Ads by Google X

رواية احببت دكتوري (فيروز ويوسف) الفصل التاسع 9

الصفحة الرئيسية

رواية فيروز ويوسف (احببت دكتوري) الفصل التاسع 9 بقلم "Mysoon Abdalmageed"

رواية احببت دكتوري كاملة

رواية احببت دكتوري الفصل التاسع 9

فيروز بقوة مصطنعة:اسف انا مش موافقة
الكل:😳
الاب باستغراب:ليه كدة ي فيروز أنتي لحقتي تفكري 
فيروز:معلش ي بابا حضرتك عارف رأي من زمان أنا مش بفكر في الجواز دلوقت ودكتور يوسف ادب واخلاق عالية يستحق واحدة احسن مني كمان
الكل استغرب كلمها
فريد باستغراب:ليه ي بنتي بتقولي كدة دنتي الف واحد يتمناكي
فيروز: معلش أنا آسفة عن اذنكم
يوسف بكسرة:طيب يلا بقي ي بابا
الاب:يلا يا ابني
فيروز دخلت اوضتها وفضلت تعيط
فيروز: أنا بعيط ليييه دلوقت ليييه مش هو إللي اهني وداس علي كرمتي ايوا كدة صح ومن بكرة ي يوسف هنزل المستشفي وهتشوف فيروز عمرك ما شفتها
يوسف دخل اوضته
يوسف:ليه كدة ي فيروز ليييه دنا بحبك والله بحبك
نام كل من ابطلنا وكل واحد بيفكر في التاني
يوم جديد
فيروز صحيت لبست فستان اسود مشجر وطرحة مشجرة كانت فعلا قمر
الام: ايه النشاط دا كله ي دكتورة
فيروز بضحك:ههه طول عمري ي ست الكل
فيروز خلصت وراحت المستشفي
اول ما فيروز نزلت من العربية كان يوسف نازل بردو
فيروز في سرها:خلاااص بقي كفاية أنا قلت هعلمه الادب
يوسف باشتياق:صباح الخير
فيروز بجدية:صباح الخير ي دكتور مدتهوش فرصة يتكلم ودخلت مكتبها
يوسف طلع مكتبه وهو مضايق جدا
الممرضة:لو سمحت ي دكتورة ممكن تيجي الدور التاني اوضة ستة
فيروز:ليه ي هبه
الممرضة:عشان في مريضة تحت عيزة يتحطلها المحلول وتاخد حقنة
فيروز:طب ما تعملي أنتي كدة
الممرضة:حاولت والله وهي مش راضية
فيروز:تمام خلاص انزلي وأنا جيا وراكي
بعد شوية
فيروز:اهلا اهلا ي حجة عليا
عليا:اهلا ي حببتي
فيروز:يلا بقي ناخد الحقنة
عالية:هتديهاني براحة
فيروز:جدا مش هتحسي بيها اصلا
عاليا:ماشي ي حببتي أنتي احسن من المقروضة إللي إسمها هبه دي ايديها سم
فيروز:هههه لا إنشاء الله مش هتحسي بيها
بعد شوية
عاليا:بقلك إيه يا قمراية أنتي اسمك ايه
فيروز بضحك: أسمي فيروز ي حجة
عاليا:بلاش حجة حجة قوليلي ي ماما
فيروز بحب:ماشي ي ماما عيزة حاجة تاني
عاليا بزعل:اه ونبي ابني ربنا يخليه لسة مجاش وكل يوم بيطلعني برة اشم الهوا وأنا نفسي اطلع
فيروز:ي سلام عنيا لاحلي ماما في الدنيا
فيروز اخدة عاليا علي كرسي متحرك وطلعتها برة وقعدة معاها في نفس الوقت طلع يوسف وقعد بعيد وكان مراقبهم
عاليا:بقلك بقي ي فيروزة ي حببتي أنتي متجوزة
فيروز:لا لسة والله ههه
عاليا:طب مخطوبة
فيروز بضحك:لا بردو
عاليا:خلاص تاهت ولقيناها هجوزك لابني صلاح
فيروز ضحكة جامد:بجد لالالا دنا كدة ابوسك دنا نفسي اتجوز اوي
فيروز كانت عمالة تضحك وتعلي في صوتها عشان يوسف يسمع
يوسف كان قرب يطق
بعد شوية
عاليا:اهو ابني صلاح جه اهو
فيروز بدهشة:هااا هو دا ابنك
صلاح قرب عليهم
صلاح بابتسامة:ايه دا ايه دا دا ايه الصدفة الجميلة دي
فيروز:هي فعلا صدفة يا ابو صلاح
عاليا:تعالا ي حبيبي اقعد جنب مراتك
صلاح بصدمة:مراتي 🧐😳
فيروز:هههه ماما جوزتنا
عاليا:بس قولي انتو تعرفو بعض
فيروز:اه والله اتقابلنا صدفة كدة وكنت زعلانة ومحتاحة اي حد يخرجني من الاكتءاب بس ابو صلاح اداني إللي فيه نصيب 💔😂
صلاح:الحق عليا يعني
فيروز:لا يبو صلاح خليك بقي قاعد مع ماما وأنا راحة اشوف شغلي
فيروز دخلت ويوسف دخل وراها
يوسف بغيرة:دكتورة فيروز
فيروز ببرود:افندم
يوسف:مش كفاية ضحك وهزار بقي مع ابو صلاح
فيروز:سبق وقلتلك ملكش دعوة بيا تمام وملكش دعوة بصلاح بردو
يوسف:ليه هتتجوزيه بجد ولا ايه
فيروز:ملكش دعوة بردو
يوسف:ماشي ي فيروز بس أنتي ليا ي فيروز ومش هتكوني لغيري
فيروز:هههه والله
يوسف: والله وهنشوف مين إللي هيضحك في الاخر
فيروز بصتله ببرود ومشيت وفرحت أنها قدرت تغيظه
يوسف:دكتووورة فيروووز اعملي حسابك في عمليه كمان ساعة
فيروز ببرود:تمام
يوسف: إيه دا هي وافقت ليه هي مش كانت بتخاف يلا
فيروز:اااخ ي بن ال.... ماشي ي يوسف هدخل العمليات وهسبت اني اشطر وحدة
بعد شوية كله لبس لبس التعقيم ودخل اوضة العمليات
فيروز كانت خيفة بس بتبين القوة وطول الوقت يوسف عينه عليها خايف احسن تفقد الوعي تاتي
عملو العملية فيروز كانت بتتجنب خوفها نهائي هي بس حطه هدف قدمها أنها لازم تسبت نفسها قدام يوسف
بعد ما العملية خلصت
يوسف بفرح:مبروك ي شباب العملية نجحت
الكل فرح جدا واولهم فيروز
فيروز خرجت وكانت تعبانة
يوسف:دكتورة فيروز
فيروز:نعم
يوسف:احيكي علي نجاحك انهرده في العملية أنتي كنتي اشطر مني
فيروز:شكرا دا بس عشان تعرف إني لما بحط حاجة في دماغي مش بشوف غيرها تمام
فيروز مشيت من قدامه وهي حثة بانتصار
عدي اسبوع علي نفس الحال يوسف كل ما يكلم فيروز تصده يوسف ياس من أنها ترجعله وقرر يسافر فترة
رشا ( الام): يا بني انت رايح فين بس
يوسف:امي لو سمحت سبيني امشي كلها كام شهر وارجع
الام بعياط:طب وهتسبني لمين ي يوسف
يوسف:ماما أنتي معاكي بابا وملك ربنا يخليهم
يوسف ساب امه ومشي كام خطوة
االام:يوووسف
يوسف بص لقي امه واقعة علي الارض
google-playkhamsatmostaqltradent