رواية وجع قلبي الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم نور

الصفحة الرئيسية

         رواية وجع قلبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نور

رواية وجع قلبي كاملة

رواية وجع قلبي البارت الثالث والعشرون 23

روفيدا انتي مجنونه يا رميس واحد بيحبك وعايز يتقدملك تقومي تهربي منه وتجري كمان  
رميس معرفشي بقا دا اللي حصل 
روفيدا /طب ليه 
رميس /خوفت
روفيدا / خوفتي من ايه 
رميس /خوفت بابا مايوفقشي علي زين
 وخفت كمان من فكرت الجواز نفسها لو بابا وافق
روفيدا /يعني هو اول مايتقدملك وباباكي يوفق تاني يوم هتجوزي مثلا
 رميس/ معرفشي بقا انا اول ماقال كلمة جواز قلبي دق وخفت اوي يارفيدا 
روفيدا/بتفكير طب كلمك فون ولا لسه 
رميس /لا 
روفيدا/ يبقا طفش منك 
رميس/ بدموع لا اصلي انا قافله الفون من امبارح علشان  ميكلمنيش 
روفيدا /يالهوي علي البنت الخايبه دي ليه كده يابنتي  
رميس/ اف بقا ياروفيدا اهو اللي حصل بقا 
روفيدا/ اخدت رميس في حضنها خلاص ياقلبي زين بيحبك واكيد هيفهم موقفك 
رميس/ تفتكري ياروفيدا هيفهم 
روفيدا/ اكيد ياقلبي وعدا اليوم 
_في الفيلا 
تيسير صباح الخير يابنتي 
انجي صباح الورد يابابا وحشني 
تيسير/ بكاشه 
انجي/ انت عارف الحمل وعماد واخدين واقتي 
تيسير/حبيبت بابها اللي كبرت وبقت مسؤوله 
انجي/ احم اكيد يابابي 
تيسير/امال فين عماد من امبارح مش جه علي الشركه
انجي/ سرحت 
فلاش باك /
بليل انجي كانت رايحه جيه في الڤيلا خايفه وقلقانه علي عماد لان مش بعاده يتأخر
عماد/ رن الجرس وبعدين بيحاول يفتح الباب مش عارف لانو كان سكران 
انجي /فتحت الباب ولقيت عماد قدامها تقريباً مش قادر يقف وسكران علي الاخر ودي كانت اول مره من ساعة ما اتجوزو تشوف عماد بالحاله دي 
انجي/عماد مالك في ايه 
عماد/كله كدب في كدب 
انجي/ هو ايه اللي كدب في كدب 
عماد /حياتي كلها كدب حتي مثلي الأعلى في الحياه طلع كدبه كبيره وبعدين اترما علي انجي ونام 
انتها الفلاش باك
تيسير/ انجي روحتي فين كل دا تفكير في عماد
عارف ياستي انك بتموتي فيه وهو كمان 
انجي/ ضحكت ههههههه وسكت 
تيسير/ ربنا يخليكم لبعض يابنتي
ــــ♡عند زين 
زين/ طلع علي السلم  انا لذم اعمل بنصيحت صاحبي 
زين /فجأة من غير ما يقول حتي لرميس راح البيت عند رميس علشان يقابل بابها ودي طبعآ كانت فكرت عماد 
زين/ رن الجرس والشغاله فتحت مين حضرتك 
زين /المقدم اول زين 
الشغاله/ يالهوووي بوليس وقفلة الباب تاني في وش زين   (يستاهل 😂بيسمع كلام عماد ليه) 
الشغله/ دخلت تجري علي ناهد 
الشغله /ست ناهد ست ناهد الحقي البوليس بره 
ناهد /بوليس بوليس ايه يامجنونه انتى وعايز مين 
الشغله /والنبي مااعرف ياستي 
رميس/ سمعت الشغله وراحت فتحت الباب علشان تشوف مين 
رميس /ياخبر هو انت انت جيت ليه 
زين /انتي مالك روحي ياشاطره نادي باباكي 
رميس /شاطره يعني ايه هو انت شايفني عيله قدامك 
زين/ اه وخوافه كمان 
رميس /نعم بتقول ايه 
زين/ بتمثيل كلامي مش معكي علي فكره 
رميس/ امال مع مين 
زين/ مع اللي اكبر منك يلاه بابا روحي اندهي بابكي 
رميس اتقدمت خطوت وبصت شمال ويمن مفيش حد علي السلم 
رميس /بسرعه ايه دا وشورت علي السلم 
زين /فين وبص هو كمان
رميس /ضربت عماد في رجله برجلها قوي 
زين/ اه يابنت المجنونه 
رميس/ تستاهل وقفلت الباب تاني في وش زين 
زين وبعدين في اليوم دا و والمجنونه اللي وقعت فيها دي 
رميس /فتحت الباب تاني سمعتك علي فكره انا انا مجنونه 
زين /وستين مج.....  ولسه هيكم ناهد جات 
ناهد/ اتفضل عايز مين حضرتك 
رميس./احم مش عايز حد ياماما كان بيسأل علي عنوان وطلع غلط 
زين/ لا حضرتك العنوان صح واتقدم علي ناهد
زين حضرتك انا المقدم زين محمد زين
ناهد/ تشرفنا وسلمت علي زين
زين /من فضلك كونت عاوز اقابل والد الانسه رميس هو موجود
ناهد/ موجود اتفضل في الصالون 
زين /متشكر جدا ودخل 
ناهد/ رميس خبطي علي باباكي في المكتب وقولي ليه في ضيوف في الصالون 
رميس /حاضر ياماما 
رميس /سعديه ياسعديه 
سعديه/ الشغله نعم ياست هانم 
رميس/ خبطي انتي علي بابا وقولي ليه في ضيوف 
سعديه /حاضر ياست رميس  
زين قابل والد رميس واتفقو علي ميعاد يجيب زين اهلو ويبقا الموضوع رسمي 
زين اتشرفت بحضرتك اخلاص شغل معايا هنا ونيجي انا واهلي الاسبوع الجاي بإذن الله 
سلام عليكم وخرج
♡♡♡
--------في الفيلا
انجي/عماد نفسي تقولي ايه اللي حصل خالك تعمل كده
عماد/ببرود ولا حاجه انا خارج
انجي/ عماد انا مش كل يوم افضل استناك علي اعصابي ارجوك قولي ايه اللي حصل فات اسبوع وانت كل،يوم تخرج وترجع سكران انا عاوزه افهم ودا حقي الطبيعه ك زوجه اني اعرف ثم انت لما مات عموا شريف خت اكتر من شهر مخنوق ومديق بس مفيش مره رجعت سكران كده
عماد/ بضحك شريف عمك دا اداني اكبر قلم في حياتي وعيشني في وهم وكدب سنين طوويله طوويله اوي
انجي/ عماد عيب تتكلم علي باباك كده
عماد /لا سبيني اتكلم انا اتصدمت صدمت عمري فيه
انجي/ ليه
عماد/ ولا حاجه وخرج وخبط الباب 
انجي/ عماد عماد رايح فين عماد
عماد/ مفيش اي رد فعل منه حتي مابصش علي انجي
انجي/ قاعدت مستنيه عماد زي كل يوم 
عماد رجع سكران زي كل مره ومفيش رد منه غير سبيني اشرب ملكيش دعوه بيا
انجي/ كل مره تقولي مليش دعوه انا مراتك وليا حق اسألك وامنعك كمان من اللي بتعمله في نفسك دا
عماد /اخرجي بره بره
انجي /بدموع انا
عماد/ ايوه في حد غيرك
انجي /انا ياعماد انا اخرج بره  
عماد /ياريت يلاه ورد الباب في وش انجي
انجي/ دخلت تجري علي اوضتها تبكي علي السرير لحد مانامت 
ــــــــــــــ عند عدلي
عدلي حول جوري علي مستشفى امراض عقليه خاصه 
جوري/ ايه المكان دا يابابا 
عدلي/ دي مستشفى جديد
جوري/ انا خايفه اوعي تسبني تاني يابابا 
عدلي/ عمري ماهسيبك تاني يابنتي وعماد لذم يتعلم الادب 
جوري /خلاص يابابا سيب عماد في حاله انا اللي غلط علي عماد 
عدلي /عماد بقا معركتي انا هو وابوه انتي ارتاحي بس.
جوري/ بس يابابا مالكيش دعوه نامي وارتاحي انت بس ترتاحي
عدلي /مابسش ملكيش دعوه انتي نامي وارتاحي ياحبيبتي  
عدلي/ افضي بقا انا دلوقتي لعماد وبعدين يجي دور محسن أساسا محسن مش محتاج خطه علشان يغور من سكتي 
عدلي/ اتصل بحد مكلفة يراقب عماد 
عدلي /الو ها قولي اخبار عماد ايه
الشخص / عماد بيرجع سكرا طينه وحتي الشركه مش بيروحها مفيش غير الموظفين وتيسير حماه هو بس اللي في الشكره وهو ليه اكتر من خمستاشر يوم مرحشي الشركه 
عدلي/ بضحك هههههههه طيب كويس ان اللي  رسمتوا في دماغي عماد ماشي عليه بالملي  وقريب ايوي شركة شريف هتعلن افلسها 
 ــــــــــــــ
،،،،،، عماد راجع سكران زي كل يوم 
انجي/ عماد ارجوك ارجع لوعيك وفوق
عماد /انا فايق اهو ثم انتي ملكيش دعوه وياريت ماتدخليشي في حياتي من النهارده
انجي بس انا مراتك وحياتك هي حياتي 
عماد انتي كدبه كبيره في حياتي وزيك زي بابا مفيش فرق 
انجي/ انا كدبه كبيره في حياتك ياعماد 
عماد/ بسكره اه انتي جوازت بابا واكيد هتطلعي كدبه زي بابا باظبط 
انجي /انا هخرج من حياتك ياعماد الكدبه دي مش لذم تفضل في حياتك اكتر من كده ودخلت الاوضه بتعتها تلم هدمها 
انجي /بدموع لمت هدومها في شنطه وقالت مش ممكن اقف اتفرج كده علي عماد وهو بيضيع انا ريحه عند بابا يمكن لما ابعد يفوق انا اعصابي تعبت اوي ومش قداره
عماد/ دخل الاوضه اخد دش وخرج شاف الشنط علي الارض 
انجي/ كانت مستنيه اي ردت فعل من عماد علشان يقولها تفضل ومش تخرج من لبيت
عماد/ شاف الشنط وسكت ومفيش اي رد فعل منه
انجي/ انا خلاص هريحك مني ياعماد ومش هتشوف وشي تاني  انا هسبلك البيت واروح عند بابا  
عماد/بلاه مبلاه اعملي اللي يريحك 
انجي /ياه لدراجه دي مش فارقة معاك ياعماد ولا باقي عليا 
عماد/ باستسلام انا خلاص بقيت مش  باقي علي نفسي حتي 
انجي/ بدموع خلاص ياعماد انت اللي اختارت ابعد 
عماد /شاف دموع انجي قلبه وجعه بس حاسس انو رافض حتي وجواد انجي في حياته 
عماد/ بيكلم نفسه طب هي ذنبها ايه تعمل فيها كده عقله متفكرش كتير ياعماد واخرج من هنا كل كذب في كدب واكيد حتي جوازك من انجي كان كدبه من ابوك كمان 
انجي/ مسكت الشنطه وخلاص قررت انها تخرج وكل دا كان  قدام عماد وعماد بلاه مبلاها فتح الباب وخرج قبل انجي من الڤيلا كلها
انجي/ بدموع ايمان ياايمان 
ايمان/ نعم ياست انجي 
انجي/ طلعي الشنط دي بره وخلي السواق يجهزلي العربيه 
ايمان/ حاضر ياست انجي 
ايمان/ في نفسها استر يارب واللهي ياعماد بيه بعميلك مع ست انجي ضيعتها من ايدك دي جوهره حد يزعل الملاك دا ويخليها تنام كل يوم دموعها علي خدها ربنا يهديك يابيه  وشالت الشنطه وخرجت
انجي/من النهارده ياعماد انسا اني اسامحك  وانسا انجي القديمه انا من النهارده انجي جديده جديده خالص هتعيش لنفسها وبس وخرجت وسابت البيت لعماد 
عماد /كان لسه واقف بعيد مستني يشوف انجي وهي خارجه قاعد في العربيه وساكت 
انجي/ بدموع بتبص علي الڤيلا وكأن بتودعها وركبت العربيه ومشيت 
عماد/ هو كمان اخد العربيه ومشي علي البار زي كل يوم يسكر ويرجع مش داري بااي حاجه 
ــــــــــــــــ عند زين 
ماسك/ ايد رميس بكل حب وفرح انا انا مش مصدق ان بابكي وافق يارميس انا فرحان اوي 
رميس /ولا انا مصدقه كمان 
زين /نعم هو انا اترفض ولا ايه 
رميس/اوعا تتغر ياعم عليا 
زين /مسك ايد رميس وبسها وانا اقدر ياقلبي 
رميس/مرسي ياحبيبي ربنا يخليك ليا ياعمري
زين /بتمثيل مسك قلبه اه  قلبي هيقف ياربي
رميس/ ليه سلامتك
زين /ليه ايه حد يسمع الكلام الحلو دا ويبقا بخير طبيعي قلبه يقف
رميس /ضربت زين علي سدره براحه  وقالت بعدين يازين مش هتبطل 
زين/لا

بقلم نور

❤️
تيسر/ من بعيد انجي حبيبتي وحشتني ياروح بابا
انجي حضنت بابها وانت كمان وحشتني يابابا 
دقيقه والسواق جاب شنط وقال الشنط ياست انجي
انجي/دخلهم جوه ياعم عبده 
تيسير /خير ياانجي انتي زعلانه مع عماد ولا ايه 
انجي/ بدموع عماد اتغير يابابا اتغير اوي ومش عارفه ليه او ايه السبب 
تيسير/قوليلي ايه اللي حصل يابنتي ل عناد حتي الشركه مش بيروحها خلاص من  وقت طويل انا شايل الشغل لوحدي فيها وكل لما اكلموا يتحجج بحاجه شكل وانتي لما اسألك تردي تقولي مفيش  احترت معاكم 
انجي /بدموع انا هقولك يابابا علي  كل حاجه عماد من شهر تقريباً كل يوم بيرجع سكران وبقا عصبي جدا ومش مستحمل ليا كلمه 
تيسير /طيب عرفتي السبب ايه 
انجي /ياريت يابابا ياريت اعرف
تيسير لذم نشوف حل ياانجي كده عماد بيضيع من بين ادينا 
انجي حضنت بابها انت تعبت يابابا وخايفه علي عماد  اوي 
وقعدت تعيط
تيسير/ اخدها في حضنه خلاص ياحبيبتي اهدي وانا هتصرف 
انجي /بدموع بابا عماد لما يكون في مشكله المفروض يشاركني فيها مش يبعدني عنو المره دي يابابا انا اتأكد ان عماد اتجوزني علشان يرضي بابها وبس وانا لذم ابعد عنو وابعد اوي كمان 
تيسير/يابنتي هي الحياة الزوجيه كده لذم تكون شد وجزر مفيش مره بتكون ماشيه في طريق واحد  
تيسير /هو مش كان ليه صاحب اللي كان معانا يوم السجن 
انجي/ ايوه الظابط 
تيسير/طيب خلاص نجيب رقموا وهو اللي يقدر يعرف عماد ماله 
انجي/يعرف او ما يعرفشي انا مليش دخل بيه تاني يابابا عن ازنك انا تعبانه وعايزه انام
تيسير /تصبحي على خير يابنتي وباس 
تيسير/ لذم اعمل حاجه طريقة عماد دي مش هتنفع 
ــــــــــــ عند عدلي 
عدلي بيكلم واحد بتقول ايه مراته سابت البيت ومشيت ضحك ههههههه كده حلو اوي وعماد ابن شريف بقا لوحده باقي ابعد تيسير عنوا ويبقا عماد واقف لوحده كل حاجة ماشيه زي ما خططت ليها ههههههه وضحك 
ــــــــــــــــ عماد في البار  
عماد /صوب ياابني صوب كله طلع فشوش 
الجرسون عماد  بيه انت شربت كتير اوي كافيه كده 
عماد / ويعني مهما شربت مش هنسا ولا حاجه تقدر تخليني انسا صوب  صوب وعبي الكاس 
ـــــ بنت جات جنب عماد 
البنت/ ايه دا انت لوحدك 
عماد /اه وضحك ههههههه
البنت /طيب تعال نسهر سو 
عماد /لا لا مش عايز اسهر مع حد انا مبسوط كده لوحدي 
البنت /طيب تعال نروح عندي في البيت ونستريح هناك 
عماد /لا انا مستريح هنا 
البنت/ بس انجي مستنيه هنا 
عماد/ بسكر مستنيه مستنيه فين وليه 
البنت/ اه حتي تعالي معايا وانت تشوفها 
عماد /بضحك علشان سكران يلاه يلاه انا عارف انجي /مش هتقدر تستغني عني يلا ههههههه وضحك 
البنت/ يلا واخدت عماد علي الشقه 
عماد/ وصل الشقه مع البنت 
عماد /هي هي فين فين انجي 
البنت /موجوده بس تعالي 
عماد /لا لذم لذم اشوفها 
البنت /دخلت عماد الاوضه وكانت فى بنت تاني جوه/ لبسه لبس شبه لبس انجي 
عماد/ بيمسح عيونه باايدو (لان النور كان هادي)
عماد /انتي انجي 
البنت./.... سكته 
عماد/ قرب عليها لا دي مش انجي 
لا انجي سبتني ليه ياانجي 
وبعدين وقع علي كتف البنت 
،،،،،،،
البنت/ تمام حصل اللي طلبته يا عدلي بيه 
عدلي /حلو اتصلي بقي علي انجي علشان تيجي تاخد جوزها من عندك واطلبي منها فلوس حق وجوده معاكي علي اساسا قضا وقت معاكي ومدفعشي الفلوس  
البنت /تمام ونفزت كلام عدلي 
عدلي كده تيسير لا يمكن يقف جنبك ياعماد لان خنت بنته وانجي بعد اللي هتشوفه لا يمكن تعرفك وضحك بغل ههههههههه
عدلي /ايامك خلاص ياعماد زي ابوك قربت قربت اوي 
ــــــــــــــ الفصل انتها 
google-playkhamsatmostaqltradent