Ads by Google X

رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل الواحد والعشرون 21

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم الكاتبة امل صالح

رواية أحببت معلمة ابنتي

رواية أحببت معلمة ابنتي الواحد والعشرون 21

في احد محلات الفخمة لبيع الفساتين..
يتجول كلا من رائد واسراء ليجدوا فستان من أجل زفاف الغد... واذا نظرنا لاسراء نچد وجهها عابس ويبدو عليها التذمر
رائد :لا بقولك ايه افردي بوزك ده يختي ها متخليش الغي الفرح خالص
إسراء :اه مهو دا اللي ناقص اقول ايه... لا ياسراء ده مفتوح.. لا ياسراء داضيق.. لا ياسراء ذا قصير لا ياسراء.. كل حاجة لا ناقص حضرتك تقولي البسي طرحة
رائد :تصدقي فكرة
إسراء بصوت عالي :نااااااعم نااااااعم
رائد وهو يضع يده على فمها:بس بس الله يخربيتك هتفضحينا
إسراء :رائد رائد
رائد :يانعم
إسراء وهي تمسك احد للفساتين :دا حلو
رائد :دا من غير دراعات
إسراء :يووووه بقى
رائد :والله انتي لو سبتيلي اخترلك كنا خلصنا من ساعتها
إسراء بابتسامة صفرا ((اللي هي دي ياجماعة👇🏻 😹:اتفضل حضرتك اختار
امسك رائد فستان حقا في غاية الروعة وكان ذو ازرع شفافة اللون طويل جدا جدا ومغلق ذو ورود جميلة تزينه من النصف العلوي وينزل بوسع حقا في غاية الروعة 👇🏻☺️:ها ايه رأيك
إسراء بكذب :عافكرة بقى مش حلو.. بس انا هخده عشان مزعلكش
رائد :ياشيخة
إسراء:اه
رائد :طب يلا عشان لسة هروح اطبع الكروت
إسراء :يلا
وبعد أن قاست إسراء الفستان.. اشتروه ثم خرجوا من المحل متجهين اطبع كروت الزفاف
**
★في بيت التؤام★
فاطمة :سارة.. بت ياسااااارة... ساااااااارة
سارة وهي تركض لها :ايه ايه والله طفيت على الرز
فاطمة :عارفة يختي انك طفيتي عليه.. طلعي عشره جنيه من المحفظة بتاعتي وتنزلي تجيبي كيلو طماطم
سارة :10 جنيه ايه ياوالدتي الطماطم الكيلو ب15
فاطمة :زي ماقولت هي 10 جنيه واللى يكلمك تعملي معاه زي مابتعملي مع إسراء
سارة :اوووف بقى مش عايزة انزل
فاطمة :يلا يبت
سارة وهي تبرطم :اوف بقى معتش الا سارة كل حاجة سارة.. سارة سارة سارة سارة
فاطمة :تعالي كدا سمعيني بتقولي ايه
ارتدت سارة ثيابها المكونة من  بنطال باللون الكشميري وبلوزة مخططة بعدة الوان وقامت بإدخال نصفها من الامام وتركت النصف الخلفي خارج البنطال وكوتش ابيض به لون كشمير
فاطمة :ايوة يختي اتشيكي اتشيكي راحة حفلة انتي ولا نازلة السوق
سارة :ايه ياماما امال البس ايه
فاطمة :لا يختي متعمليش حاجة وارفعي البلوزة دي عاجبك اكتافك الباينة دي
سارة :اهو ياماما حاجة تانية
فاطمة :لا يختي انزلي يلا
ونزلت سارة لشراء ماطلبته والدتها
**
★في السوق★
مراد وهو يحمل مايقارب السبع أكياس :يلا يا ست اية عجبك المرمطة دي.. تفرضي موظف شايفني الوقتى هيبقى منظري ايه
آية :اهدي يآ جاسر وبعدين انا قولتلك روح حطهم في شنطة العربية انت مش راضي
مراد :انا يستي أبن ستين في سبعين هروح احطهم واجي ها وانجزي يلا
آية :حاضر
وذهب مراد لوضع الأغراض في حقيبة السياره.. أثناء ذالك قابل سارة وهي تدخل السوق فاوقفها :سارة
التفتت له :جاسر ازيك ياعم عاش من شافك.. عامل ايه
جاسر :الحمد لله تمام وانتي اخبارك ايه
سارة :تمام الحمد لله
جاسر :الف مبروك عل الخطوبة
سارة :يوووووووه هو ليه كله مُصر يفكرني
جاسر :ليه انتي مش مبسوطة
سارة :never ياجاسر never
جاسر بسرعة :يعني هترفضيه
سارة :اه لأني يعني مش طايقاه ولا متقبلاه خالص
جاسر :طيب ماشي
سارة :عن اذنك
قالتها ودخلت للسوق بينما جاسر حمد الله على ذالك يالهي كانت ستضيع من بين يدي... حمد لله
ثم دخل هو الاخر للسوق
**
★في الڨلة★
مراد :لا مش عايزين ورد اسود ولا احمر
قالها للرجل الذي بيده الزينة امامه :ماشي يابيه طب والأبيض
مراد :ماشي حط ابيض بس متحطش الوان فاقعة
الرجل :ماشي يا باشا
وذهب الرجل بينما اتجه مراد لغرفة ملاك
مراد :بتعملي ايه يالوكا
ملاك :كلمت مس آية وبعدين بعمل الhomework
مراد بغمزة :وسلملتيلي عليها
ملاك بغمزة :طبعا ياباشا انا اقدر انسى
مراد :طيب خلصي ال homework وخلي مني تلبسك عشان نشتريلك فستان
ملاك بفرحة :ماشي
وبعد وقت انهت ملاك واجبها المدرسي ونزلت مع مراد لشراء فستان لزفاف أخيه
**
★في بيت آية ★
وصلوا بعد وقت وقاموا بضب الأغراض وبعد وقت قاموا بإعداد الغداء واختارت آية فستان للمساء حيث أن مراد سيأتي لطلب يدها
**
★في بيت التؤام★
اوصل رائد إسراء للبيت ومن ثم غادر
فاطمة :جاية يللي على الباب
إسراء وهي ترفع الفستان في وجه والدتها بعد أن فتحت لها الباب :ان اااااان اااااااان
فاطمة :بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن جميل ياسراء يحبيتي
إسراء :بجد ياماما
فاطمة :بجد بس دا مش زوقك
إسراء :اه مهو رائد اللي مختاره
فاطمة :لا والله جدع وزوقه جميل.. احسن من القرف اللي بتشتريه
إسراء :اومال سارة فين
فاطمة :نزلت تجبلي حاجة
إسراء :طيب اخش انام انا بقى
فاطمة وهي تشدها من القبعة :خودي تعالي.. تنامي ايه ده.. تنامي ايه نامت عليكي حيطة ياشيخة
إسراء :يووه هقعد اعمل ايه
فاطمة :خشي المطبخ هتلاقي شوية ماسكات اختك شاريهم من البيت الطبي أعمليهم على وشك
إسراء :اما اقوم من النوم بقى
فاطمة بصوت عالي :اخلصي يبت
إسراء :خلاص ياباشا هما على وشي اصلا
دق الجرس فتحوا وچدوا سارة :ايه ده انتي جيتي امتى
إسراء :لسة داخلة من شوية.. ثم أمسكت معصمها وهي تشدها... تعالي اما وريكي جبنا ايه
ودخلوا الاثنان الغرفة
**
★في احد محلات لبيع ملابس الأطفال★
يقف مراد برفقة ملاك :يووووه ياملاك مفيش حاجه عجباكي
ملاك :يابابي عايزة اجيب حاجة تبقى زي مامي
مراد :ومامي قلتلك هتلبس ايه
ملاك :قالت لو بينك فاتح
مراد وهو يمسك احد الفساتين :ده حلو
ملاك :اشطا ياباشا فل الفل
مراد :لوكا انتي بتقولي الكلام ده قدام مامي
ملاك :ايوة دانا حتى علمتها
مراد :لا والله
ملاك :اه والله
مراد :يلا يا حبيبتي ربنا يهديكي
ملاك :يلا
{وخرجوا الاثنان متجهين للڨلة}.. يتبع الفصل 22 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent