رواية احببت دنجوان عصري الفصل الثاني

الصفحة الرئيسية

رواية احببت دنجوان عصري البارت الثاني 2 بقلم بسمة سلام

رواية أحببت دنجوان عصري الفصل الثاني

وقفنا عند الموظفه طلبت من وعد تدخل عشان دورهاا جه 
دخلت وعد مكتب انيق جدا وزوقو عالي وراقي وهناك ثلاث رجال اثنين وقفين والاخر يجلس ع الكرسي المكتب 
نعرفكم بيهم  الاول 
**
الاول ادهم صديق
 زين يبلغ 26سنه ومساعد زين ولا يستغني عنه  زين يحبه كثيره يعتبرو اخو الصغير ادهم مرتبط ب مارتينا من ام ايطااليا واب مصري الجنسيه ومسلم وعايشه ف ايطاليا
**
الثاني  المحامي لطيف 
لطيف عندو 45سنه بيحب زين جدا وزين كمان بيحبو بيعتبرو ابنه ويعتبره  ابو بسبب انشغال والد زين ف بقي فروع الشركه حول العالم
وهو المحامي لشركات الاميري 
**
والثالث
الدنجوان بتعنا او زين العابدين. زين الاميري الوريث الوحيد لشركات الاميييري 
زين عنده 28سنه صاحب التعليم الراقي والاموال الكتير جدا جدا وكمان جدا 
وصحاب المظر الساحر بجسمه المثثير
وشعره الطويل وبشرته النعمه  وعيونو الملونه الرائعه بلون البحر الصاااافي الرائع وواخد منصب اجمل شاب عذبي ف ايطاليا لمده 5سنين ع التوالي 
التلاته لزم يكونو موجدين ف اختيار السكرتيره
 ادهم يسال عن التعليم واللغات والشغل
لطيف القوانين والفلوس والعقود 
اما الدنجوان العالمي بتعنا فهوو لزم يكون موجود عشان يشوف الالسكرتيره الجديدة الا هيستمتع معاه لاسبوع بالكامل 
_نرجع تاني
ادهم:: اتفضلي اقعدي 
وعد:: شكرا 
ادهم:: اتفضلي سمعينك
وعد:: انا اسمي وعد مصريه عندي 25سنه
عندما اااستمع زين انها مصريه وتجيد اللغه العربيه هناك شي مخيف حصلو شعور سي يا تري لي
وعد:: كنت عايشه ف دبي ودلوقتي مقيمه هنا وبجيد العربيه والانجليزيه والفرنسيه والايطاليه 
لطيف::برافو برافو كنتي شغاله ف اي قبل كدا 
وعد::كنت شغاله ف شركه ف دبي سكرتيره بردو وسبتهم عشان اعيش هنا 
وهيا تتحدث يخرج سوال من زين الذي كان مصدوم انهة فتاه عربيه ومصريه مسلمه  ونتي بقا عايشه هنا لوحدك 
وعد::هو مين حضرتك 
ليتفاجاء الجمييع 
ادهم: انتي متعرفيش دا يبقا مين 
وعد: لا 
لطيف:  دا الاستاذ الا انتي جايه تشتغلي سكرتيرة عنده
flashback
الموظفين: مش بتعمر معا وحده اخرها اسبوع ويا لو شهر ومفيش وتيرميها ويدور عليالا بعدها
تكرارت الجمل لبضعت ثواني وهيا تنظر له
لتشور بابتسامه براسها باهلا وتتحدث ااااا..
ليقطعها زين
زين: انتي متجوزه اكيد صح 
وعد: لا. لا 
 زين: كفايه لا وحده بس
وعد: بس انا ببجاوب علي السوالين عايشه لوحدي لا مع قريبتي وعمي ومتجوزه انا مش مرتبطه اصلااااا 
 ادهم: يعني مش مرتبطه ومتعرفيهوش خالص
لطيف:  بطريقه ضحك وخبثه يوطي علي ودان زين 
وااخير  شفتلك وحده مش هتموت عليك لا وكمان
 متعرفكش اصلااااااههههه
لينظر له زين بدون ان يحرج راسه فقط عينه ليبتعد بسرعه ههههههه بهزار بهزار 
نظر زين لادهم الا بيفهمو بالاشاره 
ادهم:::مبروك يا انسه وعد 
العمل اصبح ليكي ممكن تتفضلي لغرفتي هجيب العقود ونيجي 
وعد::: بعد اذنكم 
ينظران الاثنين لزين 
زين::: اي ف اي
ادهم::: قول وانجز
زين::::اقول اي طيب 
لطيف::وفقت لي واحنا التلاته عارفين هيا اي ومنين ولا انت نسيت ولا عايز تكرار الموضوع تانني ولا اي 
ادهم:: ادهم الذي ينظر لزين ويقول صحبي وعارفك عجبك انها مش مدياك اهتمام عشان تستمتع اكتر مش كدا 
زين::صحبي الا فهمني
ادهم::بس مش عارف حاسس ان الموضوع هيتقلب عليك انت مش شايف عامله ازاي ليكمن توافق علي الا انت بتعملو 
مع اي وحده تانيه
زين:؛:::: عشان كدا عايز العقود قبل متروح تمضيها
ادهم::::اسف جدا اني اتاخرت ع حضرتك
وعد:::ولا يهمك 
اتفضلي اقراء العقود لوحبه وبعدين امضي 
بدات وعد بمشاهده الورق وتمضي ولم تقراو جميع بسبب مكلمه من عمر
عمر:::انتي فين 
وعد::::عمرو اسفه بس نسيت خاالص ان احنا متفقين نتقابل انت فين 
عمر:::انا ف شارع..
وعد انا وراك ف الشارع استنا عندك انا جايه مضيت بسرعه علي الورق ولم تستكمل ان تقرا
ادهم::تقدري تمشي ومن بكرا هتروحي علي العنوان دا والفيل  الا ا ف الموعيد وامور الشغل  وطلبت ودا نسخه من مفاتيحو كدا عرفتك كل حجة  هتحتاجي تعرفيها 
وعد:::شكرا جدا بعد ازنك
**
وعد: عمر عامل ايي
عمر:انا تمم ونتي 
وعد:::كويسه جدا
عمر:::كنتي بتعملي اي هنا 
وعد: كنت ف مقابله شغل واتوفقت فيها واخيرا هشتغل 
عمر: طيب دا كويس 
وعد:: تتسم له
عمر:: ضحكتها جميله لبسها شيك بفستان اسود واكسسوارت هاديه ولون عين وبسره ساحرة وبراء ساذجه انا محظوظ انهاا بقيت صديققتي 
وعد:::انت رحت فين 
عمر::::معاكي معاكي 
وعد::: لزم انام عشان يكرا عندي شغل 
عمر::هوصلك 
وعد:::تمم يلا بينا 
اليوم التاني الساعه 8:00
**
ندا::صباح الخير يا وعد 
وعد :::صباح الخير يا ندوشه 
ندا:::رايحه الشغل 
وعد:::: اه ادعيلي بقا 
ندا:::بس ا شش اش ش اي للبس الجامد دا
ترتدي فستان لونه ازرق كلون عين الدنجوان  وجزمه.كعب مع انها لا تحب الكعب واكسسورات بسيطه مجرد دبله وسلسله وشنطه فقط
وصلت وعد البيت الا كان ف العنوان كنت مذاكرت الفايل الا ادهولها ادهم
فتحت الباب بنسخه الا معاها
لقيت كلو رائحه الخمر وكاسين فيهم نبيذ 🍷علي التربيزه 
وحجات متكركبها 
طلعت علي السلم للطابق العلوي
تخبط علي الباب
يا استاذ ززين يا استاذ زين 
 انتظرت وعد لبعض دقايق ثم تفتح الباب فتاه حسناء تلبس لبس خليع سمتها صاحب الزوغطه العالميه من كتر السكرر رائحه فمها ملياء بالخمراء وتصحابها ظوغضه عجيبه 
وعد:::: مين حضرتك
ظوغطه اوعي كدا وتمشي ومتتكلمش خالص
تدخل وعد للغرفه يا استاذ زين يا استاذ زين انت يا زين الزفت 
ليستيقظ زين الذي كان نايم علي السرير بشورط اسود لللركبه
وبدون ملابس  ليقف 
وعد تنظر يمنها ويسارها من الخجل عما تره من شااب وسيم جدااا  بشكل جسم مثير بعضلات فاتنا وشعر مبهدل وجميل وعيون كلون البحر
زين:::وصلتي 
وعد:::خد حمامك لحد محضر لفطار عند حضرتك اجتماعات كتير انهارده 
زين::استني 
لم تنظر له ولكن تشعر بانه يقرب لها  لتلف تلقي زين 
 امامها
زين:::رايحه فين 
وعد:::هحضر الفطار عشان عندك اجتماعات 
زين:::انتي اهم من الاجتماعات
وعد::: تنظر امامها تشعر بنفسه تشعر بجسمه قريب من جسمها تسمع  بصوت قلبها اكاد ان يخرج منها 
 شاب طويل جميل فوق االغايه يحول تقبلها 
زين::حلو الفستان دا اوي راقيه جدا ف لبسك لينظر ف عينها وينزل لتحت ببطء ليقبلها 
تتذكر وعد كلام الموظفين لتفوق من كل هذا وتبعددوو عنها بقوه 
وعد:::اسمعني كويس انا ونت مفيش حجة ممكن تحصل بينا ولا انا وحده زي الا خرجت دلوقتي فاهم  تخرح وتغلق الباب خلفها برزع 
لينظر لها ويبتسم ويلعب ف شعره ويذهب للاستحمام 
google-playkhamsatmostaqltradent