رواية عشقني شيطان الفصل الثالث والعشرون 23

الصفحة الرئيسية

رواية عشقني شيطان الفصل الثالث والعشرون 23 للكاتبة دنيا رشاد

رواية عشقني شيطان البارت الثالث والعشرون 23

سافعل كل ما يخطر ببالي ⁦☺️⁩
حتي اصل اليكي حبيبتي ⁦💔
اتصل ياسر بصديقه فهو يعرفه عندما كان يدرس في اميريكا .
ياسر ...ازيك عامل ايه يافهد ؟!
فهد...الحمد لله ياسر حبيب قلبي محدش بيشوفك ليه ؟
ياسر ...انا محتاجك اوي يافهد محدش هايقدر يساعدني غيرك .
فهد...في ايه انت كويس ؟
حكي ياسر لفهد ماحدث معه من معرفته لسها وخطفها ومقابلته لايمان ...
فهد...ايمان !!!
ياسر ...انت تعرفها يافهد !
فهد....اه اعرفها تعالالي علي العنوان ده 
اعطي له فهد عنوان فيلا الهواري وذهب إليه ياسر بعد مدة قليلة من الزمن .
بعدما سلم عليه فهد 
فهد...تعرف ايمان منين وقالتلك ايه ..
حكي ياسر ماقلته ايمان عن بيع الاعضاء وعن سهير انها شريكاتهم .
فهد....مدام سهير كده حلو اوي حسابها تقل اوي 
متقلقش ياياسر ادام سهير ليها علاقة بالموضوع هانجبهم 
ياسر ...بس دي مامتك يافهد .
فهد ..للاسف بس الي عملته من زمان كرهني فيها وانا حاسس ان في سر كبير في الحكاية دي هايباان قريب 
ياسر ..انا اهم حاجة سها طيبة ومالهاش ذنب في اي حاجة .
فهد ....متخافش .
امشي انت ياياسر وخليك علي اتصال بيا 
ياسر ..لا مش هاسيبك يافهد معاك في اي حاجة .
فهد...تمام الفيلا فيها اوض كتيير شوفلك أوضة اقعد فيها لحد مانشوف الموضوع ده هايرسي علي ايه .
اخرج فهد تلفونه واتصل بأحد الأشخاص وطلب منه مراقبة تلفون امه .
لا تقلقي حبيبتي ساجدك 🥰
واخفيكي داخل اضلعي ⁦❤️⁩
**
في امريكا....
احببتك من طريقتك ...احببتك من نبرة صوتك ...احب بتك من حلاوة قلبك ...وصفاء روحك ...احبك ...احبكككككككك ⁦❤️⁩
مليكة ...عامل ايه 
زين ...الحمد لله انتي ايه اخبارك.
مليكة...بخير الحمد لله مش ناقصني غير حور .
زين ...ربنا يرجعها بالسلامة 
مليكة ...ان شاء الله .
زين ...مالك شكلك عايزة تقولي حاجة نبرة صوتك بتقول كده .
مليكة ...لا ابدا مفيش حاجة .
زين ...متأكدة 
مليكة ..اه متأكدة 
زين...بس أنا متأكد انك عايزة تقولي حاجة وانا كمان عايز اقولك نفس الحاجة .
مليكة ...بستعباط عايز تقول ايه مش فاهمة .
زين ...انتي عارفة الي حصل مع خاطبتي الأولي انا قلت إن مش هاحب تاني بس بصراحة انا بحبك يامليكة وعايز اكمل حياتي معاكي .
مليكة ...اممممممم
زين ...دا ايه ده بقا 
مليكة ...امممممم
زين ..بت انتي من معوجعيش قلبي معاكي يعني ايه اممممم .
مليكة ..انت متعرفش أن اي حد يقولك امممم يبقي ...
زين ....يبقي ايه ؟
مليكة ... يبقي بيحبك 
زين ...يعني انتي !!!
مليكة ...اه انا 
زين ...اممممم طيب اقوليها بقا 
مليكة ...يلا يابابا من هنا هانرش ميه باي يازيزو عندي مذاكرة 
زين ..اممممممم باي .
بعد يومين 
جاكلين ...هاتسافري 
مليكة ...يوم واحد وهارجع !
جاكلين ...ماشي خالي بالك من نفسك .
مليكة ..ماشي حببتي يلا سلام 
ذهبت مليكة الي المطار متجهة إلي مصر تريد أن تري حبيبها بعدما اعترف لها بحبه .
نزل مليكة الي مصر متجهة إلي شركة زين فهي تعرفها كانت تعمل بها من قبل .
دخلت مليكة الي الشركة متجهة إلي مكتبه وجدت اروي ...
مليكة ...اروي حبيبت قلبي 
اروي ...بصوت كله بهجة ماليككككككككه حببتي انتي رجعتي مصر هيييي هيييي قالتها مثل الاطفال .
مليكة...وهي تحتضن اروي وانتي كمان وحشتيني اوي لينا قاعدة انهاردة مع بعض .
اروي ..طبعا هو انا هاسيبك ...
مليكة ...انا هادخل لزين عملالو مفاجأة هاحكيلك علي كل حاجة بعدين ماشي .
اروي ...اشطي ياسطا ادخلي بس ولا اقولك ادخلي .
مليكة ...تمام 
لم تقول اروي لمليكة ان زين عنده شخص بالداخل دخلت مليكة وجدت زين ومعه مليكة خطيبته السابقة 
وهي تحتضنه .
مليكة ...بصوت عالي زيييييين .
زين ...بصدمة من وضعه مع مليكة خطيبته السابقة 
مليكة انتي جيتي مصر امتي وبعد مليكة خطيبته السابقة عنه .
مليكة ...والدموع تجمعت في عينيها جيت علشان اشوفك واشوف الانسه وهي حضناك .
زين ...حببتي انتي فاهمة غلط .
مليكة خطيبته ...مالك انت بتكلمها كده ليه ومين دي اصلا .
زين ...اخرسي انتي وقرب من مليكة ومسك يدها مليكة محصلش حاجة دي كانت ....
قاطعته مليكة قبل أن يكمل كلامه ونظرت الي مليكه خطيبته .
مليكة....مليش اني اعاتبك انا غلطانه اني جيت اصلا وخرجت مليكة وهي تبكي مسرعة الي الخارج .
زين ...مليكة استني 
اروي ...مليكة مليكة مالك .
اخذت اروي حقيبة يدها واسرعت مهرولتا وراء صديقتها .
اروي ...مليكة استني احنا خرجنا بره الشركة استني 
مليكة...وهي تبكي نعم يااروي مش عايزة اتكلم 
اروي ...تعالي بس معايا نقعد في اي مكان انا مش هاسيبك كده .
مليكة ..اومئة لها براسها علامة علي الموافقة.
اخذت اروي مليكة من يدها وذهبوا الي احدي الإمكان علي النيل .
اروي ..انا مش هاسالك ايه الي حصل جوه عند زين .
بس ياحببتي مفيش حاجة تستاهل .
مليكة ...عندك حق انا هاسافر امريكا انا كنت جايه يوم واحد ..
اروي ..لا تسافري ايه انا خطوبتي بعد يومين ولازم تحضري .
مليكة..بحزن الف مبروك بس مش هاقدر لازم اسافر .
اروي ..مفيش الكلام ده هاتحضري يعني هاتحضري 
مليكة ...ماشي هاحجز في فندق بقا علشان الشقة بتاع جاكلين مقفوله بقيلها كتيير .
اروي ....لاء انتي هاتقعدي عندي اصلا احمد أخوية بيبات بره اليومين دول وانا قاعدة لوحدي .
مليكة ..مش هاتئل عليكي .
اروي ..عيب عليكي ياعسل يلا بقا بينا علشان نرتب كل حاجة لازم نشتريلك اجمل فستان لاجمل أميرة واسمها مليكة ..
مليكة ..تسلمي يلا بينا .
ذهبت مليكة واروي واشترو فستان لمليكة لكي تحضر به خطوبة اروي. 
وذهبو بعدها الي منزل اروي ..
**
لا اعلم كيف ستكون نهايتي 💔
هل يمكن أن تأخذ مني الحياة 🖤
بعدما وجد سبب لاعيش من أجله 💔
في امريكا
جوو....ايمان في المستشفي دلوقتي بعد ماعرفنا من تلفونها الي نسيت تقفله الهبلة دي هي فين والفرامل بوظنها  ...
سهير ...بس هي لسه عايشة لازم نخلص منها .
جوو ..متقلقيش اسلام سافر وهو الي هايقوم بالمهمة دي .
ماركو ...تمام انا طبعا مش عايزكم تنسو ان مش لازم اياد يعرف انا مين لان ده خطر .
جوو....مفهوم .
في مصر  
يدخل اسلام من باب المستشفي متخفي حتي لااحد يعرفه اتجه الي الدور الثالث حيث غرفة ايمان .
دخل غرفة الممرضين وارتدي زي الممرضين ودخل الي العناية بحجة أنه سيعطيها أدوية كتبت لها بواسطة الدكتور .
دخل الغرفة وجدها نائمة اخرج سرنجة من جيبه وملئها بالهواء ووضعها في المحلول ورحل دون أن يحس به أحد ...
وماتت ايمان بعدها ورحل اسلام من حيث اتي ولااحد يعلم 
في امريكا
جوو....اهلا عملت ايه 
اسلام ...كله تمام .
جوو....اشطا عايز منك تجيب ماذون علشان هاتجوز ايات .
اسلام ..ماذون ههههه بجد 
جوو.....تصدق عندك حق . خلاص هات محامي 
اسلام...لاتصدق شريف اوي .
جوو....مش هازعلك انا خلاص اتجوزتها هههههههههه وضحك ضحك لاتنمي بالخير لآيات .
في الغرفة المجاورة 
كل فتاة تجلس بركن تفكر باحزانها وهمومها وماذا يخبئ لها القدر .
ايات ...تفتكري ياسها هانخرج من هنا .
سها ...ببتسامة حزن انا معنديش امل اخر علاقاتي بالأمل واحدة جارتنا كانت بتبيع جرجير تحت بيتنا .
ايات ...ضحكت ضحكت حزن وقالت لها ضحكتيني ياسها .
سها ...بس لو لينا عمر ياايات لازم تدي لادم فرصة لانه من كلامك فعلا بيحبك .
ايات ...ان شاء الله وانتي كمان ياسر بيحبك بس احنا الي بنفوق بعد وقت الفرصة مابيعدي .
(نسيت اقولكم ايات وسها كل واحدة حكت حكايتها للتانية )
سها ...وحشتني اوي ايمان يارب تكون بخير .
ايات ....بعد الي عمليته فيكي 
سها ..مهما تعمل فيا هاتفضل اختي الي بحبها ومقدرش استغني عنها .
ليتني املك زمام قلبي ⁦❤️⁩
لخرجت جميع البشر منه 💔
فقلبي فاض به حزنا 💔
وعمري ليس به فرحا 💔
يتكلمو عن الحب 🖤 ياتو الي سيجدوني قد تألمت كثيرا من كونه داخل حياتي 😢🖤
ايات ...انتي كلامك حلو ياسها ليه متكتبيش كتاب 
سها ...هه لو عشنا يبقي افكر 
ايات ...😢
ايه ورحمة وحشوني اوي اكيد دلوقتي بيسالو ليه مبسالش عليهم بس غصبن عني ..
هل فعلا حياتهم خلصت ولا القدر ليه كلمة أخري .
لاتقلقي حبيبتي قربت خطوة منك ⁦☺️⁩
وبات حبك قريب مني 🥰
**
هل يمكن ان احب بحياتي 🥰
ام أن الحب هجرني كما هجرتني الحياة 🖤
تقرب عدنان من شغف أو حور كثيرا فهو يحبها حقا ولكن شغف لايمكنها ان تحب احد فهي تكره نفسها فكيف تحب احد وهي تكره نفسها .
عدنان...الووو 
شغف ...اهلا ياعدنان بتتصل دلوقتي ليه ؟
عدنان ..قلت يمكن محتاجة حاجة ،
شغف ...هههه لا ميرسي مش عايزة حاجة تعالي وصلني مش هاعرف اسوق بطني بقت مترين فاضل شهر واشوف اولادي حبايبي قدامي .
عدنان....من عيوني انتي فين بقا .
شغف ....هههههه في البنج الي وراك تعالي بسرعة وخالي بالك لحسن الدكتورة يوقفك ويخدك مخالفة 
عدنان ...ههههه متخافيش 🤣 هاتاخر بس عليكي دقيقة 
شغف ...لا كده خطر ممكن أولد ههههه 
عدنان ....دا انتي سكر 
شغف ...طبعا سكر امال ملح ياخفيف ...
عدنان ...تصدقي كنت بحسب نفسي تقيل شكرا علي المعلومة دي يامدام شغف..
شغف ..علي الرحب 
خلاص بقا يلا ياعدنان انا زهقت من الجامعة والمستشفي والبيبي عايز ياكل يلا بينا 
عدنان ...يلا بينا .
خرج عدنان وشغف من الجامعة وشغف قلبها ينبض قلبها يخبرها ان شيء سيحدث بالتأكيد 
وقفت شغف وعدنان أمام الجامعة 
عدنان ...هاروح اجيب العربية استني هنا .
شغف ...عدنان لو حصلي حاجة ولم تكمل كلامها 
وضع عدنان يده علي شفايفها 
عدنان ...انتي بخير وهاتبقي بخير ياشغف ومش عايز كلام زيادة انا هاجيب العربية 
شغف ...انا خايفة ياعدنان انا في الشهر الثامن خايفه من بكره 
عدنان ..اسكتي بقا انا رايح اجيب العربية .
ذهب عدنان لياتي بالسيارة ووقفت شغف تنتظره ولكن فاجاة يأتي شخص ويلقي بشغف أمام احدي السيارات الآتية بسرعة وركب بها وذهب ..
عدنان ...شغفففففففففف ذهب عدنان الي شغف وهو يبكي .
علي شغف الملقاه علي الأرض ملطخة بدمائها 
عدنان ...وهو يمسك يد شغف ويملس علي شعرها شغف متسبنيش انا بحبك ياشغف متسبنيش لما صدقت لقيتك انا بحبك .
شغف ...وهي تتكلم ببطئ انا حور ياعدنان قولي ياحور 
عدنان...ماشي حور قومي ياحببتي قومي .
شغف ...لم ترد 
عدنان ...لااااااااااااا شغف لاااااااا ...
احيانا الموت حلم لي 🖤
ومااحلي ان يأتي لي فاجأة 🖤
سلاما ايتها الحياة 🖤
انا الفائزة ففزت بالموت.. يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent