Ads by Google X

قصة عبد الرحمن الفصل السابع 7 كامل

الصفحة الرئيسية

 قصة عبد الرحمن الفصل السابع 7 عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل (deliil.com)

قصة عبد الرحمن كاملة

قصة عبد الرحمن البارت السابع 7

انا: السكوت علامة الرضا بس طبعا مينفعش البسك الدبله بنفسي انا جبت المأذون 
منه:طب افهم بس 
انا:خش يا شيخنا عشان تكتب الكتاب 
منه: يا ابني افهم 
انا:ايه مش موافقه طب يلا يا عم الشيخ امشي عشان متتعطلش الفرح باظ 
منه بزعيق: باااااس ايه كفايه رط بالع راديو على الصبح انا موافقه بس
انا: بس ايه انطقي قولي 
منه:اديني فرصه اشرحلك يبني انت 
انا:ارغي
منه: أنا مريضة كانسر 
انا:طب وايه يعني 
منه:عرفت ازاي 
انا:دايما مراقبك بس انتي مش واخده بالك 
منه:لسه مصمم تجوزني
انا:ملكيش دعوه انا شاريكي 
منه:تقبل تعيش مع واحده شعرها بيقع وجمالها اختفى 
انا:قالوا الجمال في الروح عشان هيا اللي باقيه الجسم بتاعنا دا هيفنى بعد كده لكن الروح هي اللي باقيه الحب عمره ماكان بالشكل اللي بيحب بالشكل دا عمره ما داق طعم الحب الحقيقي لأنه مصيره يسيب حبيبته 
منه:طب ايه 
انا: ايه 
منه:هو في كلام تاني بعد كلامك انت 
انا:نقول مبروك
ماما: لووووووووووولي 
انا:عم الشيخ اكتب الكتاب الله يباركلك عشان انت مش فاضي وراك افراح تاني 
المأذون: هات ايدك يا عريس وانتي مين وكيلك يا عروسه 
منه:العريس هو وكيلي 
المأذون:طب ايدك يا عروسه 
(...بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير )
انا:الله واكبر واخيرا الحلم بقى حقيقه 
المأذون:استأذن انا الف مبروك للعروسين 
انا: اتفضل يا عم الشيخ 
ماما:الف مبروك يا بنتي 
منه:بقولك يا ماما قولي لابنك يطلع الأفكار القذرة دي من دماغه 
انا:أفكار قذرة ايه انا عملت ايه تاني 
منه:مفيش حاجه اسمها حضن كتب الكتاب 
انا:طب انا مفكرتش في كده اساسا
منه:ياااه على الكسفه اللي انت فيها يا حازم😂
انا:تصدقي انا لو منك ادفن نفسي بالحيا 
منه:تدفن نفسك بقولك هو المأذون لسه خارج 
انا:اه لسه خارج
منه:يا عم الشيخ تعالى انا مش موافقه على الجوازه دي طلقني يا عبد الرحمن 
انا:بقولك ايه احنا عرسان يعني المفروض تكوني فرحانه مش طلقني يا عبد الرحمن 
ماما: بصوا يا عيال عشن نبقى على نور انتو دلوقتي كتبتوا الكتاب يعني بقيتوا مسئولين خف هبل شويه انت وهي ياريت تتصرفوا تصرفات كبار انتوا يادوب عندكم ١٨ سنه يعني متعرفوش حاجه عن المسئوليه فكتب الكتاب دا حاجه كدا لغاية ما تخلصوا جامعه اوكي 
انا:بس المأذون غلط غلطه كبيره اوي يا ماما 
ماما:ايه هي
انا: قال على منه البكر الرشيد طب انا راضي ذمتك دي ينفع يتقال عليها رشيد 
ماما:إن جيت للحق انتوا الاتنين مكانكم مستشفى العباسية جمب المجانين ملكمش مكان جمب العاقلين 
منه:ربنا يخليكي يا امي انا هروح الشقه التانيه تصبحوا على خير اعملي حسابك هتيجي تتفرجي عليا بكره 
منه:حاضر تصبح على خير 
(نمت وصحيت تاني يوم رحت الجامعه عدى اليوم الدراسي زي كل يوم خلصت ومروح)
الموبايل بيرن 
انا: الو
منه:الو يا عبد الرحمن تعالى عايزاك
انا:طب ثواني اجيلك فين
منه:المحل 
انا:طيب مع السلامه 
يا ترى عايزاني في ايه 
في المحل
انا:السلام عليكم 
منه:وعليكم السلام اقعد عايز اتكلم معاك في حاجه 
انا:استر يارب في ايه
منه:برضه مصمم تكمل مع واحده ميته
انا:انتي ليه بتقولي كده انتي هتقومي بالسلامه وكمان هنعمل احلى فرح
منه:عبد الرحمن انت لسه قدامك فرصه انت شاب ولازم تعيش حياتك مع واحده حلوه مش واحده ميته 
انا:انتي متعرفيش اني بعشق الميتين 
منه:عبد الرحمن انا بتكلم جد
انا:وانا بتكلم جد
منه:انت بكلامك دا بتقتلني بتجرحني 
انا: انا اجرحك طب ازاي
منه:حاسه انك مشفق عليا 
انا:منه بطلي كلامك دا انا بحبك يا بنتي 
منه:طب وأنا كمان 
انا:انتي كمان ايه بقى 
منه:عايزه اروح 
انا:انتي فصيله يا بت ضيعتي اللحظه الرومانسية 
منه:الصراحه اه
انا: طب انتي عامله ايه في الجامعه 
منه:يعني كويسه ماشي الحال 
شغالين نتكلم وسامع صوت ورا لبنتين بيتكلموا 
ساره:شايفه البت منه 
مريم:اه شايفاها
ساره:هي مش بتيجي الجامعه ليه
مريم:دي عندها كانسر من بدري بس مين اللي قاعد معاها دا
ساره:دا تلاقيه أخوها 
مريم:أخوها ايه ده تلاقيه خطيبها 
ساره: هو في حد يخطب واحده ميته الكانسر علاجه صعب  
مريم:الواد اتدبس يا عيني 
(انا طبعا سامع الكلام دا وهنفجر من الغيظ بصيت لمنه ولقيت عينيها بتدمع طبطبت على ايديها وطمنتها اني معاها)
انا:حبيبتي انا هروح دقيقه وارجعلك مش هتاخر
منه:هتروح فين هتسيبني وتمشي 
انا:مش هتاخر
(روحت للبنتين عشان ارجع حق منه)
ساره:الواد جاي علينا 
مريم:طب اسكتي اما نشوف عايز ايه 
انا:السلام عليكم 
ساره: وعليكم السلام 
مريم:وعليكم السلام 
انا: ينفع اقعد معاكم شويه 
ساره:ليه حضرتك تعرفنا مثلا 
انا:لا بس حابب ادردش معاكم شويه 
مريم:خلاص يا ساره اتفضل يا استاذ عايز ايه
انا:معلش بس حابب اسأل استاذه ساره سؤال بسيط 
هو الكرسي مستحملك ازاي
ساره:مش فاهمه
انا:اصل حضرتك لو قارنوكي بالبقره انتي هتكوني اتقل منها 
ساره:انت عيل حيوان ووقح
انا:وانتي يا انسه مريم ممكن تلبسي طرحه تداري شعرك المليان قمل وحشرات دا 
مريم:يلا يا ساره من هنا الواد دا قليل الأدب وانا هعرف اربيه كويس
انا:يمي يمي يمي خفت في ستين داهية تاخدك انتي وهي 
(رجعت لمنه وبصيت لمنه حسيت بنظرة إنتصار في عنيها)
انا:اتأخرت عليكي
منه:ليه عملت كده
انا:عشان مينفعش اشوف اللي حصل واقف مكتوف الايدين 
منه:هشششش بحبك
انا:انتي قولتي ايه 
منه:بقول يلا نمشي 
(عدت الايام والحمد لله منه كانت متابعه العلاج كويس جدا لغاية ماتم شفائها كذلك اتخرجت انا من كليه حربيه واتخرجت منه من طب)
انا:الحمد لله رب العالمين اخيرا حققتي حلمك وبقيتي دكتوره 
منه:انا مش فرحانه بكل دا وجودك جمبي كان بيقويني حبك ليا كان بيحييني من جوايا 
انا:طب بمناسبة الكلام الجميل دا انا هقابل ماما النهارده عشان نحدد ميعاد الفرح ونبقى مع بعض في بيت واحد
منه:احنا كاتبين الكتاب على فكره 
انا:برضه لا روحي دلوقتي وانا جاي بليل 
منه:طب يا سي المجنون اما نشوف هتعمل ايه 
(جه الليل وانا لبست واتشيكت وروحت عند امي اطلب منها ايد منه)
عند منه
انا: انا جاي اطلب ايد منه موافقه يا حجه
ماما:بص يا بني انت قدامك اختيارين انت اهبل يا إما اهبل انتوا كاتبين الكتاب لا وكمان البت عايشه الدور وعامله مكسوفه شوف البت 
منه:طب وافقي يا ماما عشان خاطري 
ماما: بقولك ايه سيبك من الهبل دا انت عامل ايه في شغلك يا حضرة الظابط 
انا: الحمد لله المهم ميعاد الفرح امته 
ماما: بس هبل يا واد
انا:على بركة الله الخميس الجاي ميعاد الفرح اشوف وشكم بخير 
ماما: طب انا مقولتش رأيي 
انا:مع السلامه
ماما:خد يلا
انا:باي يا منه
منه:باي 
ماما:وانا قاعده هوا في وسطيكم 
منه: ما خلاص بقى يا ماما مش جوزي حبيبي 
ماما:يا سلام على الحنيه 
منه: طب تصبحي على خير يا ماما 
ماما:خشي نامي وسيبي الواد ينام وراه شغل متتصليش بيه وتقعدوا تتكلموا للفجر 
منه:انا برضه بعمل كدا يا ظالم ليك يوم 
ماما:اتلمي وخشي نامي يا منه 
منه:سلام يا بروو 
(جه يوم الخميس ميعاد الفرح كنت مستني اليوم دا من زمان )
روحت البيت عشان اخد العروسه في عربية الزفه 
في القاعه 
انا:يا منونتي 
منه:ايه
انا:رأيك في الفرح 
منه:حلو اوي انا مبسوطه 
انا:وانا كمان مبسوط مش هنمشي بقى ولا ايه انا تعبت وكمان الساعه بقت ١١ ونص والمعازيم مشيوا
منه:يلا 
(خرجنا من القاعه واتزفينا لغاية الشقه بتاعتي )
انا:سمي الله وادخلي برجلك اليمين يا عروسه 
منه:بسم الله الرحمن الرحيم 
انا:ايه رأيك في الشقه 
منه:تحفه ذوقك جميل اوي 
انا:طب انا هدخل اخد شاور وانتي شوفي المكان براحتك دا بيتك 
منه:روح انت 
انا :حاضر 
(اخدت شاور وطلعت )
انا:ايه دا يا منه انتي لسه مغيرتيش الفستان 
منه:ما انا مش عارفه افك السوسته بتاعت الفستان
انا:طب استني هفكهالك 
منه:متقربش مني 
انا:يادي النيله انا جوزك يا منه 
منه:ولو برضه مش من حقك 
انا:طيب 
منه:بقولك ايه فكلي السوسته وانت مغمض عينيك 
انا:تحت امرك 
كويس كده  
منه:شطور انا هدخل اخد شاور انا كمان 
انا:حمام الهنا يا روحي 
(دخلت منه اخدت شاور وطلعت )
انا:بسم الله ماشاء الله انا هيغمى عليا 
منه:ليه في ايه 
انا:كنتي مخبيه الحلاوه دي كلها فين 
منه:ملكش فيه 
انا:تصدقي انا غلطان اني بدلعك 
منه:حقك عليه انت جعان 
انا:ميت من الجوع 
منه:طب انا هسخن الاكل اللي ماما عاملاه 
انا:كويس اوي وانا هصلي ركعتين عبال ما تعملي الاكل 
منه:تقبل الله 
(صليت ركعتين لله وحمدت ربنا انه جمعني انا منه)
منه: يلا الاكل سخن 
انا:حاضر جاي اهو
الحمد لله اكلنا انا وهي كنا مرهقين اوي
انا:طب مش هنام بقى يا روحي انا تعبان
منه:طب مش هتتفرج معايا على التليفزيون 
انا:لا ما انتي كمان هتنامي عشان نصحى بدري 
منه:ليه
انا:عشان نسافر بكره الصبح نروح شرم الشيخ نقضي شهر العسل 
منه:بجد
انا: بجد 
منه:انا بحبك اوي (وقامت حضناني)
انا: وانا بموت فيكي
منه:طب يلا ننام بقى 
انا: ماشي 
منه:خد هنا رايح فين
انا:ايه داخل انام 
منه:لا يا روحي انا هنام في أوضه وانت هتنام في أوضه 
انا:اللي تشوفيه
منه:بس انا بخاف انام لوحدي 
انا:يا نهار اسود طب اعمل ايه انا دلوقتي 
منه:هتنام معايا في نفس الاوضه بس هتنام على الأرض 
انا:بس كده ضهري يوجعني 
منه:طب انا سحلانه ليش دحوه 
انا:سحلانه ليه يا كميله 
منه:عشان انت مش عايز تنام على الأرض وتكسر ضهرك عشاني 
انا:طب يا ستي كلو عشان خاطر عيونك مش يلا بقى ننام
(نمنا وصحينا تاني يوم وسافرنا الصبح بدري عشان نلحق اليوم من اوله)
بعد ما وصلنا
انا:اخيرا وصلنا يا حبيبتي 
منه:حمد لله على سلامتنا 
انا:الله يسلمك يلا نريح شويه عشان نصحى نتمشى على البحر 
منه:يلا يا حبيبي تصبح على خير 
انا:وانتي من اهل الخير 
تاني يوم الصبح 
انا:اصحي يا حبيبتي كل دا نوم
منه:ليه يا حبيبي الساعه كام 
انا:الساعه ١١ يا منه
منه:ياااه كل دا نوم
انا:طب اتفضلي الفطار اهو في السرير 
منه: ايه الدلع دا كله يا واد 
انا:طب خدي من ايدي هم يا جمل 
منه:ميرسي اوي يا روحي انا شبعت يلا نتمشي على البحر
انا:يلا يا حبيبتي 
على شط البحر
منه:الله البحر منظره جميل جدا يا بودي
انا:والله ما فيه جميل قدك 
منه: انت هتفضل تدلعني كده كتير 
انا:انا تعبت من المشي يلا نقعد شويه
منه:يلا 
انا:ايه رأيك في ايس كريم بالشوكولاته 
منه:اكيد ايوه طبعا
انا:طب اتفضلي اهو بالهنا والشفا 
منه:ميرسي 
الموبايل بيرن 
انا:ثواني يا حبيبتي هرد على الموبايل 
منه:اتفضل
انا:الو مين معايا
اللواء:معاك سيادة اللواء 
انا:الو يا سيادة اللواء اهلا وسهلا 
اللواء:اسف يا عريس قطعت عليك شهر العسل 
انا:ولا يهمك يا سيادة اللواء في حاجه ولا ايه 
اللواء:انا اسف بس انا مضطر اقطع شهر العسل عليك
انا:ليه حصل ايه
اللواء:اصل حصل.........
يتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent