رواية وجع قلبي الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم نور

الصفحة الرئيسية

        رواية وجع قلبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نور عبر دليل الروايات (deliil.com)

رواية وجع قلبي كاملة

رواية وجع قلبي البارت الثاني والعشرون 22

زين /ها يارميس امتا اكلم ابوكي 
رميس /مش عارفه 
زين /كل شويه تقولي مش عارفه مش عارفه
رميس/ اصل اصل 
زين /اصل ايه يارميس انطقي 
رميس/ اصل خايفه بابا مايوفقش عليك 
زين/ مايوفقش هههههه وضحك ليه انا طالب في الجامعة ولسه اهلي بتصرف عليا ولا لسه مبتدأ وبجهز نفسي مايوفقش ليه  عاوز اعرف 
رميس /معرفش انا خايفه وخلاص 
زين/ انتي بس قولي لمامتك او باباكي وخليهم يحديدو معاد علشان اقابلهم واطلب ايدك رسمي
رميس/ لا لا انا خايفه مش دلوقتي يازين 
زين/ مش دلوقتي ليه 
رميس /اهو كده وخلاص مش دلوقتي ومشيت 
زين/ طب خودي هنا انا مش بكلمك 
رميس/ بعدين بعدين يازين ومشيت بسرعه من قدامه
زين/ اول مره اشوف بنت تاخف لم حد يقولها اطلب ايدك دا البنات بتتمناه طلب زي دا من اللي بتحبوا
بعد شويه!!
زين/ لا ماانا هقعد اكلم نفسي كتير كده انا رايح عند عماد يشوفلي حل مع آختو المجنونه دي 
وقام وراح عند عماد
ــــــــــــــــــ في المستشفي 
عدلي /راح عند جوري علشان يطمن عليها ويبلغها ان الحكم اتخفف من خمستاشر  سنه  ل خمس سنين مع إيقاف التنفيذ علشان حالتها والتقرير الطبي ساعد في كده 
عدلي /فتح الباب علي جوري وبيتكلم جوري حبيبتي انا جيت علشان افرحك واقولك ان ان 
جوري /كانت علي السرير لا حول لها ولا قوه انسان ضعيف هزيل جثه علي هيئة انسان عايش.
وطبعا حلت جوري دي من الجلسات الكهربائيه اللي كانت تاخدها كل اسبوع 
عدلي /جوري بنتي فتحي عينك مين اللي عمل فيكي كده 
جوري /فتحت عيونها ببطء بابا بابا انت انت جيت اتأخرت ليه كده عليا 
عدلي /غصب عني ياجوري يابنتي غصب عني 
جوري/ انت انت ديمن بتغيب وتقولي غصب عني شوف عملوا فيا ايه في غيابك يا بابا 
عدلي /المجرمين عملوا ايه فيكي لذم ادفعهم التمن غالي اوي علي اللي عملوه فيكي دا 
ـــــــــــــــ
------ في الشركة
زين /راح عند عماد الشركه سأل السكرتير 
السكرتير قاله مفيش حد عند عماد في المكتب
زين /فتح الباب فجأة علي عماد
زين /جوزني اختك ياعماد علشان انا بسبب اختك قربت اتجنن
عماد /يخرب عقلك ايه ياابني مش تخبط ولا تقول حاجه
زين/ واخبط ليه
عماد /ايوه خبط علشان فجأتني يازفت انت كونت بفكر في موضوع مهم وانت جيت زي القضاء المستعجل
عماد/ بتفكير استنا انت كونت بتقول ايه لما دخلت دلوقتي
زين /بقولك جوزني اختك ياعماد قبل مااتجنن
عماد /وانا مالي ياعم روح اتقدم لابوها وافق الف مبروك مش وافق يابقا ربنا بيحبوا هو وبنتوا
زين/ بتقول ايه
عماد/ ولا حاجه بقولك روح اتقد انا مالي
زين /انت مالك ازاي دي اختك ياجدع
عماد/ اختي اه بس بابها عايش وانا مليش حكم عليها يازفت
زين / وبعدين يعنى اعمل ايه
عماد /ولا حاجه اتقدم
زين/ ماهو دا اللي هيجنني كل لما اقول لاختك عاوز /اتقدملها تلاقي حجه وتهرب مش عارف
عماد /مش هي بتحبك 
زين /اه 
عماد /وانت بتحبها 
زين/ وبعدين ياعماد انا مش ناقصك
 انا جتلك علشان تشوفلي صرفه والا والله اخطفها واللي يحصل يحصل
عماد/ تخطفها مين  يامجنون انت
زين /رميس 
عماد /انت اتجنيت خلاص اكيد
زين/ امال عاوزني اعمل ايه قولي
عماد/ روح لابها وشوف هيقولك ايه
زين/ خلاص تعالي معايه
عماد/ ضرب زين علي دماغه انت غبي اجي معاك ازاي دا يعتبر جوز امي اقول والنبي جوز اختي لصحابي علشان خاطري ثم انا حتي معرفشي شكله ايه كمان
زين/ يعني ايه الجوازه باظت باظت ياعماد
عماد /بضحك هههههه شكل البت رميس جننتك بجد امشي ياد من هنا امشي انا مليش دعوه
زين طول عمرك صاحب واطي ياصاحبي
عماد /انا 
زين/ اه
عماد/ طب امشي ياد من هنا
زين/ ماشي ياعماد ماشي وكان خارج 
عماد/ خلاص تعالى تعالي نفكر في حل
زين/ الحل انك تكلم رميس تشوفها اي الموضوع انا طلبت تحددلي ميعاد من ابوها وهي رفضت
عماد/ خلاص يازين انت روح فجأة لوحدك وقابل أبوها وافق هات اهلك وتعالي موفقشي يبقا احسن وبعد عن زين وضحك ههههههههه
زين/ انا عارف انت واختك عايزين تجنوني
وجري ورا عماد في المكتب تعالي بس لذم اعرفك تعالي
عماد/ خلاص خلاص هقولك علي خبر يفرحك
زين/ ايه هو قول
عماد/ جاهز
زين/ اكيد جاهز قول
عماد/ انا هبقا اب يازين قريب
زين/ بزهول بجد ياعماد
عماد/ اه بجد هتبقا احلي عم
زين/ حضن عماد الف مبرووك الف مبرووك ياصاحبي واخويا الف مبروك 
عماد/ الله يبارك فيك  اي نعم هتكون عم اهبل بس اهو احسن من مفيش 
زين/ طيب تعالي هنا انت حسابك تقل تعالى
عماد/ خلاص خلاص احنا في الشركه يازين
زين/ لا مش خلاص تعالي هنا
وضحكوا سوا وحضنوا بعض تاني
زين/ بجد انا فرحان اوي ياعماد
عماد /مش اكتر مني هيكون ليا ابن من الانسانه الوحيده اللي حبتني وغيرتني واتغيرت علشان نفسي ابقا اب كويس وعند ومصدر ثقة ولادي يازين
زين/ واحسن اب كمان ياصاحبي  
-------
------عند فارس
فارس/ كل يوم يوقف علي الشباك علي امل يشوف جوري مره تاني حتي لو صدفه
فارس /ياتر انتي فين ياجوري بس لو كنت اعرف عنوانك ولا حتي اسمك بالكامل كان ممكن قدرت اعرف انتي مين واوصلك.
زينب/ انت لسه بتفكر في البنت ايها ياابني
فارس/ فات اكتر من شهر ياماما وانا مش عارف عنها حاجه انا لما جبتها اول مره هنا كونت برقبها من الشباك دا كل يوم اصحا علي وشها  كونت اشوف ملاك قدامي تايه حزين وواحيد مش عارفه عايزه ايه ولا مستني ايه ولما خدت فتره تيجي بليل كانت افضل متسني في الشباك لحد ماتمشي واطمن عليها رغم اني معرفهاشي ولا حتي حاولت مره اني اقرب منها او اتكلم معها واعرفها بس في حاجه غريبه كانت بتشدني ليها ايه هي معرفشي ياماما
زينب/ ربنا يكتبلك اللي في الخير ياابني 
فارس/ يارب ياماما يارب نفسي اطمن عليها نفسي حتي لو من بعيد 
زينب/ ربنا يقربلك البعيد ياابني
-------
-----في الڤيلا
عماد/ روح بدري علشان انجي وكان مبسوط جدا
انجي/ حبيبي انت جيت كويس انك جيت
عماد/ خير ياقلبي في حاجه عاوزه حاجه
انجي/ بلهفه وفرحه اه انا انا عاوزه اغير عفش الڤيلا كله وعاوزه اجيب اوضة نوم للبيبي جديده تعالي وخدت عماد من ايدو للاوضه
بص الاوضه دي وسعها وجميله جدا هي دي اللي هتكون اوضت البيبي الجديده عاوزه ادهنها لون وردي وهنا السرير واجيب
( بيبي سيتر) جديده بس انا اللي هربي البيبي ياعماد هي مربيه اه بس مش علشان تربي ابني لا علشان تعلمني اعمل ايه واتصرف ازاي واربي البيبي ازاي
عماد/ شايف الفرحه في عيون انجي وفرحان لفرحها وساكت بيسمع ويبتسم ويقول موافق وبس وسايب انجي ترسم وتحلم معاه
انجي/ تعرف ياعماد البيبي دا مش هيكون ابني بس لا هيكون ابني وصاحبي واخويا وكل حاجه ليا كونت بتمناها
عماد/ ربع اديها علي صدره ومثل الزعل
عماد /ياسلام وانا فين من دا كله يعني لما ابنك يجي هتركن انا علي الرف صح ياست انجي
انحي /بدلع قربت علي عماد وبسته في خده دا معقول انت كل دنيتي ياعماد وابنك دا حته مني ومنك ولذم احبه واحبك انت كمان بس ياسيدي انا هقسم البي بنكم انت نص وهو نص كده حلو
عماد/ بضحك هههههههه لا مش حلو انا عاوز قلبك ليا انا وبس
انجي/ لا ياسيدي انا مش موافقه دا ابني ولذم ياخد نصيب زيك وضحكت هههههههه
عماد/ سرح وقال في نفسه ليه ماما مش متمسكه بيا كده زي انجي وعرفت ان ليها ابن وكان ديمن محتاجها وعاوزه جنبه ديمن ليه
انجي/ احم احم نحنوا هنا يااستاذ عماد روحت فين
عماد /ها لا ابدا
انجي/ اه عرفت يااستاذ سرحت في ايه؟
 اكيد سرحت في بنتك وانك هتحبها اكتر مني وانك ولسه هتكمل عماد بسها بوسه طووويله جدا
انجي تاهت منه وكل الكلام راح منها
انجي ....سكته
عماد انا ديمن بعرف اسكت مفيش حد هيكون اغلا منك ولا اهم منك في حياتي 
واعرفي المعلومه دي انتي مكانك هنا وشاور علي قلبه ❤️ولا يمكن حد ياخد مكانك حتي لو كانت بنتي او ابني اللي لسه جاين دول واخد انجي في حضنه 
انجي /ربنا يخليك ليا ياحبيبي 
&&&&&ـــــ في المستشفي تاني يوم
انجي صحيت من النوم ولقت بابها نايم جنبها
بابا معقول نام جنبي 
عدلي /انتي صحيتي صباح الخير يابنتي
جوري/ سبتنى ورحت فين يابابا انا تعبانه اوي ماتسبنيش تاني يابابا انت انت كونت تسبني ديمن بس انا دلوقتي محتجالك ومش هقدر لوحدي من غير او اعيش تانى بعد النهارده 
عدلي/ اخد جوري في حضنه لحد ما نامت تاني 
،،،،
 عدلي/ سبها وخرج سأل الممرضين علي مكتب مدير المستشفي وراح عند المدير فتح الباب فجأة بدون حتي ما يخبط 
عدلي /انت ازاي تعمل كده في بنتي 
بنتي مش مجنونه ثم انت عارف دي بنت مين
المدير/ كان مدي ظهرو للمكتب وقاعد بالكرسي 
لف بالكرسي ل عدلي وقال  ايو عارف بنت عدلي اكبر تاجر سلاح في البلد صح ياعدلي بيه
وانا قاصد بقي اجننها كمان
عدلي /محسن انت انت ايه اللي جابك هنا
محسن/ انا ابقا مدير المستشفي دي اللي بنتك فيها وجات لحد عندي 
عدلي /ياعني انت اللي عملت في بنتي كده 
محسن بنتك اللي جبتها هنا وعايز تخرجها برائه من كل جريمها انا هخلهالك مجنونه بحق وحقيقي ياعدلي 
عدلي/ مسك محسن من قميصه بنتي ملهاش دعوه باللي بنا ياكلب حسابك معايه انا مش مع بنتي 
محسن/ بنتك جاتلي علي طبق من فضه علشان انتقم منك فيها وزي ماحرمتني زمان من ابني  انا لذم احرمك من بنتك حتي لو الامر كلفني حياتي ياعدلي 
عدلي/ ابنك مات لوحده انا مليش دخل بموته 
محسن /ابني انت اغريته بفلوسك وزغللت عينه بكل حاجه علشان يشتغل معاك وابني كان رافض بس انت حولت وحولت لحد ما جه لحد عندك برجله واتقتل في عمليه وسخه من عملياتك ياعدلي وانت السبب 
عدلي/ساب قميص محسن وقال انا وانت الزمن طويل يامحسن 
محسن يعني هيحصلي ايه اكتر من اللي حل تاني انا خسرت ابني ومش باقي علي الدنيا باللي  فيها
عدلي 

بقلم نور

في الشركه
عدلي بعد ماعمل مشاكل مع المدير والدكاتره في المستشفي بعد ماشاف حالت جوري وقال خلاص انا هحول بنتي لمستشفى تاني وتكون خاصه وخرج  
عدلي خرج من عند جوري زي المجنوت وراح علي الشركه ل عماد
عدلي كان داخل بهجوم علي مكتب عماد 
 السكرتير حضرتك رايح فين دقيقه أبلغ عماد بيه 
عدلي ولا كأن حد بيكلمه وفتحت الباب فجأة على عماد ودخل علي مكتب عماد زي المجنون
عدلي بصوت عالي عماد كل اللي بنتي فيه دا  بسببك ابوك اتحاسب بس لسه حسابك انت جاي
عماد انت زي تدخل كده وازاي تكلمي بالطريقه دي 
عدلي انا ادخل وقت ماانا عاوز واتكلم بالطريقه اللي تعجبني انت فاهم ياعماد 
عماد بتفكير انت بتقول بابا اخد حسابه وباقي حسابي انت عرفت ازاي بابا مات 
عدلي بضحك ههههههه انا اللي عارف 
 وعارف كمان انك دفنت ابوك بتقرير مزور وخليت الدكتور يكتب في التقرير انو مات بسكته قلبيه مفجأه ودا عكس الحقيقة 
عماد مسك عدلي من ليقت قميصه انت عارف ازاي بابا ياعدلي 
عدلي ايوه عارف تحب اقولك ابوك مات ازاي ومات مقتول ليه برصاصه ومش رضي يروح حتي اي مستشفى ياعماد 
عماد ايوه انطق 
عدلي ابوك تاجر سلاح ومات برصاصه من البوليس في اخر شحنه كان بيسلمها 
عماد انت كداب كداب بابا اشرف منك انت كداب 
واكدب ليه وانا وابوك شركاء في الشغل دا 
عماد انت شريك بابا في تجارة السلاح 
عدلي اه وعلشان كده مفيش اجتماع بيني وبين ابوك كونت تحضرو 
عماد افتكر 
فلاش باك 
عماد بابا هو عدلي شريكك ازاي وهو ملهوش اسهم في الشركه دي، 
شريف بتوتر دا شغل قديم ملهوش دعوه بالشركه ياعماد 
عماد شغل قديم ازاي واي هو الشغل دا اللي معرفشي حاجه عنه 
شريف قولتلك شغل وخلاص ياعماد وياريت متسأليش تاني 
عماد اوك يابابا 
وبعدين دخل عدلي 
شريف خلاص ياعماد روح انت 
عماد اروح ليه يابابا انا مش هضر الاجتماع 
شريف لا 
عماد بس يابابا 
شريف عماد 
عماد خرج ونفز رغبت بابها ومشي وحاول اكتر من مره يعرف شغل بابها وعدلي بس معرفش وبعدين طلع الموضوع من دماغه وسكت 
انتها الفلاش باك
عدلي ها افتكرت عرفت دلوقتي ليه شغلي مع ابوك كان من الباطن ياعماد وعرفت ليه كمان ابوك مش قالك علي الشغل دا علشان ابوك تاجر سلاح  يا عماد 
عماد مسك عدلي تاني وخنقه اخرس اخرس بابا  اشوف  منك ياكلب 
عدلي انا قولتلك وكشفت شغلي ونفسي قدامك علشان صورة  ابوك اللي في دماغك تتغير انو عصامي وبنا نفسه من الصفر وكل الفلم اللي قايله ليك دا كدب ولذم احرق قلبك زي ماحرقت قلب بنتي ياعماد ودي مش النهايه لا الايام لسه جايه بنا 
عماد اطلع بره بره    
---
عماد قاعد رايح جاي معقول بابا تاجر سلاح معقول بابا الاب المثالي قدام ابنه يطلع تاجر سلاح معقول لما قالي انو رجل عصامي وبنا نفسه من السفر كان بيكذب عليا وكان بيمثل عليا 
عماد/ مسك دماغه اااه انا هتجنن بس الحل اكيد عند ناهد هانم ماما 
عماد بتفكير ايوه حل الغز دا عند ماما اكيد معقول معقول ماما اتطلقت من بابا علشان عرفت انو تاجر سلاح معقول يكون دا سبب طالقهم
عماد /اتصل الووو
ناهد/ ايوه
عماد/ ناهد هانم انا عماد ممكن اقابلك بره واخد من وقتك نص ساعه مش اكتر
ناهد/بفرح انا وقتي كله ملكك ياعماد ياابني حدد الوقت والمكان وانا اكون عندك
عماد/ استغرب من لهفت ناهد عليه بس مش بين دا ل ناهد
عماد /دلوقتي  في المكان دا (.....)
ناهد /بفرح ادين عشر دقيق البس وجيه
عماد/ تمام هستناكي وقفل 
وخرج من المكتب زي المجنون علشان يقابل ناهد 
ناهد راحت ل عماد كان مستني زي متفقوا 
ناهد /مساء الخير ياعماد ياحبيبي 
عماد /ببرود اهلا 
ناهد قعدت وحشني ياعماد 
عماد بدون اي مقدمات ممكن تقوليلى سبب طلبك للطلاق من بابا ايه 
ناهد عادي خلافات زوجيه
عماد خلافات زوجيه ولا علشان عرفتي ان بابا تاجر سلاح
ناهد عماد انت انت عرفت ازاي 
عماد يعني كلام عدلي صحيح وبابا كان فعلاً تاجر سلاح وكل المثليه اللي علمهاني وكان يقولها ليا ديمن كدب كدب 
ناهد اهدا ياعماد اهدا محدش بيختار اهلوه
عماد/ بضحك ههه ايوه صح بس انتي اختارتي حياتك وسبتي ابنك يربيه تاجر سلاح عادي 
ناهد /عماد متبقش أسى عليه ياابني 
عماد /برئيه اوي ياناهد هانم وواقف 
عماد/ سلام 
ناهد/ قعدت تبكي عماد انا امك ارحمني يابني وكفايه بعد كفايه فراق ياابني 
عماد/ مشي ولا كأن سامع حاجه 
ـــــفي الڤيلا
انجي/ رايحه جايه ياترا روحت فين ياعماد اول مره تتأخر كده حتي موبيلك مغلق 
انجي/ اف مش عارفه اعمل ايه 
ــــــ
في مكان فخم لشرب الخمور 🍾
عماد/ بسكر هات كاس تاني من من فضلك هق هق وشرب عماد قعد يشرب لحد  ماسكر علي الاخر وبعدين روح
بعد وقت كتير رن جرس الڤيلا وانجي جريت فتحت الباب 
انجي/ عماد مالك فيك ايه 
عماد /هق ويضحك ههههه المثليه والكفاح طلع كله كدب في كدب ياانجي 
انجي/ مثليا ايه ياعماد انت بتقول ايه
عماد/ نام علي كتف انجي 
انجي/ عماد عماد 
ايمان تعالي سعديني بسرعه واخدو عناد للاوضة النوم 
♡♡♡
انتها الفصل رائيكم
google-playkhamsatmostaqltradent