رواية فرحة العمر الفصل السادس 6 - منة علي

الصفحة الرئيسية

رواية فرحة العمر الفصل السادس 6 بقلم منة علي

رواية فرحة العمر الفصل السادس 6

يوميها الفجر فرحه صحت لقته حاضنها ابتسمت وفضلت بصالو بس هي متغاظه منه اوي بردووو..راحت قايمه لابسه بيجامه قصيره اوي هوت شورت واوف شولدر وطلعت جنبه تاني علي السرير عشان لو نورا جت تبقي بتغيظها
فرحه بتصحيه عمر عمر انتي بتعمل ايه هنا..
عمر سيبيني يا فرحه والنبي والله اول مره انام كده سيبيني حضنك مريح قوي على فكره
فرحه سكتت وفضلت بصالو وفرحانه وراحت وخداه في حضنها وبدأت تببطب علي راسو وتلعب في شعرو براحه
عمر..  اول مره ينام كده ويرتاح في حضن حد كان فرحان اوي...  ونفسه ميقومش من جمبها
لحد ما جه الصبح وقام وشافها وهي كدا(لبسها يعني)كانت نايمه زي الملاك
عمر.. قعد يبوس في كل حته في وشها لحد ما فرحه حست بيه وقامت ووشها احمر..  عمر.. صباح الجمال❤
فرحه مش بترد من كتر مهي مكسوفه😂راحت شاده الغطا مداريه نفسها
عمر... شكلك قمر اوي البسي كده علطول 
فرحه بتحاول تهدي عشان تكمل معركتها..مش جوزي حاضر هلبسلك 🙂
عمر.. ااه انا ااا... انتي قولتي ايه قوليها تاني كده...
فرحه شالت الغطا وقامت ..انا طالعه هحضرلك الفطار وخرجت لقت نور في وشها
فرحه بأبتسامه..صباح النور ي نورا😂(ولك ان تتخيل احساس نور وهي شايفه فرحه خارجه كدا)
نوراا..  ايه اللي انتي لابساه متقلقيش مش هتغري عمر باللي انتي لا.....  عمر انتي بتعمل ايه هنااا...
فرحه ..مش محتاجه البس كدا عشان اغريه يروحي ممكن عمر بيقع من نظره عيني..مش محتاجه احارب شبهك عشان اخليه يجيلي😊وسابتها بتولع ومشت
نورا..  عمر انت كنت بتعمل ايه معاها....  عمر.  اانا كنت بليل داخل انام وملقتش غير الاوضه دي اللي قدامي ودخلت نمت مكنتش اعرف انها فيها..  نورا لا والله مكنتش تعرف انها فيها.. عمر اامكنتش شايف قدامي وكنت عايز انام وخلاص
نورا..وازاي سايبها تلبس كدا قدامك هاا وازاي مضربتهاش لما هزقتني كدا😢
عمر...  انا مش هحكم عليها تلبس ايه ومتلبسش ايه  وكمان انتي اللي كل شويه تدايقيها بالكلام عايزاها ترد بايه
نورا..انت بدافعلهاااا
عمر.. يا روحي..  متفهمنيش غلط والله ابداا..  انا بس مع الحق فرحه طلعت..
فرحه... عمر الاكل جاهز وابتسمت ..وانتي ي نورا كمان عامله حسابك
نورا..  لا شكرا مش عايزه اكل حاجه
فرحه..لي يحبيبتي كدا يطقلك عرق ولا حاجه من قله الاكل
عمر..  يلا يا نورا انتي ماكلتيش حاجه بقالك خمس دقايق😂
فرحه سابتهم ياكلو ودخلت غيرت
نورا بتكلم عمر..  عمر انا عايزه امشي من هنا..  عمر.. ليه بس يا حبيبتي ما الدنيا ربيع والجو بديع اهو
نورا..وانت سايبني وقاعد مع القرف دي
عمر...  نورا احترمي نفسك هي مبتكلمكيش يبقى تحترمي نفسك وبعدين انتي اللي كل شويه تدايقيها بالكلام
نورا ..وانت مالك محموق كدا لي ما انت بتكرها وعايز تطفشها وتخليها تمشيي
عمر.. ها انا قولت ده امتاا
نورا..نعم يخويا...انت دايما بتقول كدا
عمر.. انا بس كنت بقولها ده كنت عايزه أزعلها مني بس دلوقتي الصراحه يا نورا انا مش بفكر اطلقها
نورا بصدمه..نعم
انا اسف يا نورا بس انا فعلا حبيتها مش عارف ازاي وامتاا بس حبيتها
نورا..طب وانا
نورا انتي مبتحبينيش انتي بتمثلي الحب صدقيني انتي عمرك ما حبيتيني انا كنت بحاول اقنع نفسي انك بتحبيني بس انتي مبتحبينيش
فرحه ..واللي في بطني..ده مش حب بردو😢
بطن مين مش فاهم؟؟
بطني...ابنك 😭 انت غدرت بيا لي..وازاي ..مينفعش..لازم نتجوز
ابنك مين يا بنتي هو انا لمستك اصلا
نعممم يخويااا ..امال مين يعني اللي كان معايا من شهر عفريتكك
عمر.. روحي يا ماما شوفي مين ابو اللي في بطنط انا مليش دعوه انا ملمستكيش بطلي هبل بقا...  هو انا ناقص..  قال اللي في بطني قال..
نورا بصوت عالي..لي خاايف تعرف ست هانم انك كنت بتنام في حضنييي 
فرحه خرجت لانها كانت سامعه الحوار من الاول ..لا ابدا هو مش خاايف ..هو عارف اني واثقه فيه بس مش اكتر ..وعارف اني مش هصدق هبلك دااا..لان عمر ميعملهااش ..عمر ارجل من اي حد ممكن شوفتيه فحياتك..وعندو اخوات بنات ..وعمره ما هيأذي بنت ..ده غير بقا لو كنتي انتي سهله ومتعوده علي كدا😏
عمر فرح اوي انو فرحه..  وقفت جمبو.. عمر..  ايوه يا نورا انا والله العظيم ما لمستك ولا عمري نمت في حضنك جايه ترمي بلاويكي عليا انا عارف انك عايزاني بس بسبب الفلوس مش اكتر او تملك عايزه تتملكيني وبس دا مش حب دا اسمه..  مرض يا نوراا...  سيبيني مبسوط
نورا..وربنا لاندمك ي عمر علي الحلوه دي اللي سبتني عشانها..والله هحزنك واقهرك عليها ي عمرررررر
عمر..  متقدريش تعمليلها حاجه يا نورا وانا غلطان اصلا انو انا دخلتك بيتي يلا لمي حاجاتك واطلعي من بيتي اتفضلي
نورا لمت هدومها وحاجتها وهي بتطق شرار ومشت من البيت خالص
فرحه دخلت علي اوضتها علطول بعد ما نورا مشت
عمر خبط على فرحه 
عمر.....  فرحه ممكن نتكلم شويه
فرحه..لا
فرحه علشان خاطري  اسمعني بس انا اسف افتحي والنبي يا فرحه......
فرحه..هششش اسكتتت بقاااااا ...
عمر...  افتحي يا فرحه بدا ما اكسر ام الباب ده
فرحه ...فتحت...نعم..خير عايز اي
عمر....  انتي مش لسه قايله انك واثقه فيا مالك بقا..
فرحه ..ب..م...اصلا ..اصلا كل اللي عملتو عشان اطفشها مش اكتر واغيظها اه...
عمر...  ايه اللي بتقوليه ده يعني مش واثقه فيا؟؟
فرحه..والله ربنا وحده اللي يعلم انت بتعمل اي ..ولمستها ولا لا
عمر....  يعني افهم من كلامك ده انك مش واثقه فيا
فرحه..واعمل حسابك الاوضه دي متعتبهاش ومتقربليش لحد ما الفتره بتاعت الجواز تخلص ونخلص.....في اللحظه دي عنيها دمعت غصب عنها عن الكدب اللي بتكدبو دا😂
انا والله العظيم ما لمستها يا فرحه وهي لما كانت بتضحك دا كان تخطيط مش اكتر والله وكنا بنتكلم عادي خالص والله وانا اساسا والله متجوزتهاش ولا جيت جمبها دي هي صاحب البيت كان هيمشيها من البيت وانا كنت الصراحه عايز اعاقبك على القلم اللي عاطيتهولي فا قولتلها انها تيجي معايا البيت ولقيتها وافقت الصرتحه استغربت انها توافق انها تقعد معايا وهي مش متجوزاني ساعتها اتاكدت انها مش بتحبني وانها بتعمل كده علشان الفلوس مش اكتر
فرحه..ها وبعدين يعني نعم...اعمل اي
عمر....  فرحه انا والله بحبك
فرحه..لا حلوه دي😅
عمر...  اديني فرصه اثبتلك حبي ليكي عارف انو صعب تسامحيني بعد اللي عملته معاكي بس والله موضوع اني اتجوز عصب عني دا اساسا كان مدايقني مش حكايه اني بكرهك انا اساسا كنت بحبك من واحنا مخطوبين بس كنت عمال اكدب نفسي طول الوقت ده
فرحه...والله ..ي حرام...عمر لو سمحت بجددانا دايخه ف متجيش تكمل عليا ....كل حاجه انتهت
عمر...  لا يا فرحه مفيش حاجه انتهت وطلاق مش هطلق وشوفي هتعملي ايه بس انا مش هطلقك
فرحه..تمام ماشي ..عايز حاجه..عن ازنك بقا عايزه انام
عمر....  من النهارده مفيش نوم في الاوضه دي وهتنامي في اوضتي انا وانتي
فرحه...لا انا هفضل هنا ال 6 شهور واوعي تفكر اني هخليك تلمسني اصلا
عمر....  على فكره انا هسيبك بس مش علشان انتي مش موافقه لا علشان متكونش حاجه بالغصب بس هتشوفي يافرحه مش هطلقك وهعمل اللي انا عايزه واتفضلي الاوضه دي هتتقفل لحد ما يبقا عندنا ولاد يلا يا روحي😚❤
فرحه...انت اهبل ولا شكلك كدا
لا شكلي كده ويلا يا فرحه اقصري الشر ويلا تمام
فرحه ...لاااا
عمر.قعد يقرب منها عمر...  قولي كده تاني
فرحه زقته جامد...قولت لا
عمر وهو عمال يقرب....  انتي قد الكلمه دي
فرحه زقته تاني وقعته..اه ادها وابعد
عمر....
google-playkhamsatmostaqltradent