رواية ظلمها الحب الفصل الحادي عشر 11

الصفحة الرئيسية

رواية ظلمها الحب الفصل الحادي عشر بقلم وفاء كامل

رواية ظلمها الحب كاملة

رواية ظلمها الحب الفصل الحادي عشر

وصلنا الفصل ال فات ع مليكه وهي
تذهب للفراش لكي تنام لأنها متعبه جدا اما هو فنام ع الاريكه
وبعد ساعه احست مليكه بخنقه وخذت تتكلم وهي نائمه وكان حد يجري ورائها ويخنقها استيقظ على ع صوتها واقترب منه يتلمس شعرها ويقول لها.. اهدي اهدي ياحبي ده مجرد كابوس متخافيش انا معاكي
وعندما ارتاحت ونامت تركها وذهب لكن اوقفته يدها وقالت له.. متسبنيش خاليك جمبي
.. ونام بجوارها وهي وضعت رأسها ع صدره وهو وضع يده ع شعرها يلعب فيه ويتلامسه لكي تنام وهو ناااام يحلم مع احساسه ال هو مش مصدقه وأنه نايم بجوارها وان فعلا حب حياته معاه
وفي الصباح استيقظت مليكه وتتقلب ع الفراش وافتتحت عيونها ببطئ ووجدت يدها ممكسه بشئ فعندما نظرت وجدت نفسها متمسكه ب على بشده ونائمه ف حضنه
وعلى صرخه واحده ايقظت كل م ف المنزل
عاااااااااااااااااااااااااااا
استيقظ علي مفزوعا شدها لحضنه وقال لها بكل خوف
اييييييييه ف اي مالك انتي كويسه حصلك حاجه
ضربته ع صدره وابعدته عنها قائله
انت مجنون ازاي تحضني مش كفايه صحيت م النوم لقيتك حاضني
ضحك على بشده.. 😄 هو انتي فزعتيني م النوم وصحيتي كل ال ف البيت عشان بس كدا
نظرت له بغضب
على.. ع فكره انتي امبارح كنتي بتحلمي بكبوس وانا اقتربت منك وهديتك وقولتلك انا جمبك متخافيش جيت امشي مسكتي فيا وقولتي متسبنيش ياعلي
نظرت له وهي غير مستوعبه 😲🤦‍♀️
وانا فضلت جمبك لحد ما نمتى وطول الليل انتي ال متمسكه بيا ونايمه ف حضني مش انا وسبتك ع راحتك عشان تحسي بالأمان وتنامي

وقاطع كلامهم خلانه وعائلته يطرقون ع الباب
فتح لهم
على.. صباح الخير
خاله والجميع وراءه.. صباح النور يابني.. ف ايه ليه مرات بتصرخ كدا
على لم يعلم ماذا يقول لهم.. مافيش وهي نائمه شافت كابوس ولما افتحت عيونها شافت خيال ع الشباك افتكرته حرامي فصرخت بس طلع خيال الأشجار مش اكتر
خاله.. حرامي بالنهار 😄🤦‍♂️
على.. اهو ال حصل هي جبانه شويه. 😄 معلش ازعجناكم ياخالي
خاله والجميع.. لا ابدا يابني احنا افتكرنا حصلها حاجه يا سمح الله.. واطمنوا عليها وابتسمت لهم مليكه وبعد ذلك ذهبوا لغرفهم

نظر إليها على وهو يضحك ع ما فعلته وقال بضحك.. عجبك كدا الفضايح دي ياهانم 🤭😄
نظرت له بخجل وذهبت للحمام بدون اي كلمه
اما هو جبس ع الفراش يتذكر ليله أمس وهي تحتضنه ونائمه ع صدره
**
فرح تم تحديد موعد زفافها ع ابن عمها فقامت بالاتصال ع اختها لتخبرها
مليكه.. الو.. أذية ياقلبي وحشااااني اوي
فرح.. الحمدالله يااختي والله انتي كمان وزعلانه عشان مش بتسالي عليا وسيباني لوحدي
مليكه.. والله مشغوله ياقلب اختك.. أهل علي عندنا وهيقعدوا فتره
فرح.. اها ماشي
بعد سكوت.. مليكه ممكن اسالك سؤال وتجوبيني بصراحه عايزه اتكلم معاكي م فتره بس قولت اسيبك ع راحتك
مليكه.. قولي ياقلبي
فرح.. هو علي فعلا عمل.. عمل..
مليكه.. عمل اي قولي ياقلبي عادي
فرح.. هو على فعلا عمل معاكي حاجه وانتي بدل ما تفضحيه اتجوزتيه طيب ليه يامليكه
مليكه سكتت ودموعها بدأت بالنزول ورجعت لليوم ده ال صحيت م النوم ولقت نفسها بدون ملابس وغرقانه ف الدماء
قالت بحرقه والم.. ربنا يعلم انا بكره علي قد اي وكل يوم بتخيل نفسي بقتله بس مش بقدر اعمل كدا لأن المشكله وال هيجنني انه طيب جدا وغلبان وميبنش انه عمل فيا حاجه وجرحني خالص حتى لما قرب مني ف المشفى زمان قولت عليه حقير وبتاع نسوان لما حاول يلمسني
وفعلا سمعته سبقاه بس ال استغربت لما عشت معاه الفتره ال فاتت لوحدنا ومحتجزني عنده.. مش واحده خاطفها لا كأني حبيبته وقعده معززه مكرمه عنده وبيعاملني احسن معامله ولا مره زعلني بالعكس كان بيتخانق معايا علشان مصلحتي كان يزعق فيا جااامد عشان مش باكل
بيحاول يعمل اي حاجه عشان يرضيني
ويخليني دايما سعيده وعنده امل اني هسامحه ف يوم م الايام
هو اتغير علشان يافرح ودلوقتي بشتغل معاه ف المشفى بشوف كتير ستات بتتقرب منه وهو بداء يرفض ويبعد عنهم مبقاش بتاع ستات ذي الأول
ساعات بسأل نفسي اي الظروف ال أجبرت واحد محترم ودكتور شاطر أن يبقا انسان مجرم ف حق الانسانيه واي ست يلمسها عادي ويعتدي ع البنات
لان دي مش طبيعته انا عاشرته كويس

فرح.. طيب ليه وافقت تتجوزيه بعد كل ده اي حبيته يامليكه؟؟!
مليكه.. أنا ابدا احبه مقدرش يافرح كل ما احن ليه افتكر الليله اياها ابكي واكره اكتر
وأول ما لقيت محمد ف الشرطه لما قالي انه اتجوز واحده أشرف مني انا كرهت نفسي وفكرت اخلص م الدنيا وانتحر لتاني مره
ولتاني مره قلبي مطوعنيش خفت م عذاب ربنا وخفت عليكي اسيبك لوحدك وفكرت كويس ان كدا كدا مستقبلي ضاع مين هياخد واحده زيي ويتجوزها فوافقت ع جوازي م علي لأن ده الحل الوحيد
وشهاده لله هو لحد الان ملمسنيش قالي أوعدك اني عمري ما هلمسك ولا هاجي عليكي تاني ابدا غير لما ترتاحي لي وتحبيني واكسب قلبك
وانا للأسف مش قادره اعمل كدا

( مليكه ف الغرفه كانت تتكلم مع اختها بحريه ولا تعلم أن علي كاد أن يطرق الباب ويدخل لها لتجهز للإفطار ولكنه استمع ال كلامها فرح كثيرا وابتسم ع كلامها الحلو عليه بس الابتسامه اختفت لما قالت اني حاولت انتحر مرتين مره لما لمستني غصب ومره لما محمد اتخلى عني وسابني وكمان اضايق جدا لما سمع انها لا يمكن تفكر ان تحبه أو تسامحه وأنها تكره فتركها ونزل الحديقه يبكي ويتذكر تلك الليله الحزينه)

فرح.. والله يامليكه انا مش عارفه اقولك اي
ربنا يريح قلبك ويعدلك حياتك بس نصيحه م اختك طالما شيفاه كويس جدا معاكي وبيحبك اوي كدا أدي لنفسك فرصه وحاولي تحبيه
سكتت مليكه تفكر ف كلامها وتحاول تقنع نفسها بس بردو مش قادره تنسى ال حصلها..
مليكه.. حاضر هحاول ياقلبي
فرح.. هاااااا نستيني متصله بيكي ليه
انا واحمد ابن عمي اتفقنا ع معاد الزفاف الخميس القادم مش هتسبيني لوحدي صح
مليكه .. ياجزمه مخبيه خبر حلو ذي ده م بدري ليه ياااا اخيرا هفرح بيكي ياقلبي الف الف مبروووك وربنا يصبره بقا ع ما بلاه😄😄فرح.. اه ياجزمه ماشي انا بلوه طيب
مليكه.. هههههه خلاص انتي عسل وسكر
فرح.. ايوه كدا اتعدلي 😄
خلاص ياقلبي هسيبك وهستناكي تيجي بكره نختاار الفستان سوا
مليكه.. حاضر ياقلبي م عيني

ذهبت مليكه للإفطار وكانت تبحث ع علي وقالت لها خالته انه ف الحديقه فذهبت إليه ووجدته يقف ينظر للسماء ويبكي
شاكيا له ويترجاه.. يارب اهدي مليكه عليا وحنن قلبها وحببها فيا ذي ما انا بحبها ومش مستعد ابدا اتخلى عنها ذي يامحمد عمل والله انا بحبها جدا ونفسي بقا تبقا ليا انا بتعذب ع عذابها

كانت تنظر له مليكه وقلبها مكسور لا تعلم ماذا تفعل وهي لا تقدر أن تنسى هذه الليله الحزينه

مليكه.. علي
نظر لها بعد أن اخفى دموعه وصوت مبحوح.. ايوه يامليكه
مليكه.. مالك شكلك كدا كنت تبكي
على بخضه.. أنا لا لا ابدا مافيش بس حاجه دخلت ف عيني
مليكه.. طيب ممكن اشوف هالك
على.. هي اي
مليكه.. عينك
على.. لا خلاص أصبحت بخير
مليكه وهي تحاول أن تهديه وتغير المود بتاعه ابتسمت له بحب.. طيب الحمد الله مش يلا بقا عشان انا ميته م الجوع 😄
نظر لها وابتسم ع طريقه كلامها
اما هي ففرحت كثيرا عندما رأته يضحك
وذهبوا للداخل وبعد الفطور قالت له عن زفاف اختها ففرح كثيرا لها وإعطاها الأذن بأن تروح معاها غدا وكمان هياخد لها اجازه
**
ف صباح يوم جديد استيقظت مليكه وذهبت لتحضر نفسها لتذهب لاختها وبعد ذلك ايقظت علي ليذهب لشغله وقرر أن يوصلها فوافقت
وذهبوا إلى الحاره وشكرته ع التوصيله وقال لها.. مافيش شكر بين راجل ومراته
فنظرت له ع كلمه مراته لأنها نسيت انها فعلا مراته واومئت برأسها بالموافقة مع ابتسامه وذهبت لاختها
وأخذت اختها وذهبوا ال محلات الفساتين وقضوا طول اليوم م محل لمحل حتى وصلوا لمحل بجوار المشفى ودخلت فرح وليست فستان الزفاف وعندما خرجت رأتها مليكه وبدأت دموعها تنزل
اختها اقتربت منها تطبطب ع كتفها واخدتها ف حضنها كانت تعتقد أن دموعها م أجل فرحتها باختها
ولكن الحقيقه غير كذلك
هي افتكرت اليوم ده
فلاش باك
لبست مليكه الفستان ووقفت أمام فرح ومحمد ووالدته
فرح.. الله جميل جداااا ياقلبي ذي القمر فيه
والدته.. ماشاء الله قمر ياعروسه ابني
محمد.. مبروك عليكي ياعروسه
الله يبارك فيكي ياحبيبي بس انا خايفه يامحمد وقلقانه
محمد.. ليه بس كذا ياحبيبتي
مليكه.. خايفه م الحلم ال حكتهولك
أن فستان زفافي ضائع وانت كل ما اقترب منك انت تبعد واقترب شخص مني وشدني ليه بعيد
باك

افتكرت نفسها وهي تلبس الفستان ال بتحلم بيه اي بنت وال لبسته واتحرمت منه وان فرحتها تكمل وخلاص كدا عمرها ما هتلبسه ابدا
وهنا فسرت الحلم أن فستانها ضائع لأن على اتهجم عليها وعمرها ما هتتجوز اما محمد كان يبعد كلما اقتربت لأنه سوف يتخلى عنها وتركها اما على فهو هذا الشخص الذي سحبها ف الحلم
فاغمضت عيونها ومسحت دموعها وهنا قلبها اتقلب ع علي وقالت انا مستحيل احن ليه أو احبه
بعد انتهاء اليوم جاء على لياخذها
ركبت معه السياره وهي لا تتكلم معه فظن أنها زعلانه منه لانه تأخر
على.. أنا آسف شكلك زعلانه عشان اتأخرت عليكي بس سامحيني كان عندي حاله مستعجله ف المشفي
بردوا لم ترد عليه
فاوقف السياره أمام النيل وقال لها بعصبيه
مش بتردي ليه عليا يامليكه ما قولتلك اسف
نظرت له بكل ألم ووجع وغضب.. قال بصراخ
اااااااااااااااااسف ع ايه ولا ايه ولا ايه
ع فرحتي ال حرمتني منها واني البس فستان وابقى عروسه ذي اي بنت
اسف ع انك كتمت حريتي
اسف ع انك خطفتني وحرمتني م الإنسان ال بحبه
اسف ع محاولتك للمس جسمي لما كنت ف المشفى عندك
اسف ع أعتدائك عليا وأخذت مني أعز ما املك
اسف ع انك جرحتني
اسف ع انك كسرتني
اسف ع انك منعتني م الفرحه ال بستناها طول عمري
اسف ع ايه
انت ازبل انسان شوفته ف حياتي واحقر انسان انت واااااطي وحقير وبتحب الستات وتعدي عليهم انت عمرك ما كنت محترم انت لا يمكن تكون انسان متعرفش الحب ولا عمرك حبيت
حسبي الله ونعم الوكيل فيك
انا عمري ما هسااااااااامحك ابدا 😔😩😭
منك لله من...
قطعها علي وهو يبكي بحرقه ويقول لها انتي اي حرام عليكي بقا انا مش قادر استحمل اكتر من كدا
شايفك بتكرهيني كل يوم وبتالم ع كرهك ليا شايفك بتتعذبي وبتعذب ع عذابك بحاول ارضيكي وانتي ولا مره شكرتيني
ع ال عملته فيكي انتي مش فاااهمه حاجه معلش مانتي متعرفيش الحقيقه دايما بقولك ربنا وحده ال عالم بكل شئ ربنا وحده عالم اني حافظت عليكي اني حميتك وعمري ما اذيتك
انتي كلامك كل يوم بيوجعني بيكسر قلبي وانا بحط جزمه ف بوقي وساكت ومش بتكلم بتتهميني بحاجات انا معملتهاش وبسكت عشان موجعكيش إنما انك تتهميني ف شرفي وأخلاقي انا مسمحش ليكي ابدا
عايزه تعرفي الحقيقه حااااااااضر
روحي اكشفي يامليكه عند أي دكتوره هتقولك انك لسه بنت بنوت وانا ملمستكيش ايوه ملمستكييييييش 😭
مليكه ف ذهول وصدمه م كلامه وهي لا تصدق 
google-playkhamsatmostaqltradent