رواية وجع قلبي الفصل الرابع والعشرون 24

الصفحة الرئيسية

رواية وجع قلبي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نور عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf

رواية وجع قلبي كاملة

رواية وجع قلبي البارت الرابع والعشرون 24

زين/ بيكلم رميس في الموبيل 
خلاص ياحبيبتي كلها يومين بالكتير واجيب اهلي ونتخطب رسمي 
رميس/ان شاءلله 
زين/وكمان اسبوع هنقل انا وهلي ونسيب اسكندريه ونستقر في القاهرة وهكون جنبك ديمن يارميس 
رميس/بتتكلم جد يازين 
زين/ايوه يارميس 
رميس /يعني مش هتختفي تاني فجأة وتقولي شغل مفجأ يارميس 
زين/انا ظابط يارميس والمهمه المفاجأة تقدري تتوقعيها في اي وقت 
رميس /بس انا بكون قلقانه عليك ياحبيبي 
زين /اهو علشان الكلمه دي مش هختفي تاني 
رميس /طيب حبيبي حبيبي وحبيبي قلبي كمان
زين لا كده انا هسيب الشغل خالص واقعد جنبك وضحك هو ورميس هههههههه
ــــــــــــ 
ـ---------عند جوري
 جوري/ هربت من المستشفي وفضلت تجري في الشارع زي المجنونه لحد ما وصلت علي باب بيت فارس وزينب 
بليل عند فارس الباب بيخبط
فارس وزينب/ خير يارب مين وفتحوا الباب
جوري/ انا انا جوري يافارس واغم عليها 
فارس/ شلها ودخلها جوه الشقه
فارس بسرعه هاتي مياه ياماما بسرعه
زينب /حاضر وجابت مياه 
فارس /كب مياه علي وش جوري لحد ما فاقت
جوري انا انا هربت من المستشفي وجتلكم انا مليش حد ومعرفشي حد غيركم بابا سابني في المستشفي لوحدي تاني واكيد اكيد هتعزب تاني ويدوني جلسات كهربا تاني انا انا مش عاوزه اروح هناك تاني انا انا تعبت
فارس مستشفي ايه وابوكي مين
جوري بتعب بابا  عدلي رجل الاعمال المشهور ساب بنته تتعزب في المستشفي وهرب 
ونامت
زينب /ابوها اسمو عدلي ورجل اعمال طب حكيتها ايه 
فارس /انا لذم اسأل واعرف مين دي
وفتح الب توب يشوف لو في اخبار عنهم.      ''  '
//-----------في مكان تاني 
البنت/ بعتت رساله علي رقم انجي بصوره لعماد وهو نايم وبعتت العنوان وبتقولها تعالي خدي جوزك من عندي
ودا طبعا اللي الكلام اللي قالها عدلي عليه 
------
وصلة رساله علي موبيل انجي 
انجي /فتحت الرساله ايه دا مش معقول وحطت ادها علي بقا 
تيسير/ مالك في ايه 
انجي/... سكته 
تيسير /في ايه واخد الموبيل من انجي وقرأ الرساله
تيسير/ الكلام دا كدب 
انجي/انا عاوزه اشوف عماد يلاه يابابا نروح علي العنوان
انجي هي وتيسير راحوا بسرعه علي العنوان اللي اتبعت لي انجي علي الموبيل 
تيسير /استر يارب 
انجي/ عماد لا يمكن يعمل كده يابابا صح 
تيسير /عماد متربي ياانجي ومستحيل يعمل كده 
انجي/ رنت الجرس وفي واحده تقريباً مش لبسه فتحت الباب 
البنت/ بتترقص هي وواقفه نعم عاوزه ايه 
تيسير/ استغفر آلَلَهّ العظيم 
انجي /ايه القرف دا فين جوزي 
البنت /بضحك وميعاه هههههه جوزي جوزك جوه ياختي في اوضة نومي 
انجي /بسرعه جات تدخل البنت وقفتها 
البنت ايه هي وكلاه من غير بواب ولا ايه هاتي ياختي حق ليلتي مش كافيه جبني من الكباريه وراحت عليا نمرتي 
انجي كباريه ايه ونمرت ايه اللي ضيعها عليكي 
البنت/نمرتي ياختي محسوبتك رقصه قد الدنيا وجوزك عطلني عن شغلي هاتي ياختي حق ليلتي الاول وبعدين ابقي ادخلي جري جوزك من جوه 
تيسير/بقرف رما فلوس كتير علي الارض للبنت 
تيسير/خدي وابعدي عن الطريق يلاه 
البنت/يالهوي كل دوال ادخلو ادخلو شيلوا برحتكم 
انجي/ بتبص عليها بقرف مش ممكن عماد ينزل للمستوا دا 
انجي/ دخلة جوه الاوضه لقيت عماد رايح في النوم ومش حاسس باي حاجه 
انجي/ بابا تعالي فوق معايا عماد 
تيسير وانجي حاولوا يفوقوا عماد وعماد ولا حاسس بحاجه
انجي/ الوو عم عبده اطلع فوق في الشقة
 (رقم كذا) 
عبده/ طلع وشال عماد هو وتيسير 
عماد/ بنوم هي قالت ان انجي انجي هناك ونام تاني 
تيسير/ اكيد دي لعبه من حد يابنتي وعايز يفرقكم 
انجي/ انا عارفه يابابا وعلشان كده مهما يحصل مش هسيب عماد تاني لوحده 
تيسير/ وعبده دخلو عماد جوه في اوضة انجي 
انجي/ قاعده جمب عماد علي السرير وبتلعب في شعروبتكلم نفسها 
انجي /جوري وقعوا بنا قبل كده بنفس الطريقة ياعماد وانا يومها صدقت بس خلاص انا بقيت افهمك  ياعماد ولزم لمه تفوق اعرف في ايه وايه اللي حصل خلا حالك اتغير كده ومين السبب في اللي بيحصلك دا لذم اعرف ونامت جمب عماد 
♡♡♡
ـــــــــــــ عند عدلي 
البنت /الو ياباشا 
عدلي /ها قوليلي حصل ايه
حصل اللي انتا رسمتوا ياباشا واتصلت بمراتوا وجات هي وواحد تاني 
عدلي /حلو
البنت /بس ياباشا هي اخدت عماد معاه 
عدلي/ ايه يعني ايه خدت عماد معاه انتي نفزتي اللي قولتلك عليه 
البنت/ ايوه ياباشا وعماد كان قلع ملط وهي شافت دا بس ماقلتشي حاجه ولا نطقت كمان وطلبت منها فلوس زي ماقولتلي بس هي لما دخلت جوه الاوضه نادت علي ابوها والسواق وشالوا عماد ونزلوا مع بعض وبس
عدلي/ يعني ايه المفروض تكون صدقت وتسيب عماد وتمشي مفيش ست تشوف جوزها بالمنظر دا وتسكت 
البنت/ معرفش يمكن بتحبوا ياباشا اصل الست لما بتحب بتعمي ياباشا بعيد عنك وضحكت ههههههه
عدلي /بنرفزه غوري في ستين داهيه وقفل الخط 
عدلي /ازاي ازاي تاخد جوزها بعد ماشفته من غير هدوم عند واحده وعلي سريرها كمان ازاي ورما كل حاجه كانت علي المكتب 

بقلم نور

عند عماد
عماد/ صحي واتفاجأ بوجود انجي نايمه علي السرير جمبه
عماد/ ايه دا وايه اللي حصل امبارح وانجي ازاي هنا هو انا كونت بحلم معقول لسه امبارح انجي سابت البيت ومشيت 
عماد/ بيحاول يفتكر اللي حصل معاه امبارح وبيكلم نفسه
انا انا كونت في البار بليل وبعدين في بنت كلمتتي وبعدين مش فاكر حاجهوضرب دماغه باايدو افتكر ياعماد افتكر حصل ايه افتكر 
انجي/ صحيت صباح الخير 
عماد/ معقول انتي جنبي ياانجي وانا مش بحلم 
اانجي/من بعد النهارده انا هفضل جنبك ديمن ياعماد الا بقا لو انت مش عايزين اكون جنبك 
عماد/ بلهفه حضن انجي انا ضايع ضايع اووي ياانجي ارجوكي اوعي تسبيني او تبعدي عني لاي سبب من الاسباب 
انجي/ موافقه بس علي شرط 
عماد/ شرط شرط ايه 
انجي/ تقولي إيه بيحصل معاك وايه اللي غير حياتك فجأة 
عماد /اللي غير حياتي...... لسه هيحكي 
عماد/انجي هو ايه اللي حصل امبارح انا مش فاكر حاجه خالص كل اللي فكرو ان ان فين البنت البنت فين وواقف 
انجي/ بنت مين 
عماد/ بنت قالت تعالى انجي عندي ومش فاكر حاجه تاني هو انتي كونتي عندها فعلاً 
انجي /انا كونت عند بابا ياعماد والبنت اتصل عليا علشان اروح اخدك من علي سريرها وقعدت تبكي 
عماد/ بس انا عمري مخنتك ياانجي 
انجي/انا عارفه وواثقه من كده ياعماد كل اللي عايزه اعرفوا دلوقتي حصل ايه معاك وعايزك تعرف حاجه انا هفضل جنبك ديمن ياعماد
عماد/ مهما سمعتي؟
انجي/ اكيد 
عماد/ انا اتخدعت ياانجي بابا طلع كدبه كبيره في حياتي كان راسم صوره ليا حلو عنه وبعد ما مات اكتشفت انو كله كدب كدب 
انجي /ليه انت عرفت ايه عن عمي شريف 
عماد /عرفت انو تاجر سلاح بابا طلع تاجر سلاح ياانجي واتقتل في اخر عمليه كان بيهربها وعلشان كده كان رافض يروح مستشفئ او عند دكتور 
وحضن انجي وقعد يبكي زي الطفل عماد في حصن انجي انا اتخدعت فيه وماما فضلت انها تبعد وماتكونشي مع تاجر سلاح بس عادي لو سابت ابنها يتربا لوحدو معاه المهم هي تخلص روحها وبس
انجي /طنط ناهد كانت عارفه 
عماد/ بعد عن حضن انجي ومسح دموعه ايوه وهي اللي اكدتلي كلام عدلي انظ بابا تاجر سلاح ومهرب كبير في سوق السلاح 
عرفتي ليه انا حتي ماقولت ليكي افضلي لما قولتي همشي لان ماما لما عرفت حقيقت بابا هرب وسابت ابنها وخافت علي نفسها
يعني انتى هتكوني احن من ماما عليا وتفضلي جنبي ياانجي  
انجي /اخدت عماد في حضنها تاني انا هفضل جنبك طول العمر  
عماد/ يعني مش هتسبيني وتمشي 
انجي /عمري مااسيبك بعدين انت ناسي ان انا شايله حته منك ومني هنا ومسكت ايد عماد وحطتها علي بطنها 
عماد/ بفرح ربنا مايحرمني منكم 
انجي /ولا منك ياقلبي 
عماد/ انا خارج دلوقتي 
انجي/ رايح فين
عماد /رايح اشوف البنت اللي خدتني البيت عندها مين اللي طلب منها تعمل كده دا حد عارف ومتأكد ان احنا زعلنا مع بعض واستغل الموقف 
انجي /ودا نفس تفكير بس مين الشخص دا 
عماد انا دلوقتي هعرف واتصل علي زين 
عماد/الوو زين انت فين 
زين/ انا كونت في شغل ولسه راجع 
عماد/ طيب تعال دلوقتي 
زين/ طب استنا أغير هدومي واتغدا ياعم وبعدين اجيلك 
عماد/ بطل طفاسه وتعالي زي ماانت كده بلبسك عايزك ضروري 
زين /وهتغديني يعني ولا لا 
عماد /بقولك عايزك ضروري وانت همك علي بطنك 
زين /خلاص نص ساعه واكون عندك امري لله
--------
فارس عمل بحث علي النت وشاف الاخبار اللي انكتب علي جوري وعماد شريف
فارس /مش معقول تكون هي جوري بنت عدلي. رجل الاعمال  
زينب /ها ياابني عرفت ايه عنها
فارس حكا لامو كل الكلام المكتوب علي جوري
زينب بلغ البوليس ياابني احنا مش قدهم
فارس /انا مش عارف اعمل وازاي ابلغ البوليس عن واحده لجأت ليا
زينب/ بس دي هربانه ياابني وعليها حكم وكمان كانت في مستشفي الامرض العليه يعني مجنونه  وكل افعالها مش بااديها
فارس /ياماما
زينب/نام ياابني والصباح رباح وربنا يسهل
-------
عند زين وعماد
زين /وصل عند عماد وعماد حكا لزين كل حاجه 
زين/سهل جدا البنات دي بقلم بتعترف علي اللي خلها تعمل كده دي بنات رخيصه وهما الفلوس مش اكتر
زين /دقيقه هعمل تيلفون ونص ساعه والبنت اللي خدتك من الكباريه تكون عندك
عماد /بس انا كونت سكران ومش فاكر شكلها
زين/ بس انت قولتلي ان هي اتصلت علي انجي واكيد انجي سهل جدا تتعرف عليها وعلي شكلها
عماد /اكيد
زين /خلاص اتصل علي انجي تيجي علشان تتعرف عليها وعلي البنت اللي كانت
عماد/ تمام واتصل علي انجي وقالها تيجي 
زين /الو تمام تمام متشكر وقفل
زين /خلاص جابوا البنات كلها اللي كانت في الكباريه يومها 
--عند فارس
زينب /صحيت اصبح بدري قبل فارس وبلغت البوليس
زينب /الو بوليس النجده في بنت هربانه من مستشفى المجانين وكمان عليها حكم سجن موجوده عندنا وادت العنوان للبوليس علشان يجي ياخدو جوري من الشقه عندها 
بعد ربع ساعه جات الشرطه وخبطط عليهم 
فارس/ فتح الباب في ايه 
بوليس في حاله هربانه من مستشفى الامراض العقليه وموجود عندك جلنا بلغ بكده 
فارس بلاغ بلاغ ايه 
زينب من وارا فارس ايوه يافندم انا اللي بلغت وهي موجوده جوه 
البوليس بسرعه دخل جوه الاوضه 
فارس دخل معهم الكل اتفاجأ بوجود جوري علي الشباك
فارس /جوري اوعي تعملي كده اوعي 
جوري /كانت واقفه علي الشباك وبتتكلم بجنون انا انا لذم انهي حياتي هنا انا تعبت تعبت خلاص يافارس 
فارس/لا ياجوري اوعي اوعي تعمليها ياجوري حرام ربنا هيحاس ولسه...... هيكمل 
جوري نطت من الشباك 
فارس /لااا وجري علي الشباك كانت جوري وقعت علي الارض وماتت .. انتها الفصل .. 
google-playkhamsatmostaqltradent