رواية عشقت منتقم الفصل الخامس عشر 15

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت منتقم الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندى سعيد عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf

رواية عشقت منتقم البارت الخامس عشر 15

اشرق صباح يوم جديد ع ابطالنا
وقامت نهي باخذ شاور و اخذت تجهز ملابسها وبعد ريع ساعه كانت مرتديه فستان محتشم باللون الاوف وايت و مرتديه حجابها ووضع بعض مستحضرات التجميل 
وقامت بالنظر لساعه يداها واستعدت للذهاب إلي بيت الرائد عمر خويلد
 وبعد نصف ساعه كان حرس  فيلا عمر يسمحون لها بالدخول
وكانت ف استقبالها والده عمر
_ منال بابتسامه وترحيب وهي تحضن نهي : اهلا ي حبيبتي اتفضلي
_نهي : شكرا ي طنط
وجلست نهي ف الجهه الغريبه من الفيلا و..
_عمر كانت ف الاعلي يستعد للنزول
ف كان يرتدي تي شيرت رصاصي وكان يظهر جسده و قوامه الرياضي فيه  وارتدي شروال ازرق 
فكان ف منتهي الجمال و قام بتسريح شعره و تخلت خصله من خصلاته الحريريه وسقت ع عيناه ق كان ف منتهي الوسامه والجاذبيه ووضع عطره  واستعد للنزول لها 
هبط عمر بكامل اناقته
وكانت الدهشه ل نهي فراته ف منتهي الجاذبيه والجمال 
_نهي ف سرها : حتي وهو صاحي من النوم قمر كدااا 
ثم استغفرت ربهاا اما عند صديقنا
فكان قد سحر باحتشامها و رقيهااا ف ملابسها 
(من انتي ايتها الجميله الطاهره التي سلبت قلبي وعقلي بجمال احتشامها وطفولتها البرئيه
من انتي لتجعلي رجل قلبه ك الصخره الذي لا يهاب احدا إلي عاشق متيم ؟؟)
_عمر برقه لاول مره تشعر بها نهي : صباح الخير 
_نهي : صباح النور 
_منال : اي ي حبايبيي هتشتغلو كدا ع طول يلا تعالو افطرو
_نهي بحرج : شكرا ي طنط الله يخليكي 
_منال ب تصميم ؛ لا طبعا يلا قومو كلو مفيش نقاش
_عمر وهو يبتسم لها : طلاما صممت يبقي مفيش محال للنقاش 
ثم اخذها الي السفره وجلست بحانبه
_عمر: نورتي البيت 
_نهي ب استغراب  : هو انت عندك انفصام ف الشخصيه ؟
_عمر  بضحكه رجوليه : ليه بتقولي كدا
_نهي سحرت ف ضحكتو ثم تنحنحت وقالت : احم
اصل يعني انبارح مكنتش طايقني اي الجديد 
_عمر بجديه : انا مقولتش مش طايقك انتي انا مش بحب البنات ف العموم بس لما شوفتها من نحيه شغلي ف انتي اول واحده اتعامل معاها ف شغلي وكمان قولت مفيش جدال المهمه قربت تخلص اصلا
_نهي بتناكه : بجهدي انا ع فكره 
ضحك عمر وقاطعه اتصال يزيد ف علي الاسبيكر وهو بياكل وكانت المستمعه نهي ووالدته
_يزيد : صباح الخير ي فهد
_عمر : صباح النور
_يزيد برخامه : وحشتني ي مودي
=عمر بجد : متسترجل يلا
_يزيد باستعباط ويقلد صوت بنات : هتيجي امتي ي سي عمر وحشتني اوووي هيهيههيههيييي
_عمر بعد ان راي  نهي  تكتم ضحكها
_عمر بجد : شكلك بقي وحش بعد مكل اللي ف الفيلا سمعوك
_يزيد بعصبيه : انت صاحب مش جدع اني بكلمك غور ي فهد 
ومتنساش احنا بليل او بكره مسافرين باريس 
_عمر  : حدد وقولي
وقفل السكه
ومن هنا كانت ضحكات نهي عاليه ورناانه ف البيت نظر اليها وضحك ع ضحكها ووالدته نظرت إلي ابنها باستغراب فهو لن يطيق الجنس الاخر !؟
فهل فعلا هو يضحك مع بنات حوا ؟
منال ف سرها: ربنا يسعدك يبني قادر ي كريم 
_نهي بعدما توقفت عم الضحك : هو ليه يزيد بيقولك ي فهد ؟
_عمر بتنهيده : يااأااااه دا موضوع طويل
_نهي ب اهتمام : وانا حابه اسمعو
_عمر نظر لعيناها مباشره وابستم ثم قال : انا مش ظابط ي نهي وخلاص
انا مش باخد اي مهمات انا باخد مهمات صعبه جداا و عشان حليت قضايا كتير كانت هتتقفل اطلقو عليا الفهد لاني بغيب بغيب وخلي عدوي يطمن وبعدها انقض عليه متلبس 
ثم نظر لها بشغف لاهتمامها لاول مره به ثم قال : عشان كدا بيقولولي فهد لان الفهد بيستكين لفتره وفريستو تعتقد انها خرجت من عرينو لحد متتصدم بالمواجهه
ثم قال بابتسامه : فهمتي؟!
