احببت دنجوان عصري الفصل التاسع والعاشر

الصفحة الرئيسية

رواية احببت دنجوان عصري الفصل التاسع والفصل العاشر بقلم بسمة سلام عبر دليل الروايات

احببت دنجوان عصري البارت التاسع 9

زين:: انتي فين
صوفيا:: انا اااانا. مع اصحابي
وبعد مرور ايام وايام 
يـﮯومُ آلحآدثهہ‏‏
زين:: وحشتيني 
صوفيا::   
زين:: متيجي ننزل  نشتري شويه ححات للبيبي يا قلبي 
صوفيا:: عايز اقولك ع حجة 
زين::اقمريني يا قلبي.تحت امرك 
صوفيا::انامش عايز اكمل.
زين::مش عايز اي كملي ف اي
صوفيا::انت مش فاهم يعني 
زين::يعني اي طيب 
صوفيا::انا معجبه بحد ومش هقدر اكمل معاك 
زين::لا واليه شكلك بتهزاري..او اتجنينتي مثلا
صوفيا::لا بتكلم جادط علي فكرا انا مش  عايزه اكمل 
زين:: والا ف بطنك بقا دا انشاء الله 
صوفيا::اي الا ف بطني 
زين::شويه اللب والسوداني يا اختي 
صوفيا::ههههه خليك حد
زين:: ابني يا صوفيا ف اي ولا نسيتي انك حامل
صوفيا::انا نزلتو 
زين::طب متقوليش كدا حتي لو بهزار فهمه 
صوفيا::يتكلم جد لي مش عايز تفهم بقا يا اخي انا زقت وتعيت وقرفت وبقولك بحب واحد تاني لي مش عايز تفهم
زين:: بظاء زين بدموع قتلتي 
لي  لييييييييي بدموع مهوله وكره ينطق من عيونو وكانها لحظه تحول الحب لاضعاف اضعاف كره 
صوفيا::عشان دخل حياتي واحد تاني وبعدين شكلي منظري شبابي الا هيضيع ف اطفال
زين::لا لا انتي اكيد مجنونه قتلتي قتلتي عشان شكلك وجسمك ومنظرك 
صوفيا:: يوووو خلصنا بقا انا تعبت من انهارده انا بقطع كل وصل بينا فاهم يا زين 
زين::بينا  بيناااا دي كان زمان لما كنتي صوفيا البنت تلا بجد حبيتها تلبنت الا شوفت فيها تلطيبه والحمال والرقه
بسسس انتي لا انتي مجرمه انتي قتلتي ابني قتلتي الحاجه الحلو ة الا كنت هموت واشوفها 
صوفيا:: يووو انت مكبر الموضوع ليه كده 
زي::قلع الخاتم بغضب انا بكرهك عارفه عني اي بكرهك 
ركب زين عربيته و علي اخر سرعه وساق واقعد يتذاكرا كللمها واول مرة كانو مع بعض واول اتعتراف واول مرة قالت انها حامل وفرحتو وكل الا حصل دلوقتي 
وفجاه مع كامهصويا انا نزالتو ساب العربيه وسك راسو واتقلبت العرببه بيي 
ف المستسفي مارتينا علي الارض بتعيط وادهم واقف قدم غرفه العمليات ولطيف واقف رايح جاي عمال يدعي 
وبعد سعات كتير 
خرح الدكتور 
لطيف::اي يا دكتور اي الاخبار
دكتور::عملنا الا علينا بس كانو رافض انو يفضل صاااحي رافض يعيش بس ربنا معاه محتاحين معجزه معجزه عظيمه انو يفوق😪😫
ف غرفه زين ف احلامو 
طفل يبكي ويذهب 
وينادي بابا 
ويجري وراه زين ابني استني انا بابا انا جااااي حبيبي استني 
ويشوف صوفيا بترمي علي الارض وبتجري وابنو  هيقع من حفرة كبيرة بابا ساعدني ساعدني يا بابا 
وزين مش عارف يتحرك والدموع تسود المكان 😭
يا بابا يا بابا الحقني لتاتي بنت من بعيد جميله لا دي ملاك
 شعرها طويل وبيضاء وحلوة فوق الخيال وتلبس ابيض
 وتجري علي الطفل وتمسكو وتاخدو معاها وطلعو من
 الحفره وتنظر لزين  وتبتسم والطفل يحضنها جاااامد
 ويدخل جوها ويشور لزين تعالا بابا يلااااا  والملاك الا معاه
 متسيبناش تعالا يلا احنا اهو وتشاور وتمد. اديها  لييي 
يمد زين ايدو بسرعه
لياخد زين نفس كبير 
في نفس ذالك الوقت دا ف دبي
وعد:: الو
ندا::بنت عمي الغاليه  عامله اي
وعد::ندا انا قرارت اجي عندك اعيش هناك 
ندا::اشمعنا يعني يااا وعد منا بقالي سنه بحاااول اتحايل انك تيجي
وعد::  والهي مش عارفه بس عندي احساس ان دا الوقت االمناسب وكان ف حجة مكنتش ليا ودلوقتي بقت ليا 
حصلت ظروف لوعد اخرتها كل دا 
الممرضه بخرج برا للدكتور الا بيكلم لطيف يا دكتور يا دكتور
الدكتور تي ف اي 
المريض وافق ياخد نفسو جامد وكانو قبل فجاه انو يعيش
 ويرجع تاني 
الدكتور::حطولو جهاز النفس بسرعه
وبعد مرور الوقت
ادهم::خير يا دكتور 
الدكتور::متخفوش وكان جالو عمر جديد الحمدالله فاق بس عندو صدمه ومحتاج تكتور نفسني
بكد الكشف والعلتج مع الدكتور النفسني
الدكتور اسمعني يا لطيف زين اتعرض لصدمه خلتو يكره الستات وف نفس الوقت ميبعدش عنهم وهيخف ف وقت ما بس حاولو تاخدو بالكم منو اعتقد انو مش هيثق ف حد ولا يامن لحد المهم انكم تراعو
βÃČЌ
#بقلم_بسمه_سلام
وعد تبكي وهيا علي الرماله 
وعد:: انا اسفه اسفه يا زين 
زين:: متتاسفيش انتي ملكيش دعوه 
وعد::هو اي الا رجعها بعد كل الوقت دا 
نرجع تاني ƑĹÃŜĤ βÃČЌ
زين:: من الاجوء 
السكرتيره::مش عارفه حضرتك 
دخل زين 
ليصدم لروئيتها مرة اخري
زين::انتي 
صوفيا::حبببي وحشتني وحشتني اوي
لتضمو وتقبلوا ف رقبته وهدمو   وحشتي وحشتي جدا 
ولكن زين ف صدمه فهو ينذكر كل هؤلاء الذكريات اللعينه ويفوق
زين::ابعدي كدا
دخل ادهم ولطيف
لطيف:: ؤيشدها تعالي هناا ابعدي من ه جنبو 
ادهم::نت كويس اي الا جابك ها ودخله حياتنا لي 
صوفيا.وحشتي
لطيف:: وانتي الصادقه عشان سبك
صوفيا باستعجاب::انت عارف
لطيف::اماا فكره نايم علي وداني ولا اي 
ادهم::اي الا حصل 
لطيف::الا ستاذ الا بعت كل حجة بسببو سبها من شهر وقتلها مش عايز اكمل ومش عايزك ف حياتي 
زين::قالها زي مقولتيلي  بس مش هتوجعك زي مكنت وجعني عارفه لي مهما كان سبك وبس مقتلش روح ملهاش زمب اطلعي برا بقا واياك اشوفك تاني 
صوفيا::حبيبي انا غلط ومستعده اعتذرلك بس  متسبنيش
ادهم::يوو لا كدا كتير تعالي معايا 
لطيف::لا تنا الا هخدك معايا ويشدها من درعها  ويرميها برا الشركه 
حني انهارده يا وعد صدقيني مكنتش عاييز اشوفها خالص بس هيا اتصلت ومكنتش عايز اعمل مشاكل
صوفيا::حبيبي صباح الخيىر
زين::يو هو ازا مش هخلاص بقا من الجنان دا ابعدي عني انا بقرف احيب اسمك او سيرتك انا مش عارف ازاي كان ممكن يكون عندي طفل منك انتي 
βÃČЌ
وعد::انا مكنتش اعرف كل دا اسفهة 
زين::واتا اسف غبي مل حجة كنت بعملها فيكي بس كنت بعنل مدا لانها من اهل عربيه وكانت زيك عامله مش مهتميا بيا عشان كدا كنت بطلع غلي فيكي انتي وتعاب السنين متاسف يا وعد 
وعد..

البارت العاشر 10

زين:: انا اسفه والهي مكنتش عايز..
وعد:: خلاص يا زين  الا كنت بتعملوا انا استحملتو وعلي العموم اكيد ربنا شيلك حجة احسن بميت مرة 
زين:: وهو ينظر لها ويبتسم:: ونا كمان حاسس الفترة دي ان ربنا بيعوضني بحاجة كويسه اووي 
وعد:: ا.. اا متقوم البس ولا انت استحليت المنظر دا 
وتقوم من علي الرمله وتاخد التيشرت وتلف وراها  تلقي زين العاري بجسمو الجميل اوعضلاتو المثيرة ايضا  وشعروو الذي يطير بسبب الهواء
وعد::في اي 
زين::لما بعتي ومشيتي لقتني بامشي وراكي فيكي مغنطيس تقريبا 
وعد::اه يا دنجوان 
زين::اكيد فكرني بقول كلام من الا بقولو لباقي البنات 
وعد::اكيد 
زين؛:: هو صح الكلام ههو هو بس الفرق اني بقولو لوعد مش وحده تانيه
وعد:: تنظر لعينه وهيا ترتجف تقلق من ان يخرج قلبها تسمع صوتو وهو يدق 
ترمي التيشرت ف وشه وتجري حصلني علي العربيه يا دنجوان 
بليل
وعد::ونت كمان والهي 
 ايو والهي بس مش عارفه بس وحشت..
زين::بتكلمي مين 
وعد::دا عم..
زين::اها تمام تصبحي علي خير 
وعد:: مش هتاكل طيب 
زين:: شكرا مش عايز 
 وعد::هكلملك بعدين يا عمر 
 وعد:: اي بقا مالك انا جعانه  مش بكلمك انا 
زين::يووو مش هاكل خلاص خلصنا بقا 
وهد::تمم انام من غير اكل بسببك عادي 
بعد مرور نصف ساااعه
الباب يخبط
وعد::ايو نعم 
الموظف::زوج حضرتك طلب الحجات دي 
وعد:: اكل طب اكل ممكن يعملها واطي واكيد جايبو لنفسو. بس بوكيه ورد لونو احمر تحفه زي دا لا يبقا غرفه غلط 
الموظف::لا حضرتك هيا 
وعد::والهي برحتك وشكرا 
الموظف الكارت يا فندك 
وعد::كمان كارت طب يا سيدي شكرا 
الكارت..ابسط وردات الي اجمل ورده رائتها عيني اجل وررده عربيه تضم جمال كل البنات .ورده تختبا داخل فستان اسود جميل  اكد ان احسد نفسي 
انها جلست بجانبي اليوم ♡♡
وعد::ابتسمت وهيا تقراء هذا الكلام وكان قلبها يطيرا فرحه عما تقرا
وعد:::زين
زين::خير
وعد::شكرا 
زين::العفو يا ستي 
وعد::بس طلعت بتعرف تناقي حلوة 
زين::بالهنا والشفاه 
وعد::مش قصدي الاكل
زين:::امااال
وعد::الورد..زوقك حلو ولون الاحمر اجمل انواع الورود شكرااا
زين يقوم من النوم::ورد ورد اي دا 
وعد::الا جبتو 
زين::انا جبت اكل بس عشان متنميش جعانه 
وعد:: امال مين  الا جاب
زين::متفكريش كتير اكيد جالك غلط
وعد::لا دا جيلي ومعاه كرت باسمي وكمان مكاوب عليه 
زين::يشد الكارت ويقرئو وهو يقبض علي ايدو ويغضب 
وعد::انا كنت لبسه الصبح فستان وكنت قعده جمب.....
معقول
زين:::اه منتي مكنتيش جمبي لوحدي كنتي جمب..لينقطع بمكالمه 
وعد::الو 
چو::عجبك
وعد::بصدمه وهيااا تنظر لزين.اه عجبني ازيك يا.. اايي ا.چو
زين::يغضب اكتر وينظر نظره الغضب ويبدا بنظر يميناا ويسارا وهو يتنصت علي الكلام 
چو::عجبني قولت اشتري ولقيت ان كدا كدا ف حجة طلبنها طلعالك  فبعتهالك معاه بالمرة 
وعد::مرسي شكرا 
چو::ممكن اشوفك بكرا اذا سمحتي 
وعد::اه ماشي علي مثلا 3مثلا العصر 
چو:: اوكيه 
باي 
#بسمه_سلام
زين:: هتقبلي بكرا 
وعد:: اي اااه مهو لزم اشكرو مش كداااا انت رايك ا ي 
زين:: تشكري ويبتسم اه اه اااا لزم فعلا امال طبعا اكيد لي لا لا لزم  
ويحدف البوكيه ف وشها انا راايح انام 
وعد:: مش هتاكل
زين:: بصوت غيظ مش عايز كلي انتي اطفحي ونامي عشان تصحي بدري عندك مشوار بكرا 
وعد:: علي قد طريقه زين كنت رخمه وحصلتلها لغبطه من الا عملو چو بس ف حجة من جوا كنت مفرحها جدا مش بسبب البوكيه لا بسبب  ....
اليوم الاخر ترتدي فستان جميل 
وعد::مش نازل 
زين::لا هقعد 
وعد::انا نزاله 
زين::اقفلي الباب وراكي 
خرجت واغلقت الباب وبعد 5دقائق خرح زين خلفها وهوو لا يعرف لماذا يذهب خلفها هل خايف عليها من چو لانو شبهو ولا غيران عليه انها تكون مع چو 
ف مطعم الاوتيل 
چو::اهلا اتفضلي 
زعد::چو اتاخرت عليك
زين خالص بس اي الشياكه دي زوقق راقي جدا ف اللبس 
تذكرت وعد هذه الجمله من زين عندما راته لاول مره ف المنزال ف غرفتها واشمت رائحته فجاه وشعرت بقلبها يدق وهيا ترا چو هو زين 
چو::اي رحتي فين انتي اديقتي من كلامي ولا اي 
وعد::..اياااا لا خالص مرسي ليك 
چو::هو انا ممكن اسالك سوال 
وعد::اتفضل
چو :انا عرفت انك عايشة معا ف بيت واحد وكمان  ف الاوتيل ف غرفه وحده انتو يتحبو بعض 
وعد::اا لا...... الاوتيل لانهم عارفين زين اي بنت بتقعد معاه فللاسف اضريت مش اكتر والبيت فانا...............
حكت لها عن االشرط
چو::طب اي رايك انا ممكن اديكي المليون جنيه دول 
وعد::هو مش بيجي جمبي وعموما قربو يخلصو المده
چو::تمام بس خليكي فكرا لو لوو احتاجتي مساعده عرفيني 
وعد:::تمم 
ف الغرفه الساعه 5
زين:: اتاخرتي يعني 
وعد::لا بس الكلام خدنا 
زين::واضح الكلام كان حلو لدرجه انك نسيتي كل حجة صح
زعد::لا عادي بس كان بيحكيلي عن تفصيلو وانا كمان 
زين::وبعدين اي تاني 
وعد::تصدق انو قالي انو ممكن يسلفني انا المليون جنيه 😹
زيز::اخاف زين بدا قلبه يدق وهو يشعر ان احد ياخد قطعه منه وهناك تفاوض عليها 
زين:: ونتي طبعا مبسوطه 
وعد::لي يعني 
زين::عشان هتخلاص مني 
وعد::انا عموما قلتلو اني مش موافقه وان كدا كدا التلات اشهر قربو يخلصو 
زين.::يقتري ويقترب 
وعد::يووو بقا انت كل مره تلزقني ف الحيطه بقا 
زين::ولما التلات شهور هيخلاصو اي الا هيحصل 
وعد:: تاخد نفسها لا تستطيع فزين اقرب من ما يمكن اكد ان يلزق بها 
وعد:: عاايز اي 
#بسمه_سلام
زين:: ردي 
وعد:: هعمل اي يعني هم.. 
زين:: وتسبيني 
وعد:: ايو عشان تجيب سكرتيره جديدة     كانو يتحدثو بصوت واطي ورقيق ونفسها يخرج بين كل كلمه وكلمه 
زين:: بس انا عندي سكرتيرة
 وعد:: بدات وعد لا تستطيع ان تتملك نفسه لظ تستطيع تحمل نفسو شعرت وكانها مثل الثلج الذي يذوب ارضا 
زين:: مسكا زين من خصرها وجعلها بنفس طولو 
ووضع خده عن خدها وجعلها تشعر ببشرته تلمس جسمه 
ونظر بعينه 
هتسبيني لو خلصت مدده الشرط 
وعد:: وقتها هشوف 
زين:: تقدري تصحي من غير  متقوليلي صباح الخير من غير متفطري معايا من غير متناامي ونتي شايفني تفتكري لما تقومي تصلي الفجر مش هتيجي تخبطي عليها او تصحيني وتزوقيني علي الحمام اتوضاااا  هتقدري 
انتي عارفه انا دعيت ب اي لما صليت
وعد::بصوت لا يطلع يسمع بسيط جدا بي  اي
زين::دعيت اعرف انتي لي ف حياتي واي السبب الا بيخليني اسمع كلامك اي الا بيخليني فرحان ونتي جمبي اي هو الاسم  الحقيقي للامغناطيس الا حسيت بي لما سيبتيني ومشيتي  ومشيت وراكي 
اي هو اسم الشعور الا حسيتي بي لما سمعتي اني اتصبت برصاصه  اسم شعور خوفك عليه داا تعرفي اني حسيت باضعاف الوجع دا لما بعدي وقومتي تجبيلي التيشيرت  عايز اعرف اي دا اسمو اي 
وعد::وهيا تدمع  بلاش يا زين الكلام دا لحد غير ي لو سمحت 
زين::والهي الكلام دا مش شبه الا بقولو لغيرك 
وعد::حتي لو انا برضو مش عايز ارجوك ابعد انا فعلا مش  قدرة حتي ازوقق مش قدرة ابعدك  زي كل مرةمش قدرة ا عمل حجة 
زين::عايز تبعدي لي طيب خليكي انا مرتاح طول معينك موصله بعينك نفسك حاسس بي قلبي قصد قلبك
وعد::بدمو ارجوك ابعد ارجوك يا زين ارجوك ابعد 
ليبعد زين اول ميشوف دموعها وكانها تنزال من قلبه هو  ويترك غرفتها ويمشي 
وتقع علي الارض وهيا تبكي 
وعد::لي مش عايز تفهم انا مش عايزه احب لي مش عايز تفهم  وبدات ترفع بصوتها وهيا تبكي انت دنجوان عصرك يعني مع ميت بنت كل يوم لي مش عايز تفهم اني مينفعش احبك مينفعش اقع فيك انت وبرضو مش قادره امنع نفسي لي لي وتبكي بحرقه ليدق الباب 
وعد تفتح مين
 چو:::: اي دا اي دا ف اي بتبكي لي كدا مالك ويضمها 
وعد:: لم تلحظ انها ف حضن چو فكانت حزينه 
لياتي زين الا نسي الفون ودفاتيح عربيتو  ويلقيها ف حضنه 
لتبعد وعد سريعا وياخذ هاتفه  ومفاتيحو ويمشي دون از يتكلم حتي وكان هناك نغزه قويه ف قلبه عندما راه ف حضنه
چو::زين  انت عملتلها اي 
زين::ونت بتدخل لي
وعد::خلاص اهدو اهدو 
ليبدوو بزعيق لتاتي بضربه قويه من زين لوجه چو لتنزف من مرخيرن دم 
وعد::بخوف لا لا 
چو يضربه ايضا ضربه قويا لزين  لتنزف فمه
وعد::ابعدو بقا ابعدو امشي عشان خطري يا چو 
چو::عشانك انتي بس 
وعد::لي كدا ف دم علي وشك كدا 
لبعد اديها ويخرج برا وتجلس ف غرفها 
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent