسه هجيلك
هناء   في حاجه
صفاء   المعدول ابنك
هناء   مالو تاني اوعي تقولي مزعل دهب
صفاء   ياريت زعل بس دا شكل الموضوع كبير
هناء   يعني عرفتي حاجه
صفاء   ابدا كل الي قالتله انها مش عوزاه وقالتلي اجي اقولك ننهي الموضع من الأخير
هناء   أخر ايه وزفت ايه علي دماغهم هما الاتنين بس لما يجو من الشغل ليا كلام تاني معاهم 
صفاء    دهب جوا مرحتش انهارده
هناء   بجد
صفاء   ايوا
هناء   طيب انا هقوم ادخلها واشوف مالها بس عالله تتكلم
صفاء   ربنا يهديها انا هروح اشوف الاكل علي ما تشوفيها
هناء  راحت وخبطت عليها ودخلت
دهب   اهلا يا طنط تعالي بقلمي نور عصام
هناء   ازيك يا قمر ماما قالتلي انك تعبانه
دهب   الحمد لله بقيت كويسه لما شوفتك
هناء   بخبث قالت لا ولسه لما تشوفي الواد علي هتبقي احسن اكيد هو اي حد
دهب   اتنهدت 
هناء   مالك يا دودو انتي زعلانه مع علي
دهب   عادي يا طنط ما انتي عرفه
هناء   طيب ممكن تقوليلي ايه اللي حصل
دهب    انا اسفه ابقي اسأليه هو انا كل اللي عندي اننا ننهي الموضوع اللي مبتداش اصلا وكله غم ونكد
هناء   راحت واخدتها ف حضنها وبعدين قالت انا مش عاوزه اعرف ايه اللي حصل بس كل الي هقولهولك انك متبقيش ضعيفه وتسيبي حبك بالسهوله دي وبصتلها وقالت دا مش اي حب دا حب وعشق سنين وكلنا شوفناه وعرفينه كويس
دهب   خلاص يا طنط كل شئ انتهي
هناء   لا منتهاش وانا هخليه يجي لحد عندك ويصالحك
دهب   بلاش لاني مش هقابله
هناء   طيب ايه رأيك تجننيه شويه وتخليه يلف حوالين نفسه علشان يحرم يزعلك تاني وخصوصا وانا حسه انه هو اللي غلطان بس متطوليش يعني ابعدي شويه وخلاص
دهب    فهمتها وقالت ولا شويه ولا كتير
هناء   طيب لو قولتلك علشان خاطري
دهب   رمت نفسها ف حضنها وعيطت
هناء   مسحت دموعها وقالتها اهدي يا حبيبتي والله لأخليه يقول حقي برقيتي بس انتي متزعليش
دهب   سكتت 
هناء   باستها من خدها وقالت انا همشي دلوقتي علشان اكمل الأمل احسن زمان عمك جاي
دهب    اومئت بعيونها
علي   بعد انتهاء الشغل خرج وروح عالبيت وفتح الفون وقال حرام عليكي ولا رساله تردي عليها من امبارح هتجنن
وبعد بعض الوقت
علي   وصل البيت وراح خبط علي شقة دهب
رحمه  فتحت وقالت اهلا ابو علي 
علي   دهب فين 
رحمه  ايه مفيش ازيك ولا عامله ايه
علي  انجزي هي فين
رحمه  جوا ف اوضتها 
علي   وماما فين 
رحمه   عندكم
علي  طيب اوعي علشان عاوز اكلمها
رحمه   بمرح قالت تعالي هنا يا جدع انت هي وكاله من غير بواب تكلم مين والناس نايمين
علي    هههههه اوعي يا بت من وشي 
رحمه   علي جثتي
علي   مبلاااش
رحمه   بصت وراه وقالت حبيبي يا مصطفي جيت ف وقتك
علي  بص وراه ملقاش حد مسكها من قفاها وقالها غوري نادي لأمك من عندنا علي ادخل اكلمها 
رحمه   قالت طيب براحه عليها علشان من امبارح وهي بتعيط وما نامت كل اليل بقلمي نور عصام
علي   قالها متقلقيش 
رحمه   طيب انا هروح انادي ماما
علي   راح وخبط علي دهب
دهب   قالت رحمه انا عاوزه انام
علي   دخل وقالها مفيش نوم وجوزك موجود ايه مفيش احساس بالمسؤليه خالص
دهب   اتخضت وقامت قعدت 
علي    اهدي اهدي هو انا غريب
دهب  بصتله بغيظ وقالت انت ايه اللي دخلك هنا وايه اصلا اللي جابك انا مش عاوزه اشوف وشك والفاتحه اللي قرينهاها خلاص فضتها وماما راحت تقول عندكم
علي   اممم وراح قعد جنبها وحط ايده علي كتفها وقال انتي بتتكلمي علي فاتحه بقالها سنين وخلاص فضتيها
دهب   ايوا خلاص انتهينا
علي    طيب بما اننا فضينا الفاتحه انا بقا عاوز مراتي حبيبتي اللي اتجوزتها رسمي عند مأذون 
دهب   غور من وشي 
علي   ليه كدا ف واحده عاقله تقول كدا لجوزها حبيبها
دهب   متعصبنيش يا علي 
علي   الله اسم علي طالع منك يجنن وخصوصا بعد ما بقيتي مراتي بصراحه له طعم تاني
دهب   قامت وقفت وقالت اقسم بالله لو ما مشيت من هنا 
علي  قاطعها وقال هتعملي ايه هتقوليهم انك بتطردي جوزك
دهب   جوز ف عينك انا معنديش جوز ولا زفت
علي   معندكيش زفت ماشي لكن طبعا عندك جوز
دهب   اتغاظت من بردوه وزئته علشان تخرج من الاوضه
علي   مسكها من دراعها وضمها ليه
دهب   بتوتر قالت ابعد عني
علي   مش هبعد مراتي وانا حر
دهب   بنرفزه قالت ابعد عني حد يدخل علينا 
علي   اممم يعني خايفه حد يدخل لكن مش ممانعه وجودك ف حضني بقلمي نور عصام
دهب   زئته بقوه وقالت ماشي يا علي انا هوريك
علي   شدها تاني عليها وقرب من وشها وقالها بحبك وبموت فيكي وعمري ما هسيبك 
دهب   بانفاس متقطعه قالت وانا بكرهك ومش طيقاك
علي   قرب من شفايفها واطبق بشفتيه عليها
دهب   بتقاومه
علي   شدد من احتضانها اكتر وتعمق ف قبلته
دهب    خلاص ما عادت قادره تتحمل استسلمت
علي   حس بيها بعد عنها واخد نفس وقالها اليوم هكلم ماما علشان ننهي الموضوع مش لازم نفضل كدا
دهب   ياريت علشان انا زهئت 
علي   فهمها وقالت ياروحي انا عارف انك خلاص زهئتي من بعدك عني وعاوزه نتجوز علطول
دهب   مش هيحصل يا علي وانت فاهم كلامي كويس
علي   غصب عنك 
دهب   هطلق
علي   شوفي مين هيطلقك 
دهب    قالت صدقني بعد اللي عملته فيا معتش عوزاك ولا طيقاك ولا حتي طايقه لمستك ليا وبقيت أرف من ريحتك
علي  مسكها بقوه من كتفها وقال دلوقتي مش طايقه ريحتي
دهب  ايوا وياريت تخلي عندك كرامه وتبعد عني وتطلقني
علي   زئها علي السرير ومشي وسابها
دهب   مسحت دموعها وقالت ماشي يا علي انا بقا هعرف ارد عليك ازاي وقامت
ياتري دهب ناويه علي ايه يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent