U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية وجع قلبي كاملة - بقلم نور

 رواية وجع قلبي كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة نوور عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل (pdf)

رواية وجع قلبي كاملة

رواية وجع قلبي البارت الأول

ازاي يا بابا عاوزني اجوز واحده مشلوله ازاي انا عماد ابن اكبر رجل اعمال في مصر عاوز تجوزني لوحده عاجزه ومشلوله اعمل بيها ايه دي
شريف والد عماد :اخرس دي بنت عمك ولذم تتجوزها وبعدين انا مش هفرط في ثروت ابويا علشان خاطرك فاهم انت عارف انها بنت عمك الواحيده ومفيش ليها اخوات وعارف قد ايه ثروت عمك اللي ممكن تروح للغريب علشان جنابك مغرور ومش موافق علي الجوازه
عماد ايوه مش موافق وعمري ماهوافق ولا دا يحصل
شريف بصوت عالي اطلع بره ومن النهارده انت محروم من كل املاكي وكل العز اللي انت في ده لذم يتقلب لذل ليكي من النهارده لا انت ابني ولا اعرفك وحط ايدو علي قلبوا
عماد بخوف وقلق اهدا يا بابا اهدا وانا هعمل كل اللي انت عاوزه بس ارجوك اهدا

عماد بسرعه اتصل علي دكتور العيله
وخد ابوه جري علي المشتشفي
الدكتور انا اديتو حقنه مهدا وان شاءالله يكون بخير هو اتعرض لتغط كبر
عماد شويه يادكتور المهم بخير
الدكتور بخير بعد ساعه ممكن يخرج بس ياريت محدش يديقه او يتعبوا لان دي اعراض ازمه قلبيه وممكن تقلب بجلطه او شئ اكبر لا قدر الله
عماد ان شاءالله يادكتور
عماد قعد علي كرسي وبيفكر وبيكلم نفسه
ازاي يابابا عاوز تجوزني لوحده عاجزه وكمان مش عارف شكلها ايه
عماد بكلم نفسه ياسلام يعني فارق معاك الشكل اوي دا انت فايق
ياتره وصلة لتعليم لحد فين
عماد لنفسه اف انت احسن حاجه تروح لابوك وتطمن عليه واسكت خالص
------------
في مكان اخر
انجي ياانجي اصحيي ياروح بابي علشان نفطر ونخرج نتفسح سوا
انجي صباح الخير يابابي
تيسير صباح الورد ياقلب بابي
انجي بزعل بابي ممكن تقول لداده عزه تيجي هنا وانت روح الجنيه وانا هاجي وراك
تيسير اخو شريف الكبير وعم عماد وكان في امريكا ورجع من شهرين بعد ماانجي عملة حادثه وكانت معها ولدتها في الحادثه مامتها ماتت وهي اتشلة تيسير والد انجي ماقدرشي يستحمل ونزل مصر جنب اخوه هو وبنته بعد ماانجي رفضت العالج في امريكا وبقت اسيرت اوضتها والكرسي المتحرك بتعها
تيسير بفهم حاضر يابنتي انا خارج
وناده علي عزه
عزه ياعزه تعالي
وخرج بره حزين علي حال بنته وتعبان في نفس الوقت علي تعبها

البارت الثاني

انجي بتكلم نفسها بعد ما الداده خرجت
انتي ازاي بقيتي ضعيف وهشا كده من جوه ومن بره كمان معقول انتي انجي اللي كونتي اهم بنت في الكليه وامريكا كلها رافضه موت مامتك ورفضه العلاج ورفضه حتي حياتك طب عايشه ليه عايشه ليه
صوت دق علي الباب خفيف يخرج انجي من تفكرها
انجي اتفضل
انا عزه ياست انجي بابكي بيقولك اتأخرتي ليه علي الفطار
انجي حاضر ياداده انا خرجه اهو
بعدين بيأس تعالي خرجي عند بابا لو سامحتي
ياداده😔
عز وهي صعبان عليها انجي يابنتي انتي تأمري
انجي٠ متشكره ياداده
عزه متشكره إيه يابنتي دا انا لحم كتافي من خيركم ومربياكي زي بناتي وبحبك زيهم ويمكن اكتر
انجي بحب عارفه ياداده ربنا يخليكي ليا يلاه نخرج علشان مانتأخرشي علي بابا ممكن
ثم خرجوا الي جنينة المنزل
تيسير كل دا تأخير ياست البنات بابا كان هيموت من الجواع
انجي بلهفه علي بابها بعد الشر عليك أوعي تجيب سيرت الموت يابابا أوعي
تيسير لاحظ توتر بنته حبيبتي انا بهزر ودا كلام عادي
انجي لا مش عادي أنت اغلا حاجه في حياتك أنت مش عارف انا بحب قد ايه ولو جرالك حاجه انا ممكن يحصلي ايه
تيسير بتفكير وزعل وحاجات كتير متلخبطه جوه انا مش عارف هقولها ازاي بس علي الموضوع دا وازاي اقنعها تقبل خايف اوي من رد فعلها بس انا خايف اكتر عليها ونفسي اطمن عليها قبل مااموت
انجي هاااي بابي روحت فين
تيسير انا هنا ياقلب بابي انجي في موضوع عاوز اكلمك في
انجي بحير من شكل بابها اتفضل يابابي في ايه
تيسير بدون مقدمات ابن عمك عماد متقدملك وعاوز يجوزك
انجي بااستغرب هههههه ضحك ودموع وزعل مش عارفه تفكر
انجي ازاي متقدملي وانا كده ازاي شفقه ولا ايه يابابي هيجوز واحده مشلوله وعاجزه

تيسير انا عاوز قبل مااموت اطمن عليكي انا خايف من بكره اوي يابنتي مش علي نفسي لا عليكي ولذم توافقي لو بتحبي بابكي
انجي بانهيار ازاي في حد يقبل يجوز واحده عاجزه مشلوله مش مكتبلها تمشي علي الارض تاني ازاي واحده زيي يابابا وبكت بحرقه
تيسير بدموع علي حال بنته ياحبيبتي كل شئ باايد ربنا
انجي انا حاله ميئوس منها يابابا
تيسير لا غلط الطب اتقدم بس انتي اللي رافضه العلاج ياانجي انتي
انجي بدموع انا رافضه بعد ما عملة عمليه واخت دوا كتير ولا حاجه اثرت
تيسير يابنتي الحاجات دي لذم تاخد وقت
انجي بابا انا استسلمت لحياتي كده وعشت فيهاومستحيل اقبل بحد لمجرد انو شفقان عليا
تيسير دا ابن عمك وانا نفسي اطمن عليكي قبل مااموت يابنتي
انجي قولت اوعي تجيب سيرت الموات يابابا اوعي
تيسير لو بتحبي بابي وافقي علي عماد ابن عمك
انجي بدون تفكير وبضعف ودموع موافقه اجوز ابن عمي يابابا بس انت تكون جنبي ديمن اوعي تسبني واوعي تجيب سيرت الموت ارجوك يابابا ارجوك
تيسير براحه الحمدلله واخد انجي في حضه انا هكون جنبك ديمن وماعكي
ياقلبي
-------
دكتور شريف بيه انا عملة كل اللي اتفقنا عليه وقولت لابنك علي الخطوره لو زعلة اظن كده مهمتي إنتهت صح
شريف اوك يادكتور حسابك هوصلك علي البنك زي ماتفقنا
الدكتور تمام
شريف قفل وضحك ضحكة نصر وقال كده تمام كل الفلوس هتكون بين إيدي
شريف اتصل علي عماد
الو عماد تعالي فلت عمك انا هستناك هناك وهات ورد وشيكولاته وياريت تكلم عمك وبنت عمك كويس وبطريقه حلوه اوعي تحرجني قدمهم
عماد اف حاضر يابابا امتا بقي
شريف امتا ازاي ياعماد دلوقتي مش وقت تأخير عماد دلوقتي ازاي والشركه والمكتب انا في الشغل يابابا دلوقتي
شريف بنره حاده تتحرق الشركه يلاه تعالي هنا
بعد ساعه
عماد باستسلام حاضر يابابا سلام
وقفل الخط
شريف كل شي كده تمام واتصال علي تيسير
تيسير الو ياشريف
شريف احنا هنيجي كمان ساعه عندكم انت وحبيبتي انجي
تيسير بحب البيت بيتك اتفضل في اي وقت
شريف تمام
تيسير راح عند انجي
انجي حبيبتي
انجي نعم يابابا
تيسير عمك وابنه عماد هيجو بعد ساعه يطلبوا إيدك
انجي بسرعه كده يابابا
تيسير احنا أهل ومفيش فرق بينا
انجي اللي تشوفه يابابي

عماد دخل وكان راسم ابتسامه جميله علي وشه بس مزيفه اكيد علشان والده
تيسير عزه ياعزه نادي ست انجي
عزه حاضر
انجي خرجت وهي علي كرسي متحرك شخص لا حول ليه ولا قوه
عماد كان رافض حتي يشوفها او حتي يكلمها
انجي كانت في علام تاني رافضه الواقع وكأن دا فلم وبعد وقت معين هينتهي ويخلص
فاقت من شرودها علي صوت بابها بيقول ان شاء الله الفرح بعد اسبوع
انجي وعماد في سرهم ياه بالسرعه دي
انجي معقول هتتجوزي واحد مغرور رافض حتي يشوفك او يتكلم معاكي
ويتكلم معاكي ليه هو اكيد واخدك شفقه مش اكتر وعلشان بنت عمه
عماد بيكلم نفسه ربنا يسمحك يابابا بسرعه كده دبستني في انسانه عاجزه مشلوله وعلي كرسي متحرك كمان
إنتهت الفصل 😔
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة