رواية حب بعد عذاب الفصل الخامس عشر 15

الصفحة الرئيسية

رواية حب بعد عذاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريم علي الجالي

رواية حب بعد عذاب البارت الخامس عشر 15

لسه سلمي بتجهز
تطلع صوت مرتفع جدآ رن بالمستشفي كلها
صوت معتز عهد
الكل اتخض
عهد :طلعت تجري لدرجة كانت هتقع معتز معتز انا جايه
دخلت لقت معتز بيقول عهد انتي فين
عهد:ببكاء انا هنا ياعمري وفضلت تبوس ايدو
معتز:تلامس علي شعرها سمحيني لو كنت قولتلك كلمة تزعلك او بيوم جرحت مشاعرك انا اسف وخالي بالك من وعد ملهاش غيرك وابعدي عن نادر خالص
عهد:بدموع انت ليه بتقول كدا انت هتكون معانا واجرحني تاني هتقبل منك اي حاجة والله العظيم وهتكون كويس وتخالي بالك من وعد ونتجوز ويبقي عندنا أسرة سعيدة وتفتح عيادة حلمك وتبقي دكتور قد الدنيا
معتز:بدموع سمحيني والنبي ي عهد انا أسف فعلاً علي كل كلمة قولتها جرحت مشاعرك انا بحبكك اوووي يانور عيني ياأميرتي يأكل حياتي
عهد:ببكاء شديد ليه بتقول كدا احنا هنكون لبعض ونفضل نحب بعض طول العمر وباست ايد معتز متخوفنيش عليك اكتر من كدا انا هموت من الخوف عليك وبلاش تتكلم كتير
معتز:خليني أقول كل حاجة ياأميرتي واشبع منك ومن صوتك هتوحشيني وتبقي ادعيلي وافتكري ان كان عندك حبيب اسمه معتز بيعشقك شوية علي اللي جوايا بحبك
اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول
ترك ايدها 
عهد:لااااااااا معتز قوم ببكاء شديد معتز قوم متوجعش قلبي والنبي قوم انت بتهزر معايا صح قول بلاش هزار مش هتستحمل 
جي الدكتور بسرعة عمل صدمات قلب 
الدكتور ان لله وان اليه راجعون البقاء لله ربنا يصبركم 
عهد:مسكت الدكتور لا انت كداب هو عايش ووعدني نكون مع بعض معتز قوم دول كدابين انا عارفة انك بتهزر معايا يامعتز والنبي بلاش وجع قلب اكتر من كدا قوم يامعتز ااااااااه ياقلبي ياحبيبي مقدرش اعيش من غيرك وشدت معتز لااااااا انت هتقوم يلا بقا يلا قوم 
وعد:ببكاء اهدي ياعهد انا هموت علي فراقك يامعتز معش قادرة 
عهد:غابت عن الوعي 
عمر:ببكاء علي معتز صديق عمره عهد دكتور بسرعة 
عهد:غايبه عن الوعي بتنطق اسم معتز معتز 
الدكتور ركب محلول معلش حاله انهيار ومصدومة 
معتز انت مموتش يلا عشان نعيشش مع بعض معتز حرام عليك 
وعد:استغفر الله العظيم حبيبي يامعتز ليه روحت ياحبيبي انا ماليش غيرك 
الأب :معتز ابني فين معتز عايش ابني مموتش صح اكيد بيهزر معانا بدموع انا عارف ابني عايش انا حاسس 
نادر :لا مش معقول ده معتز مات انا مكنش قصدي يامعتز سامحني انا مش عارف عملت كدا ازاي بدموع 
نادر :اول مرة بحياته يعيط حتي يوم موت امه منزلش دمعه وحدة
وعد:ليه يامعتز احنا كلنا بنحبك والله العظيم انت أطيب اخ شوفته انت مكنتش بترضه تكلم بنت عشان كنت تقولي انا بخاف عليكي وخايف اكلم بنت عشان كما تدين تدان وانا خايف عليكي كنت بتحرم نفسك من الخرجات مع صحابك عشان تفضل معايا عوضتني عن موت امي وهيا عايشة ولمه ماتت ليه يانور عيني سبتني وروحت 
كنت ديما اي حاجة تحصل معاك تيجي تقولي كنت بتخاف علي بنات الناس اكنهم حد من أهلك انا عمري ماشفت اخ زيك كنت ليا اخ وصديق وحبيب وام وأب وكل حاجة اااااه علي فراقك ياحته من قلبي 
عهد:اااااه هموت معش قادرة اعيش من غيرك ولا قادرة مسمعش صوتك وتقولي ياأميرتي انت فين مكنش وعدك ليا ده انا زعلانة منك يلا عشان انت مش قد كلمتك زعلانة منك 
عمر:خلاص ي عهد معتز راح عند اللي خلقه أحسن مننا كلنا وفي مكان احسن 
عهد:ببكاء وعدني انه هيفضل معايا ومش هيسبني وقالي هنكون لبعض ي عمر قالي هنكون لبعض ليه بقا سابني 
عمر:استغفرالله العظيم استغفري ربك ومتكفريش 
الله يرحمه ويغفر له ويسكنه فسيح جناته يارب ويصبرنا علي فراقه يااارب
عهد:ببكاء ونعمة بالله الله يرحمك ياحته من قلبي 
عمر:خرج شاف نادر  بعصبيه انت بتعيط وانت السبب ليك عين تعيط وتقول اخوك انت متعرفش حاجة عن الأخوه انت صنف وسخ بس انا لازمن اعلمك الأدب 
نادر:استني مسك ايد عمر والله مكنتش أعرف أن الأمور هتوصل لكدا والله انا فعلا كنت بغير من معتز اوي عشان ديما ناجح والناس كلها بتحبه 
عمر:اوعي ايدك انت كنت ممكن تبقي احسن من معتز بكتير بس انت غبي قتلت أخوك عشان ايه عشان غيران بردوا مش سبب مقنع يخليك تعمل كدا ولا الحكومة تقبل 
نادر بخوف:حكومة ايه لا مش لدرجة دي والله مكنش قصدي 
عمر:قصدك ولا مش قصدك انا لازمن اخد حق معتز 
عهد:انت اخرك الموت وانا لازمن اخلص عليك واخد حق حبيبي اللي مات بسبب واحد تافهه ووسخ زيك 
نادر:ياجماعة والله مكنش قصدي يعني انا فرحان انا هموت من الزعل عليه 
عهد:بصوت عالي انت متخلف انت عارف عملت ايه قتلت أخوك قتلت اكتر واحد الناس بتحبه قتلت أطيب شخص اللي كنت بتحاول تفرق بنا روح منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيك 
الأب :ايه اللي سمعتو ده 
عهد:ياعمي ابنك نادر 
نادر:قطع الكلام مافيش يابابا 
نادر محسش غير والقلم علي وشه ااااه نادر بدموع والله يابابا مكنش قصدي انه يموت 
نادر ده عنده حقيقة محدش يعرفها غير الأب والأم الله يرحمها عشان كدا عمل ب معتز .. يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent