رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل السادس عشر 16

الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت معلمة ابنتي بقلم امولة الفصل السادس عشر 16 بقلم امولة

ملحوظة قبل البدا عند البحث عن الرواية اكتب في جوجل "احببت معلمة ابنتي دليل الروايات" لكي تظهر لك الفصول الجديدة كاملة فور نشرها 

رواية أحببت معلمة ابنتي كاملة

رواية أحببت معلمة ابنتي البارت السادس عشر 16

ㅆ في صباح يوم جديد في ال10 صباحا ㅆ
★في بيت آية ★
وكالعادة نجد آية قد استيقظت وهي ترتدي
"استرتش اسود اللون وبلوزة من الصوف سوداء وصففت شعرها على هيئة ذيب حصان وعملت قُصة من الامام اعطتها منظر جذاب ثم أرادت جزمة سوداء اللون ذو كعب عالي جد"
خرجت وهي تنط :خلصت
جاسر :أعوذ بالله ايه السواد ده... انصرف.. انصرف
آية :بطل غلاسة عشان هو حلو وأساسا احنا في الربيع يعني كمان كام يوم وهصيف
جاسر :وربي لو حد شافك مهيقول غير عندهم ميتم
آية :يلا يا جاسر هتوصلني ولا لا
جاسر :يلا يختي يلا
وبينما هم بالسيارة لاحظت آية شيئا فقالت بسرعة :وقف يآ جاسر بسرعة... وقف
أوقف جاسر بسرعة قائلا :ايه انتي كويسة في حاجة حصلت.... متنطقي
آية بصدمة :ملك
جاسر :ملك؟!..... ملك مين
آية :ركز معايا الله يصلح حالك.. ملك ام ملاك
جاسر :اللي هي مسجونة دي
آية  وهي نشير برأسها لمكان ملك :المفروض بس هي اهي
جاسر :وهتعملي ايه
آية :اطلع على شركة الشاذلي
جاسر :ماشي.. حطي الحزام
~~
★في الڨلة★وفي نفس الوقت 
نجد الجميع على مائدة الإفطار يأكلون في جو عائلي جميل منهم السعيد... والقلق.... والخائف
رائد :هييييح واخيرا هخطبها يناس
ملاك :والله يانكل انت محثثني انك اكتثفت الذرة
رائد :يبنتي بحبها من سنتين... سنتين بحالهم
محمد :مراد حاول تنهي شغلك بدري النهاردة عشان أمور الخطوبة وكدا وخلي رائد يشتغل ساعة ساعتين بالكتير ويرجع عشان الناس اللي هتيجي دي وانتي يا لوكا اوعي تمشي مع حد غريب غير بابي بس ها
مراد :هو عم سامح مجاش لسة ليه
~~من هو عم سامح ~~
هو سائق ملاك اللي ظهر في أول كام فصل ولو فاكرين انه اخد اجازة عشان مراته "عبير" كانت بتولد
~~ده عم سامح 🙂~~
محمد :انا اديته اجازة شهر
مراد :يعني ممكن يجي عالاسبوع الجاي
محمد :ممكن
ملاك بضجر :وانت مثتخثر الربع ثاعة اللي بتوثلني فيها
مراد :لا يختي مش مستخسر انا أطول
ملاك بغرور مصطنع :مثلاً
مراد :طب يلا يختي عشان اوصلك
ملاك :يلا
وركبا معا السيارة متجهين الحضانة... اوصلها مراد ثم اتجه للشركة 
ملاك :ايه ده مث آية مجتث لثة.. يلا هثتناها
~~
★في بيت إسراء ★في نفس الساعة 
فاطمة :ياسارة... ياسااارة.... بت ياساااااااااااااااارة
سارة وهي تأتي مسرعا :ايه البيت بيولع
فاطمة :انا اللي هولع فيكي لو مبطلتيش تحطي جوز السلوك دول في ودانك
سارة :اسمه هاند فري ياماما
فاطمة :الله يرحم اللي خلفوكي يختي... خشي صحي اختك اللي جوة دي شوفيها هتعمل ايه في يومها الأسود ده
سارة :هي هتعمل ايه يعنى دي خطوبة
فاطمة بتفكير :تصدقي انتي صح.. خوشيييييي يبنت الحززززمة صحيهااااااااا
جرت سارة بسرعة :لهديييييييي ياامووومة
 ☆في الغرفة ☆
سارة :إسراء.... إسراء... اسراااااااااء
إسراء وهي تستيقظ بفزع :الخقوووووني بمووووت
سارة :لا يختي لسة مش الوقتي
إسراء :في حد يصحى حد كذا يا طووووووة انتي
سارة :المهم... ماما بتقولك قومي
إسراء :هقوم اعمل ايه يعني
سارة :مش عارفة
إسراء وهي تغطي نفسها وتنام :ماشي
سارة :مشش في ركبك قومي يبت
إسراء :يستي قولت ماشي
سارة :ياماما.... مااااااما... بنتك مش راضية نقوم
فاطمة من الخارج :قومي ياسراء
إسراء :اوووووف حاضر
فاطمة :سااارة.. بت ياساااارة
سارة :جاية اهو.... نعم
فاطمة :نخشى تلبسي زي الشطرة كدا وتنزلي تشتغلي
سارة :ليه أن شاء الله على باب الله ولا على باب الله
فاطمة :لا يختي مش على باب الله بس بدل مانتي قرفتني وبعدين عندك شركة الشاذلى اللي اختك شغالة فيها وبعدين احنا مش محتاجين فلوس وابوكي كمان بيشتغل ومش محتاج
~~نبذة عن حسين والد سارة واسراء~~
رجل في سن الخماسين او اكثر بقليل يعمل دكتور جراح وهو مشهور جدا جدا جدا جدا... معه أموال كثيره لاتُعد ولا تُحصي... نعم يعيش هو وأسرته في عمارة.. ليس لفقرهم وإنما لبساطته
~~ودي كانت نبذة عن حاج حسين 🙂😂~~
سارة :اديكي قولتي ليه بقى انزل اشتغل
فاطمة :انتي هترودي عليا يبت اخلص يلا وتنزلي
سارة :وربي لالبس لبس خفيف
فاطمة :براحتك يختي وهو مين اللي هيتعب انا ولا انتي
دخلت سارة وفتحت ثيابها الصيفيه وتخرجت ڨست جينز لما بعد الركبة ذو ازرار من أوله لآخره وحزام من الوسط جينز وتركت شعرها منسدلا 👇🏻😍
سارة :يامامااااااااا
فاطمة :اييييه
سارة :فين الcv
فاطمة :خودي تعالي كلميني
ساره :الcv فين
فاطمة :ايه السيڨت ده
سارة :يماما كان في ملف هنا راح فين
فاطمة :يالهوي دا بتاعك
سارة :عملتي ايه
فاطمة :بصي هتلاقيه جنب الشاشة.. حظك لحقتيه اصلي كنت هخده للفرن
سارة :نعم يختي
فاطمة :يلا يبت من هنا
نزلت سارة وركبت سيارتها متجهة للشركة
~~
★في الشركة ★
وصل كلا من جاسر وآية بالسيارة ورائد بسيارة ومراد بسيارة
رائد وهو ينزل وجاسر أيضا :اهلا اهلا جاسر بيه
جاسر بمرح :بيه ايه بس ياراجل دا شبابي يعني
رائد :هههه ماشي يا....
جاسر مقاطع.... جاسر.. جاسر بس
رائد :ماشي يآ جاسر... ازيك يانسة آية
آية :الحمد لله تمام 
مراد ببعض الغيظ :منور ياجاسر
رائد :منور بصحابه
مراد :طب اتفضل يلا
ودخلوا للشركة جميعا
بالداخل تحديدا مكتب مراد يجلس مراد وآية وجاسر 
مراد :خير في حاجه.. والمفروض مس آية في ال School
جاسر :آية جاية عشان حاجه مهمة
مراد :خير في حاجه
آية :ملك
مراد :عارف
آية باستغراب :عارف ايه
مراد :طلعت من السجن
آية :طب وانت ازاي هادي كدا
مراد :والمفروض اعمل ايه
آية :بص ياستاذ مراد كل اللي طلاباه منك تخلي بالك من ملاك لان حسب مافهمت ملاك هي هدف ملك وياريت برضو من كل علتك.... سمعت ان في خطوبة عندكم النهارده ممكن هي تستغل ده ياريت تخلي بالكم كويس
مراد :ماشي حاجة تانية
آية :له.... ياريت بس سيادتك نتعملنيش كدا واذا كان على يوم السجن فأنا مسامحة فبلاش الجفاء ده
هل تسمعون صوت هذه الفرحة التى تدق من قلب مراد... نعم لقد سعد جدا... رغم انه لايعلم سبب فرحته لكنه فرح.. لا يعلم الانها سامختها... ام ماذا لكنه سعيد جداً.. هو لايريد تفسير انه حب لانه سبق ووقع في الحب ولم يتلقي سوي الخيانة...... يحاول قدر الإمكان السيطرة على نفسه وعدم تكرار الخطأ مرة أخرى... نعم... ف بالنسبة لمراد وقوعه في الحب خطأ لانه لم يتلقي حب
مراد بابتسامة :وانا مش زعلان منك.. انا بس موضوع ملك ده اللي مضايقني
آية :طب عن اذنك اتأخرت عل ملاك زمانها مستنيانا
مراد :اكيد
جاسر :هخلص واعدي عليكي
آية :هستناك
مراد :جاسر عملنالك مكتب لحد ما تخلص أمور نقل الشركة
جاسر :ماشي عن اذنك
ذهب جاسر لمكتبه... بينما دخلت سارة من الشركة وهي غاضبة وتتمتم :كان مالي ومال مصر انا لازم اشتغل انا... اه يفرحتك يا إسراء زمانك دلوقتي نايمة ومبسوطة
~~
★بينما في العمارة ★
تحديدا بيت حسين الشناوي نجد إسراء تقف عل احد للكراسي وتضع عليه حوالي 5 بطاطين وتحاول فك الستارة
فاطمة :كل ده يتفكي ستارة
إسراء :يختي تعالي اعملي مكاني
فاطمة وهي تضربها وتكاد تقع :انا اللي امك
اسراء :يوم الخطوبة ماسكات للبشرة وانا بفك ستاير
فاطمة :اخلصي
إسراء :حاضر حاضر من غير ضرب.. يتبع أحببت معلمة ابنتي الفصل 17 أضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent