رواية احببت دنجوان عصري الفصل الثالث والرابع

الصفحة الرئيسية

رواية احببت دنجوان عصري الفصل الثالث والفصل الرابع بقلم بسمة سلام عبر دليل الروايات

احببت دنجوان عصري البارت الثالث

وقفنا عند زين حاول يقبل وعد وهيا زقتو وخرجت بسرعه نكمل..
وعد: وهيا تسمع صوت قلبها وتحوال التحكم ف انفسها 
دا اكيد والهي مجنون
حضرت له الفطار ونزال زين لبس بنطلون اسود وتيشرت ابيض وكوتش ابيض وشعره الجميل وشكله الساحر
زين::صباح الخير 
وعد:::صباح النور عندك اجتماعين انهارده 
زين:::مش عايزه تكلي 
وعد::شكرا 
 انتهاه من الافطار وخارجه الي السياره لتجلس امام بجانب السواق وهو ف الخلف 
وعد::فين السواق 
زين::بابتسامه السواق اه جاي اقصد جايه..
لتاتي فتاه بشورط  جينز قصير  فوق الركبه وتيشرت لونه زيتي 
 اسمها أليس ايطاليا
أليس:::صباح الخير حياتي لتحضنه وتقبله من خده الاثنين 
زين:::صباح الخير أليس يلا عشان متاخر
تنظر لهم وهيا تخجل وتحاول الا تنظر الليهما
تركب أليس العربيه وتنظر لوعد
وعد::اهلا
أليس:::انتي السكرتيره الجديدة
وعد:::اه
أليس:::تبتسم ابتسامه اهلا اسبوع سعيد حياتي
لتنظر لها وعد وتنظر لزين فيبتسم لتنظر امامها مش باين 
________يذهبان الشركه ويقابلان ادهم 
ادهم::صباح الخير 
زين :::صباح النور
ادهم::ازيك يا وعد تمام انهارده
وعد::: تمام الحمد الله 
يدخل زين مكتبه لتتركه وعد وتذهب مع ادهم 
وعد:: بقولك ايي
ادهم::: نعم
وعد:: هو لي الشركه شبه كلها سيدات تقرببا الرجاله يتعدو علي الصوابع
ادهم ليتحرك بطريه مضحه وكانه يقف امام مريا ويلمس دقنه هو انا مش باين ولا اي
وعد:::ادهم والهي مش قصدي بس....
ادهم؛:باختصار يستي  عشان بيشتغلو عند زين الاميري وبس
وعد::: في سرها ازاي اسال سوال زي دا وحد سافل زيو لزم يبقا دا حالو 
بعد الاجتماعات
زين ووعد ف المكتب 
وعد::كدا تمام هناجل دا لبكرا ودا انهارده وهيا تتحدث لياتي لها ويتقرب لها
لتبعد ثم يتقدم  خطو امام فترجع هيا خطوة للخلف لا مفر لزفت ف الحيطه 
وعد::: ايي
زين::هسالك سوال 
وعد:::هو نت مبتعرفش تسال غير ونت لزق الناس ف الحيطه
زين:::يشير براسه اها 
وعد:::صبرني يا رب اتفضل
زين::اسمو ايي
وعد:::هو مين 
زين::: صاحب الجمال دا كلو الا عشانو مهتمتيش بيا الا بتحبي 
وعد ::: مفيش 
لينظر لعينها وفمها معقول حد يسيب القمر دا وميتمنش انو يكون معاه
وعد:::ابعد 
زين:::ولو مبعتش 
وعد::تبعدو اوعه كدا بقا 
هتخرج 
زيز::: اه صحيح هتيجي البيت امته وتجيبي هدومك 
وعد::: دا ف خيالك وبس
زين:: ونتي الصد قه دا ف القسم والشرطه
وعد:::انت بتقول اي 
يمسك زين الهااتف ويكلم لطيف
زين::لطيف تعاللي حالا ومعاك العقد بتاع الانسه وعد 
ياتي لطيف
لطيف::اي يا زين اي 
زين::: الانسه مش عايز تجيلي البيت من انهارده 
لينظر لها لطيف وينظر لزين معليش خليها من بكرا وخلاص
وعد::هو انت كمان مجنون ولا اي
مين دي الا ترحلو بهدومها البيت 
لطيف:::شكل حضرتك مقراتيش العقد بتاعك اتفضلي اقراي او اقولك اقراهولك انا 
العقد بيقول انك موافقه بان طول مشغله مع استاذ زين
 هتعيشي معاه ف البيت واكيد كل شخص ف غرفة مستقله 
وعد:::: لا بجد حلو اوي انا بقا مستقيله
لطيف:::منا لسه ملخلصتيش ا ف حال طلب ترك العمل
 فعليكي  بتدفع تعويض لو هنتكلم بما انك مصريه يبقا مليون جنيه 
وعد::: تنظر له بكل حقره انت ازاي  حقير كدا
بتمضيني علي عقد وسخ زي دا 
زين::: بكل برود لي هو انا الا مسكت ايدك ومضيتك او....
اه مش يمكن لما شوفتيني مبقتيش بتميزي الصح من الغلط
وعد::انت مريض والهي مريض 
بنظر لطيف لزين برعب
لطيف::اسكتي 
ليسكته زين:::ويذهب للكنبه البني الفاتح وينام وميردش علي كلامها
زين____
قدمك لاخر اليوم لتكوني ف البيت لتكون ف القسم 
اهو لطيف يحلل الفلوس الا بيخدها 
يبصلو لطيف::اه يا واطي 
زين::: سوري يا لطيف
 وعد::: يعني اي اعيش ازاي معاك ف بيت واحد
لطيف:::لا مهو من النحيه دي الشرط واجب لتلات ششهور بس بعد كده تقدري تعملي الا انتي غايزه 
هسيبهم وتمشي
لطيف::تفتكر هتوافق 
زين::اطلع برا  يا لطيف واقفل الباب وراك 
__________وعد و عمر________
عمر:::ياا دا ازاي يعني 
وعد::هو اي الا ازاي
عمر:::تعيشي ف بيت واحد معاه 
وعد:::اهو دا الا حصل يا عمر اعمل اي بقا.
لو سمحت قوه.ساده
عمر:: ف اي دي تاني قهوة ساده.
وعد:::يوو نت خايف ع الحساب يعم انا عزمك
يضربها ف كتفها براحه.
عمر:::يا بنتي خايف عليكي انتي 
لتنتظر لفترة وتخبط الطربيزه انا خد قرار 
ينزعجو الناس من الخبط 
عمر:::اسف اسف يخربيتك.اهمدي هيدردونا 
فكره اي دي 
وعد:::انا هعيش هناك.
عمر:::هو دا القرار
وعد::اه ليمكن اخلي يهزمني هتشوف
12:55 مسا
تفتح الباب تلقي بنت ترتدي هدوم خليعه وهو يجلس بجانبها 
تحط شنطنها وتقف قدمو  سكران مش شايف حجة قدمو تقريبا ميعرفش حتي هو مين
وعد::اطلعي برا
خرجت البنت وهيا سكرا
حبت تطلع فوق وملهاش دعوه بي
بس هو وقف قدمها جيتي خفتي مني صح.خوفتي اني احبسك طيب لي مخفتيش زمان عملتي اي بالفلوس انت..ان....انتي خسسرتي..ني علي فكرة
كان بيتكلم عن حجات مش مفهومه  وكلامو بيخرج بصعوبه
لي لي سبتيني تلات سنين ودواء وحقن عارفه انا كلمت كام بنت 
بدا بزعيق كلمت كتيييير وصحبببببت كتير وعشرت بالمليون 
ليضع يده علي وجهها وهيا تحاوا ان تهدي
بس بس انا عملت دا كلو ومحبتش عشان انتي كرهتيني ف الحب انتي فتلتي قلبي
ليقع ف الارض وتحاول وعد ان تساعده.تعالا تعالا يخرب بيتك من اولها 
تدخلو الغرفه بص اقعد بقا يلا نام 
استني رايحه غين هتسبيني تانيتاني لا لا بقا اخير رجعتي استنيني وبدا يذهب ف النوم 
قعدت جمبو علي السرير تمسح عرقو
وعد::يا تري مين دي واي الاعملتو وكسرتلو قلبو ازاي
خرجت وعد بعد مغطيتو وذهبت لتنظيف البيت وغسل الموعين والغسيل لم تنام الا الساعه 7صباحااا
صحي زين بدمغ الا وجعه واكاد ان يتعود علي هذا 
انا اي الا جبني هنا مين غطني خرج الغرفه لقاها نظيفه وجميله ولا يوجد كركبه ورائحة كحول كما المعداد
راي وعد الجميله بشعرها المفرود وشكلها كالملاك البري تنام علي كنبه الصالحه من كتر. التعب 
لينزال تحت يديها معقول انتي الا عملتي كدا مععقول انتي الا جيتي غيرتي البيت كدا 
ليخد نفس يتري هتغيري اي تاني 

البارت الرابع 

وقفنا عند زين وقف قدم وعد وهيا نايمه علي الكنبه.....
زين::: يتري هتغيري ايي تاني ف البيت دا معقول تغيري صاحب البيت 
يشيلها ويطلع للدور التاني ينايمها علي سريرو 
ويتصل علي ادهم 
زين::الوو 
ادهم:::اي 
زين :::الغي الا عندي مفيش اجتماعات انهارده
ادهم:::طب 
يقعد جمبها ويبصلها ويجي يقوم يلقيها بدات تصحي 
يننام علي الارض 
وعد::بخوف انت يا زين يا زييييين  الزفو انت يلا قوم ياض  
يزن::عايز اي 
وعد:: اناا كنت نايمه...ع الكنبه وا....نت اها نت دخلتك علي سريرك وغطيتك
يقوم زين وينط فوقيها علي السرير 
زين::يعني انتي الا نيمتيني وغطتيني
وعد:::ابعد
زبن::انتي 
وعد:: اهاا
زين:::شكرا
وعد العغو ابعد بقا 
زين::انتي مش وخده بالك ولا اي 
وعد:: ع ايي
زين::: انك أنتي ف بيتي وف غرفتي وع سريري 
وشبه حضنك ومش حسه بحاجه من نحيتي 
وعد:::صاحبه القلب الا بيدوق جااامد مش قدرة تاخد.نفسها كويس وعماله تنظر لشاب وسيم وجميل قريب منها 
وعد:::بقولك لا لا مش حسه مش حسه بحاجة
زين::ماشي 
ويبعد عنها ويقوم بس قومي اعملي حجة مسكرة عشان قلبك الا بيدق ميوقفش
زين::: رايحه في 
وعد::: عندنا شغل هلبس
زين:::لااا انا لغيت الشغل انهارده 
يتصل عمر ب وعد.
وعد:::اي يا عمر
زين:::ينظرر لها ويسمع ااالكلام وهو يتظاهر ف عدم الاهتمام 
عمر::انتي فين
وعد::انا ف البيت
عنمر::عند ندا 
وعد:::لا مش عند ندا عند.؟..............
عمر:::طب عايز اقابلك
وعد:::تمم هلبس واجيلك ف الكافي
سلام
زين:::انتي خارجه 
وعد::اه 
زين  وبصوت واطي  مع مين
وعد:::اي.. بتقول اي 
يكرر الجمله بصوت واطي وحركات خجل
وعد::: بتقول اي 
لينفجر فيها بقولك 
زين:: مع مين مع مين
 وعد::اه مع صحب........ تستغرب انها بترد ونت مالك مش انهارده اجازه يبقا خلاص انهارده مش يومك ولا انا سكرترك
زين:::: عمر مش كدا 
وعد:::: ونت تعرفو اصلا 
زين::: انا خارج 
وعد وعمر ف الكافي
عمر::يعني بيتي معاه ف بيت واحد.
بدا يحس بشعور من نحيتها
وعد::كلها تلات شهور واسيبو 
عمر:::واي الا حصل ببنكم امبارح 
وعد::: بصوت عالي وغضب  عمر 
عمر::اقصد زعلك عمل حجة من الا بديقق 
وعد:::لا ولا حجة متخفش انا اقدر عليه وع ميه زيو
زين:: بليل يجلس معاه بنتين  هما يرقصان ويشغلو اغاني وازايز خمره ونبيذ علي الارض 
وصل عمر وعد  
وعد:::شكرا
عمر:::علي اي 
وعد::التوصيله 
عمر::لا هاتي حق التوصيله 
وعد::احمد ربك اني وفقت اخليك توصلني اصلااا
عمر:::ههههه ع اي مين حضرتك مش واخد بالي
وعد:::امشي يلا من هنا
دخلت البيت لقيت زين قاعد مش شايف حجة وف بنتين بيرقصو 
بنت::انتي مين
وعد::: اطلعي برا
بنت:::يلا يا بنتي مش خدنا فلوسنا يلا بينا  
وعد::: انا مش عارفه انت بتعمل لي كدا ف نفسك 
لي اتغير بقا عيش سنك صح ليي بتعمل الحجات الغلط دي وبضيع نفسك 
زين::: يمسك اديها وهو سكران مش قادر يعمل اي حجة 
خليكي جمبي يبدا بمسك ايدها التانيه 
ويلمس وجه خليكي جمبي وانا هكون كويس 
بس خليكي معايا 
لفاجاء يتغير ويراها شخص اخر 
يبتسم 
زين:::وحشتيني وحشتيني قوي اخيرا رجعتي ويحاول التهجم علي وعد 
وعد:::ابعد ابعد مش انا  الا رجعت اي اوعي بقولك اوعي
 بقااااا..
google-playkhamsatmostaqltradent