رواية احببت طالبتي الفصل السابع والثامن والتاسع

الصفحة الرئيسية

   رواية احببت طالبتي الفصل السابع والفصل الثامن والفصل التاسع بقلم منة رجب 

رواية احببت طالبتي كاملة

رواية أحببت طالبتي البارت السابع

سرح محمد في ساره 
دنيا خدت بالها: احم احم محمد انت مش واخد بالك والا حاجه انه معايا بنات والا اي
محمد: أ أسف مش قصدى انا خارج
خرج محمد
محمد من الخارج: دنيااا 
دنيا: خرجت بره
محمد وهو يحتضن أخته: أجمل عروسه ما شاء الله ربنا يحفظك يا حبيبتي 
دنيا: حبيبي ربنا ما يحرمني منك ي رب عقبالك يا رب
محمد: دنيا عايز اسألك سؤال
دنيا: اكيد
محمد: هي مين اللى جوه ده اسمها اي
دنيا: قصدك مين ساره والا سلمى
محمد: اللى هى لابسه اللون السماوي ده
دنيا: اهاااا ساره
محمد: اسمها ساره
دنيا بخبث: اه بس بتسأل ليه ها؟؟ 
محمد: انت مالك يا بارده روحي شوفي صحابك
دنيا: ماشي يا موودي هعرف ي موودي😂
محمد: طول عمرك لمضه ادخلى طيب
دنيا: ماااااشي انا داخله ي موودي
دخلت دنيا
سلمى: ايه يا أخت ما فيش دم مش احنا موجودين والا حاجه سبتينا ومشيتي
ساره بصوت طفولى: كده يا وحشه بعتينا🥺
دنيا بضحك على ساره: هههههههههههههه يخربيت فقرك يا ساره ما اقدرش يا قلبي ابيعكو يا قلبي
سلمى: خلاص خلاص، وأضافت بخبث: يلا يا أخت دنيا على شان حوده🙈😂
خرجو بره وكانت ناس كتييره
جه حسام ويوسف 
محمد: حوس واحشنى ياض
حسام: وانت كمان والله واحشني
يوسف: حمو عامل ايه
محمد: الحمد لله بخير جيت امتى من السفر
يوسف: جيت امبارح بالليل
محمد: حمدلله علي السلامة يا صاحبي
جه العريس 
ام العريس: لولو لولو لولو لولو لولو لولو لولو لي
بتزغرط ي جماعه 😂
قمرر ربنا يحفظك يا حبيبتي
دنيا: حبيبتي يا طنط ربنا يخليكي
محمود واقف جمب دنيا: قمررر
دنيا بخجل: شكراا
دنيا كانت لابسه فستان فتافيت السكر رصاصي وحجاب شفون بنفس اللون وبونيه باللون الابيض وميكب بسييييط
دنيا رفضت انه محمود يلبسها الشبكه على شان ما يلمسش ايديها لانه لسه مش محرم ليها 
والدة محمود هي اللي لبستها الشبكه 
سلمى كانت رايحه المطبخ تشرب مياه:اااه
اتخبطت يا جماعه طبعا عارفين في مين😂🙈
يوسف: أسف مش قصدى
سلمى عرفت صوته رفعت عنيها: انت
يوسف سرح فيها كانت جميله لابسه فستان باللون الذهبي وحجاب بنفس اللون 
سلمى: انت بتطلعلى منين
يوسف بإبتسامه: من عند ربنا
سلمى سابته ومشيت وقالت لا ده مجنون رسمى 
يوسف قعد يستغفر ربنا انه بص عليها 😍
كانت خطوبه حلوه جدا أحلى حاجه في الدنيا الحلال يا جماعه الحلال ما فيش أحسن منه غير كده ما فيش حاجه ليها أى لازمه ليه تعصي ربنا وتحطى راس اهلك في الارض لو أهلك ادوكي ثقه حاولى انك ما تكسريش الثقه ده حافظى عليها و على كرامتك وكبريائك وخليكي مع ربنا وسبيها على الله ربنا أكيد شايلك الاحسن بس خليكي معاه ربنا بيحبنا وبيغير علينا مش عايزنا نحب حد أكتر منه خلى حياتك لله وازاي ترضيه حافظي على نفسك خلى اول هم هو رضا ربنا وبسسسس ☺️
هيصوا مع بعض شويه كتار بس برده هاديه 
الشباب كانو بيهيصوا فاجأه حسام عينه جت على ساره غصب عنه
سرح فيها وفي جمالها كان بيبص لها نظرة غضب وإعجاب بس هي ما شافتهوش 
يوسف: ايه يا حوس سرحت في إيه
حسام: بس يا بارد 
حسام في نفسه بغضب: هي بتعمل ايه هنا ده ياااربي صبرني وما أعملش فيها حاجه يا رب
ساره وسلمى استأذنوا على شان يمشو ساره خرجت بره كانت ماشيه  اتخبطت في شخص و وقع الفون منها نزلت تجيبه من الارض 
حسام كان بره بيتكلم في الفون وهو داخل اتخبط
حسام: أسف، ونزل يجيبلها افون من الارض وهى كمان رفعت ساره عنيها اتفاجأت ساره
وهو نفس الكلام
اتسعت عين كل منهما
ساره في نفسها: يا نهار إسسوووود هو بيعمل ايه هنا😂 البقاء لله كنتي طيبه اوي يا ساره

البارت الثامن

حسام متعصب أوي وبيكره يشوفها قدامه 
قامت ساره بسرعه 
حسام في نفسه: ااااه ي بنت الذين مش عارف أعمل ايه أخنقك والا أضربك والا اعمل ايه بالظبط
قاطع تفكيره محمد: ايه يا حوس كنت فين
حسام: كنت جاي أهو
ساره استغلت الفرصه طلعت تجرى 
سلمى: براحه يا بنتي كنتي فين اتأخرتي انتي كنتي ماشيه ورايا بصيت ما لقتكيش
ساره كانت بتنهج من الجري بسرعه: اسكتى عارفه شوفت مين يا لهههووويييي كنت هموت اقسم باالله 
سلمى بترفع احد حواجبها: مين؟؟ 
ساره: دكتور حسام
سلمى: انتي بتتكلمى بجد
ساره: اه والله 
سلمى: طب يلا نمشي واحكيلي في الطريق على شان ماما رنت عليا 
ساره: يلا 
وهما ماشيين في الطريق حكت ساره ل سلمى على اللى حصل
سلمى بخبث وضحك😎: ساره مش ملاحظه انه في حاجه غريبه
ساره: ايه الحاجه الغريبه يعني
سلمى: يعني انكو دايما بتتقابلوا وكده وفي مواقف فظييعه🙈😂
ساره: انتي هبله يا بت 
سلمى: بتكلم بجد 
ساره: طب بس هبل طيب
سلمى: مااشي لما نشوف
كل واحد رجع بيته
ساره: السلام عليكم يا اهل البيت 
الام: وعليكم السلام 
الاب: وعليكم السلام يا حبيبة قلبي
ساره وهي تحضن ابيها: حبيبي يا أبو حمييد ربنا يخليك ليا
احمد: ويخليكي لينا يا اللى ماليه علينا حياتنا💋
ساره: حبيبي يا بابا💋
الام: ايه اخبار الخطوبه يا ساره
ساره: تحححفففه كانت جميله جدا يا ماما 
الام: عقبالك يا رب يا حبيبتي
ساره بتزوغ في الكلام😂: يلا بااي داخله اغير وانام
الام: ماشي يا ساره بتزوغي في الكلام مش هتاكلي طيب
ساره: لا انا كلت الحمد الله عند دنيا
الام: ماشي يلا روحي نامي
كانت الساعه 10 مساء
دخلت ساره الغرفه غيرت واتوضت وصلت فرضها وقرأت وردها من كتاب الله وقعدت تفكر في اللى قالته سلمى وقالت في نفسها:نامي يا ساره يا هبله يا عبيطه وبطلى تفكير في الهبل ده. ونامت ساره
........................................... 
رجع حسام بيته دخل غرفته كالعاده يا ساده😂
ريح على السرير وغمض عينه بس الغريب بقه انه شايف صورة ساره قدامه اووه ماي جاد😂
فتح عينه بسرعه وزفر بضيق
حسام في نفسه: ايه ده البت ده مش هتسيبني في حالى ااااه نفسي امسكها أشلفط وشها ده😂
ماشي يااااا اي ده انا مش عارف اسمها يا ترى اسمها ايه خلاص بقه بكره هعرف
فون حسام بيرن
جسام: السلام عليكم 
الاب: وعليكم السلام ازيك يا ابني عامل ايه
حسام: الحمد لله بخير يا بابا وانت أخبارك ايه وكل اللى عندك
الاب: الحمد لله بخير كلهم بيسلمو عليك عايزين يشوفوك
حسام: ان شاءلله يا حاج سلملى عليهم
الاب: الله يسلمك يا ابني
غير حسام وصلى فرضه ونام
....
صباح يوم جديد
طبعا عارفين ساره وكسلها😂
الام: يا بت يا ساره 
ساره: ........ لا رد
الام: يا سااااااره
ساره بنعس: امممم نعم
الام: قومي يا بنتي على شان ما تتأخريش
ساره بتفرك عنيها: شويه يا ماما 
الام بخبث: ياااااا لاااااههههووييييي
ساره قامت مفزوعه هتموت من الخضه😂: ماما ماما في ايه يا ماما
الام بضحك: م انا لو ما كنتش عملت كده ما كنتيش هتصحي 
ومشيت بسررعه
ساره بتجرى ورا امها 😂: 
ماااامااااا كل مرة كده يا ماما طب تعاليلي الام بتمشي بسرعه وعماله تضحك يخرج الاب من الغرفه : في ايه ايه اللى بيحصل
ساره: اااااااع مرااتك يا عم خضتنى كنت همووت😭
الاب بضحك على مراته وبنته: 😂ههههههههههههههههه مش قادر انا عايش مع أطفال والله العظيم 
الام: انا اهو يا بطه 😂
سااره بتجرى ورا امها: سعاااااااااد تعالى هنااا😂
الام: ههههههههههههه لا يا سكره مش بالسهوله ده😂
الاب: في ايه يا سعاد هي البت ده جننتك والا اي ده انتي بقيتي زيها
ساره: ماشي يا بابا انا داخله انام وما حدش يصحيني 
الام: مش رايحه الجامعه 
ساره: مش هرد عليكى بس كده
دخلت ساره غرفتها 
ونااااامت😂
بتعشق النوم
....
صحى حسام ولبس وفطر وسيم جدا ها 😂
راح الجامعه برده على امل انه يشوفها 
قرر انه يعرف هي مين واسمها ايه
معلومه(هيبقى في تحديات بين حسام وساره)😂🙈
راح عند المدير 
حسام: السلام عليكم
المدير: وعليكم السلام يا دكتور حسام اتفضل
حسام: انا عايز ملفات طلاب وطالبات دفعة سنه تالته
المدير بإستغراب: ليه في حاجه
حسام: لا لا بس عايزهم ضروري مع لش
المدير: بص يا حسام انت عارف طبعا انى ما اقدرش ادي الحاجات ده ل حد بس انا واثق فيك وانت عارف😍
حسام: شكرا لحضرتك 
المدير: اتفضل اهى الملفات
حسام: شكرا يا فندم
حسام خد الملفات وشاف كلل الطلاب طبعا الملفات فيها صور وشهادات الميلاد هو هيعرفها من كده عرف حسام اسمها: ساره أحمد
حسام: شكرا لحضرتك السلام عليكم 
المدير: وعليكم السلام يا حسام
حسام خرج وفي نفسه ساره احمد ماااشي وزفر بضيق ومشي 
دخل مكتبه ساره أحمد ضربتيني مرتين ماشي يا ساره ماشي..

البارت التاسع

ساره صحيت من النوم قامت وخدت دوش ولبست لبس بيت عادي بنطلون باللون الاسود و بدي باللون الابيض وعليه قطه بارزه من الاخر كده لبس أطفال😂 صلت فرضها وخرجت من الغرفة 
ساره: ماما يا ماما
الام: واخيييييييراااااااا صحيتي
ساره: اه صحيت ساره وهي تضع يدها على بطنها هي ده اللي صحتني همووووت من الجوع
الام: روحي حطي كلى الساعه 5 المغرب وانتي لسه حتى ما فطرتيش
ساره: حاضر
دخلت ساره المطبخ 
اااااااع الحقوونييي يا ناااس الحقووني
الام: يا رب سترك في ايه 
دخلت الام المطبخ لقيت ساره واقفه فوق المطبخ وعماله تصوت
الام: في ايه يا بت
ساره: صرصوور يا ماااماااا لقيت صرصووور اااااع😂
الام: يا مجنونه وقعتي قلبي
ساره: اضربيه يا ماما ارجوكي
الام: لا مش هضربه😜
ساره ببكاء: أرجوكي يا ماااامااااا
الام: خلاص خلاص ماشي 
ضربت الام الصرصور
نزلت ساره من فوق المطبخ😂😂
الام:  ينفع كده توقعي قلبي وفي الاخر يكون صرصور
ساره: أعمل ايه طيب
الام: انا مش عارفه انا لما تتجوزي هتعملى ايه
ساره: يا ماما يا حبيبتي قولنا لسه شويه على الكلام ده
الام: ااااه يا راسي ياني من البت ده
ساره: سيبك من الكلام ده المهم انا جعانه اوي دلوقت
الام: الاكل عندك وكلي سلام
سابتها وخرجت من المطبخ
كلت ساره لحمه و ارز و فاصوليا بيضاء بحب التفاصيل ها😂
جه الاب من الخارج
الاب: السلام عليكم 
الام: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته حمدلله على السلامة 
الاب وهو يحتضن زوجته: الله يسلمك يا حبيبتي 
ساره خرجت من المطبخ وسقفت كده مره واحد: اووووبببااا😂 مش تعملو حسابكو حد يشوفكو طيب😂
الام: يا بت لمي نفسك ايه اللي بتقوليه ده
ساره: ايه يا سوسو شكلك كده اتكسفتي🙈😂
الاب: لمي نفسك يا أم لسان طويل 
ساره: انا لساني طويل😭 انا سحلانه منك يا بابا 
الاب: اتفلقي😜
ساره بدموع مزيفه وصوت طفولي: ااااه يا عيني عليكي يا ساره بقيتي وحيده
الاب: خلاص اسكتى بقه بقولكو ايه اخويا محمد جاي بكره وجايب معاه ابنه اسلام
ساره اول م سمعت اسم اسلام اتدايقت
اسلام هو ابن عم ساره عنده 28سنه بيحب ساره من زمان اوي طبعا ساره مش بتحبه خالص حتى لو بتحبه بتحبه زي اخوها وبس غير كده ساره مش عايزه 
ساره: ايه ده اسلام جاي ليه
الاب: عيب يا ساره ده مهما كان ابن عمك
الام عرفت انه ساره متدايقه 
الام: هيقعدوا كام يوم يا احمد
احمد: مش عارف والله يا سعاد
ساره متدايقه: انا داخله اوضتى اذاكر شويه
دخلت ساره غرفتها
الام والاب في الخارج 
الام: هما جايين ليه يا احمد في حاجه
احمد: مش عارف والله بس محمد اتصل بيا وقالي انه جاي بكره هو واسلام وانا طبعا ما اقدرش اقوله لا 
الام: ماشي
الاب: بس ساره ليه اتدايقت كده 
الام مش هتقول...
الام: مش عارفه
الاب: خلاص ماشى اعملى حسابهم على الاكل بكره
الام: ان شاءلله 
---
نيجي بقه عند حسام 
حسام دخل على شان المحاضره برده على امل انه يشوفها بس ما شفهاش
طالبه: لو سمحت يادكتور عايزه حصرتك تفهمني الجزء ده انا قولتلك قبل كده بس انت ما ردتش عليا
حسام: مع لش انا مش فاضي الوقت وسابها ومشي
الطالبه: لا بقه يا حسام انت مش كل مره هتمشي وتسيبني كده مش انا اللى يتعمل معايا كده انا باخد اللي انا عايزاه
---
ساره يا ساره 
ساره: نعم يا ماما
ساره: سلمى جت يا ساره
ساره خرجت من الغرفه: سوسو
سلمى: صرصوور😂
الام: فكرتيني بالصرصور😂
ساره: بس بقه يا ماما
الام: ايه يا اختي مالك افتكرته
سلمى: ماله الصرصور ها😂
الام:قالت ل سلمى على ساره😂
سلمى بضحك مووت: ههههههههههههه في حد يخاف من الصرصوور😂 وكمان تطلعي فوق المطبخ ههههههههههه مش قادره
ساره بغضب طفول😡: بس بقه انتي وهي 
انا داخله انا وسلمى جوه يا ماما 
الام:ماشي هعملكو حاجه تشربوها
سلمى:ما تتعبيش نفسك يا طنط
سعاد بترفع احد حواجبها: من امتى الادب ده
سلمى: خلاص يا طنط اعملى اللى انتي عايزاه😂
الام: ايوه كده هي ده سلمى😂
دخلت ساره و سلمى الغرفه
سلمى: ههههههههههه 
ساره: بتضحكي على ايه يا رخمه
سلمى: بتخيل منظرك وانتي فوق المطبخ ههههههههه😂
ساره: بطلى يا رخمه طيب
سلمى: مالك يا ساره شكلك متدايق 
ساره: اه والله يا سلمى متدايقه اوي
سلمى: ليه بس
ساره: ابن عمى اللي اسمه اسلام جاي بكره من البلد 
سلمى: اااه اللى حكيتيله عنه ده
ساره:اه هو 
سلمى: وهو جاي ليه 
ساره: مش عارفه يا سلمى مش عارفه انا متدايقه مش عايزاه يجي
سلمى: يا ستى ما تدايقيش 
ساره: انا خايفه يكون جاي على شان يتقدملى ومن زمان جدي وتيته كانو بيقولو انه اسلام مش هيتجوز غير ساره وانا ما بحبهوش مش بحبه غير زي اخويا وبس غير كده لا
سلمى محاوله تلطيف الجو شويه: قوليلي بس هو حلو كده 😂وانا هوقعوا
ساره بغضب: انتى ما عندكيش دم خالص كده احنا في ايه والا في ايه
سلمى: اعمل ايه يعني بحاول اهديكي
ساره تزفر بضيق: مش عايزه اشوفه بصي انا هروح الجامعه بكره على شان لما يجي ما اشوفهوش
سلمى: خلاص اوك
قعدوا مع بعض شويه وشربوا عصير مانجو 🥭 وكلو شوية بسكوت ودعت سلمى ساره ومشيت
وعدى اليوم عادي ساره صلت فرضها وقرأت وردها من كتاب الله ونامت الساعه10
--
رجع حسام بيته
حسام في نفسه: كل م اجي اشوفها ما الاقيهاش في الجامعه اعمل ايه ياااارب 
دخل غرفته نام على سريره مسك صورة امه حضنها وباسها وقام غير هدومه وصلى العشاء و قرأ ورده اليومي من كتاب الله
وناااام
---
اذن الفجر قام كل من ابطالنا لاداء صلاته 
---
في صباح يوم جديد
ساره قامت من النوم وخدت دوش ولبست جيب باللون الاسود وبها زراير كافيه وبدى باللون الكافيه وحجاب مزيج باللونين معا
الام كانت داخله على شان تصحى ساره 
الام بإستغراب: ايه ده انتى ساره بنتي😂مش مصدقه عيني 
ساره: اومال ايه بقه بقينا ناس نشيطه 
الام: ههههههههههه😂 مش قادره اصدق
بس ايه اللى مصحيكي ولابسه ومخلصه من غير م حد يصحيكي
ساره: بصي يا ماما انا مش عايزه اشوف عمى ولا ابنه على شان كده رايحه الجامعه على شان ما اشوفهمش من دلوقت
الام: ماشي يا ساره براحتك تعالى افطرى
ساره: لا هفطر انا وسلمى مع بعض سلام يا ماما
وخرجت من البيت
---
قام حسام من النوم ولبس بنطلون جينس وقميص باللون الاسود وسيم وسيم يعني😂
وفطر وخرج من البيت باتجاه الجامعه دخل الجامعه و دخل على مكتبه فون حسام بيرن
حسام: الو
يوسف: ايه يا عم انت فين 
حسام: انا في الجامعه
يوسف: طب نتقابل بعد الجامعه
حسام: ربنا يسهل 
---
وصلت ساره الجامعه
ساره: الو يا سلمى انتي فين
سلمى: انا في الكافيه تعالى
ساره: طيب انا جايه اهو
راحت ساره ل سلمى وفطروا مع بعض و دخلوا المحاضره
ساره: دلوقت محاضرة الدكتور حسام😭
سلمى: اه
دخل حسام وهو بيشرح سأل سؤال ما حدش كان عارفه غير ساره بس كانت خايفه 
حسام بغضب ازاي محدش عارف السؤال ده انتو بتهزروا ساره قررت تتجرأ وتجاوب
ساره: انا عارفاه 
حسام شاف ساره باين على ملامحه الغضب الشديد
جاوبت ساره على السؤال صح 
حسام يوجه كلامه ل ساره: عايزك في مكتبى بعد المحاضره..... 
يا ترى عايزها في ايه يا حسام
google-playkhamsatmostaqltradent