رواية خطفني لاكون له الفصل الحادي عشر 11 والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية خطفني لأكون له سجينة الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم وفاء كامل عبر دليل الروايات

رواية خطفني لأكون له كاملة

رواية خطفني لأكون له الفصل الأخير

وصلنا الفصل ال فات عندما
استفاق ادهم ونظر الي الشخص الذي يقف امامه يتكلم مع شخص اخر
لكن م شده الالم وتعبه كانت الرئيه ضعيفه
وعندما ركز اكثر صدم مما رائه

ادهم بصدمه.. انت ال ورا ده كله
انت ال قتلت عيلتي وخطفت مراتي
انت 😲
ازاي ده انت اقرب حد ليها المفروض تحميها مش تخلص منها
نظر اليه وهو يضحك.. لا وكمان انا ال قتلت اخوك وامك وموت ابوك بحسرته ع ابنه
وانا ال وقعت العلتين ف بعض
اي رايك بقاه
😂 وانا ال هموتك دلوقتي بس مش قبل ما تشوف مراتك بعينك وهي بتموت هههههههه
ادهم بحزن.. انت يستااااحيل تكون......... خالها انت شيطان ياناصـــــــــــــــــــــــــــــر😓
ناصر.. محمد طول عمره فاكر نفسه كبير عيلتنا
كبير عيله النجار
ولما اتجوز اختي ده مش عشان بيحبها لا عشان يورث لقب عيلتنا ويبقا الكبير
ياما اختي كانت بتشكيلي منه
ولما ماتت وهي بتولد بنتها الدنيا اسودت ف عيوني
وقررت انتقم منه واحرمه م بنته ال اخدت حيات اختي
الدكتور قلها مش هينفع تحملي ده خطر عليكي
بس محمد صمم قال انا عايز ولد يشيل اسمي
وللاسف ضغط عليها واصبحت حامل وطول ال ٩ شهور كانت لازمه الفراش مريضه ويوم ولاده حسناء ماتت ع الفور
عشان كدا انا بكرهم بكرهـــــــــــــــــــــــم

ادهم.. وانا اخويا وامي وابويا اي زنبهم
ناصر.. زنبهم انهم اشتغلوا مع محمد ضدي
تاجروا ف السلاح م ورايا
وميعرفوش ان انا البوص الكبير
فكان لازم اوقعهم ف بعض واخلص منهم
بس للاسف ابوك بحكم صدقاته لابوك مقدرش يردله الرصاصه
ال انا قولت لمحمد اقتله
اخوك عمل فيها بطل ووقف قصاد والدك واخدها ومات مكانه
كان لازم الاتنين يضربوا ع بعض نار واخلص منهم
ومع ذلك كنت سعيد بال حصل
عشان شوفت محمد عايش ١٠ سنين ف عذاب وخوف ورعب
ان ف اي وقت حد يجي ينتقم منه ف بنته
وفرحت لما شوفته حابسها ف القصر
بقيت ابعتلها بنتي احلام منها اعرف اخبارهم وبيخططوا لايه ومنها ازلها واوريها ازاي غيرها عايش وهي سجينه
بس لااسف بنتي حبتها واتقربت منها

ادهم.. ياااااا يعني انت السبب وانا ال مفكر محمد ال ورا دا كله
بابا كان عنده حق لما قالي ياادهم ف حاجه غلط ف الموضوع محمد لا يمكن يخون صداقتنا
بس اخويا الله يرحمه كان بيكدبه
ايه الغل ال فيك ده كله
دي حتي بنت اختك
ازاي تعمل كدا
انت مافيش قلب خالص

ناصر بضحك.. ارسم قلب وضحكه ع الشبابيك مفتاح باب الدنيا قصادك ملك ايديك 😂

اخذ ادهم ينظر اليه بصدمه ع بروده وافعاله 😲

ناصر.. كان لازم تموتها وتنتقم منها مش تخطفها وتحبها

بما انك جبان فانا هعمل ال مقدرتش انت تعمله
ادهم بغضب.. لو راجل المس شعره منها بس 😡
ناصر بضحك.. ابقا وريني هتعمل اي
انت مش شايف نفسك ولا اي
انت ضعيف
وجرحك بينزف وكدا كدا هتموت هسيبك لحد ما دمك يتصفي
بس قبل ما تموت لازم اوريك حاجه
اخر حاجه تشوفها قبل ما تموت

ادهم.. انت حيوووووان
فكني لو راجل واجهني
خليك راجل بجد
ناصر.. 😂 العب بعيد ياشاطر
وتركه وخرج هو وحراسه
**
عند حسناء

تجلس ع الارض تبكي بحرقه ع ادهم
وما سيفعله هذا الرجل الشرير له
ظلت تقاوم حتي تخلص م قيودها ع يدها
ونظر حولها لتجد شئ ما يساعدها
لم تجد شئ 😔
ثم خطرت ع بالها فكره

حاولت انت تقوم واقتربت م النافذه وخبطتها برائسها
حتي زجاج النافذه تكسر
لكن حسناء جرحت ف رأسها واخذت تنزف ولكن لا تبالي لالمها ولا لدمائها
اعطتها ظهرها للنافذه ووضعت يدها ع الزجاج المكسور حتي تقطع الحبال
وبالفعل نجحت
ثم نزلت لمستوي الارض وفكت قيود رجليها

حسناء كانت ترتدي فستان واسفله تيشرت بحملات رفيعه وبنطلون
قامت بخلع فستانها ولفته ع يدها وبدات تكسر باقي زجاج النافذه حتي لا تأذي يدها
وصعدت ع النافذه وخرجت منها رغم خوفها الشديد
لانها ف الطابق الرابع
ظلت تمسك هنا وهنا ع جدران البيت حتي وصلت لنافذه الغرفه التي بجانبها
ونظرت اليها ووجدت ادهم
يجلس على كرسى و يده مربوطة هى و قدميه
حزنت كثيرا عليه وعندما تاكدت انه لوحده
ظلت تخبط بيدها ع النافذه
وحاول ادهم ان يلتفت ليري ما هذا الصوت لكنه لا يقدر
لانه مربوط ف الكرسي
ويعطي ظهره للنافذه
لا يقدر ع الحركه والالتفات

زقت حسناء النافذه بيدها وبعد صعوبه قدرت تفتحها
ونطتت للداخل واسرعت نحوه
حسناء بلهفه.. ادهـــــــــــــــــــــــم 😭
ادهم بصدمه.. حسنـــــــــــــــــــــــاء حبيبتي انتي كويسه طمنيني عنك
حسناء بدموع.. اهدي بس انت ياادهم انا بخير المهم انت ازاي تسيب المشفي بس انت لسه جرحك ملمش
ادهم.. كانوا بيحاولوا يقتلوني ولما قاومت ضربني وجابني ع هنا
انا اصلا لما فوقت قولت لساره انا عايز اخرج م هنا لكنها خافت عليها وخلت الدكتور يخدرني

حسناء وضعت يدها ع وجهه بحنان.. مش مهم ده كله انت كويس
ادهم.. بقيت كويس لما شوفتك
ابتسمت له وفكت قيود يده ورجله
اقترب منها ادهم واخذها ف حضنه بقوه
واخذ يضمها ال صدره
ولاول مره تستسلم له ولا تقاومه انها كانت تنتظر هذا الحضن
وعندما اخرجها م صدره
ونظر اليها بحب
انتبه لجرح رائسها
ادهم بخوف.. حسناء اي ده انتي كويسه حاسه بحاجه😰
بتوجعك
بتالمك
طيب م اي
حد ضربك😲
حد قدر ياذيكي
اقسم بالله ما هرحمه😡

حسناء. . اهدي اهدي ياادهم
انا كويسه
ده جرح بسيط
ادهم بعصبيه.. كل الدم ده وجرح بسيط

حسناء وهي ف قمه سعادتهم ع خوفه عليها
.. متخفش ياادهم ده بس جرحك بسيط والله انا كسرت النافذه براسي عشان اقدر افك قيودي وجرحت نفسي

ادهم نظر اليها بحزن وجاء ان يتحدث
لك جرحه شد عليه واخذ يتالم
ووقع ع الارض سانت ركبته ع الارض
ويضع يده ع صدره ويغمض عينيه ويتالم
نظرت اليه حسناء بخوف وقلق ونزلت الي مستواه وقالت له..
ادهم مالك
نذعت يده م ع صدره وصدمت م جرحه ينزف كثيرا
حسناء بصدمه.. اي ده
وريني بسرعه
وخلعت له تيشرته وصدمت عندما وجدت جرحه مفتوح والغرز تمزقت

حسناد ببكاء.. ادهم ادهم اي ال عمل فيك كداا
انت كويس 😭😭

ادهم لا يقدر تحمل اكثر م هذا
ف الالم شديد جدا
وبدات رؤيته تتلاشه
انا يقاوم لا يريد ان يموت لا يريد ان يفقد وعيه
لا يريد ان يتركها
حتي يطمئن انها بخير ويخلصها م هذا الحقير الدي يدعي خالها

تركته حسناء وظلت تبحث هنا وهنا ع اي شئ تساعده به
ولكنها لم تجد اي شئ😓

ثم ذهبت اليه ووقعدت ع الارض وقربته اليها واخذت تحتضنه وتبكي
انها عاجزه ع انقاذه 😭
وليس بيدها شئ

وفجاه دخل عليهم ناصر ورجالته

حسناء بلهفه.. خاااالي الحمدالله انك جيت عشان تنقذني
تعالي بسرعه نلحق ادهم
اومال بابا فين

نظر اليها ناصر وهو يضحك 😂
فتعجبت مما تراه
حسناء.. مالك ياخالي بتضحك ع اي

ضغط ادهم ع يدها وقال بصوت ضعيف
.. حس...... نا... ء
اهر..... بي
بس.... رع..... ه

نظرت اليه مستغربه لماذا تهرب وخالها جاء لانقذها

ثم صدمت عندما وجدت حراس خالها يقتربون منها ويسحبوها بعنف
حتي ارتمي ادهم ع الارض ف حسناء كانت تستنده ع صدرها

حسناء بصراااخ.. ف اي مسكني كدا ليه
ناصر بضحك.. عشان نوريكي هنعمل فيكي اي
😂
حسناد بصدمه.. خاااالي😲
انت بتقول اي

وصدمت عندما سمعت احد حراسه يقول له
الحارس.. يا بوص احنا جبناه ف الغرفه ال جمبك ذي ما امرتنا

ناصر.. تمام.. روح انت

حسناء بصدمه.. البوص 😲
انت ال ورا ده كله ياخالي
انت ال قتلت كل الناس دي
وخطفتني
ليــــــــــــــــــــــــــــه
حرام عليك
دانت الصدر الحنين ال كنت بلجأله
انا كنت بعتبرك ولدي مش خالي
ازاااااي جالك قلب تعمل فيا كدا 😭
وانا ال كنت بنتظرك كل يوم تنقذني م ادهم
ولما شوفتك دلوقتي حمد ربنا انك جيت
لاني كنت متاكده انك مش هتتخلا عني 😭

ناصر وقد تاثر م كلامها
ف هناك جزء بداخله يحن لها
انه لا ينكر انه يحبها وعاملها كبنته
لانها تفكره دائما باخته

لكن ابعد هذا الشعور م نحوه ونظر لها بقسوه
ف هو لن يتركها تخدعه ببرائتها

ناصر.. هقولك ليه ذي ما قولت لادهم

ابوكي طول عمره فاكر نفسه كبير عيلتنا
كبير عيله النجار
ولما اتجوز امك ده مش عشان بيحبها لا عشان يورث لقب عيلتنا ويبقا الكبير
ياما اختي كانت بتشكيلي منه
ولما ماتت وهي بتولدك
الدنيا اسودت ف عيوني
وقررت انتقم منه واحرمه م بنته ال اخدت حيات اختي

الدكتور قلها مش هينفع تحملي ده خطر عليكي
بس ابوكي صمم قال انا عايز ولد يشيل اسمي
وللاسف ضغط عليها واصبحت حامل وطول ال ٩ شهور كانت لازمه الفراش مريضه ويوم ولادتك ماتت ع الفور
عشان كدا انا بكرهك انتي وابوكي
اما بالنسبه لادهم وعيلته فانا حكتلك قبل كدا السبب

حسناء لم تتكلم بسبب صدمتها ظلت تبكي

ناصر امر رجالته بان ياخذوها
لكنها ظلت تبكي وتترجاه
ارجوك يا خالي انا مستعده اجي معاكم ولو عايز تقتلتني انا معنديش مانع
بس ارجوك الحق ادهم ده بيموت😭

نظر اليه ناصر واخذ يفكر ثم قرر اخيرا
ناصر.. انا هبعتله الدكتور بتاعنا يسعفه
ويخيط جرحه
بس مش عشان عايزه يعيش وبنقظ حياته

نظرت اليه بعدم فهم
ثم اكمل كلامه قائلا.. لا عشان عايزه لسه فيه الروح ويشوفك وانا بقتلك قدام عينه 😂

نظرت اليه حسناء بصدمه واخذت تبكي وتقول له بصراخ.. انت مرررررريض
انت حيوان

نظر اليها بغضب واقترب منها وصفعها بقوه حتي نزفت شفاتيها

نظر اليه ادهم بغضب انه لا يقدر ان يقوم لمساعدتها ظل ينادي عليها لكن صوته ضعيف غير مسموع

ناصر امر حراسه ان ياتوا بالطبيب وبالفعل جاء وعالج ادهم
واعطاها مسكن
والحمدالله حالته استقرت

ناصر.. كدا تمام قدامي يلا
وشدها م يدها بقوه وسط نظرات ادهم وهو يصرخ باسمها

وتوجه ال الغرفه المجاوره له

حسناء عندما دخلت صدمت بوجود والدها مرمي ع الارض فاقد الوعي
سحبت يدها م يده واسرعت اليه
وهي تبكي
بابا بابا
فتح عيونه ببطئ وقال لها بابتسامه
بنتي حبيبتي
كويس اني شوفتك قبل ما اموت
حسناء ببكاء.. متقولش كدا يابابا انت هتقوم وهنروح سوا 😭😭

محمد.. حقك عليا يابنتي سامحيني
انا قسيت عليكي زمان ع اساس بحميكي
وللاسف معرفتش احميكي م خالك
ال اتخدعت فيه وطول السنين دي كلها عمري ما فكرت اشك فيه

ولما اكتشفت ال عمله
وانه السبب ف كل ال بيحصل
قررت انتقم منه لكن رجالته سبقوني وضربوني وجابوني هنا

👈فلاش باك👇

محمد بعد ان اخذ ساره وذهب الي قصره
صدم عندما وجد احد حراسه ف غرفته

محمد.. انت بتعمل اي هنا
الحارس بتوتر.. انا..... انا..... كنت جاي اطمن عليك واجبلك العلاج

محمد.. طيب روح انت
ونظر محمد حوالين نفسه ف الغرفه ووجد انه كان يبحث ع شئ
فظل يراقبه

وفي المساء سمعه وهو يتحدث ف الهاتف
الحارس.. ايوه يابوص كل شئ تمام
ناصر.. اديتله العلاج
الحارس.. ايوه انا اديلته العلاج ال بيخليه دايما مريض وقلبه واجعه وقريب جدا هيموت بسكته قلبيه احنا بنديله العلاج ده م سنتين خلاص جسمه لا يقدر ان يتحمل اكثر م ذلك
ناصر بضحك.. 😂 ايوه كدا اخيرا
الحارس.. تؤمرني بحاجه تاني يا ناصر بيه

صدم محمد م اسم ناصر فانه لم يتوقع ان خال بنته يفعل كل هذا واخذ يتسرجع الماضي
وبالفعل انه السبب ف كل هذا

جاء ناصر ان يتكلم لكن قاطعهم محمد ودخل الي الحارس واخذ يوجه له اللكمات تلو الاخري
انا هوريك ياحيوان انت وناصر بتاعك ده مش انا ال انخدع انا الكبييييييير
وفجاه وقع مغشيا ع الارض فضربه احد الحراس

واخذوه واتوا به ال ناصر

بااااااك.......

حسناء وهي تنظر الي ناصر.. ياااا انت ال عملت كدا
انت ال خليت بابا مريض بالقلب
ازاي وانت كنت تبكي عليه كل ما يتعب
وانت ال كنت جايبله الدكتور ويعالجه ومهتم اوي انه يخف
انت ازاي كدا ازاي قدرنا ننخدع فيك كل ده
😭

ناصر بضحك.. الدكتور ده واحد م رجالتي والعلاج ده عشان يخليه دايما مريض بالقلب واخلص منه بس حبيت اعذبه واشوفه قدامي يتمني الموت 😂

جاءت ان تذهب اليه لكي تضربه
لكن صدمه م كلمه والدها

محمد بصوت ضعيف.. حسناء خلي بالك م نفسك
ومن جوزك ادهم
ده بيحبك
وحافظ عليكي اكتر مني
وانا متاكد ان ربنا هينقذكم م الحقير ده

حسناء بدموع.. لا يابابا احنا كلنا هنخرج م هنا
محمد وهو ينظر لمكان اخر.. حنان
وحشتيني انا عرفت احافظ ع بنتنا

صدمت حسناء مما يقوله ووضعت يدها ع وجهه توجه نحوها.. لا يابابا خليك معايا انا

محمد وهو يرفع يده ف الهواء
لا يابنتي انا رايح مع امك ونظر اليها ثم اغمض عيونه ووقع يده ع الارض

حسناء بصرااااااخ.. لااااااا بابا بابــــــــــــــــــــا😭

ناصر نظر اليهم وقال.. ياخساره كان نفسي يشوفك وانا بموتك
يلا ملحوقه 😂
هاتووووها

حسناء ببكاء.. انت اي انت شيطــــــــــــــــــــان😭

وشدها الحراس بقوه
**
ف غرفه ادهم
كان يجلس ع مقعد وقام ناصر بربطه مره اخري
و كان أمامه شاشة عرض

فتح ادهم عينه بتثاقل ليرى حسناء على هذه الشاشة و كانت تجلس فى إحدى الزوايا
و تبكى بحرقه وتنادي ع والدها

غضب ادهم كثيرا.. وظل يحاول ان يفك قيده لانه لا يتحمل رؤيه حبيبته تبكي بهذا الشكل
يريد ان ينقظها
و لكن لم يستطيع😔

ادهم.. لاااااا ارجوك بلاش هي
هي ملهاش ذنب
اقتلنى انا... سامع اقتلنى انــــــــــــــــــــا
و سبها واوعدك مش هقاومك
بس بلاش حسنااااء😭

كان ناصر يجلس فى غرفة و أمامه مجموعة من الشاشات التى تعرض له حسناء وهي داخل الغرفه وادهم وهو متكتف ويصرخ ويترجاه ان يتركها

و كان فى قمة السعادة

ثم ذهب ناصر لحسناء وقال لها بضحك..
يالااا... علشان نهايتك دلوقتى 😂

سقطت تلك الكلمات علىها كالصاعقة

حسناء بصراخ.. انا خلاص مبقاش يهمني اموت ولا لاااا
ومبقتش اخاف منك

نظر اليها بغضب ثم امر الحراس ان ياتو بها

ظلت حسناء تصرخ و تضربهم بيدها
و لكن لم يتغير شئ
فهم اقوي منها بكثير

القى بها ف غرفة يوجد بها غاز سام

ثم تسمع حسناء صوت ناصر من خلال الميكرفون
الذى يوجد بالغرفة

ناصر.. انا اسف بس لازم اعمل كده انتي عرفتي كل حاجه عني ومش مستعد اني اخسر كل حاجه بسببك
ولازم اقتلك لان لولاكي كان زمان اختي عايشه دلوقتي 😔
كمان شوية فتحات التهوية هتتفتح و هتنشر فى الجو غاز

الغاز ده ها يسبب ليكى اختناق
و هتموتى ع الفور
و حبيب القلب هيكون قاعد و بيتفرج عليكى و انتى بتموتى بالبطيئ
و هو كمان سامع ال انا بقوله
وهيسمع صراااخك
وبعد كدا هخلص منه وادفنكم كلكم ف الصحرا
وهعرف الناس انكم هربتوا بعد ما قتلتلوا عيله المحمدي كلهم
وادهم عشان خايف ع مراته هرب معاها ومهموش موت امه

حسناء بصراااااخ.. انت مريض
وانا مش خايفه منك
يلا اقتلني وخلصني
**
عند ادهم

ادهم بصراخ.. لاااااا حسناء لااااااا بلاش هي خدني انا

و فى هذه اللحظة هجم رجال الامن على المكان
وكان معهم ساره

👈فلاش باك 👇

عندما دخلت قصر محمد وذهبت لغرفتها
احست انه طيب وحبت ان تشكره وعندما ذهبت الي غرفته لم تجده
ظلت تبحث عنه وتفاجاه باحد يسحبه ويركب سيارته
ذهبت وراه واخذت تاكسي وقالت له ان يتتبع هذه السياره
وبالفعل عرفت مكان المخزن الذي يختطف فيه حسناء ومحمد
ف ذهبت الي المشفي لتخبر ادهم لكنها صدمت عندما علمت م الممرضه انه اختفي
وامرتها ان تريها كمرات المراقبه
ورات ادهم وشخص يحاول ان يقتله ودار بينهم عراك وبعد ذلك ضربه واخذه معه

صرخت ساره ف الممرضه وقالت لها
.. بسررررررعه اتصلي بالشرطه
وبالفعل اتت الشرطه وحكت لهم ساره كل شئ
باااك......

عندما رأى ناصر ان جميع رجالته تم القبض عليهم

قام بالضغط على زر تشغيل فتحات التهوية ليدخل الغاز السام الى حسناء وسط نظرات ادهم 😲

ف غرفة حسناء

خلعت التيشرت وظلت بملابسها الداخليه والبنطلون
ووضعت التيشرت على أنفها حتى لا تشم ذلك الغاز
**
ف غرفة أسد

دخل إحدى الظباط إلىه

ادهم بصراخ.. فكنى بسرعة
عرفتوا مكان حسناء
الظابط.. للأسف ملهاش اثر 😓
احنا مسبناش مكان الا لما دورنا فيه بس ملقناش حاجة
ادهم بعصبيه.. يعنى ايه
اومال هي فين
الظابط.. معرفش
ادهم .. يعنى ايه متعرفش
اومال مين ال يعرف😡
ساره.. اهدي ياادهم انشاء الله هنلاقيها
المهم صحتك انت ناسي جرحك
ادهم بغضب.. مش مهم المهم هي نلاقيها بسرعه دي هتموووووت

خرج ادهم مسرعا لكي ينقذها

وقدر ان يجد ناصر ووجه اليه لكميات وهو يصرخ اليه ويقول له
.. هي فيــــــــــــــــــــن انطق
ناصر وهو يمسح الدماء م ع شفتيه ويضحك.. مش هقولك 😂

انقص ادهم عليه بالضرب و كان الجميع يحاولوا إبعاده عنه و لكن لم يستطيعوا

ليصيح الظابط ويقول.. لاقنها

أسرع ادهم بأتجاه الظابط وقال له بلهفه.. هي فين
الظابط.. هي فى أوضة تحت الأرض
أدهم.. تعال ورينى المكان بسرعة
الظابط.. ادهم المكان ال هى فيه خطر على حياتك
لم يعيره اي اهتمام وذهب
فاطر الظابط ان يذهب معه ليريه مكان حسناء

ادهم بغضب.. اكسروا الباب مستنين اي 😡
الظابط.. البابده الكترونى بيتفتح بارقم معينه
احنا بعتنا لحد متخصص و جاى دلوقتى
ادهم بصراخ.. حسناء
حسنــــــــــــــــــــاء ردى عليا ياحبيتي
خلينى اطمن انك عايشة
**
ف غرفة حسناء

كانت تجلس بجانب الباب

حسناء بأنفاس متقطعه.. : ااا.... ده.... م
ادهم بلهفه.. حسناء
حبيبتي انتى كويسة
ما تخفيش زمان الراجل جاى و هيفتح الباب و ها تعيشى

حسناء بصوت ضعيف.. ادهم سامحيني ع كل حاجه عملتها معاك وظنيت انك خاطفني عشان تعذبني
ادهم بدموع. انتى ال تسامحينى لاني ف يوم م الايلم مديت ايدي عليكي وازيتك
أنا آسف
واوعدك عمري ما هاذيكي ابدا وهحافظ عليكي 😪
بس اخرجي بالسلامه

شعرت حسناء بأن الموت يقترب منها

حسناء.. ع... عا... عايزة... اس.. اسمعها
منك... للمرة الأخيرة
ادهم بحزن.. ما تقوليش كده
حسناء.. وحياتي عندك قولها
ادهم.. بحبك
و هفضل احبك لاخر يوم فى حياتى
حسناء.. و... وانا.. و انا كمان بحبك..... م... معرفش... ديه نهاية.. و.... ولا....... لأ.... بس كل... اللى عايزة اقولهولك.... انى بحبك

ثم اغمضت عينها و استسلمت للأمر
ادهم برعب.. حسناء انتي سكتي ليه
حبيبتي
لاااااااا حسنــــــــــــــــــــاء
**
خلص فصلنا الحادي عشر والاخير

الخاتمة

وصلنا الفصل ال فات عندما
كانت حسناء تجلس بجانب الباب
حسناء بأنفاس متقطعه.. : ااا.... ده.... م
ادهم بلهفه.. حسناء
حبيبتي انتى كويسة
ما تخفيش زمان الراجل جاى و هيفتح الباب و ها تعيشى

حسناء بصوت ضعيف.. ادهم سامحيني ع كل حاجه عملتها معاك وظنيت انك خاطفني عشان تعذبني
ادهم بدموع. انتى ال تسامحينى لاني ف يوم م الايام مديت ايدي عليكي وازيتك
أنا آسف
واوعدك عمري ما هاذيكي ابدا وهحافظ عليكي 😪
بس اخرجي بالسلامه

شعرت حسناء بأن الموت يقترب منها

حسناء.. ع... عا... عايزة... اس.. اسمعها
منك... للمرة الأخيرة
ادهم بحزن.. ما تقوليش كده
حسناء.. وحياتي عندك قولها
ادهم.. بحبك
و هفضل احبك لاخر يوم فى حياتى
حسناء.. و... وانا.. و انا كمان بحبك..... م... معرفش... ديه نهاية.. و.... ولا....... لأ.... بس كل... ال عايزة اقولهولك.... انى بحبك

ثم اغمضت عينها و استسلمت للأمر
ادهم برعب.. حسناء انتي سكتي ليه
حبيبتي
لاااااااا حسنــــــــــــــــــــاء
ردى عليا... حسناء انتى روحتى فين

اخذ يضرب الباب بقدمه

ادهم بصراخ وبكاء.. حسناااااااااااء 😩😭
ثم نظر الي الظايط و بصوت عالي.. افتح الباب اعمل اى حاجة انت لازمتك ايه
الظابط.. الراجل وصل
ممكن تهدى لو سمحت

قام المتخصص بفتح الباب بعد مرور فتره م الوقت

وعندما فتح الباب اسرع ادهم اليها و أخرجها حملها خارج الغرفة

ادهم بصياح..
إسعــــــــــــــــــــاف بسرعــــــــــــــــــــه
ونظر ال حسناء التي يحملها ع يده ويقول لها ببكاء.. خليكى معايا ارجوكي
ما تموتيش
حسناء
حسنــــــــــــــــــــاء
لاااااااا انا ماصدقت الاقيكى
انتى ال خلتينى ابقى بنى أدام بجد وانسي التار والدم😩😭

ثم جاءت الإسعاف و اخذو حسناء إلى المشفي
**
ف المشفي
دخلوا المسعفين ب التريله وعليها حسناء
فاسرعوا اليها الممرضين وامرهم الطبيب ان
يأخذوها إلى غرفة العمليات
واسرعوا ف ادخالها

وادهم كان يقف بالخارج
واخذ يذهب يمينا و يسرا و يفرك فى يده

ساره بحزن.. انشاءالله خير
اهدى بس ياابن عمي
هتبقا كويسه بس قول يارب 😞
ادهم بدموع.. يــــــــــــــــــــااااااااااارب🤲😪
انا ماليش غيرها
هي متستحقش ده كله
هي اختي وامي وصدقتي ومراتي وبنتي
يارب متحرمنيش منها😭🤲

وقرر ان يذهب إلى الجامع المجاور للمشفي لكى يصلى
وهذه هي اول مره يسجد فيها الي ربه

( هو احنا كدا نبقا تركين صلاتنا
وقيامنا لربنا
ونرتكب اخطاء وزنوب
ولما حد يقع ف مشكله
بيلجأ لربه
مع انه عارف انه مأثر معاه اوي
بس ان الله غفور رحيم يحب العفو ويعفوا عنا
ان الله يسامح ويهدي ال سراط المستقيم
حاولوا تهتموا بصلاتهم وتثقفوا نفسكوا بامور اكتر ف دينكم
لعل الله يحسن ختامكم
ويغفر لكم
الصلاه الصلاه الصلاه اهم حاجه ف دينك)

بعد ان انتهي ادهم م الصلاه
اخذ يدعي ربه
ادهم ببكاء.. انا عارف يارب ان ده عقابك
أنا عارف ان عصيتك
عاملت كل حاجة تغضبك
واهملت ف صلاتي وديني
بس بلاش هى
كفايه اخوي وابوي و😭 امي
عقبنى انا
هى لاااااال
خد حياتى
و هى لااااااا
يــــــــــــــــــــااارب دي الانسانة الوحيدة ال عرفتنى الطريق الصح من الغلط
هى ال نورت حياتى
هي ال علمتني ازاي اسامح
ومش اي حاجه تتاخد بالدم
الدم ده سلسال ملعون
بسببها حبتها وبقيت اخاف عليها
بطلت شغل والدي السلاح والحاجات المشبوهه عشانها
عشان احافظ عليها واحميها
هي غيرتني للاحسن
أنا مستعد اعمل اى حاجة بس هى تعيش
يــــــــــــــــــــارب😭🤲
**
فى المشفي

دخل ادهم ووقف بجانب ساره امام غرفه العمليات
نظرت اليه ساره وقالت له.. احسن دلوقتي
ادهم.. الحمدالله

وفجاه خرج الطبيب من غرفة العمليات

و كانت نظراته كلها اسف

الدكتور.. المدام حالتها خطر😞
و نسبة نجاها 10%

ادهم بصدمه.. انت بتقول ايه 😰 انت اتجننت😡 حسناء لا يمكن تموت😭

اسرع ادهم إلى غرفة العمليات
و اتجه نحوها
و ضمها بين ذراعه

ادهم ببكاء.. ده عقابك يعنى
انتى كده بتعقبينى مثلا
حسناء قومى
و بلاش هزار وحياتي عندك 😭😭
حسناء انا حياتى من غيرك جحيم

وفجااااااه سمع ادهم صوت جهاز قياس نبضات القلب و هو يتوقف ~~~~~~~~~~
ادهم بصراخ.. لااااااااا حسنـــــــــــــاء لااااااا

صرخ الطبيب ف وجه وقال له.. اطلع بره لو سمحت
لكن ادهم رفض تمام وظل يحتضنها ويبكي

امر الطبيب الممرضه ان تسرع برجال الامن
وبالفعل اتوا
وقال لهم الطبيب .. طلعوه بره
وقام رجال الأمن بإخراج ادهم من الغرفة بصعوبه

و بعد مرور بعض الوقت خرج الطبيب
فاسرع ادهم وساره اليه

الطبيب.. الحمدلله المدام عاشت
بس ده ميمنعش أن هى لسه حالتها خطر
هى دلوقتي هتروح العناية المركزة
و أنشاءالله هتتحسن

عندما سمع ادهم هذا الكلام كان سعيدا جدا انها ع قيد الحياه
فلم يجد شئ الا ان يشكر ربه انه استجاب له
وسجد سجدة واحدة لله امام غرفه العمليات

نظرت اليه ساره بفرحه ونزلت الي مستواه ووضعت يدها ع ظهره طبطب عليه
ساره.. حمدالله ع سلامتها
ش
وف لما لجات لربنا استجاب ازاي
ياريت تفضل كدا ع طول ياادهم

نظر اليها وقال لها.. باذن الله
**
مع مرور الأيام كان ادهم يجلس بجانب حسناء و لا يفرقها ابدا ينتظرها إلى أن تفيق

و فى يوم من الايام
فتحت حسناء عينها بتثاقل ونظرت حولها لتجد أدهم يجلس بجانبها و يمسك بيدها
لتضع يدها هى الأخرى على يده

نظر ادهم اليها متفاجاه وسعيد
وقال بفرح.. حسناء حبيبتى
انتي بخير

ابتسمت له حسناء لاول مره وقالت له..
ب... بح... بحبك 😊
**
مرت الايام
و ٠بدأت تتحسن حالتها
إلى أن خرجت من المشفي
لكن ادهم ذهب بها الي قصر والدها وليس قصره
اراد ان يتركها ع راحتها و تعود إلى حياتها السابقه

تفاجات حسناء بما فعله وقالت له.. اشمعنا جبتني هنا يااادهم
ادهم.. ذي ما اخدتك غصب م هنا وضمرت حياتك
عايز اخدك م هنا بارادتك وسعادتك وهسيبك تاخدي قرارك
عايزه تكملي معايا ولا لاء
وجاء ان يتركها ويذهب الي ساره التي منتظره ف سيارته
لكن حسناء اوقفته قائله بابتسامه.. بس انا عايزه افضل معاك ومنطلقش

ادهم تفاجئ بقراراها
واحاطها بذراعيه هامسا بسعاااااده .. انا هعمل الي اقدر عليه عشان اخليكي متندميش علي قرارك ده
ثم قال لها برجاء .. خلينا نبدء من جديد وننسي ال فات
حسناء انها مازالت تفاجئ ادهم حينما اومات له براسها قائلة بدون تفكير.. موافقة
رفع حاجبة متسائلا.. اي ده موافقة
كدة بسهوله دي
دانتي عذبتيني معاكي

حسناء بضحك.. لكن بشرط 😅
ادهم.. انا قولت كدا بردوا 😅
اي ياستي اطلبي ال انتي عايزاه

حسناء.. عايزاك تعزرني اني فقد والدي
وكمان صدمتي ف خالي
ف عايزاك تسبني فتره لحد ما اقدر اتعدا كل ده واسامحك
نظر اليها بحزن ثم قال لها.. ذي ما تحبي اهم حاجه راحتك
وانا هبقا اطمن عليكي م الوقت للتاني
**
ف المحكمه
تم الحكم ع ناصر النجار بالاعدام شنقا
نظرا لجرائمه والقتل
والمتاجره ف السلاح والمخدار

عندما سمحت احلام ابنته هذا الخبر وقعت مغشيا عليها
وتتفاجئ عندما تستفيق بوجود حسناء بجانبها

احلام بتوتر.. ح.... حسناء
حسناء.. احلام قلبي عنك معلش بس هو ال عمل كدا ف نفسه
احلام بدموع.. ارجووووكي سامحيني ده والدي ومكنتش ااقدر اقولك ع الحقيقه
بس والله انا حبيتك جدا واعتبرتك اختي
حسناء.. انا عارفه يااحلام
احنا اخوات
وعشان كدا انا عرفت ان جوزك لما عرف حقيقه والدك طلقك ع طول
وعايزاكي تعيشي معايا بدل ما تقعدي لوحدك

نظرت اليها احلام والدموع تغرق خدها وقالت لها.. انتي اد ايه حنينه اوي
انا بحبك اوي يابنت عمتي 😭
واحتضوا بعض بشده
ثم ذهبوا سويا ال قصر محمد النجار
**
بعد مرور ٣ سنَوات

ساره قررت تشتغل بشهادتها بعد موافقه ابن عمها ادهم بعد الحااااح شديد 😅

واشتغلت معه ف شركته
لكن ليست بصفه قريبته
لا بصفه شهادتها وتقديرها
اصبحت شاطره جدا ف مجالها
وبقت مشهوره ف وقت قصير

تعرفت ع شاب معها ف مجالها واعجب بها كثيرا وطلب يدها م ادهم

وادهم رحب به كثيرا نظرا لاخلاقه واحترامه وتفوقه ف مجاله
وتم تحديد معاد فرحهم الخميس القادم
**
احلام ظلت تعيش مع حسناء سنه ونصف
حتي تفاجأت ف يوم بحسناء وهي تدخل ومعاها احمد طليقها

احمد.. احلام انا اسف
انا اتخليت عنك ف وقت ما كنتي محتاجه حد جمبك
بس سامحيني والدك ال عمله مش ازا نفسه وبس لا ده اذاكي معاه واذانا كلنا

احلام وهي تنظر ف الارض ودموعها تحاول ان تخفيها.. الله يرحمه لا يجوز عليه الا الرحمه

احمد.. انا فكرت كتير اجيلك بس اهلي رفضوا وقالوا لو عملت كدا هيتبروا مني
وانا جبان جدا 😔

بس حسناء ربنا يسعدها هي ال جت واقنعتهم
انك ملكيش اي ذنب وهي مختارتك والدها
وبقالها فتره بتحاول معاهم
والحمدالله وافقوا
وانا مسامحك وعايزك تسامحيني
وتوافقي نرجع لبعض
انا عارف انك بتحبيني ذي ما انا بحبك بالظبط ونعمل فرحنا م تاني ونعوض كسره فرحتنا وال ضاع مننا

احلام بكت بشده وجاءت ان تعارض وترفض طلبه
بس حسناء ادخلت.. احلام حبيبتي انا عارفه انك بتحبيه وكل ليليه بسمعك بتعيطي وتنادي ع اسمه حتي ف منامك
بلاش تعاندي نفسك
وانسي بقا الماضي
وافتحوا صفحه جديده سوا

نظرت اليه احلام وهي تمسح دموعها.. طيب ليه متقوليش
الكلام ده لنفسك
حسناء.. تقصدي اي
احلام.. انتي عارفه انا اقصد اي كويس
حرام عليكي
انسي ال فات وسامحيه
ده جوزك
وبناء ع قرارك طلبتي انك تفضلي ع زمته بس تبعدي فتره
انتي بتحبيه وهو بيحبة انسي بقا

حسناء بحزن .. انشاء الله ف الوقت المناسب

المهم يلا ياعروسه ورانا فرح 😅

وتم فرح احلام ع احمد
وكانوا اجمل عروسين
وجاء ادهم مع ساره ليبارك لاحلام
فهو يعلم انه غلبانه وطيبه وليست مثل والدها
وعندما نظر ال مكان ما وجد حسناء ظل ينظر لها وهي راته واخدت بالها م اهتمامه بها وخجلت جدا
**
وها هي الان احلام معها ولد ذي القمر
سمته ناصر ع اسم والدها الله يرحمها وقررت ان تحسن ف تربيته
وحسناء تاتي اليها تزورهم م وقت للتاني
وتفاجت ف يوم وهي عند احلام
ب ادهم يدخل ويسلم ع الجميع
ثم نظر اليها بسعاده.. ازيك ياحسناء
حسناء بخجل.. الحمدالله
وانت
ادهم.. طول ما انتي بخير انا بخير
حسناء😊
ظل واقفا امامها ينظر اليها باعجاب
وهي الاخري

وفجاه صرخ احمد ف وجههم.. ايـــــه اجيب شجره لمون ولا اي
😂
احلام اقترب منه وضربته ع كتفه.. اتلم بقا وسيبهم ع راحتهم
احمد بضحك.. انا حبيت اخدم بس 😅

ادهم.. طول عمرك رخم ياااساتر عليك معرفش ازاي احلام مستحملاك وبتحبك وازاي انت تجيب الطفل الملاك ده
وحمل ناصر واخذ يقبل فيه وسحب شيكولا م جاكته بدلته واعطاااها اليه

ناصر.. سكرا ياح مو
ادهم.. ياخراااشي ع كلمه عمو دي طالعه منك ذي السكر والله خساره ف ابوك واحد ذيك
😂
احمد.. اي ياعم سيبه ده ابني مجاااش بالعافيه ده
الكل ضحك عليه 😂
ثم نظر ادهم الي حسناء وقال لها.. انا جاي النهارده اعزمكم ع فرح ساره الخميس الجاي بعد بكره
احلام بفرحه.. الف مبرووووك ياادهم
احمد.. الف مبروك عقبالك 😂
ضربته احلام ع كتفه بغضب.. وبعدين معاك بقا اتلم
ويلا بينا نسبهم ع راحتهم

انا هسيبكم بقا واروح احضر حاجه نشربها وانت يااحمد خد ناصر واطلع غيرله هدومه لحسن عملها ع نفسه

احمد بصدمه.. لااااااا احنا متفقناش ع كدا 😲
انا اتعب واخلف اه
انما بيبي🤢 وبمبرز 🤢 وووووو 🤮
لا لا عاااااااا
احلام بصوت عالي.. ااااااااااحمــــــــــــــــــــد
احمد بضحك.. ياعيون احمد اعتبريني حميته وغيرتله طبعا 😂

ادهم بضحك.. ونعكه الرجوله عااااااش 😅

ظل ادهم مع حسناء بمفردهم
امسك يدها وجلسوا ع الاريكه وقال لها بهدوء
.. مش كفايه بقا ٣ سنين عايش ف عذاب م غيرك
والاسم انك مراتي
حسناء بخجل.. الف مبروك لساره هي طيبه وتستاهل كل خير ربنا عوضها ع كل ال شافته
هي فعلا احسن واحده ف عيلتكم وكانت احن شخص عليا ف القصر ده

نظر اليها بحزن.. مش خلاص بقت ٣ سنين كفيله انها تنسيكي
تعالي نفتح صفحه جديده ونعيش مع بعض ذي الاول

حسناء.. بس انا......
قاطعها ادهم بقبله ع شفاتيها
وتجاوبت معه حسناء لاااااااول مره 🥰

ودخل عليهم احمد فجاه وهو يحمل ابنه
احمد.. الله الله
ادهم بغضب.. مش تكح ولا تعمل حس ياابني ادم انت
احمد.. ده بيت محترم
البيت ده طاهر وهيفضل طاهر
ادهم.. دي مراتي ما تخلف انت
احلام دخلت ع صوتهم وضحكت ضحكه مايصه وقالت.. هااااهااااا

يااام المطاااهر رش الملح سبع مرات سبع مرات ههههههههههه

ادهم بضحك.. منك لله هبلت البت زيك
لا انا اخد ناصر بقا لايتهبل هو كمان 😂
**
يوم الخميس
اليوم الموعود
ف الفندق

ساره امام مراتها وهي بفستان الزفاف ومعها احلام وحسناء ف اشد اناقتهم وجمالهم
حسناء ترتدي فستان طويل لونه كشمير ومنفوش جعلها ملكها
واحلام ترتدي فستان ذهبي طويل ومجسم
ذادها جمالا

حسناء.. يلا بقا ياعروستنا
ساره والدموع ف عينيها.. وحشني اوي كنت متخيله اني هلبسله هو الفستان ده😪
حسناء بحزن.. الله يرحمه حاولي تنسي عشان متظلميش جوزك معاكي ده بيحبك😔

اقتربت منها احلام بمشاكسه.. كدا يااااوختي الميكب هيبوظ حرام عليكي لا كفايه عياط انا كدا زحلااااانه😂
فضحكوا ع عليها وها هي نجحت ف تغير الجو 😁

اتي ادهم واخذ ساره ونزل بها ع السلالم وسلمها ف يد زوجها
وتعالت الزغاريط
وسط فرحه الجميع
ورقصوا رقصتهم الاولي

اقترب ادهم الي حسناء وقال لها بغمزه.. اي الجمال ده هي العروسه بتروقص هنا ولا واقفه جمبي 😁😉
حسناء بخجل.. بس بقا الناس ياادهم
ادهم بمشاكسه.. ماتيجي نرقص
حسناء.. لا طبعا اتكسف
ادهم.. انا جوزك ياهبله
حسناء ضربته ع كتفه.. اتلم

ادهم.. خلاص خلاص انا ما صدقت حضرتي الفرح اصلا وشوفتك
بس ممكن طلب
حسناء.. اتفضل
ادهم.. ممكن تيجي معايا محضرلك مفاجاه
حسناء.. والفرح والناس مقدر امشي واسيب ساره
ادهم لم يهتم لما قالته واخذها م يدها وطلعوا ف احدى الغرف ف الفدق

حسناء.. انت جايبني هنا ليه
ادهم.. ادخلي الاول
وبالفعل دخلت حسناء الغرفه
ودهشت مما رات
الغرفه بها بلالين كثيره وورد وشموع واكل ع الطربيزه
وعلي السرير قلب بالشيكولا
ومكتوب ف نصفه بحبك بالورد الاحمر

نظرت اليه بسعاده وقالتله.. اي ده😲
ده كله ع شاااااني انا 😊
ادهم.. انتي تستاهلي اكتر م كدا
ثم امسك يدها وقال لها بهمس.. تتجوزيني م اول وجديد
نظرت لها بابتسامه وقالت.. موافقه

ادهم بدهشه.. بجد
بجد
وصرخ بصوت عالي.. ووووووووووووووووووافقت يابشر
حسناء بضحك.. بس يااامجنون هتلم علينا الناس
ادهم.. طظ ف اي حد انتي مرتي
وحملها ووضعها ع السرير
ليعلمها اصور العشق والغرام
**
وبعد سنه رزقوا
ب بنوته زي القمر واسمتها وعد

احلام.. مشاء الله ذي القمر
احمد.. تربي ف عزكم ياادهم
ناصر.. الله بيبي يا مامي
سبيني العب بيه
ادهم بضحك.. امشي ياواد دي بنت ادهم المحمدي جت بعد عذاب ههههههه
ضحك عليه الجميع
ثم تخلت عليه ساره ومعها زوجها
الف حمدالله ع سلامتك مبروووووك
حسناء.. الله يبارك فيكي ياقلبي جيتي ليه بس وانتي تعبانه كدا
زوج ساره.. والله قولتلها بس هي صممت
ساره.. متخافيش عليا انا كويسه كلها شهرين واولد
وينورنا حسام الصغنن
عشان يشوف عروسته
نطق ناصر بزعل.. لا دي عروستي انا ☹️🥺

ضحك الجميع ع هذا الصغير

وعاشوا جميع ف سعاده
وخلصت روايتنا
اتمني تكون عجبتكم
انا نفذت كل تعلقاتكم طولت ف الخاتمه
وكمان خليت حسناء تبعد كام سنه عشان تعلمه غلطه
بناءا ع طلبكم
وتوته توته خلصت الحدوده حلوه ولا منتوته رواية جديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent