رواية الحب والعذاب الفصل الخامس 5 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية الحب والعذاب الفصل الخامس 5 بقلم  نور عصام

رواية الحب والعذاب الفصل الخامس 5

دهب   قامت وجابت فونها واتصلت علي استاذ خيري
خيري   اهلا يا دهب عامله
دهب   الحمد لله 
خيري انا تحت أمرك  يادهب حاسس انك عاوزه تقولي حاجه
دهب   انا اسفه بس محتاجه خدمه من حضرتك واتمني مترفضش ياريت توافق يا استاذ خيري
خيري   خير يا دهب
دهب   ممكن لو سمحت توديني اشتغل عند ابن حضرتك ف الشرم اكيد ف بنات ف الفندق  بيشتغلو
خيري   بس يا دهب
دهب   ارجوك يا استاذ خيري انا بجد نفسيتي زفت ومحتاجه ابعد شويه
خيري   طيب وعلي يا دهب
دهب   مالو علي
خيري   انا عارف انو بيحبك
دهب   دا كان زمان لكن دلوقتي لا
خيري   لا يا بنتي والله انا متأكد انه بيحبك دا حتي اتخانق اليوم مع طارق وخالد علشانك
دهب   استغربت وقالت علشاني ليه
خيري    قالها ....... 
دهب   يا نهار اسود يعني هما اللي
خيري   اهدي يا بنتي انا عارف انك محترمه وبنت ناس
دهب   بدموع قالت طيب بالله عليك ساعدني ابعد شويه
خيري   طيب اتكلمي مع علي الاول
دهب   لا يا استاذ خيري انا مش هكلمه دا اهاني اكتر من اللازم وانا مستحيل بقلمي نور عصام ارجعله تاني وعموما انا اسفه اني ازعجت حضرتك وهحاول اشوف شغل تاني علشان مش عاوزه اكون موجوده ف اي مكان هو فيه
خيري   اهدي يا دهب وانا هتصرف
دهب   لا لا خلاص شكرا لحضرتك
خيري   خلاص يا دهب انا هساعدك تبعدي شويه لوقت تهدي وبعدين ترجعي لحياتك وحبيبك
دهب   مش فاهمه
خيري   انا هكلم ابني وابعتله رقمك وصورتك علشان يعرفك لما توصلي الشرم وهخليه هو بنفسه يقابلك ف الموقف وكمان هخليه يشغلك ف الاستقبال ف الفندق مع البنت اللي هناك كدا كويس
دهب   ربنا يخليك يا استاذ خيري والله ما عرفه اشكر حضرتك ازاي بقلمي نور عصام
خيري    ولا شكر ولا حاجه يا دهب انتي بنتي ويهمني مصلحتك بس نصيحه مني حاولي تكسبي علي ف صفك
دهب   ان شاء الله وبعدين قالت امته هسافر
خيري   مستعجله قوي
دهب   ياريت يكون بكرا
خيري   للدرجه دي
دهب   محتاحه ابعد بجد
خيري   طيب انا هقفل معاكي واكلم هاني ابني وارد عليكي
دعب   تمام وقفلت
وبعد شويه اتصل
خيري   دهب ممكن تسافري بكرا وهاني هيكون ف استقبالك وانا هبعتلك رقمه وصورته دلوقتي 
دهب   شكرا ليك يا استاذ خيري بس ممكن خدمه تانيه
خيري   قولي يادهب
دعب   مش عاوزه علي يعرف انا فين وانا هنا هأكد علي ماما واختي ميقولوش حاجه
خيري   يا دهب مش هينفع
دهب  معلش انا هتصرف بس ارتاح شويه
خيري   تمام يا دهب متقلقيش وقفل
صفاء   رجعت هي ورحمه وراحو عند دهب الاوضه
دهب   ماما تعالي عوزاكي
صفاء   نعمين
دهب  انا هسافر الشرم الفرع اللي هناك بتاع استاذ خيري
صفاء   بخضه ليه يا دهب
دهب   انا اللي طلبت كدا يا ماما
صفاء   ليه كدا با بنتي
دهب   انا تعبانه يا ماما ومحتاجه ابعد شويه ومتقلقيش مش هغيب بس ارتاح هرجع يعني منها شغل ومنها فسحه
صفاء   انا مش موافقه يادهب
دهب   عيطت وقالت علشان خاطري يا ماما لو ما سفرت هموت نفسي انا بجد تعبانه ومحتاجه ابعد شويه
صفاء   دا علي وامه وابوه كلموني علشانك وعاوزين يحددو معاد الفرح وانا كلمت عمك علشان الارض اللي ف البلد يبيعها واجهزك انتي واختك بقلمي نور عصام
دهب   اللي يريحك يا ماما اعمليه بس خليني ابعد شويه
صفاء   طيب خليكي ولو مش عاوزاه خلاص
دهب   ماما انا خلاص حجزت ف الباص للشرم وبكرا هسافر الساعه سابعه وراحت عليها وقالت علشان خاطري وافقي وخليني اسافر انا بجد تعبانه وباستها من خدها وقالت ادعيلي وربنا هيوقف معايا
صفاء   دموعها نزلت
دهب   بالله عليكي يا ماما انا مش ناقصه 
صفاء   ماشي يادهب بس هو اسبوع اتنين بالكتير 
دهب   حاضر يا ماما
رحمه   اوبا بقا شرم مره واحده وانبي خديني معاكي
صفاء   ضربتها علي كتفها
دهب   ماما انا مش عاوزه حد يعرف انا فين
صفاء   فهمتها وقالت يعني ايه
دهب   يعني علي مش عوزاه يعرف 
رحمه   مش هينفع أكيد هيسال عليكي هنقوله ايه
دهب   بتنهيده قالت قوليله راحت البلد عند عمي
رحمه   ربنا يستر بقا وانتهي اليوم
واشرقت الشمس بنور ربها 
دهب   صحيت وكانت مجهزه شنطتها من باليل اتوضت وصلت فرضها وطبعا لابد من شويه نصائح من ست الكل وبعدين سلمت علي امها واختها ومشيت بعد دعوات امها
هناء   يلا بقا يا علي قوم علشان الشغل
علي   حاضر يا ماما قومت اهو
هناء   وانت كمان يا مصطفي
مصطفي   حاضر يا ماما انا اصلا عندي محاضره بدري
هناء   طيب يلا وخرجت تجهز الفطار
علي واخوه حهزو وفتحو باب الشقه 
رحمه   كانت علي اول درجه من السلم
مصطفي  صباحو يا قمر
رحمه  بتوتر صباح النور
علي   فين دهب يارحمه
رحمه   ااا مش هتروح الشغل
علي  ليه هي لسه تعبانه
رحمه   ششويه
علي  ماشي يلا وانا هتصل عليها وفعلا اتصل
دهب  كانت قاعده ف الباص شافت اسمه وماردت
علي  رن عليها تاني وبردو مفيش فايده
دهب   قفلت فونها
علي  اتعصب لما اتصل تاني ولقاه مقفول واتوعد لها
هناء   صباح الخير يا صفاء تعالي نروح السوق
صفاء   بتعب نفسي قالت روحي انتي بقلمي نور عصام
هناء   مالك يا صفاء
صفاء   دهب 
هناء   مالها بعد الشر
صفاء   سافرت
هناء   يا لهوي فين
صفاء   هقولك بس متقوليش لحد
هناء   قلقتيني يا صفاء
صفاء   بالله عليكي يا هناء اوعي تقولي ل علي
هناء   هو احنا صغيرين يا صفاء وبعدين قالتلها البت فين
صفاء   راحت الفرع التاني للسوبر ماركت اللي ف الشرم
هناء   يا مصبتي لوحدها 
صفاء   دموعها نزلت
هناء  طيب اهدي وان شاء الله هتكون بخير وبعد القاعده مع بعض هناء قالت عموما خليها تهدي وبعدين ربنا هيحلها من عنده واضح انهم زعلانين قوي من بعض 
صفاء   ربنا بهديهم
وبعد ساعات 
دهب  وصلت وعماله تتلفت شمال ويمين
هاني   راح عليها وقالها آنسه دهب
دهب   التفتت وابتسمت وقالت ايوا انا
هاني   قالها انا هاني
دهب ببتسامه اهلا وسهلا وطبعا عرفته لان ابوه اداها صورته
هاني   اهلا بيكي نورتي شرم كلها 
دهب   تسلم منوره بحضرتك
هاني   طيب يلا بينا نمشي
وبعد بعض الوقت وصلو الفندق
هاني   نورتي الفندق يا قمر واخدها ودخل عرفها علي محمد وبسنت وقالها دول هيكونو زملائك هنا ف الاستقبال  
دهب  اهلا بيكم اتشرفت بمعرفتكم
بسنت   ابتسمت وقالت الشرف لينا حبيبتي
محمد    نورتينا
هاني   دهب اطلعي استريحي انهارده علشان اكيد تعبانه من السفر رواية الحب والعذاب بقلمي نور عصام وبعدين قال ل بسنت توصها فوق لاوضتها
بسنت   قالت اتفضلي يا قمر وطلعو وبعدين قالت دي بقا اوضتي انا وانتي
دهب   حلوه يا قلبي بس اوعي تزعلي ولا تتدايقي اني هشاركك فيها 
بسنت   بالعكس انا مبسوطه جدا بوجودك كفايه انك هتسليني وابتسمت وقالت حسه اننا هنكون اصحاب
دهب   ببتسامه ان شاء الله حبيبتي 
بسنت  طيب يا دودو اسببك انا بقا ترتاحي وهبعتلك اكل
دهب  لا لا مليش نفس
بسنت   بس با بت دا انتي متوصي عليكي استاذ هاني قالنا عنك قبل تيجي وقال انك قريبته
دهب   ربنا يحفظه 
بسنت   يلا باي ونزلت
دهب   نامت عالسرير من التعب وقعدت تفكر بكل اللي حصل معها الكام يوم اللي فاتو
عند علي خلص شغل وروح وطول الطريق يتصل علي دهب وهيتجنن وبعد شويه وصل البيت 
علي   راح وخبط علي شقة دهب
صفاء   فتحت وقالت اهلا يا علي
علي   ازيك يا خالتي وبعدين قالها فين دهب عاوز اكلمها
صفاء   تعالي اقعد يا علي 
علي   معلش يا خالتي انا هتجنن من الصبح برن عليها وهي ولا هنا وف الأخر تقفل فونها
صفاء   معلش هتلاقيها تعبانه بس من السفر
علي   بستغراب سفر سفر ايه
صفاء   سافرت البلد عند عمها
علي   قعد بأهمال عالكنبه وقال امته دا حصل
صفاء   انهارده الصبح قالت انها تعبانه ومحتاحه تغير جو
 علي    بعصبيه قال تغير جو تروح عند عمها اللي ابنه هيموت ويتجوزها ايه التخلف بتاعها دا
صفاء   اهدي بس هي كلها كام يوم وتيجي
علي   قام وقف وقال ماشي وف نفسه قال يعني علشان تعصبني وتدايقني تعمل كدا تروحله ان مارورتها
صفاء  اقعد يا علي اتعشي معانا
علي   معلش يا خالتي مره تانيه ومشي بقلمي نور عصام
هناء   اهلا يا علي تعالي علشان تتعشي
علي   مش عاوز مليش نفس
ابوه   مالك يا علي وبعدين قاله انت زعلان علشان دهب سافرت حط ايده علي كتفه وقال متقلقش يومين وتيجي
علي   بص لأبوه
ابوه   قاله شوفتك وانت داخل عندهم واكيد عرفت بسفرها
مصطفي  تعالي يا علي كل وبعدين نكلمها
علي   قعد معهم علشان ما يزعلو
وبعد انتهاء العشا قام ودخل اوضته
مصطفي   اتصل عليها وكلمها علشان ترتاح
علي  بنرفزه اتصلت عليها ميت مره بس اشوفها قدامي
مصطفي   اهدي احنا عاوزين نحل الموضوع مش نعقده
علي   والله بس لما اشوفها انا اصلا بفكر اروحلها البلد
مصطفي   ملوش لزوم هي كام يوم وترجع
علي  اتصل عليها فونها بيرن بس مش بترد
مصطفي   براحه شويه هي ممكن تكون تعبانه من المشوار 
علي  ضغط علي اسنانه وقال ماشي خليها علي راحتها
وانتهي اليوم
وحل الصباح علي الجميع بأذن الله
دهب  صحيت وفتحت فونها لقت رسايل كتير من علي 
علي  كان فاتح النت شافها بعتلها رساله وقال صباح الخير علي مراتي اللي سافرت بدون علمي
دهب  شافت الرساله وماردت
علي   ياريت زوحتي العزيزة تتكرم وتتعطف وترد عليا
دهب   بردو ماردت
علي   بعتلها صوت وقالها قسما بالله لو ما رديتي لكون جايلك البلد عند عمك دلوقتي 
دهب   خافت يعملها فعلا لانو متعصب ردت وقالت عاوز ايه
علي   والله دا رد عليا بعد حرقة الدم اللي عملتيها فيا 
دهب   بقولك ايه يا علي احنا بينا اتفاق وياريت تنفذه غير كدا ملكش كلام معايا بقلمي نور عصام
علي   وانا مش هطلقك يا دهب وعاوز اشوف هتعملي ايه
دهب   قفلت الفون وبعدبن قامت وجهزت ونزلت شغلها 
واستمر الحال  اسبوع وعلي ودهب دايما يتخانقو ودهب قوت علاقتها ب بسنت ومحمد وحبوها وكأنها اختهم 
وما اسرع الايام وعدي شهرين علي دهب ف شرم 
علي  هيتجنن وعمال يقول ازاي تقعد كل دا هناك وغيران من ابن عمها لان كان عارف ان عاوز يتجوزها
صفاء   بتحاول تكلمه عليها وتهديه وتقوله قريب هترجع
هناء   قالتله يا ما قولتلك متضيعهاش من ايدك بس انت اللي علطول تتعصب عليها لما طفشتها
ابوه  بيحاول يهديه
مصطفي  قاله انا كلمتها وهي قالت احتمال تيجي قريب
علي   بجد يا مصطفي
مصطفي   ايوا بس محددتش امته
علي   ماشي ونزل راح شغله واتفاجئ.. يتبع الفصل السادس والاخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent