رواية حارة العاشقين الفصل الحادي عشر 11

الصفحة الرئيسية

رواية حارة العاشقين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نهلة زغلول

رواية حارة العاشقين كاملة

رواية حارة العاشقين الفصل الحادي عشر 11

في غرفة اخري صغيرة..
بعد ان انتهي من أخذ جرعة المخدر جلس علي الأرض يلتقط أنفاسه نظر بعينه خسر كل شئ زوجته ماله طفله هيبته 
نظر بعينيه الي تلك المرأة تنادي تناجي ربها تستغيث كان يسمع صوت صرخاتها وانينها الحقني ياصخر وضع يديه علي راسه لا يريد الاستماع لذلك الصراخ اللعين يدق في راسه مثل الطبل 
ورد الحقني ياصخر 
مصطفي جوزك خلاص انتهي نهيته بايدي 
ورد الحقني ياصخر 
مصطفي بقولك صرخي من هنا لبكرة مش حيعبرك اهم حاجة عنده دماغه 
ورد انت مش راجلي بتتعدي علي شرفه عمري ماحبصلك 
مصطفي انت ايه اتهدي بقي 
ورد صخر صخر 
حاول الوقوف علي قدميه عدة مرات ولكنه فشل حاول مرة اخري وقف علي قدميه ركض سريعاً دخل الي تلك الغرفة نظر بعينيه راي ورد ومصطفى فوقها يحاول الاعتداء عليها 
رمش بعينيه عدة مرات يحاول أن يتزن في وقفته لم يشعر بنفسه قام بالهجوم علي مصطفى مسكه من رقبته ويحاول ويديه ترتعش 
مصطفي بسخرية حتموتني وايديك بتترعش ياصخر 
نهضت ورد من الفراش متضيعش نفسك عشانه ياصخر 
صخر صح انا مش حموتك وأيدي بتترعش انا حريحك خالص من الدنيا حخليك في عالم تاني زي اللي كنت فيه دنيا تانية 
مصطفي انت أجبن من انك تعمل كده 
ركله صخر في جسده ورأسه بقدمه
مصطفي انت بتعمل فيا انا كده 
مسكه صخر من ياقة قميصه لكمه في وجهه عدة مرات وضع يديه علي رقبته ضغط عليها حمله ووضعه علي الفراش كاد أن يموت في يديه 
ورد حتضيع نفسك عشانه 
اخرج صخر سكينا من جيب سترته 
مصطفي بخوف حتعمل ايه 
صخر حخليك متبصش لاي ست تاني حعملك عملية صغيرة حخليك لا نافع راجل ولا ست 
مصطفي لا ياصخر لا 
صخر اثبت يالا مش مرات المعلم صخر اللي حد يتعدي عليها ويسكت 
صرخ مصطفي عاليا اه 
اغمضت ورد عينيها ؛؛ نهض صخر من فوقه بعد أن انتهي بصق عليه رجع له مرة اخري التقط بعض الأوراق قام بأخذ الاوراق من جيب سترته قام بتمزيقها سحب الهاتف من
 جيب سرواله ضغط علي بعض الارقام ... الو تعالي يااسماعيل وهات معاك توفيق عايزكم في بيت ورد
إسماعيل دقيقة وأكون عندك 
اغلق صخر الهاتف ووضعه في جيب سترته روحي انتي ياورد 
ورد انت حتعمل ايه 
صخر انتي فاكراها خلصت كده لسة
بعد دقائق.. طرق الباب اتجه صخر الي الخارج يفتح 
إسماعيل انت كويس يامعلم صخر 
توفيق في ايه يامعلم صخر 
صخر المعلم مصطفى عايز يروح ومش عارف
زفر إسماعيل بقوة بردو يامعلم صخر 
توفيق خلاص يااسماعيل المعلم صخر ادري 
صخر عايزكم تدخلوا الاوضة
تقدم اسماعيل و توفيق داخل الغرفة
صخر ترموه المكان اللي كان بيقف فيه جنب زمان صفيحة الزبالة 
نظر اسماعيل و توفيق لمصطفى بصدمة
توفيق هو ايه اللي حصل 
إسماعيل بتلعثم هو هو عمل ايه يامعلم صخر
قاطعه صخر اسمع الكلام يااسماعيل وارميه برة 
توفيق ايديك معايا يااسماعيل 
اسماعيل عملت ايه عشان المعلم صخر يقلب عليك 
**
أغمضت حور عينيها عند رؤيتها لمشهد رومانسي يعرض علي التلفاز 
ابتسم ماجد عليها بعدها انفجر في الضحك 
حور ماجد بيه انت هنا من امتي 
ماجد من اول ما بدأ الفيلم 
حور يالهوي فيلم غريب اوي 
ماجد انتي بتعرفي تقري الترجمة ياحور 
حور يعني علي قدي 
ماجد يعني قريتي ترجمة الفيلم 
حور أيوة 
ماجد الفيلم كان بيتكلم عن ايه فهمتي 
حور أيوة طبعاً هو انا غبية 
ماجد كان بيتكلم عن ايه 
حور هو غني اوي وهي فقيرة اوي و مش من مستواه 
ماجد بس حبها 
حور بتلعثم ده ده كلام افلام ياماجد بيه انا حنام وتقدمت خطوات سريعة 
وقف ماجد في طريقها بتهربي ليه ياحور 
حور ابدأ ياماجد بيه انا حنام عشان مزعجكش 
ماجد ومين قالك اني مزعوج منك ايه رايك خلينا أصحاب 
حور بدهشة صحاب انا وانت قصدي انا وحضرتك ونظرت للاسفل 
ماجد أيوة انا وانتي 
رفعت حور عينيها إليه فجاها بنظراته بلعت ريقها من نظراته إليها 
حور تصبح علي خير 
ماجد وانتي من أهله وقبل شفاهها فصل قبلته دموعها وارتجافها بين يديه وضع يديه علي كتفيها اهدي متخافيش مني 
حور انا انا 
ماجد انتي ايه ياحور 
حور بدموع عايز مني ايه انا مش زيك ولا قدك 
ماجد وكأنه أراد المزيد قبل شفاهها مرة أخري 
تعمق اكثر في قبلاته ضغط علي شفاهها حتي تالمت فصل قبلته احتياجهم للهواء 
ماجد انا اسف ياحور بس كان لازم اعمل كده 
حور بصدمة انا حروح اوضتي ياماجد بيه 
هز ماجد راسه ماشي 
اتجهت حور الي غرفتها كانت في حالة من الحيرة الدهشة الصدمة مشاعر غريبة وضعت يديها علي شفاهها أغمضت عينيها من الخجل 
ابتسم ماجد علي تلك الجنية الصغيرة التي تدهشه بطفولتها اتصلت به بعض الفتيات زفر بقوة علي تلك الغبية التي قطعت لحظاته.مع تلك الحورية.. وقتك ده ثم اغلق الهاتف 
**
نورا ده حيعمل الحفلة في البيت حنعمل ايه ياشريف 
شريف مفيش غير حل واحد اسيل لازم تيجي هنا تشوف حقيقته 
نورا بس اسيل ملهاش ذنب 
شريف اسيل محدش حيلمسها حتبقي تحت عيني بس لازم سعيد يتكسر بنته هي اللي حتنهي يانورا حتصل بمراد 
نورا ياشريف 
شريف خلاص حتصل بيه 
اتصل شريف بمراد اجابه علي عجل من أمره 
مراد حكلمك بعدين ياشريف 
شريف استني يامراد مراد مراد الو الو 
مراد بيتهيالي شوفتك قبل كده 
اسيل لا مشوفتنيش قبل كده 
مراد انا متأكد اني شوفتك قبل كده 
اسيل علي ماتفتكر حروح محاضرتي 
مراد انا اسف مرة ثانية 
اسيل مفيش مشكلة بس ابقي سوق براحة عشان في ناس عايشة معاك في الدنيا 
ابتسم مراد علي كلماتها 
اتصل شريف بمراد مرة أخري اجابه وهو يتافاف خير ياشريف في ايه لحقت اوحشك 
شريف بطل هبل وركز معايا اسيل اتفقنا زي ماهو حتقدر تجيبها القصر عندي 
مراد بصدمة اسيل عندك في القصر ليه 
شريف قولتلك اتفقنا زي ماهو لازم أبوها يتكسر واسيل هي اللي حتكسره عايز يعمل حفلة مشبوهة عندي في القصر 
مراد حفلة مشبوهة 
شريف حيفضحنا عايزك تقف جنبي قولتلك حخلي ابوك بنفسه يقولك سافر يامراد
مراد إذا كان كده يبقي تمام أوي حجيبها معايا 
**
كارين بغيرة مين رضوى دي اللي مهتم بيها اوي كده 
رضوى مالك ياكريم سرحان في ايه مركز في إيه ها قولي 
كريم كارين شايفانا يارضوي 
رضوى بخبث وغمزت له معناها خليها تغيري 
كريم اخر همي انها تغير أو لا 
نظرت رضوي لكارين نظرة دهشة بعدها نظرت لكريم كارين شكلها بتغير عليك ياكريم 
كريم انتي بتهزري اللي زي دي يعرف يحب ولا يغير دي واحدة ضايعة 
دمعت عيني كارين من كلماته التي جرحتها مزقتها 
رضوي ليه عملت كده ياكريم حرام عليك انت كسفتها اوي 
كريم قولتلك دي واحدة مدمنة مقرفة لسة جايبها من القسم واتجوزتها في القسم واتعرفت عليها في البار كانت بتسكر وكانت معاها مخدرات وقبضوا عليا بسببها 
رضوي اهدي طيب منفعل ليه في ايه مالك 
دخلت كارين غرفتها لا تريد الاستماع إلي أكثر من ذلك اغلقت الباب عليها 
رضوي انت منفعل ليه ياكريم هي استفزتك اوي كده بتحبها ياكريم 
كريم انتي بتقولي ايه يارضوي 
رضوي هي دي البنت اللي كنت خايف تعترفلها بحبك كنت فاكرها ملآك ياكريم انت بتحبها وخايف تعترف لنفسك بده كنت فاكرها كبيرة عليك بس طلعت انت اكبر منها اعترف لنفسك انك بتحبها ياكريم انا حمشي عشان مراد مستنيني 
كريم لسة بردو عايز يسافر 
رضوي مراد لو سافر حعيش ازاي من غيره حعيش انا وبابا بس 
كريم لسة بتحبي المعلم صخر يارضوي 
رضوي صخر ده عمري ماحنسي شهامته معايا ابدا انقذني من طليقي 
كريم صخر بيحب ورد يارضوي 
رضوي عارفة أنه اتجوز وجيت فرحه بس هو مشفنيش 
كريم جيتي امتي مشوفتكيش 
رضوي جيت عشان اشوف مين ورد دي وليه الاهتمام ده كله وليه الحب ده كله بس طلع عنده حق هي حلوة وبنت بلد وشبه نفس الثقافة والتعليم بس 
كريم بس ايه بقي 
رضوي عمري ماحنساه 
كريم صخر اتجوز واحدة ثانية غير ورد 
رضوي عارفة أنه اتجوز عليها وشكلي كده حبقي الثالثة 
كريم بضحكة عالية جعلت كارين تتجه الي الباب تصتنت تتجوزي مين يارضوي 
رضوي المعلم صخر الجبالي بموت فيه وفي شهامته ورجولته وقوته بقولك ايه حمشي انا بقي عشان شغلي اخدت إجازة من العيادة وجيتلك 
كريم مع السلامة 
خرجت رضوي أغلق كريم الباب خلفها استدار راي كارين أمامه 
كريم خير في ايه 
كارين انت ليه بتتعمد تهني جايب صاحبتك وانت متجوز انت وقح صحيح 
كريم وده يهمك في ايه ياتري بقي مراتي زعلانة ليه ها زعلانة ليه ثم اقترب منها اصطدمت بالحائط 
كارين انت بتحبها 
كريم اه بحبها وحتجوزها كمان 
كارين انت انت وقح ورفعت يديه تصفعه مسك يديها وضعها خلف ظهرها اخر مرة تعرفي ايديك عليا شكلك عايزة تتربي 
كارين بالم وانت بقي اللي حتربيني ايه حتضربني ولا ايه ترك يديها دارها إليه عايزة مني ايه ها عايزة مني ايه نظرت كارين الي شفاهه وهي تتحرك تثيرها تغريها لم تشعر بنفسها وضعت يديها علي رقبته قريته منها قبلت شفاهه بشفاهها بعد لحظات فصل قبلتهم كلماته انتي لسة بنت نظرت له بقسوة وابتعدت عنه 
**
استيقظ من غفلته راي نفسه بجانب صندوق النفايات راي امامه صخر وبعض الرجال ..
يتبع ... الفصل الثاني عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent