رواية احببت طالبتي الفصل الخامس والسادس

الصفحة الرئيسية

رواية احببت طالبتي الفصل الخامس والفصل السادس بقلم منة رجب 

رواية احببت طالبتي كاملة

رواية أحببت طالبتي الفصل الخامس 

وقفوا قدام بعض بذهول واستغراب وكأن العالم كله وقف كل واحد منهم بيبص على التاني ما فيش صوت غير صوت تصادمات الانفس
حسام: انتي!!!! 
ساره..... لا رد 
حسام بعصبيه: مش تبصي قدامك
ساره.... لا رد أيضا
ما بتعملش حاجه غير انه هي بتبص في عيونه اللي خدتها في عالم تاني
حسام بصوت عااالي: انا مش بكلمك ردي عليا
ساره بخوف: م ما سمعتش ك كنت بتقول ايه
حسام: ياكش تكوني طرشه
ساره بضيق: لا حضرتك كده زودتها كتير
حسام بعصبيه وصوت عالى: انا اللي مزوها برده امال اللي عملتيه أول امباح ده يبقى ايه
ساره: انت اللى مسكت ايدي وانا عمري م أقبل انه حد غريب يمسك ايدي مش هارف حضرتك انه كده حرام
حسام بنظرة اعجاب وغضب بنفس الوقت، اعجاب بتدينها: لا عارف انه ده حرام بس انتى برده غلطتى وما اتأسفتيش
ساره: انا عمري ما اتأسفت لحد غلط في حقي
وسابته ومشيت
حسام وهو يصر على أسنانه بغضب: ااااااه لو تقعي تحت ايدي هشلفط وشك ده😡😂
كملت ساره طريقها وهي بتكلم نفسها يووووه الحمدلله عدت على خير ده انا كنت مرعوبه مش عارفه إزاي اتجرأت وكلمته كده
دنيا: في ايه يا ساره انتي بتكلمي نفسك
ساره: جتك ضربه😂 يا شيخ 
دنيا: نعم بتقولي ايه
ساره: لا مع لش عامله ايه
دنيا: الحمد لله وانتي عامله ايه 
ساره: بخير يا حبيبتي
دنيا: ساره كنت عايزه اتكلم معاكي كده
ساره: اكيد يا حبيبتي اتفضلي
دنيا: ساره انتي عارفه طبعا اني معجبه ب محمود
زميلها في الجامعه
وهو كمان كنت حاسه انه معجب بيا فجأه امبارح لقيته باعتلى على الفيس كلام كتير ومن ضمنهم انا هنجوزك ان شاءالله 
ساره: بصي يا حبيبتي ما تعلقيش قلبك بحد خليكي مع ربنا أحسن ربنا بيحبنا وهو اللي هيخترلنا الشخص المناسب لينا ربنا مش هيعملنا حاجه وحشه طبعا ولو بيحبك ورايدك وعايزك بجد يجي ويتقدملك لكن غير كده لا ربنا بيقول ولا تواعدهن سرا
وحاولي انك ما تبصيش عليه ربنا بيقول برده
وقل للمؤمنات يغضضن ابصارهم ويحفظن فرجهم
دنيا وهي تحتضن ساره: بحبك أوي ويعتبر الجامعه كلها بتحبك بسبب كلامك الجميل ده واحلى حاجه تدينك بحبك اوي اوي
ساره: حبيبتي يا دنيا ربنا يخليكي
دنيا يلا على شان ما نتأخرش 
ساره: البت سلمى فين اتأخرت يعني
سلمى: انا جييييييت
ساره: يووووه يا ريتنى كنت جبت سيرة حاجه عدله😂
سلمى: ماشي يا ساره يا وحشه
دخلو المحاضره هيمتحنو
حسام كان بيوزع الورق وساره كانت حاطه عنيها في الارض على وكانت بتكلم سلمى 
حسام: انتى يا أنسه اتفضلى ورقتك ساره مش واخده بالها انه بيكلمها انتي بكلمك برده ما خدتش بالها راح خبطت الديسك بإيده انتفضت ساره وهي بتبص عليه وهو بإستغراب: انتي
ساره: حضرتك ازاي تضرب الديسك كده
حسام بغضب: انا عماله انادي عليكي وانتي اللي مش واخده بالك 
ساره وهي تاخد الورقه: ما خدتش بالي
حسام في الوقت ده كان نفسه يمسكها يشلفطها😂
حسام بيبصلها متوعدااا 
خلص الامتحان وخرجت ساره خايفه متوتره
سلمى: حلاص يا بنتى مالك
ساره: خايفه اوي يا سلمى خايفه يسقطنى في الامتحان والا يعمل حاجه 
سلمى: وهو هيعرف ورقتك ازاي يعني
ساره: الاسم
سلمى: هو يعرف اسمك اصلا 
ساره بفرحه وهي تقفز وتسقف بإيديها😂: لا لولولوي مش هيعمل حاجه
سلمى بضحك على هذه الطفله المجنونه: ههههههههههه يخربيت فقرك هموت ههههههههههه ايه اللي عملتيه ده
ساره: خلاص خلاص يلا بينا
وخرجو من الجامعه
.....
روحت الدنيا كانت بتفكر في كلام ساره وعجبها بس استسلمت ل رغبتها وقررت انه هي ترد هي ترد عليه قالتله: لو عايزني يبقى تدخل البيت من بابه غير كده لا
وده اللى ساعد محمود انه يتعلق بيها اكتر واكتر وقرر انه يتقدملها و وافقت العيله وتم تحديد معاد الخطوبه😊
(ما أجمل الحلال) 😊♥
....
حسام في بيته بتفكير في نفسه يعني البت ده طلعت طالبه عندي في الجامعه والله لوريكي النجوم في عز الضهر انا حسام الشافعي يتضرب بالقلم من بت فلعوصه زيك والله لوريكي استنى عليا بس
قاطع تفكيره رنين فونه
حسام: نعم
يوسف: يخربيت رخمتك يا اخي
حسام: عايز ايه إخلص
يوسف: هعوز منك ايه يا بارد كنت بطمن عليك
حسام: متشكرين
وقفل السكه في وشه 
يوسف: يخربيييتك يا رخم يا بارد قفلت في وشي. 
حسام يرجع لتفكيره: صاحبة الكاشمير والله لوريكي 
....
ساره رجعت بيتها وغيرت وصلت ونامت 
صحيت ساره
وصلت المغرب وقامت 
الام: ساره هتروحي الجامعه بكره يا حبيبتي
ساره: لا يا ماما انتي عارفه بنتك الفاشله كفايه كده انا روحت كتير
الام: طيب يا اخرة صابري
....
مر اسبوع ساره وسلمى ما شفوش بعض طبعا الاسبوع ده كله
ساره: بابا حبيبي
الاب: عايزه ايه اخلصي 
ساره بضحك حبيبي يا ابو حميد عارفني
الاب: اخلصي
ساره: عايزه اروح اشوف سلمى
الاب: م تخليها بكره اوديكي انا على شان النهارده عندى شغل 
ساره: لا بالله عليك عايزه اروح دلوقت وحشتنى اوي
الاب: خلاص براحتك بس خلى بالك من نفسك 
ساره: حاضر يا بابا ما تخافش 
دخلت ساره غرفتها ولبست فستان باللون الاسود رقيق وجميل فيه من تحت وردات باللون الكشمير وحجاب باللون الكاشمير
وخرجت من البيت وهي ماشيه شافها حسام من بعيد قرر يمشي وراها هو مش عارف ليه خد القرار ده بس قرر يمشي وراها 
ساره وهي ماشيه كان فيه شباب واقفه
الشاب1:اوووببا صاروخ معدي
ساره قعدت تستغفر ومشيت وهي ماشيه
الشاب2:ده ايه التكبر ده بقه
مشيت ساره برضو
وفجأه الشباب وقفوا قدامها انتفضت ساره: بعد اذنكو عايزه اعدي
الشاب1:هههههههههه ده ازاي
الشاب2وهو يقترب وهيمسك ايديها ولكن فجأه اتفاجأ بلكمه قويه في وشه 
ويسحب ساره وتستخبى وراء ظهره خافو الشباب وطلعو يجروا
حسام: انتي كويسه 
ساره بدموع:انت ازاى تمسك ايدي
انت كنت بتمشي ورايا؟ انت عايز مني ايه
حسام بغضب: مش عايز حاجه هعوز ايه من واحده بتتعاكس وماشيه على حل شعرها
ساره فقدت أعصابها وفجأه كانت ايديها على وش حسام بقلم............... 
القلم التاني اوووه يا ترى حسام بقه هيعمل ايه يا عيني يا ساره 

البارت السادس

سابته وطلعت تجري هو مش عارف ليه سابها وما كلمهاش يمكن صعبت عليه لما كانت بتعيط وكده سابها وما كلمهاش سابها تمشي لا لا مش حسام ده😂بس قلبه رق لما شاف منظرها متخيلين ها كانت بتعيط ازاي😢
ساره وصلت بيت سلمى
سلمى: صرصوووور😹 وحشتيييني
ساره م صدقت لقيت حضن صاحبتها وقعدت تعيط😭
سلمى بخضه: مالك يا ساره في ايه
ساره قعدت تعيط جااااامد اوي اوي
سلمى: قعدت تهدي فيها لغاية م هديت ساره وشربت شوية مياه 
سلمى: ها يا ستى احكيلي مالك بقه
حكت ساره ل سلمى اللي حصل
سلمى: طب الحمد لله انه في حد جه ساعدك
ساره: المشكله انه الحد ده كان دكتور حسام
سلمى و تتسع عينيها:بجججددد
ساره: اه والله، وفي مصيبه اكبر واكبر
سلمى بضحك: في ايه تاني اوعي تكوني ضربتيه بالقلم مره تاني😂
ساره بحزن: فعلا هو ده اللي حصل
سلمى وهي ترفع احد حواجبها: انتي بتهزري
ساره: لا والله متدايقه اوي يا سلمى مخنوقه بجد 
سلمى بتحاول تهديها بس هي عارفه انه ساره غلطت بس ع شان تهديها: خلاص يا ساره هدي نفسك شويه وادعي ربنا انه ما يعملكيش حاجه بس
ساره: يارب يارب يا سلمى يا رب انا خايفه اوي اوي 
سلمى: خلاص بقه ربنا يستر، سلمى محاوله تلطيف الجو اه صح خطوبة البت دنيا اتحددت اتصلت بيا وقالتلي وقالتلى عماله ترن عليكي مش بتردي بتقول بكره هنروح نجيب الشبكه (الثلاثاء)
ويوم الجمعه الخطوبه وطبعا معزومين
ساره طبعا زعلانه ومتدايقه عشان اللي حصل معاها الصبح: ربنا يتمم لها على خير يا رب
سلمى بمرح: خلاص بقه فكى كده
وبدأت تزغزغها عشان تضحك
ساره بإستسلام: خلاااااص خلااااااص هفك وهضحك خلاااااص😂
فكت ساره وضحكت وقعدت مع سلمى وكلو جاتوو شيكولاته ساره بتحبه اوي😂 وطبعا صلوا فروضهم اللى أذنت وهما مع بعض
ساره: بجد شكرا يا سلمى مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه
سلمى: حبيبتى ما فيش بنا الكلام ده وانتي عارفه كده كويس
ساره وهي تحضن سلمى: ربنا ما يحرمنى منك ابدااااا يااااارب
ودعت ساره سلمى وخرجت من البيت
....
من قبل ساعتين: 
رجع حسام بيته كان متضايق ومخنوق ويكسر كلللل اللى قدامه وبأعلى صوت: والله لوريكي والله العظيم لوريكي ااااااااااااااه هتحوليني لانسان تاني ي بنت ال........
وسكت وزفر بضيف ودخل الغرفه ومسك صورة امه: ااااه يا ماما لو كنتي معايا دلوقت مش كنتي شوفتيلي حل في اللي انا فيه ده تاني مره البنت ده تضربني، وهو يحتضن صورتها اااااه يا ماما ااااااه
قاطع تفكيره رنين فونه: السلام عليكم 
حسام: وعليكم السلام 
محمد: ازيك يا حوس عامل ايه واحشني 
حسام: الحمد لله يا محمد والله فيك الخير
محمد: بقولك يا صاحبي بكره هنروح نجيب شبكة أختي والخطوبه يوم الجمعه طبعا معزوم
حسام: ان شاءالله يا صاحبي ربنا يتمم لها على خير يارب عقبالك 
محمد: حبيبي يا حسام ربنا يخليك وعقبالك انت كمان 
حسام: شكرا يا صاحبي 
محمد: يلا سلام ي حوس 
حسام: سلام
قعد حسام يتوعد ل ساره واستغفر ربنا وقام اتوضى وصلى وغطى في نوم عميييق
....
رجعت ساره البيت وباين عليها الزعل عيونها منتفخه أثر العياط
ساره: السلام عليكم 
الام وقد ادركت انه في حاجه حصلت معاها لانه هي على غير عادتها دايما تدخل تقول السلام عليكم يا اهل اللبيت وبصوت عالى لكن الوقت بتتكلم بصوت يكاد يُسمع: وعليكم السلام، مالك يا ساره
ساره احنضنت امها بشده
الام: اهدي بس اهدي واحكيلي مالك
ساره حكت لامها اللى حصل
الام: طب الحمدلله انه في حد جه ساعدك والا الله اعلم كان ايه حصل
ساره ببكاء: المشكله انه الحد ده كان الدكتور حسام وانا ضريته يا ماما ضربته😭
الام بدهشه: ايييييه ضربتيه تاني 
ساره: غصب عني هو غلط فيا يا ماما😭
انا بقوله انت ماشي ورايا انت عايز مني ايه، يقولي هعوز ايه من واحده بتتعاكس و ماشيه على حل شعرها هو اللي غلط يا ماما وانا ما قدرتش امسك نفسيي😭
وقعدت تعيط والام تهديها خلاص يا حبيبتي استهدي بالله وقومي صلى وارتاحي شويه 
ساره: حاضر يا ماما 
دخلت ساره الغرفه
صلت وقعدت تدعي ببكاء شديد وهي بتصلي سامحني يا رب سامحني
انا متدايقه اوي يا رب وماليش غيرك انت عارف كده كويس مش عارفه اتكلم مع حد غيرك يا رب😭
معلومه: ساره مؤمنه بالله وهي عارفه انه ربنا قايل ونحن أقرب اليه من حبل الوريد على شان كده هي بتتكلم مع ربنا وبتحكي كل حاجه ل ربنا 
قعدت تعيط كتير قامت غيرت اسدالها ونامت
...
صباح يوم جديد 
في بيت حسام 
حسام قام من النوم وصلى الفحر لانه راحت عليه نومه وما صلاش الفجر غير العاده
لبس و فطر ونزل 
دخل حسام الجامعه على أمل انه يلاقى ساره مستحلفلها انه لو شافها قدامه مش عارف هيعمل فيها ايه 
قاطع تفكيره صوت فتاه
الفتاه: السلام عليكم يا دكتور ازي حضرتك 
حسام وهو يغض بصره: وعليكم السلام 
الفتاه: ممكن حضرتك يا دكتور تشرحلى الجزئيه ده على شان ما فهمتهاش
حسام وقد أدرك غاية هذه الفتاه الخبيثه😡: لا مع لش مش فاضي، ومشي وسابها
الفتاه بعد م مشي وسابها: يووووه😡يعنى لما جيت اتكلم معاك تسبني يا حسام يا حليوه ماشي لسه الايام جايه كتير 
...
في يبت ساره
سااااااره يا ساااااااره
ساره: اممممممم نعم على الصبح
سلمى: انتي يا زفته قومي
ساره: شويه كده بس
سلمى: يا بت قومي هنروح نجيب الشبكه بتاع البت دنيا ده مستنيانا قومي يلا
ساره وهي بتقوم ببطئ من على السرير وعلى ملامح وشها الزعل: ماشي قايمه اهو
سلمى: ساره انتي لسه متدايقه من امبارح
ساره بإبتسامه: لا يا حبيبتي الحمد لله انا كويسه
سلمى: طب يلا قومي كده افطري واغسلي وشك والبسي يا حبيبتى
ساره: ماشي 
قامت ساره خدت دوش وصلت ولبست
فستان باللون النبيتي به حزام ذهبي من الوسط وحجاب باللون الذهبي 
سلمى: إش إش إش ايه الشياكه ده يا عم
ساره بضحك وهي تدور😹: بس ايه رأيك
سلمى: شكلنا كده هنيجي ل طنط سعاد وعمو احمد بعريس النهارده😹
ساره: لا لا لا خلاص مش هروح
سلمى: تعالى هنا رايحه فين يلا بينا
ساره وسلمى خرجو من الغرفه
...
راحو على شان يجيبكو الشبكه وباركو ل دنيا وكانو فرحانين لها جدا😍
عدى اليوم وكل واحد رجع بيته
...
عدت الايام عادي ما حصلش حاجه جديده 
و جه يوم الجمعه فون ساره بيرن الساعه 4العصر
سلمى: السلام عليكم 
ساره: وعليكم السلام 
سلمى: لبستى والا لسه
ساره: هلبس دلوقت اهو
سلمى: اوك أشوفك هناك بقه لا اله الاالله 
ساره: محمد رسول الله💋
ساره قامت لبست عباره عن
فستان جمييل اوي باللون السماوي وفيه حزام في الوسط باللون الابيض وحجاب مزيج باللونين معا كانت جمييله للغايه😍
خرجت ساره
ساره: انا ماشيه يا ماما 
الام: خرجت من المطبخ
بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك يا حبيبتي عقبال لما أفرح بيكي يا رب
ساره وهي تقبل رأس أمها: ربنا يخليكي ليا يا أحلى أم في الدنيا يلا باااااي
....
خرجت ساره من البيت و قابلت سلمى
سلمى وهي تمسك ايد ساره وتلفها:ايه القمرر ده يخربيت جمالك انتي اكييييد هتطلعي بعريس من الشبكه اكييييد
ساره:لا يا اختي ده انتي اللى هتطلعي بعريس مش انا
سلمى بضحك: يسمع من بقك ربنا ياااارب
ومشيو
وصلو بيت دنيا 
سلمى: دودووووووو الف الف مبروك
دنيا: الله يبارك فيكي ي قمرر عقبالك
سلمى وهي تحضن دنيا: الله يبارك فيكي يا حبيبتي
ساره: ايوه يعني دلوقت وانا مش هسلم يعني والا ايه😹
دنيا: انتي الحب كله يا روحي
ساره وهي تحضن دنيا: الف الف الف مبروك يا احلى عروسه في الدنيا
دنيا: والله العظيم انتى اللى احلى
سلمى بضحك: مش قولتلك انك قمرررررر😹
ساره وهي تضع يدها على وشها من الكسوف بضحك😂: بس بقه بتكسفوني
دخل محمد اخو دنيا: أسف يا جماعه ما اخدتش بالي وفجأه بص على ساره وسرح في جمالها وجمال لبسها وباين على وشها قد ايه هى متدينه 
من الاخر كده😂 أعجب بيها
google-playkhamsatmostaqltradent