رواية فرحة العمر الفصل الخامس 5 - منة علي

الصفحة الرئيسية

رواية فرحة العمر الفصل الخامس 5 بقلم منة علي

رواية فرحة العمر الفصل الخامس 5

فرحه بدموع.. اتفضل.. 
عمر.. اعرفك يا نوراا فرحه..ودي نوراا لسه متجوزين دلوقتي... 
فرحه صدمه تانيه.. وخلاص كانت اتخرست ومش قادره تنطق.. وسابتهم وخلت الاوضه وهي مش عارفه مشت ازاي اصلا لحد الاوضه وقفلت الباب وقعدت تعيط ومكنتش قادره خالص...... 
نوراا..  هي دي يا حبيبي اللي اخترتها دي وحشه اوي..  وفرجه سمعتهم..  وقعدت تعيط اكتر..  
عمر اتعصب اوي عمر..  ادخلي يا نورا الاوضه وطالما هي  متكلمتش انتي كمان متتكلميش فاهمه
اوضتها جنب اوضت فرحه .وفرحه فكرها ياترى عمر  بيعمل ايه معاها جوه ..نورا  فضلت تطلع اصوات مياسه ودلع خلو فرحه كانت بتموت من كتر الوجع
فرحه مقدرتش تستحمل ودخلت عليهم الاوضه
عمر..  انتي ازاي تدخلي على واحد ومراته كده..  انتي مجنونه
فرحه ...زي ما هي مراااتك انا مراتك 😠😭
عمر..  اسمعي بقولك ايه انتي صحيح مراتي بس على الورق وبس انا عمري ما هعتبرك مراتي مهما حصل فاهمه..  ويلا بقا علشان مش فاضين لو..  سمحتي اطلعي
فرحه بوجع ومسحت دموعها...حاضر ...انا ..اسفه وسابتهم ودخلت اوضتها وبقت قاعده في ركن في اخر الاوضه ضامه نفسها في بعضها كدا وعماله تترعش وتعيط..وكل ما تسمع صوتهم تحط اديها علي ودانها عشان متسمعهمش
عمر دخل عليها..  مقدرش يستحمل شكلها..  طلع يجري عليها واخدها في حضنه..  عمر خلاص انا اسف متزعليش اهدي اهدي يا فرحه..
فرحه حضنتو جامد وكانت عماله تترعش في حضنووو ...عمر...انا بحبك....ونبي متعمل كدا فيااا ونبيي😭
عمر..  اهدي يا فرحه والنبي اهدي بس انا مقدرش امشيها هي خلاص بقت مراتي زي ماانتي مراتي
فرحه طلعت من حضنو..روحلها ي عمر روحلها...وبعدين مسحت دموعها ..خلاص انت هتبقي مبسوط كدا ف انا كمان هبقي مبسوطه ..روح
عمر..  بصلها بحزن...  انتي بتعملي كده ليه انا بحاول اساعدك بس انتي كل مره تضيعيني من ايدك انتي مضحيه للدرجادي دا كده مسمهوش حب يا فرحه اسمه هبل...  وسابها ومشى.. ومشر من الشقع كلها
فرحه بعدها بكام ساعه قامت وراحت راميه دواها كلووفي الزباله ووقفت تحضرلو اكل
نورا دخلت على فرحه.. نورا انتي بتعملي..
فرحه ..بعمل اكل شيفاني بعمل اي
نورا..  اكل دا اكيد سم انا شوفتك وانتي بتحطي حاجه في الاكل
في اللحظه دي كان عمر جه ودخل عليهم
فرحه ..اه سم متبقيش تاكلي منه بقا عشان ده يع
عمر..  ايه في ايه..  نورا وبتمثل العياط..  شوفت يا حبيبي بتعاملني ازاي وكمان عايزه تسممنا انا شوفتها بتحط حاجه في الاكل..
فرحه بصتلهم ..انا مكلمتهاش ي عمر..وبعدين احط سم احط زفت هي ميخصهاش عايزه تاكل اهلا وسهلا مش عايزه براحتها ...وبعدين انتي هبله ي حبيبتي هسم جوزي وحبيبي
عمرفرح اوي لما قالت جوزي حبيبي..  نوراا..  حبيب مين يا حبيبتي انتي معندكيش دم دا مبيحبكيش اصلا دا بيحبني انا يا ماما وبطلي الدلع دا علشان هو مش بيحبك
فرحه بهدؤ..بيحبني مبيحبنيش ..دي حاجه متخصكيش ..واعرفي اني مراتو يقلبي زي زيك حتي لو علي ورق او مش ورق دا ميخصكيش انا ليا فيه زي زيك ي قطه ..ووسعي كدا خليني احط لحبيبي الاكل المسموم اكله انا وهو ..عايزه تيجي تاكلي منه اشطا بردو
نوراا..  عمر انت هتروح تاكل معاها صدقني انا شوفتها..  عمر نورا انا الصراحه جعان والاكل شكله حلو اوي وانتي شكلك مش عامله اكل فا هضطر اكل بقا اسف🙂
فرحه كانت حاطه برفيوم يجنن اصلا وكانت واقفه جنبو بتحطلو الاكل في طبقو
عمر..  حاسس انو الريحه بتجذبو اكتر وكان فاضله شويه ويحضنها مكنش قادره الرريحه عماله تجذبو وتجذبو 😂
فرحه غرفت وقعد قدامو وبقت عماله تلعب في الاكل مش بتاكل
عمر..  نورا حبيبتي مش هتاكلي..  نورا لا يا عمر خليها تنفعك..  عمر فرح انها هتسيبهم لوحدهم شويه.. عمر..  زق الكرسي شويه من ناحيه فرحه وفرحه سرحانه مره في مره لحد ما بقا جنبها.. عمر بيقولها  في ودنها مش بتاكلي ليه
فرحه اتفجعت وانتبهتله..اي داا انت بقيت هنا امتيي وازاي
عمر..  ههههه داانتي مش في الدنيا بقا
فرحه . 😅
عمر طب بقولك...  ايه طالما انتي بقيتي قطه وبتخربشي كده ما تجيبي بوسه 😉
فرحه ..مش انا مراتك علي ورق بس ..روح للهانم تديك اللي انت عايزه
عمر..  انت الاصلي يابا هاتي بوسه بس ومتخافيش محدش هيعرف 😉
فرحه ..لي وانا هخاف منها يعني؟
لا طبعا داانت..  بقيت شرس وتخوف بلد بطلي لكك بقا وقرب منها جامد لحد ما بقو بينفسو نفس بعض
فرحه باصه في عينو ..كلل
عمر..  ااه ماانا هااكل 
فرحه بتوتر ..طب ما تاكل 
نورا..عمررررر
فرحه جاتلها جراءه وراحت بيساه لما سمعت صوتها
)نورا كانت بتقوله عمر وهي قدامهم)
عمر..  اتصدم من جرئتها و..  نورا جات...  عمر انت بتعمل ايه...  عمر بعد بسرعه
فرحه بصالو ومستنيه ردو
عمر..  دا دا ... اا...انا كنت بعمل ايه.... ااه.. دا فرحه تعبت وكده... علشان كده كنت قريب منها وبشوفها مالها...
فرحه بتريقه...ي روحييي 🙂 وزقت الكرسي وقامت ...عن اذنكووو
عمر..  استني بس يا فرحه..  الله مش انا قولت الحقيقه
فرحه بصتلو بعصبيه ومشت
نورا..  ممكن تقولي اهي اللي حصل من شويا ده يا استاذ.. 
عمر ايه يا روحي زي ما قولتلك كده نورا وانا المفروض اصدق الهبل اللي قولتو ده.. عمر والله لو واثقه فيا هتصدقي..  نورا خلاص تمام ماشي انا هدخل انام مش قادره.. عمر تمام تصبحي على خير..  عمل خلص شويه شغل وقد يفتكر لما جاب نورااا 
Flash Back
عمر... مالك يا نورا شكلك متدايق 
نورا.... صاحب البيت قالي لازم تسيبي البيت علشان هيهدو البيت كلو وهيعملوه زي برج كده
عمر.... طب وانتي قررتي هتروحي فين 
نورا...لا ماانا لسه محتاره ومش لاقيه شقه ومش عارفه اعمل ايه والمفروض اكون مفضياها بعد بكره 
عمر... ولقاها فكره انو يقهر فرحه... خلاص يا نورا تعالي عيشي معايا لحد ما تلاقي بيت.... 
نورا.... بس فرحه 
عمر....متقلقيش مش هتقدر تتكلم وهقولها اني متجوزك 
نورا..... طب ما تتجوزني يا عمر انا جاهزه 
عمر.... نورا انا وعدتك اني هتجوزك بس مش دلوقتي لما اطلق فرحه علشان نكون براحتنا تمام 
نورا خلاص ماشي يا روحي ها  ودي العفش في اي حته وهااجيب هدومي واجي اعيش معاك عمر لا هاتي هدومك دلوقتي ويلا 
نورا بضحكت مياصه.... خلاص ماشي هروح اجيبها وجايه..
Back
عمر..... يا ترى اللي انا عملته دا صح ولا غلط 
 ودخل اوضه فرحه  وقعد يبصلها شويه.....  عمر انا اسف عارف اني جرحتك اوي بس انتي غلطتي لما ضربتيني وباس جبينها  ونام جمبها وحضنها ونام
google-playkhamsatmostaqltradent