احببت دنجوان عصري الفصل السابع والثامن

الصفحة الرئيسية

رواية احببت دنجوان عصري الفصل السابع والفصل الثامن بقلم بسمة سلام عبر دليل الروايات

احببت دنجوان عصري البارت السابع 7

لطيف: انت بتقول اي يا عامر
عامر: والهي زي مبقول لحضرتك  كدا هو الا عايز يقتلوا
 ومش هيسكت بعد معرف انه خد التوكيل لسنتين الا جاين
 كلهم
لطيف::: خلي عينك عليه فاهم واياك اياك تحصل حجة
 ومتقوليش فاهم يا عامر 
عامر:::: حاضر يا لطيف بيه حاضر 
عامر احد جردات  ومساعد  زعيم المافيا روبيتور  
يقفل السكه لطيف وهو مصدوم من الا عارفو معقول طلع هو السبب ف الحادثه بتاعت ادهم
 flash back 
زين قبل شهرين
ف بيت ف غرفتو علي سريرو تجلس فتاه وبيدها قلم لتوقع اكبر صفقه لستنين ممكن اي مستثمر يتمنها 
_______
سولينا بنت الملتي المليونير  اسمو فرنك  اصله فرنسي بس عاش واتربه ف ايطاليا   كان عايز شريك واكيد والد زين اتمني حجة زي دي ولكن الدنجوان ليس لهه شان باقناع فرنك فقط عليه اقناع سولينا 
_____
زين::: يبتسم مبروك علينا سولينا الشراكه الجديدة 
سولينا::: لتضحك مش بس شركه الشغل يا زين 
زين::: ليضمها وينام 
بعد مرور اسبوع وبعد امضاء العقد امام الصحافه والاعلام زين ف غرفتو علي الاريكه ويمد رجله ويتكلم ف الهاتف
زين؛:::: اخبارك
والد ززين:::برافو برافو زين دا الا انا كنت عايزو بس قولي اقنعتها ازاي دي يا دنجوان عصرك  
زين:::مش مهم المهم الورق وصلك ممضي مش كدا برضو
والد.زين:::تمم يا حبيبي بس خد بالك من نفسك
زين:::اشمعنا 
والد زين::::انا عرفت ان روبيرتو عرف ومش هيسكت
زين:::عارف كان هيموت علي التوقيع داا بس مقدرش
والد زين:::خاف منو 
 روبيرتو مش بيسكت علي حجة يازين كان عايزها وراحت
منو 
زين:::انت عارف معنديش نقط ضعف وهو كمان عارف انت
 وماما  ميقدرش يجي جمبكم وانا لوحدي معنديش الا اخاف عليه
والد زين:::فاكر نقطه الضعف بتاعت زمان يا زين 
زين::بعصبيه يووووووو هو انا كل مكلمك تتكلم ف الموضوع دا 
والد زين::خلاص خلاص المهم تاخد بالك من نفسك
زين::اوكيه باي 
و ف مكان اخر  ف قصر كبير لونه ابيض كل شي به غااالي
 الثمن لا يوجد به شي بسيط وف كل ركن يوجد عشرات
 الرجال الجرداد يحمون المنزال 
يعيش فيه روبيرتو مستثمر كبير جدا ومن الاغنيه الكبار جدا
 بس مش عشان استثمارو فقط روبيرتور زعيم مافيا و طماع جدا جدا لديه والد واحد يكره زين كثير اسمو چو  يعتبر نفس سن زين وسيم وجميل ولكن ليس بقدر زين ووسمته وسحر اعينه
في القصر كان يوجد صوت عالي::يا بابا يعني اعمل اي انا  اقناعت فرنك وكنا هيمضي  تاني يوم  بس سولينا بس سولينا الا غيرت رايو وخليتو يوقع مع شركه الاميري 
روبيرتو::بابتسامه واعجاب لانه شاطر عارف كنت انت مع فرنك بتقنعه وهو مع سزلينا يقنعها بطريقتو عارف ازاي يخلي الموضوع ف جيبه عرف ازاي يخلي سولينا بجرا قلم تمسح كل تعبك مع ابوها
چو::وانا كنت اعرف منين يعني 
روبيرتو،نو:::فرنك ممكن يعمل اي حجة عشان خاطر بنتو كان لزم تقنعها هيا زي معمل ابن الاميري  
چو:::يعني اعمل اي دلوقتي 
روبيرتو:::لا مش هتعمل انا الا هعمل وندا علي احد الجردات واشار براسو 
ليفهم
وبعد مرور تلات ايام وخروج لطيف وادهم وزين والموظفه القديمه 
ليضرب احد النار علي زين ليقع مرمي علي الارض 
ف المستشفي وبعد انهيار للجميع 
الدكتور::الحمد الله الرصاصه موصلتش لجسمو بس عملت علامه علي كتفو بس هيقوم بعد كام ساعه
مارتينا:::حبيبت ادهم فكرنها وهيا ايضا صصديقه لزين 
تجري علي ادهم: اي يا حبيبي اي الا حصل ازاي يض،ب بالنار هو كويس
 ادهم:::اهدي يا مرتينا اهدي حبيبتي الحمد الله.الرصاصه مدخلتش جسمو علمت بس 
ليتصل لطيف بوالد زين ووالد 
لطيف::حضرتك متخفش الرصاصه معبرتش جسمو مجرد لمس فقط وهيفوق بعد كام ساعه
والد زين:::الحمد الله كويس لطيف خليك جمبو اصلا طول عمرك جمبو
لطيف:::حاضر سلام 
بعد يوم  ايام  زين وادهم وزين ف غرفه المستشفيل ياتي روبيرتو الا كان زعلان من ان الرصاصه مجبتش اجله بس كل المستثمرين زارو زين وبعتو ورد كان لزم هو كمان يروح 
روبيرتو::::الف سلامه يا زين
زين:::بابتسامه علي اي انا تمم بس الرصاصه خافت تدخل لمتعرفش تخرج تاني 
روبيرتو:::ههه طول عمرك دمك خفيف بس مين الا عمل كدا
ادهم:::اكيد هنعرفو وسعتها هنديلو الرصاصه لي هو عشان ميفتقدهاش وتوحشو لزم تفضل قريبا ف حضنه عند قلبه 
وهما يتحدثون يدخل فرنك وبنته سولينا
 فرنك:::زين انت كويس
بينما يستغرب ويتعجبو الجميع عن  الملتي المليونير انه ياتي بنفسه وكان يحترق روبيرتو ولكن زين كان سعيد لانهم اتو و روبيرتو موجود
زين:::تممام 
سولينا::الف سلامه يا زين انت كويس لتجلس بجانبو 
فرنك::انا كنت هطمن عليك بس سولينا اصرت انها نيجي بنفسنا وتشوفك كويس او لا 
زين::ليبتسم لهم وينظر علي روبيرتو مرسي يا سولينا علي الموقف الجميل شبهك دا 
فرنك:::واضح ان سولينا بتعزك جدا  يا زين 
سولينا::جدا يا بابا انا وهو اصدقاء مقربين 
وخرج الجميع وانتهاء اسبوع واسبوع وكل واحد بعالم.سولينا عايشه حياتها وفرنك ف الشركات والعقود وادهم بيهتم بزين وعايشين عادي جداا ولطيف يبحث عن من تطلق النار 
back
لطيف:::شوفت يا ادهم كان لزم ابقا واثق انو هو الا عمل ك
ادهم:::معقول معقول روبيرتو هو الا حاول يقتل ززين 
لطيف::: انا مش عايزه يعرف حجة وهو مسافر هو دلوقتي مع وعد ف الاوتيل ومش هيرجعو غير بعد اسبوع لما يرجع هكون فكرت ف حجة للموضوع دا 
ادهم::تمم بس انا حاسس ان زين متغير شويه 
لطيف:::بسبب
ادهم::::وعد معقول معجب بيها 
لطيف علي العموم  هيا محتررمه جدا وانا عارف انو لقرب  ولا هيعرف يقرب ليها لانها محترمه مش زي الاشكال الا بيشوفهم 
ادهم:::طب انت عارف ان هما دلوقتي نايمين ف غرفه وحده وواثق ان مفيش حجة بتحصل بينهم  ليضحك ويضحك لطيف
لطيف:::تلقيها مورياه الويل بس هو مبسوط ومتغير للاحسن اتمني تفضل اطول وقت 
ونروح لمكان تاني الفجر 
لتقوم وعد لتصلي الفجر وترا زين نايم علي الارض فقط بالشورط الزيتي وشعره امامه متبهدل بسبب النوم ولكن ما اجمله حتي وهو نايم دنجوان ف نفسه
 وتجلس علي الارض وتضيع يدها علي وجهه وتبعد الشعر  
  من علي عينه يا الله علي هذا الجمال مثل الاطفال البرئين ينام لتسرح ف ملامحه لبعض الوقت وهيا تضع يديها علي وجه ثم فجاه يفتح عينو 
زين:::لو هتخنقيني اديني  رنا الاول عشان اعمل حسابي 
لتبعد بسرعه وتقوم توقف وهو ايضا
زين:::كنتي بتعملي ايي
وعد:::.... ااا. اانا ولا حجة 
زين::يقترب منها كنتي بتلمسي شعري وملامحي لي 
ليقترب اكثر فاكثر فتبعدو 
وعد:::.اي اه عشان رايحه اصلي وي وااا وكنت بصحيك عشان. تصلي
ليبعد زين::: ماشي هصدق انك كنتي بتصحيني 
وعد:: خش اتوضا 
زين؛:: روحي صلي وانا فبقا اصلي بعدين
وعد:::زين مينفعش لو سمحت صللي للو صليت ربنا هيقف جمبك وكمان هيحميلك الناس الا يتحبهم 
زين::ونتي بقا بتدعي رينا يحميلك مين 
لتنظر له::دا بيني وبين ربنا وتزوقو لحد الحمام ودخلو اتوضا والبس ويلا عشان نصلي
بعد الصلاه السلام عليكم ورحمه الله السلام عليكم ورحمةالله
قبل ميقوم وعد:::رايح فين 
زين:::عايز اي مش صليت قدمك 
وعد:::ادعي الاول ارفع ايدك وادعي بالا نفسك فف وربنا هيحققو فصلاه الفجر دعوتها والسماء مفترحه يلا 
 زين::يبتسم وينظر لها وهو سعيد وهو يرا ملاك يجعله انسان
 تاني  ف سره
مش اولتلك انتي هتغيري اي تاني ف البيت واكيد هتغيري صاحب البيت 
ليرفع ايدو ويتمني انها تكون بخير كل دعوتو كانت ليها لم
 يدعو لنفسه الا وذكر اسمها معه  ويدعو ان ربنا يعرفو لماذا هو متمسك بها ولما لم يضردا ها حتي الان ولماذا يستحمل كل هذا منها وسمع كلامها بلا تفكير حتي بعد عدم رغبتو باقامه علاقه محرمه معه مثلا جميع السكرتيرات  لماذا يا الله عرفني 
وهيا ظلت تدعي ان يهدتي  وان ربنا يرح قلبو بعيد عن عذب
 قديم  وحب يولمه يشعر به وانو يكون بخير وان ربنا يعرفها
 هيا لي متمسكه تكون جمبو رغم الا بيحصل دا  ورغم انها 
ليمكن يحدث بينهم شي وهيا تعرف انه دنجوان يحب النساء ولكنه  تعيش معه ف بيت واحد وايضا الان ف عرفه واحد  ولم يحدث بينهم شي ارح قلبي يالله 
خلاصو وعد:::دعيت ب اي 
زين:: ملكيش دعوه ماما قلتلي متكلمش البنات الرخمه
وعد:::تصدق انك رخم 
زين:::حجة بيني وبين ربنا وبعدين دعيت لناس بحبهم اوي 
تصبح علي خير 
نامو مره اخري وعلي الساعه التاسعه يرن هاتف زين 
الو...
صحيت وعد الساعه 9:27
فلم تراه ينام او موجود بكل الغرفه لتلبس وتنزال تحت ف
 الاوتيل وتسال عليه وتعلم ان هناك فتاه سالت عليه وبعد
 عشر دقائق  نزل لها وهم هناك
ذهبت وعد لزين وراته يحضن فتاه فصدمت وراه زين 
فابعد الفتاه مسرعا
زين:::وعد يا وعد اسنتي 
 ويمسك يدها 
فتبعد يدها عنو  و تنظر وعد لذلك البنت ايو هيا هيا نفس البنت الا كانت ف الشركه وكان ف روج علي رقبتو 
وعد:::لتنظر له بخيبه امل وقلب مولم وهيا لا تعرف لماذا هيا حزينه كنت جايه اقول احضرتك الفطار خلاص وتعالي 
لتنظر لها الفتاه...

البارت الثامن 8

زين:: استني يا وعد
صوفيا::تعالا هنا مين دي 
زين::ونتي مالك 
صوفيا::دي وحده من السكرتيرات الوسخين مش كدا 
زين:: من راي بلاش انتي تتكلمي عن الوسخين لانك معدياهم بمراحل
صوفيا::بس انا عايز افهم انا بحبك لسه
زين:: انا مش عارف مش عايز تفهمي لي اني بقيت بكرهك بكرهك ارحميني بقا
صوفيا:: وانا بحبك وغلط ماشي بس ندمت عليه 
زين:: بغضب شديد وهو ها وهو ندمت عليه لي مرحمتهوش لي مسيبتهوش يعيش لي مخليتهوش لغايه مخدو ف حضني لي لي 
صوفيا:: نعوضه حبيبي نعوضه 
وتضع يدها علي وجه زين انا بحبك ومش هعرف انساك 
زين::  يشيل ايدها من علي وشو وانا نسيتك واياك اياك تدخلي حياتي تاني والهي هخليكي تكرهي حياتك فهمه 
ومشي وسبها 
وعد وهيا مشيا زعلانه ومديقه خبطت ف شاب 
وعد:: اسفه 
چو:: ولا يهمك انتي كويسه 
وعد:: شكرا
جو:: انتي ايطاليا
وعد:: لا عربيه
چو::  هما العربيات حلوين اوي كدا 
وعد:: افندم 
چو:: اسف مش قصدي بس جملكم لي سحر خاص 
وعد:: شكررا
چو:: انا چو
وعد:: تمد ايديها.. وانا وعد
چو:: عصير
وعد:: لا شكرا
جو:: لا ولا حجة هجيب عصير واجي 
زين بيجري عليها 
زين:: بتعملي اي هنا
وعد:: ليي
زين:: يلا نفطر 
وعد:: لاشكرا مش عايزه 
زين:: انتي زعلانه صح 
وعد:: باستغراب كاذب  من اي 
زين:: باين عليكي الكذب 
وعد:: الكذب بيشوف الكل زيو علي العموم حضرتك حر وانا كمان حرا 
زين::  بصي دي تبقا... 
چو:: جبتلك فرواله
وعد:: شكرا جدا جدا يا چو
زين:: انتي تعرفي منين
چو:: هو انت تعرفها
وعد:: استاذ زين المدير بتاعي 
زين:: انا المدير بتاعك هو يبقا اي بقا
وعد:: ببص غيظ لزين چو صديقي 
زين:: صديقك ودا امته وا فين ولي بقا 
وعد:: امته من شويه وازاي صدفه وتنتظر شويه وتبصلو صدفه حلوة ولي معتقدش ليك في
چو؛:: عامل ااي يا زين واخبار الشركه اي 
وعد:: انتو تعرفو بعض 
چو:: اه احد مثتسمرين شركاات الاميري احنا الاتنين حطين اسهم يعني شركاء.  مش كدا برضو يا ابن الاميري 
زين:: يبصلو وهو عارف انو قذر ومش مطمن لي ولا لصحبيه مع وعد ويمسك ايد وعد ويشدها 
وعد:: موديني فين
زين:: تعالي معايا عندنا شغل وبعد ازنك يا چو
چو:: سلام سلام وينظر چو بنظره حاده شكلنا هنتسلي 
ف الغرفه 
وعد:: اوعي ايدي بقا علامت 
زين:: ملكيش دعوة ب چو فهمه 
وعد:: لا مش فهمه  ولا عايز افهم اصلا انا اصاحب الا اصحبو واتعرف علي الا عايز اتعرف بي ونت مديري وعايش حياتك سيبني اعيش حياتي بقا 
زين:: ليقترب منها وهو غاضب جامد ويخبط ايدو علي الحيط فتخاف وتبربش بعنيها
ملكيش دعوه بدا بزاد عشان وسخ وبتاع بنات ومش هيسيبك ف حالك لي مشش عايز تفهمي
وعد::اه طب وليه كل الكلام دا متقول علطولانو شبهك ومن عينتك وانا هفهم انو بتاع بنات وقليل الاداب 
زين::متمتحنيش صبري يا وعد فهمه ابعدي عنو وبس 
وعد::بجرا كبير تاتي لها كلما تذكرت شكله مع صوفيا
اسمعني انت بقا لا لا لا فاهم انا ابعد علي مزاجي واقرب علي مزاجي ومش انت لوحدك الا ليك الحق انك تعرف وتصاحب فاهم 
زين::هيا.....
وعد::انا مش عايزه اعرفه ولا اعرف اي السبب الا عملتو يخليك تعمل كدا عن ازنك وياريت تلبس عشان عندنا غدا عامل بعد ساعه مع مارك والهريس والعروسه 
بعد شويه وعلي وقت الغداء لبس زين بنطلون اسود وتيسرت زيتي وكوتش وشعره مرتب جدا  وخرجت وعد وهيا ترتدي فستان لونه اسود وجزمه حمراء تحفه واكسيسوار رقيق وشعرها مفرود 
اتجنن زين بجمالها ورشقتها وشكل وتصميم الفستان عليها واد اي رفؤقه ف اختيارتها
نزلو وذهبو الا سفره مكونها من 10كراسي بمطعم لا يوجد احد سواء هولاء 
جلس زين وكان يوجد بجانبه كرسين يمينا ويسارا فاضيه ولكن وعد جلست يسار لانه بجوار چو 
چو::وواو اي دا الفستان شيك وحلو بس لما لبستي بقا تحفه فنيه 
وعد::شكرا جدا بابتسامه
زين::زين ينظر من تحت لتحت ويتنصت ولكن ياتي اثنين اخرين    سولينا وفرانك
سولينا::الكرسي الا جمبك فاضي ممكن اقعد 
زين::ينظر لوعد وينظر لها سولينا اكيد اكيد اقعدي 
سولينا::عامل اي 
زين::حبيبتي انا كويس انتي اي اخبارك
          كل واحد بيغيظ ويخلاي التاني يغير😹😹
سولينا::انا تمم اها وتضع ايدها علي كتفو 
وعد::تنظر باستغراب وغضب بسيط 
سولينا::اخبار الرصاصه اي 
وعد::لتقع الكوبيه الا ف ايديها  وتنظر لزين بخوف وتمد ايديها وتنسا العصير الا وقع علي هدومها 
 وبصوت وكان حد ضربها برصاصه ف قلبها......اي وريني رصاصه اي دي واضربت امته 
زين::اهدي طيب 
نسيت وعد انها متخنقه نسيت كلل ححة وكانت خايفه بس وكانو مضروب حالا 
وعد::تعالا معايا بعد ازنكم معليش مضرين نمشي
سولينا::طب ف حجة علي هدومك
وعد::مش وخده بالها من كلامو بس كلمه رصاصه ف دماغها ويديها الا متشلتش من عند كتفو
وخديتو وخرجو وقعدو علي تراب علي الشاطئ 
بعيد عن الاوتيل بشويه علي الرمله الصفراء والامامهم البحر وطيران الشعر عينه تغرغرر بالدموع
يقلع التيشرت  بجسمو المثير يا رب ارحمني علي الجمال دا 
زين::اههو ارتحتي 
وعد::باينه زي متكون من قريب صح 
زين::من حوالي كام شهر مثلا 
وعد::طب لي ومين الا يكرهك درجه ي وازاي يعمل فيك كدا.ا 
مكنتش وخده بالها من كلامها وتنظر فقط للجرح
زين::يعني انتي شايفه ني مستحقش كدا😹
وعد::اه
زين::بابتسامه وني طيب من جو😹
وعد::اه
زين::بضحك شديد اتحب والمفروض الناس كلها تحبيني 😹
::اه
لتاخد باله من ايديها وكلمهه
وعد:: لالالا
زين::خوفتي عليا
وعد::لا
زين::امال سبتيهم لي وجريتي عشان خوفتي عليه
وعد::لا انا..ااااانا كنت بس زهقانه وعايزه امشي فاخدك الحجه وبعدين اصلا انا مش.بكلمك ابعد كدا وسبتو ومشيته
زين::استني طيب 
همفهك هيا مين ولي كل دا
وعد:: مش عايز اعرف 
زين اقعدي بقا وقعدها علي رمله وقعد علي الأرض 
زين:: كنت بحبها اوي من سنين وهيا كمان كنت بتحبيني 
واتفقنا علي الجواز وكانت حامل وللاسف كنت زعلان ان
 حصل كدا  وقبل الجواز ب5اشهر نزلت الطفل 
وبعد شويه بدا يدمع ويفتكر
وعد:: وايدها  علي ضهرو وتحركها اهداء يا زين ولو مش عايز تكمل خلاص 
زين:: انا عايز احكيلك مع ان مفيش حد حكتلو من ساعت مطلعت من المستشفي 
وعد:: مستشفي اي 
لما عرفت انها نزلت ابني 
ركبت العربيه و...
 ليله الحادثه؟؟.. 
google-playkhamsatmostaqltradent