_نهي بابتسامه وبتايد وهيا تهزر راسها بالايجاب : فهمت
اما عند عماد
قد وصل إلي القاهره هو وصفاء 
ودهلو بيتهم 
_عماد بتعب : اتفضلي
=صفاء : دخلت البيت وحست براحه نفسيه غريبه ولاكنها لا تبالي 
ثم قالت 
_صفاء تصبح علي خير وذهبت لكي تنام ف غرفه بسبب تعب وارهاق السفر ف  اسرع عماد ف خطوتو وقال 
_عماد بحزن  : يبنت الناس تعالي اتعشي
=صفاء باشمئزاز : خايف ع صحتي اووي
_عماد بعصبيه : يبنت خالتي انا اااه غلط وعارف غلطي كومان بس متعبيش نفسك انا  بتعب من معملتك دي ليا يريت تسمحيني ع كل حاجه انا ندمت خلاص وعايز اكمل حياتي معاكي
_صفاء بدون كلمه تركته وذهبت لكي تنام
_عماد بحزن : لا اله إلا الله 
وكلت امري ليك ي ارحم الراحمين 
اما عند اسر و يزيد 
_نهال بارتباك: يعني خلاص هنسافر
=يزيد بحنان اخ : مينفعش نسيبك انتي وجودي هنا دا خطر عليكم وممكن يستغلو دا لصالحهم 
_جودي ببكاء وذهبت ليزيد تنظر اليه : انت مش هتسبني صح
وهترجعلي
_يزيد يضمها اليه بعشق : انا عمري مهسيبك انا روحي فيكي اصلا 
_اسر بجد : انا مكنتش عايز نشوفك ولا نجوز الا لما المهمه تخلص كدا هيستغلوهم نقطة ضعف لينا
_يزيد : محدش يقد يقرب منهم اصلا دانا امسحو من ع وش الدنيا 
و بعدين ربك عايز اننا نتقابل ونجوز دا بتاع ربنا ي ي اسر
_اسر برضا وايمان: ونعمه بالله
 اما عند عمر 
_عمر بابتسامه رضا ع عملها وجهدها واظهر اعجابه بعملها : مشاء الله عليكي
ثم قال كدا كل حاجه تمام 
_نهي : شحنه السلاح هتوصل بعد بكره المينا ف باريس بس لسه معرفناش فين تحديدا المعلومه دي عند اسر
ثم نظرت للحاسوب تاني وقالت
_نهي : كدا ف حسابهم ٤٠٠ مليون دولار 
_عمر بعصبيه : وربنا مهرحمهم لما يكونو تحت ايدي
_نهي بتوتر عليه : انشاءالله خير
ثم رن فون نهي و 
_نهي بحب لاحظه عمر ؛ وحشتني اوووووي
_ ابو نهي : وانتي كمان ي بكاشه كل دا شغل هتيجي امتي
_نهب وهي تنظر ف الساعه غافله عن من يحترق بجانبها : مش هاخر يحبييي ربع ساعه وهكون عندك
ثم قفلت الفون 
_عمر بشعور غريب لاول مره يراوده : انتي مرتبطه 
نهي باستغراب من سالو : ليه
_عمر بتبرير : عادي مجرد سوال ولو مش عايزه تجاوبي خلاص كاني مسالتش 
_نهي قامت من مجلسها وحهزت شنطتها ووضع ال لاب توب بداخله وقالت : الاحسن متسالش ثم نظر اليه وقالت احب احتفظ بالاجابه ل نفسي
و جاءت تذهب وقفتها منال
_منال : ع فين ي نور عيوني 
_نهي بحضن لها : هروح ي طنط
عاوزه حاجه 
_منال ب زعل :  ليه كدا دا اليوم كان حلو بيكي يبنتي وتحسي ان الفرحه دخلت البيت كدا وكأنو عيد
وكان من يراقب ودهم هو عمر
_نهي بحب : هستعد للسفر بليل ي طنط
_منال بدعاء ومحبه : ربنا يكرمكم ي بنتي وترجعولي بخير وسلامه
ثم قالت بجد : انا عارفه ان المهمه قربت تخلص بس انا حبيت اوووي ف بالله عليكي متقطعيش ييا وتبقي تيجي تقعدي معايا كل شويه
_نهي بحضن استشعرتها كانها امها : انشالله ي طنط
_عمر اخذ مفاتيح سيارته وقال وهو ينظر لنهي
_عمر : اتفضلي اوصلك
اتت ل تعترض كان من يسبقها هي منال
_منال : خليه يوصلك يبنتي عشان محدش يضايقك
_عمر بدون تفكير : محدش يقدر دانا اجيبو تحت رجلي
ونهي اتحرجت منه وركبت معه لكي يوصلها
اما امه احست ب ابنها و بتكوين حبه لها الذي سيكبر ويتماسك معهم و لاحظت حب امتلاكه اليها 
ف ضحكت وقالت
_منال : حاسه ان ابوك الله يرحمو قدامي نفس طباعو واخدها منو
ودعت له ان تكون من نصيبه
اما ف المساء 
اسر بضحكه انتصار : يزيد الواء الغبي الجديد اتقبض عليه خلاص بعد م مسكت عليه كل حاجه مسجله
_ يزيد بحماس : هاانت هانت ي صحبي وكل حاجه هترحع زي الاول
و

بقلم ندى سعيد

_اسر وهو ينادي ع معشوقة الروح : نهال استعدو يلا عشان الطياره ي ماما
اما ف بلاد اخري ف مكان مظلم
خالد كان ف غرقه مظلمه مقيد ايديه وارجله ع كرسي
شخص ما ف المافيا : 
Préparez-vous, la jeunesse de l'accouchement, ce sera demain après l'aube
: الترجمه/
(جهزو نفسكم ي شباب التسليم هيكون بكره بعد الفجر )
ثم ذهب الي خالد ف الغرفه المظلمه وامسك فك خالد 
_كلارك بشماته :Ok, Hunt, Khaled, on termine le deal qui a laissé deux ans dans leur état pour toi
الترجمه
( خلاص هانت ي خالد نخلص الصفقه اللي اتعطلت سنتين بحالهم عشانك)
_خالد بضحكه عاليه: La ligne du bas est J Clark
الترجمه
(العبره بالنهايه ي كلارك )
_كلارك بحقد دفين : Nous avons préféré vous tourmenter pendant deux ans, et vous refusez toujours de l'admettre, nous pensions que nous vous donnerions de l'argent et vous êtes toujours dans votre état
الترجمه : (فضلنا نعذب فيك سنتين ومازلت رافض تعترف ،،فكرنا نعطيك  فلوس ومازلت ع وضعك)
ثم قال باعجاب: Quel brave homme tu es
(للترجمه : يا لك من رجل شجاع)
نظر اليه خالد نظرت ثقه فانه ع علم ان أصدقائه سيتولون امرهم
ثم مال عليه كيلارك حتي يجعل خالد يستشيط غضبا وقال
_كلارك :Je vais partir maintenant, cher amant
(الترجمه ؛ ساتركك الان ايها العاشق المتيم )
ثم قال بمكر 
_كلارك :Elle est vraiment belle et glamour Je suis attiré par leur tendresse et leur beauté orientale, quant à ta femme, elle est sa beauté loin d'eux
الترجمه (انها حقا جميله و فاتنه
، انني يجذبني رقتهما وجمالهم الشرقي ،، اما زوجتك فهي ملكه جمال بعيدا عنهما)
خالد ب زعيق ؛ Ferme son bâtard Ma femme ne parlera plus J? ai compris
الترجمه(اصمت ليها الحقير
لن تتكلم هن زوحتي مره تانيه 
افهمت؟)
 تركه كلارك وهو يضحك  بصخب
اتي عمر و وصل لييت نهي وقام بالاتصال بها 
_عمر : انا تحت
_نهي : حاصر بجيب شنطتي وجايه
ثم سملت ع والدها واخوها وودعتهم وداعا حارا وذهبت لعمر
ركضت الي سياره عمر و 
_نهي قبل ان تلقي التحيه ؛ طنط عامله اي
_عمر بسرحان ف جمالها: قمررر
_نهي : نعم
_عمر بحرج لما تفوه به : اييه اقصد 
بخير
وابستم ثم حرك عربيتو ع المطار
_نهي ف نص الطريق : عمر استني هنا
_عمر بصدمه لانها اول مره تتفوه ب اسمه : محتاجه حاجه 
_نهي بطفوليه احبها فيها : عايزه شوكلت قبل ماسافر
=عمر : حاضر ي ستي وهبط  هو وهي واخذت تشتري الشوكلت المفصل اليها وهو يتابعها باعين محب  وعند  الكاشير اخذت الفاتوره وجات تحاسب 
_عمر سبقها ونظر لها نظره حارقه ثم اخذ يدها و اركبها السياره  و
_عمر بنرفزه : اركبي ي هانم
ثم التفت اليها وقال
_عمر : عايزه تدفعي وانا وافف
_نهي بصوت مرتفع : ايوا طبعا هو انت هتبقشش عليا مش دا حقك
_عمر ب رفع حاجب : ليه فكراني سوسن واقف معاكي عشان تدفعي انتي
_نهي : خلاص ايدنا لوحدينا ثم اعطته الفلوس ع التابلوه : اتفضل
_عمر برفع حاجب: شيلي فلوسك وخلي يومك يعدي ي نهي ومتنرفزنيش لنتقلب بالعربيه دلوقتي
نهي نظرت ل الزجاج المقابل لها 
و بعد فتره من الزمن 
قد وصلو المطار وانتظرو اسر و يزيد بصحبه زوجتهم
_يزيد بحضن اخوي ي عمر : وحشتني يااض
_عمر بحب : وانت كمان ثم فكر ف اغاظته : و الحمل عامل اي
_يزيد بخبطه : اخرس يلاا حد قالك اني شوشو ابو الاي يهزر معاك
_عمر بضحكه  وقام بتعريف نهي ع زوجات اسر و يزيد
_اسر : ي موري وحشتنيي يلا
_عمر : وانت كمان يلاا
ثم اتصدم من نهال
و مال ع اسر وقال
_عمر : هيا مراتك فكرانا طالعين رحله ثن ضحك ايه كل اللي وخداه داا
_نظر اسر اليها بصدمه وقال 
انا ازاي مخدتش بالي
ثم تحدث معاها
_اسر : ي نهال ي حبيبتي احنا رايحين مهنه ي عالم راجع ولا لا 
تروحي تجيبي كل الاكل دا و  لب وشيبسي وكمان
_نهال : وانت اي فهمك انت !!
دا سفر اكيد هتجوعو
_عمر بضحكه: ي مدام مش هيدخلوكي بدا اصلا والاكل ف الطياره
_نهال : طب وانا ايه عرفني الله
مال عمر ع اسر وقال
_عمر ؛ نهال شرسه اوووي
هيا مش طلعالك ليه
نظرو لبغض وانفجرو ضاحكين و بدات تتاقلم نهي نع جودي و نهال وحبو بعض جداا
وجودي لاحظت تامل عمر ل نهي كثير وهي تاكل ؛ تتحدث ؛ تأكل 
فعلم انها بدايت حبهم ..
وقد اعلنت الطائره ع دخول الركاب وكل منهم طان بجانب زوجته وعمر كان يلعب ب فونه و نهي كانت تقرا القران الكريم ف ذاد اعجابه بها اكثر
و
يتبع ..
google-playkhamsatmostaqltradent