رواية سرقت قلبي زعيمة المافيا الفصل الخامس

الصفحة الرئيسية

رواية سرقت قلبي زعيمة المافيا الفصل الخامس 5 بقلم ميرو ناصر

رواية سرقت قلبي زعيمة المافيا

رواية سرقت قلبي زعيمة المافيا البارت الخامس

الدكتور: بس للاسف لازم تتبرع ل حد واحد بس لان الاتنين صعب جدا 
سيف سند ع الحيطه ومحتار بعد ما الدكتور قاله قدامه ساعتين يختار فيهم. 
قربت قمر منه 
قمر:سيف هاتعمل اي؟؟
سيف: مش عارف من ناحيه مازن صاحبي واخويا ومن ناحيه نجمه الي قلبي اتعلق بيها اوي 
قمر: طب وبعدين 
سيف: مش عارف ياقمر بس إنشاء الله هلاقي حل 
سيف سرح وفضل يفكر هو طول عمره مع مازن وأكتر من اخوه ونجمه الست الوحيدة الي ارتحلها بعد عمايل امه فيه وفجاه افتكر ان مراد فصيله دمه زي فصيلته .
قام وجري علي مبني المخابرات ولقي مراد 
سيف:مراد محتاجك 
مراد:حضره الرائد بنفسه محتاجني (مراد يبقي زميل سيف ف الشغل ورتبته مقدم هو طويل وجسمه رياضي وشعره اسود لون عيونه وبيكره سيف جدا لانه مقتنع انه احق من سيف برتبته) 
سيف:مازن بيموت ومحتاجين دم ليه وهو فصيلته زي فصلتك 
مراد:امممم موافق بس بشرط تكتبلي تعهد انك مدين ليا ب اي حاجه اطلبها 
سيف : موافق بس يلا 
مراد طلع ورقه وسيف كتب التعهد وراحوا المستشفي 
سيف: يلا يادكتور 
الدكتور : تمام هو نفس الفصيله 
خدوا الدم المطلوب ومازن ونجمه فاقوا وبقوا كويسين ومراد اصر يدخل ل مازن 
مراد :ازيك يامازن والله زعلت عليك 
مازن:اي إلى جاب البقف ده 😒
سيف:احممم مراد اتبرعلك بالدم 
مازن : نعم يا اخويا لا خليه ياخدوا تاني 
سيف:اهدي بقا يامازن 
وبعد شويه نجمه دخلت واول ما مراد شافها تنح وفضل مركذ معاها 
نجمه :الف سلامه يامازن 
مازن:انتي كويسه؟؟
نجمه:اه سيف اتبرعلي بالدم شكرا 
سيف لسه هايرد رد مراد 
مراد:ياخساره اتبرعت ل مازن ياعسل تعرفي لو كنت عارف انك محتاجه مكنتش اتاخرت عنك 
سيف: ارتاحي يانجمه يلا 
نجمه : حاضر  
مراد:اسمك حلو زي شكلك 
سيف:مراد خلاص كده يلا وراك شغل 
مراد : تمام 
قام مراد وهو طالع غمز ل نجمه وسيف مخدش باله بس مازن لاحظ لسه هايقول ل سيف نجمه شاورتلوا انه يسكت. 
ناموا كلهم ف المستشفى وتاني يوم مشيوا 
**
ف المخزن 
وصولوا ومازن اصر ان قمر الي توصله وسيف يوصل نجمه ووداها وشالها عشان ماتتوجعش من الوجع وحطها ع السرير وفضل باصص ف عنيها كتير 
سيف:مراد كان عينه عليكي 
نجمه :مش مهم 
سيف :لا مهم مش بحب حد يبصلك ابدا 
نجمه :بس....
ولسه هاتكمل خطف الكلام منها ف بوسه طويله وعنيفه كانه بيطلع غله فيها وبعد شويه فاق وبعد وسابها وراح اوضتهم 
**
عند مازن 
بتحاول تمشي وهو ماسكها 
قمر: يامازن اوعي ماينفعش ممكن حد يجي 
مازن:تعالي بس ولا انتي بتستغلي اني مريض هاخد بوسه واحده والله 
قمر وهي باصه ع الباب: يالهوي سيف 
مازن سابها وسيف كان واقف وساند بكتفه على الباب 
مازن:ده وقت تيجي فيه
سيف:اهدي ع البت شويه 
مازن : مش قادر ياصحبي هاموت عليها
سيف : امممم 
مازن وهو مركذ ف وش سيف: هو انت من امتي وانت بتحط روج 
سيف: ماتتلم ياض
مازن: اتلم اي بص كده 
بص ف المرايه لقي الروج بتاع نجمه طابع علي شفايفه مسحه 
سيف: احممم خد المفتاح بتاع القلب اهو 
مازن خده وفتحوا السلسله 
مازن: مش معقول اللوا ادهم 😳
كان فيها صوره للوا ادهم وهو حاضن نجمه وقمر 
مازن: هو... 
سيف بغضب: ابوهم 😡
سيف راح على اوضة نجمه ومازن وراه زق قمر برا الاوضه وقعت علي مازن وقفل الباب قمر لسه هاتخبط شدها مازن علي تحت 
نجمه : مالك ياسيف 
سيف: مين ابوكي 😡
نجمه: ايه 😳
سيف راح نحيتها وشد شعرها جامد 
سيف :انطقي اي علاقتك باللوا ادهم 
نجمه :شعري ياسيف اهدي بس هافهمك 
سيف : ياروح امك هو انا عيل عشان تستغفليني هااا
نجمه :افهم الاول بس انا....
سيف:هشش اخرسي ولا كلمه علي اخر الزمن بت هي الي تغفلني انا عملتك اي هااا انطقي 
نجمه:  ياسيف انا ظابط زيك 
سيف : كدااابه وقتلتي امبارح 
نجمه : بتوع إمبارح دول مجرمين وبينتحلوا شخصيه عساكر 
سيف :كدااابه كلكوا كده كدابين 
نجمه بعياط بصوت عالي :والله ياسيف بحبك من زمان 
سيف :كفايه كده بقا 
وراح زقها ع السرير وفتح الباب وطلع 
**
عند مازن 
قمر:بس والله دي كل الحكايه 
مازن: تمام بس ربنا يستر من سيف بقا 
بص لقي سيف نازل وماشي من غير ولا كلمه طلع هو وقمر ل نجمه 
نجمه بعياط : مازن الحقه ل يعمل حاجه في نفسه 
مازن ماتخافيش هايكون كويس لوحده 
اغمي عليها وجابولها الدكتور اداها منوم ونامت وطلب أنها ترتاح تماما
**
بعد مرور اسبوعين
فات اسبوعين وسيف مش بيطلع من شقته ونجمه حالتها وحشه بس بقت تبين انها كويسه بس مارجعتش الشغل لسه ومازن وقمر بقوا مع بعض ف المهمات .
مازن بيخبط بجنون 
سيف:مين
مازن : افتح ياسيف ده انا 
فتح الباب ومازن دخل وكان معاه فطار وقعدوا يفطروا سوا 
مازن: عايز أقولك حاجه 
سيف:قول 
مازن :هاتيجي خطوبتي 
سيف: ايه هاتخطب اخيرا 
وقام وحضنه وقعدوا وسيف باين عليه الفرحه 
مازن :مش تسال مين العروسة 
سيف : مين الي وقعتك فيها دي 
مازن : قمر اخت نجمه 
سيف: لسه عايز تخطبها بعد ماخدعتك 
مازن: الحب بيسامح ياسيف 
سيف : اه صح 
مازن: المهم بكره تكون معايا من الصبح فاهم 
سيف: طبعا ياصحبي 
مشي مازن بعد مافضلوا يتكلموا كتير وبعد ما مازن مشي فوت سيف رن وكان مراد 
سيف:الو 
مراد: اي الاخبار 
سيف :انجز عايز اي 
مراد :عايزك تنفذ التعهد بتاعك 
سيف غمض عينه وافتكر انه مضي علي تعهد فعلا ليه 
سيف: ها عايز اي 
مراد:عايز نجمه 
سيف:..😳
google-playkhamsatmostaqltradent