رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل الخامس عشر 15

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت معلمة ابنتي بقلم امولة الفصل الخامس عشر 15 بقلم امولة

ملحوظة قبل البدا عند البحث عن الرواية اكتب في جوجل "احببت معلمة ابنتي دليل الروايات" لكي تظهر لك الفصول الجديدة كاملة فور نشرها 

رواية أحببت معلمة ابنتي كاملة

رواية أحببت معلمة ابنتي البارت الخامس عشر 15

مراد لرائد :مالها دي؟!
رائد :حضرتك مش عارف مالها
مراد :عشان اتأخرت عليها شوية يعني
رائد :قصدك ساعة حضرتك بنتك فضلت واقفة مع مس آية واخوها مستنين حضرتك ولما اتآخرت جالولك الشركة وانا قابلتهم... ممكن أعرف بقى مروحتش تجيبها ليه حضرتك
مراد :والنبي سيبني انت كمان مش ناقص
رائد :متقول يعم في ايه
مراد :في أن ملك طلعت براءة من قضية الخطف
رائد :اييييه
مراد :زي ماسمعت
رائد :وهي فين الوقتي
مراد :مش عارف دماغي خلاص هيفرقع... خايف تعمل حاجة لملاك تاني
رائد :انشاء الله لا اطلع انت ريح وانا هتغدي واروح اخذ إسراء ونجيب الدهب
مراد :ماشي
♡وصعد مراد لغرفة ملاك♡
مراد :لوكا
لفت ملاك وجهها
مراد :طب زعلانة ليه طيب
ملاك :والله حضرتك مث عارف
مراد :لا يختي مش عارف
ملاك :انت نثتني يابابي في ال school
مراد بصدمة مصطنعة :انااا
ملاك :لا امي
مراد :دا انا كنت جاي اجيبلك دي
قالها وهو يخرج من جيبه شوكلاتة
ملاك :يعني منثتنيث "منستنيش"
مراد :تؤ تؤ
ملاك :طب هات دي بقى
مراد وهو يرفع الشوكلاته في الهواء :لا
ملاك وهي تصعد على السرير :يلا يابابي
مراد :لا
ملاك :يلا
مراد :طب خودي
ملاك :ها..... يوووه بقى كفاية يابابي
مراد :خودي اهي
ملاك :خلاث
مراد :خلاص... تعالي بقى في حضني
ملاك :ماثي
ضمها مراد وبعد قليل غفوا معا بشكل لطيف جدا
~~
★في بيت آية★
جاسر :ايه بقى ملاك بتقولك مامي ليه
آية بتنهيدة :انا اللي قولتلها
جاسر :ليه
آية : اول يوم في الحضانه قابلت ملاك وقعدت معها زيها زى اى طفل في الحضانه ومن خلال الحديث وال كده عرفت قد ايه للبنت دي عانت مع انها خمس سنين.... كنا بنضحك وبنهزر فسالتها بتقولي ايه لبابا قالت لي باقول له بابي.............
ويوم هي كانت بتقول ان هي بتقول لجدها ميدو سالتها بتقولي ايه لماما قالتلي لا وحشه فقلت لها ليه بتقولي كده قالت لي ماما كانت بتضربني ولما سالتها ليه قالت لي كده فقلت لها يمكن انتي عصبيتها قالت لا ده انا كنت عطشانه....... زعلت قوي عليها وما علقتش يوم ورا يوم عدوا عادي وفي يوم كنت بشرح في الحضانه ثلاث رجال معهم مسدسات دخلوا علينا قالوا عايزين اللي في يدك وكان ساعتها معي ملاك خدوها منى بالعافيه ومشو كان في العربيه وانا مشيت وراهم عرفت ان هم خطفها لمامتها اول ما وقفت سمعت هي بتكلم مين في التليفون طلعت بتكلم مراد اللي هو والد ملاك وتطلب منه كذا مليون علشان ترجعي له ملاك ثاني ضربتها بس للاسف محصلش حاجه قمت ضربها في رقبتها حد مغمى عليها وخذت ملاك وطلعنا وقفنا على الرصيف نستنى مراد..... الشرطه قبلتنا وفكروني انا اللي خطف ملاك ودخلوني السجن ومراد ما كانش مصدق ان مش انا اللي خطفتها..... وبعد كده لما عارفه ان انا بريئه  طلعوني وانا قررت وقتها اننا عامل ملاك زيها زى اى طفل مع اني كنت بدات اعملها بمعامله خاصه شويه لقيت البنت زعلت وتعبت ومراد جالي البيت قال لي لو سمحت ملاك عايزاك والبنت بعد كم يوم لقيتها بتقول لي انا ليه ما عنديش مامي وزعلت.... قلتلي ينفع اقول لك ماما.... بابا مش راضي يخليني اقول لك يا ماما قلت لها خلاص قولي لي يا مامي بس بيني وبينك..... بس ده الموضوع
جاسر :كل ده ياآية.. كل ده وأنا معرفش... وبعدين استنى دخلتي السجن من غير متعرفيني
آية :مردتش اقلقك يآ جاسر وبعدين انا كبرت واعرف ادافع عن نفسي
جاسر :ياشيخة دا انا حاسس انك ضربتيها على رأسها من القرف اللي بتشوفيه
آية بتحذير :متقولش كدا على شيڨاي وانيتا
جاسر :ياشيخة اتلهي وقومي اعمللنا حاجه ناكلها
آية:استنى اطلب اكل
جاسر :نعم يا ختي لااااا احنا معندناش بنات ولا ايه؟ قومي يبت اطبخيي
آية :متزوقش طاااه
~~
★في بيت اسراء★
سارة :إسراء ماما بتقولك قومي اكنسي الصاله
إسراء وهي تلعب في الهاتف :مليش دعوه
سارة :ماماااااا إسراء بتقوووول مليش دعوة
فاطمة من المطبخ :قومي يا اسراااااااااء
إسراء :اوووف حاااااضر
سارة :ماكان مالاول
إسراء :اظن حضرتك ملكيش دعوة
سارة :دعوة تقص لسانك نصين
إسراء مكملة :ياسارة... شوفي الشتيمة رجعتلك
☆بعد ان كنست اسراء☆
دق جرس الباب معلن عن وصول رارا 😂
إسراء بتوتر :اجري يابت افتحي
سارة بعند :مليش دعوه
إسراء :اخلصي بقي
سارة :هتاخديني معاكوا
إسراء :اه.. يلا بقى
سارة :اوك
☆وذهبت سارة لفتح الباب☆
سارة :ايه ده
قالتها بعد أن  وجدت تلك الطفلة على الباب "ملاك"
ملاك :انتي اثراء
سارة :لا انا اخت إسراء سارة انتي ميييين
ملاك :انا لوكا
سارة :جاية مع مين يالوكا
ملاك :مع رارا
سارة :مين؟؟!
رائد وهو يصعد السلم :انا
سارة :ازي حضرتك يا استاذ رائد
رائد :الحمد لله بس انتي مين؟
سارة :انا ساره اختها
رائد :بس إسراء مقلتليش ان عندها اخوات
سارة :أصلي كنت مسافرة
ملاك وهي تمسك يد رائد وتنظر في الساعه :بقالنا ساعة واقفين ايه ياثرثور مث هتدخلينا ولا ايه
سارة بحرج :اه سوري اتفضلوا
ودخلوا فقالت ملاك :فين ثوثو بقى
فاطمة ومي تخرج من المطبخ :ازيك يارائد يبني
رائد:الحمد لله يآ طنط
فاطمة :لا طنط ايه انت تقولي ماما
رائد :ماشي ياماما
فاطمه :ايوة كدا. دقتين الشاي على النار اهو
ملاك :طنط ممكن كوباية ماية
فاطمة :ماشي ياحبيبتي انتي ملاك
ملاك :تؤ تؤ لوكا
فاطمة :هههه ماشي 
رائد : فين إسراء. ؟
فاطمة :بت ياسارة نادي لاختك
سارة :حاضر
♡في الغرفة ♡
إسراء :ايه؟
سارة بغمزة :قرة عينك عايزك
إسراء :ايه؟
سارة :يلا
إسراء :حاضر حاضر
☆وخرجوا للصالون ☆
إسراء :احم ازيك يا استاذ رائد
رائد :نعم!! استاذ... اومال لو مكنتش هخطبك بكرة
إسراء بحدة : اومال عايز ايه حضرتك
سارة بحرج وهي تقرص إسراء في كتفها :معلش يا استاذ رائد اصل إسراء بتحب تهزر
إسراء :بس...
سارة مقاطعة :يلا يا إسراء اقعدي مع استاذ
رائد مقاطع :رائد رائد بس
سارة :اقعدي مع رائد عما البس
إسراء بغيظ :حاضر
رائد :مش هتقومي تغيري
إسراء :مانا لابسة اهو ومن الساعة 2 كمان
رائد :وانتي انشاء الله هتيجي كذا
إسراء :اه
رائد :قومي بس غيري القرف ده عشان متعصبتش
إسراء :على فكرة عجبني
رائد :يلااااا
إسراء :يختي عليا وعلى سنيني السودة اما نشوف آخرة الجوازة دي ايه
قالتها ودلفت لغرفتها وخرجت وهي ترتدي فستان بالون الأحمر الغامق يصل إلى مابعد الركبة وعقد خرز باللون الأبيض متكور على رقبتها فاعطاها منظر جذاب ثم رفعت شعرها كحكة👇🏻
وايضا سارة التي كانت ترتدي سويت شيرت باللون النبيتي قامت بادخاله في بنطلون باللون الرصاصي وكوتش باللون الأبيض👇🏻
رائد :انتي هتخرجي بالبتاع الكت ده في الجو ده
إسراء :هو كدا مش عاجب وكدا مش عاجب
فاطمة :بنت اتكلمي بأدب... معلش يارائد يبني هي دماغها جزمة وانا عارفه انها مش هتخش تغير
رائد :براحتها بس هتتعب
إسراء :هو في حد يتجوز في الشتاء
سارة  لتفض الخناق :طب يلا يلا
☆وخرجوا لشراء الدهب ☆
~~
♥في المساء ♥
★في منزل آية ★
تقف هي وجاسر كالعادة وهي ترتدي بچامة ثقيلة وكذالك جاسر وبيدهم اكواب النسكافيه
آية :تفتكر عايشين ازاي الوقتي
جاسر بسخوية :ها زمانهم على باب الله
آية :هم دول بنآدمين ازاي ياجاسر
جاسر :دول بنادمين اه بس معندهمش دم للأسف
آية بدموع :ازاي هونا عليهم
جاسر وهو ينظر لها :انت بعتيطي عشانهم ياهبلة دول ميستهلش.. تعالي تعالي
~~~قالها وهو يضمها اليه ~~~
آية :في حد كدا... يعمل اي حاجة عشان الفلوس
جاسر :في اوسخ من كدا
آية :عمري ماهسامحهم
جاسر :ولا انا... تعالي نخش اصل سقعت
آية :ههه يلا
~~
★في الفلة ★
عاد رائد وملاك وصعدوا لغرفهم وقاموا بتبديل ملابسهم ونزلوا مرة آخرى
=على مائدة العشاء =
محمد :ها يارائد عملتوا ايه وجبتوا ايه
رائد :يختااااااااااي بتفكرني ليه
مراد بسخوية :ليه اتنصب عليك
رائد :هو انا زيك
مراد بصدمة :نعم!!
رائد :بهزر ياباشا
ملاك :هتقولهم انت ولا اقول
رائد :بس يبنت المفضوحة
ملاك :ولد عييييييب
رائد :اول ماوصلنا لقيت الست ملاك انكل هاتلى ده.... انكل اللله دي حلوة اوي وهتعجب سوسو.... انكل هي دي ممكن تبقى على قدي.... انكل ممكن تشتريلي دي
ملاك :وايه المثكلة يعني
رائد :والست إسراء تقولي ايه يارائد مش عايزة دي أصلها غالية اوي... لا يا رائد عايز حاجة رقيقة.... ايه يا رائد ده دي مكعبرة اوي.... لا يارائد عايزين حاجه في المعقول... اقولها يبنتي خودي اللي عايزاه وملكيش دعوة... تقولي لا يابا عشان ترجع تزلني بيهم.. ايه البنات دي... على رأي اللي قال مش قد النيلة بتتنيلوا ليه
ملاك :والله معرف ياخويا ايه البخت المايل ده
مراد :ايه؟!
ملاك بتأكد :للبخت المايل
مراد :بس ياملاك انا سلمت امري لله فيكي
ملاك :طب انا هطلع انام اثلي مطبقة من الصبح
مراد بسخوية :اطلعي يام سماح يختي اطلعي.. واحنا نوديكي حضانة خاص ليه انتي كفاية عليكي فيفي عبده وتبقى مية مية
محمد :هههه ربنا يخليها ويبارك فيها
مراد :يارب يابابا يارب
~~
★في بيت إسراء ★
فاطمة :ها عملتوا ايه
سارة :بنتك دي براس كلب
إسراء :اتكلمي عن نفسك
سارة :ايوة اصل انا اللي عملت فيها مش عارف ايه
إسراء :يعني انا غلطت عشان كنت عايزة اوفر
سارة :هو الراجل عمال يقول لك خذ اللي انت عايزاه وملكيش دعوه وانت دماغك دماغ جاموسه
حسين :اهم حاجة منبقيش من البنات اللي بتطلب ياسراء من خطيبها والحاجات دي
إسراء :لا يابابا دانا تربيتك
حسين :جدعة
سارة :طب تصبحوا على خير بقى
إسراء :وانا كمان
♡وخلدوا في نوم عميق♡
google-playkhamsatmostaqltradent