Ads by Google X

رواية احببت طالبتي الفصل السابع والعشرون 27

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت طالبتي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منة رجب 

رواية احببت طالبتي كاملة

رواية أحببت طالبتي البارت السابع والعشرون 27

في بيت ساره
تدخل الام غرفة ساره
الام: ايه يا ساره لسه ما لبستيش
ساره: هلبس
الام: انتي جايبه البرود ده منين قومي اخلصي
ساره بضيق: حاضر يا ماما 
خرجت الام من الغرفه
اخرجت ساره دفترها وظلت تكتب
انا لا اطلب سوى أن اوصان ويصان قلبي لا اريد غير أن اتعامل برفق ولين وود ويهتم لمشاعري ويقدر حُزني بما يكفي، احب أن ارى أحدهم يسعى بصِدق لسعادتى بكل ما يملك، انا لا تريد سوى شخص يحبني واحبه، اريد حسام نعم اريده واريده بشده احببته ولم اتخيل حياتي الا معه ولكن لا اعتراض على قضاء ربي واعلم ان الله لن يخيب ظني اعلم ان الله يريد لى الاحسن والافضل انا اثق بالله كثيرا ولا اعترض على اى شئ كان.... الحمد لله
اغلقت دفترها وجهزت نفسها 
ارتدت فستان باللون الاسود به نجوم ذهبيه وحجاب باللون الذهبي لم تضع اى شئ من الميكب كانت جميله 
**
في منزل حسام
حسام:يلا يا حاج هنتأخر على الجماعه
الاب:والله انا مش مصدق نفسي انه انت ملهوف كده
حسام:والله انا كمان مش مصدق نفسي😂
الاب:طب يلا طيب عشان ما نتأخرش ، الله المستعان
خرجوا من المنزل 
**
في منزل ساره
الجرس بيرن يذهب والد ساره لكي يفتح
الاب:مش معقول الاستاذ سامي
سامي:الاستاذ احمد
الاب:اتفضلوا اتفضلو
تبادلوا الاحضان
حسام يقف لم يفعم شئ
الام:اهلا وسهلا اتفضلوا،انا شايفه حضرتك قبل كده
والد ساره:ده الاستاذ سامى زوج المدام مريم رحمها الله اللى كانت شغاله في الشركه وتعبت وما راحتش الشركه تاني
الام:اااه افتكرتها الله يرحمها اكتر واحده جدعه قابلتها في حياتي
الجميع:الاه يرحمها،اما حسام فحزن كثيرا كثيرا عند ذكر اسمها
**
الام ذهبت لغرفة ساره 
الام:يلا يا بنتي الناس مستنين
ساره بضيق:يلا يا ماما
خرجوا من الغرفه
ذهبوا الى غرفة الصالون
ساره ما رفعتش عيونها من الارض
ساره:السلام عليكم
الجميع:وعليكم السلام
جلست ساره بجوار والدها لم ترفع عيونها لكن عيون حسام لم تفارقها 
اتت الام بالعصير(عصير مانجو فريش😂 بحبه اوىوالله🙈😹)
ووضعت العصير 
والد ساره:م نسيبهم لوحدهم شويه والا اي يا استاذ سامي
سامى:اكيد 
خرجو من الغرفه
عم الصمت في جميع اجواء الغرفه قاطع الصمت 
حسام:انسه ساره
ساره في نفسه:يااربي حتى وانا قاعده كده بتخيله بينادي..
قاطع تفكيرها
حسام:انسه ساره
ساره فجأه رفعت عيونها ساره حست قد اي ربنا بيحبها ساره قلبها بدأ يدق بسرعه رهييبه عيونهاا خانتها ودمعت من الفرحه
حسام:انتي بتعيطي ليه
ساره ابتسمت ومسحت عيونها:لا ما فيش حاجه
حسام:مش هضغط عليكي،محتاج طبعا اعرف عن نفسي والا انتي عارفاني
ساره بخجل:براحتك
حسام:خلاص هقول،انا دكتورك حسام،وابتسم بخبث:اللى اتضرب مرتين بالقلم😂🙈
ساره خدودها احمررت بشكلل رهييب😂
حسام:بس وجعوني على فكره 😂
صمتو مره اخرى بضع ثواني
ساره:انت ليه اخترتني كان ممكن تتجوز اي واحده غيري،معقول عشان تنتقم منى......
قاطعها:انتقام ايه وعبط ايه انا مش هقول حاجه عشان ما اقدرش اغضب ربنا لو حصل نصيب هعرفك كل حاجه بعد كتب كتابنا 
ارتاحت ساره اوي اوي اوي اوي
ابتسمت ساره
حسام:اوعدك اني هطمنك وهعمل كل اللى اقدر عليه عشان تكوني مبسوطه وفرحانه دايما
ساره تستمع له وقلبها يرقص فرحا 
ساره في نفسها:يااا الله كنت متأكده انك مش هتخذلني الحمد لله انت عارف طبعا يا رب انه هو اخد جزء كبييير جدا فى دعائي في صلاتي والحمد لله الحمد لله
**
في الخارج
سامى:ربنا يحفظها يا رب اخر مره شوفتها كانت صغنونه اوي ماشاء الله يا رب توافق يا رب انا حبيتها اوي
احمد:والله واحنا حبينا حسام جدا ربنا يكرمهم يا رب
**
دخل الجميع للغرفه
سامى:ها ايه الاخبار
احمد:طمنونا
الام:ان شاء الله خير
حسام:والله الرأي رأي الانسه ساره
احمد:اي يا ساره رأيك اي
ساره:....لم تتحدث
الام:يلا يا حبيبتي ما ينفعش كده
سامى:براحتها سيبةها تاخد وقتها تفكر
ساره:انا موافقه،وقامت وخرجت بسرعه من الغرفه
فرح الجميع فرحا شديداااااا
حسام في نفسه: الحمد لله يا رب الحمد لله
**
فى غرفة ساره
ساره: انا بحبك اوي يا رب انت جميل اوي انا مش مصدقة مش قادره اصدق مش قادره ثم توضأت وظلت تصلي شكر لله
**
(خلي دايما عندك ايمان بالله وادعيله وما تيأسش وما تبطلش تدعي خلى عندك يقين تام بالله ربنا مش هيخذلك ابدا وكل حاجه ليها وقت مش معنى ان الحاجه اللى انت عايزها ما حصلتش تروح انت تبطل تدعي وتقول خلاص ربنا مش بيستجاب لا اوعى تقول كده ربنا بيديك اللى انت عايزه والاحسن منه بس انت ثق بالله وكن مع الله ولا تبالي💙)
**
في الخارج 
سامى: نتفق على كل حاجه يا استاذ احمد
احمد: اكيد
....... اتفقوا على كل حاجه 
الخطوبه الجمعه الجايه ان شاء الله 
هيجيبوا الشبكه يوم االخميس
**
ساره: انا فرحانه اوي يا سلمى انا بجد حاسه اني بحلم
سلمى: انا فرحتلك اوي يا حبيبتي ربنا يتمم لك على خير ي رب 
ساره: واياكي ي رب
سلمى: كده هننزل نشترى الفساتين يوم الاربع
ساره: ان شاء الله 
سلمى: اخيييرا مش مصدقه والله 😂لولولولولولولولي، ده انتي مررتينا عقبال م وافقتي على حد
ساره: الحمد لله
سلمى: يلا عايزه حاجه 
ساره: عايزه سلامتك يا حبيتي، سلام
سلمى: سلام في رعاية الله
اغلقت ساره هاتفها
**
في منزل حسام
يوسف: فرحتلك اوي ربنا يسعدك
حسام: ويسعدك ي رب
يوسف: اشطا هنعمل فرحنا مع بعض وشهر عسلنا مع بعض والدنيا حلووه لولولولولي😂
حسام: والله العظيم انت مجنون سلام ياض انت
يوسف: ماشي ي حوس سلام
**
انتهى اليوم تاركا سعاده للجميع 
**
صدع اذان الفجر استيقظ كل من ابطالنا لاداء صلاته .. يتبع الفصل 28 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent