رواية وجع قلبي الفصل الواحد والعشرون 21 - بقلم نور

الصفحة الرئيسية

       رواية وجع قلبي الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم نور عبر دليل الروايات (deliil.com)

رواية وجع قلبي كاملة

رواية وجع قلبي البارت الواحد والعشرون 21

عدلي /دور علي مكان يستخبا في فيه وبنفوزه وفلوسه عرف يلاقي بدون تعب
عدلي /كده تمام يومين كده والدنياه تهدا باقي اطلع جواز سفر مضروب ل جوري بنتي واخدها ونبعد عن هنا خالص انا وبنتي 
-في الفيلا
الدكتور /خرج من عند شريف وخرج الرصاصه وعقم الجرح وخرج
عماد /دكتور بابا بخير 
الدكتور/ للاسف والدك  تعبان ولذم يتنقل علي العنايه المركزه ومكان معقم  الرصاصه كانت في مكان خطير ونزف كتير وسنه مايستحملشي عندو دا
عماد/ بابا في خطر يعني يادكتور 
الدكتور/ للاسف اه ومشي 
تيسير/ جه هو وناهد لشريف الڤيلا 
تيسير/ شريف فين ياعماد 
عماد/ بابا جوه تعبان اوي ياعمي ومش راضي يروح المستشفي ولا راضي يقولي ايه اللي حصل او مين اللي عمل فيه كده 
ناهد /في نفسها انا عارفه السبب ياعماد اكيد عمليه من عمليات السلاح القذره بتعتوا
تيسير/دخل مع عماد لشريف اخويا مالك 
شريف/ بتعب تيسير كويس انك جيت اخرج بره ياعماد 
عماد/ ليه يابابا 
شريف/ عماد مفيش وقت اخرج بره عاوز اتكلم مع تيسير اخويا
عماد /حاضر وخرج
شريف /رفع ايدو ل تيسير علشان يرحوله
تيسير/قرب علي شريف بدموع 
شريف /سامحني يا تيسير
تيسير/ اسامحك اسامحك  ليه 
شريف حكا ل تيسير اتفاقه مع الدكتور من الاول للاخر 
شريف عملت كده علشان تجوز عماد ل انجي وكل الثروه والفلوس بتاعت عيلة البهنساوي محفوظه وتحت ايد افراد العيله وبس 
تيسير بدموع انت عارف علشان طمعك دا انا عشت ازاي عشت خايف مرعوب مش من الموت مرعوب علي انجي وخايف عليها هتعمل ايه من بعدي 
تيسير /انا جوزتها عماد وهو ابن عمها وخطيتك نجحت واتنفذ اللي انت عاوزه ياشريف انا اجبرت انجي انوها تتجوز عماد علشان كونت خايف اموت انت عملته جريمه علشان الفلوس ياشريف 
شريف /عماد ماكنشي يعرف حاجه ومش عاوزه يعرف علشات صورتي تفضل حلوه قدام بعد مااموت وعاوزك تسامحني ياتيسير 
تيسير /بدموع اسامحك
شريف/ ايوه تسمحني احنا اخوات ياتيسير والإنسان بيغلط شريف بتعب اه اه 
تيسر /بلهفه شريف اتحمل انا مسامحك ياشريف انا مليش غير شريف اتحمل 
شريف /مفيش وقت ياتيسير عاوز ناهد
وعماد 
تيسير /حاضر حاضر ونده عليهم
ناهد /شريف انت كويس 
-عند جوري
جوري كتبت الجواب ل فارس وزينب
وخرجت من بيت فارس تيها ضايعه مش عارفه هي فين ولا مين ولا عاوزه ايه 
 ليه في فارس ومامتوا ظهرو ليها في الوقت دا بالذات قلبها مليان كره وحقد وفجأة قبلت ناس متعرفشي غير الحب والتسامح فجأه قابلت ناس من غير حتي ماتعرفها ولا حتي يعرفوا هي مين يحنوا عليها هي اتعود بس تاخد كل حاجه عمرها مااتعودت تدي او حد يقولها ليه او لا 
جوري /دخلت المستشفى وهي بتكلم نفسها ومش عارفه هي هتعمل ايه ونسيتي انها المفروض/ ترجع في وقت معين ومن باب خلفي للستشفي زي ماخرجت ودا بااتفاق مع الدكتور وبابها طبعاً 
الممرضين/ الحقوا الحقوا مش دي المريضه الجديده اللي كانت في السجن وجات هنا 
ممرضه /تاني هي خرجت ازاي والدكتور بيقفل عليها كل يوم بنفسه 
الممرضه اساسا دي كانت سجينه واكيد جات هنا علشان يسقط الحكم عنها يعني هي اول واحده تعمل كده كل الناس الاغنيه بتعمل كده والفقير المطحون هو اللي لذم يتحاسب  
الممرضه التانيه/ دكتور هشام معروفه سمعتوا في المستشفي اكيد هو اللي ضرب ليها ورق انها  مريضه نفسيه علشان تخرج
الممرضه/ ايوه صح هو متعود علي كده بس المره دي يارب يتكشف قبل مايسقط الحكم عنها وبعدين تخرج زي اللي قبلها
الممرضه التانيه /انا لذم ابلغ مدير المستشفى حالا وجريت علي المدير تبلغوا 
جوري /دخلت الاوضه وقفلت علي نفسها وقعدت في ركن تعيط  تعيط وبس 

بقلم نور

❤️
مدير المستشفى جه وحاول يفتح الباب بس مش عرف قعد يخبط هو والممرضين 
المدير دا إستهتار ازاى مريضه ويكون مفتاح الغرفه من جوه 
بعدين جاب حد وكسر الباب 
فتح الباب وجوري كانت في ركن من الغرفه وبتعيط وبتقول باب السبب في كل بابا وماما السبب انا مش وحشه انا مش وحشه وقعدت تعيط وتصرخ بصوت عالييييي
المدير في الدكتور المسؤول عن الحاله 
هشام انا يافتدم 
المدير الحاله كانت بره يا دكتور هشام عندك علم بكده 
هشام بكدب ازاي خرجت يافندم انا بقفل عليها الباب كل يوم بنفسي 
المدير دكتور هشام سلم الحاله لدكتور تاني غير 
هشام بصوت عالي لا مش ممكن يافندم دي حالتي وانا المشرف علي علاجها 
المدير بتقول ايه انت بتعصي أومري يادكتورانت متحول لتحقيق يادكتور 
هشام انا اسف يافندم وبلاش تحقيق 
المدير دي مش اول غلطه يادكتور هشام اتفضل 
سلم الحاله لدكتور سليم 
دكتورهشام /حاضر يافندم
المدير /الحاله دي لذم تاخد جلست كهربا دلوقتي علشان تهداء
هشام /بصدمه بس يافندم هي مش محتاجه جلسات كهربائيه
المدير /انت دلوقتي تنفز كلامي يادكتور وبس ومن بكره الحاله هيستلمها الدكتور سليم 
هشام والممرضين اخدو جوري لاوضه صغيره وفيها سرير واحد بس وجنب السرير اجهزه كهربا كتير 
جوري/ ايه ايه دا انتم هتعملوا ايه فيا انا انا عاوزه بابا عاوزه بابا
الممرضه انتي خرجتي بدون وعيك النهارده ودا  
 غلط ومسكت جوري هي وباقي الممرضات وحطوها علي سرير وربطوا اديها ورجلها وحطو حاجه في بقها علشان تدوس عليها وقت الجلسه والسعقات الكهربائيّه 
هشام /امسكي كويس المريضه 
وابتدا يدي سعقه وارا التانيه لجوري في الدماغ
وابتدو رحلت عزاب جوري بالسعقات الكهربائيه
جوري/بدموع  وبصوت مكتوم ااااه 
ـ في الڤيلا
شريف/ ادخلي ياناهد وهاتي عماد معاكي 
ناهد /سلامتك ياشريف 
شريف/ سمحيني يا ناهد انا ظلمتك كتير وحرمتك من ابنك كتير 
عماد /حرمتها ازاي هي يابابا  الي خرجت من هنا بااردتها محدش جبرها انها تمشي وتسيب ابنها وهو طفل عنده تسع سنين
شريف/ مامتك كانت بتجيلك ديمن ياعماد وانا اللي كونت امنعها تشوفك سامح امك ياابني وسامحني انا كمان
عماد/ بابا  بلاش كلام كتير 
شريف /سامحيني ياناهد وبلاش عماد يعرف بعد مااموت سبب خلافاتنه 
عماد /بلهفه بعد الشر عليك يابابا ماتقولشي كده
ناهد/ بدموع ارتاح ياشريف دلوقتي وبعدين نتكلم 
شريف /مفي مفيش وقت ياناهد سا سا ومات شريف /مات وراح عند ربنا وهو اللي هيحسبوا علي اخطأه وكل اللي عملوا سوء وحش او حلو 
عماد/ زي الطفل  بدموع بابا بابا ماتسبنيش انا مليش غيرك بابا قوم 
انجي/ بدموع هي وتيسير وناهد بيقوم عماد من عند شريف 
انجي/ قوم ياعماد وادعيلوا بالرحمه 
عماد /حضن انجي بابا مات ياانجي انا مليش حد غيروه في الدنياه دي 
تيسير /كلنا جنبك ياعماد انت مش لوحدك 
،،،،،،
بعد وقت تم دفن شريف ودفن كل جريمه معها
عماد بيكلم ناهد ازاي بابا بيقولك سمحني وانتي اللي سبتي كل حاجه ومشتي
ناهد عماد كانت خلافات بنا كتير وانا ماقدرتش استحمل واعيش معاه وطلبت الطلاق
عماد طب وانا ابنك مافكرتشي فيا وانتي بتطلبي الطلاق
ناهد بأسا انت ديمن في بالي ياابني بس باباك الله يرحمه هو اللي رفض اني اخدك وكان يرفض كمان اني اقبل
عماد مفيش اي مبرر يخلي ام تتنازل عن ابنها علشان تنول حريتها ياناعد هانم
ناهد اسكت ياعماد انت ماتعرفشي حاجه
عماد ماهما كان المستخبي انتي في نظري مش ام انتي اخترتي الطريق السهل وسبتي بابا وروحتي اتجوزتي يمكن لو مش كونتي اتجوزتي بسرعه كان بابا حاول يتصلح
❤️
--عدا شهر علي كل دا --
عدلي كان رافع قضيت نقد علشان بنته والحكم اتخفف علي جوري من خمستاشر سنه ل خمس سنين واتوقف علشان هي في مستشفي الامراض العقليه وانسانه غير ساويه الان لتنفيز الحكم عليها
--عند جوري --
جوري كان ليها كل اسبوع جلسه لانها عصبيه ديمن ومريضه نفسية ومع الوقت بتحاول تكون كويسه علشان يصدقوا انها سليمه ومش مجنونه
وعدلي لسه هربان ومايعرفشي حاجه عن جوري ولا حتي بيسأل عنها 
-عند عماد
عماد بعد وافت والده كان منعزل وتقريبا مش بيكلم حد خالص حتي انجي كان بعيد عنها
انجي /عماد حبيبي انت لذم تخرج من حالت الحزن دي وتفوق بقا
عماد /مش قادر ياانجي مش قادر
انجي/ لذم تراعي الشركه وشغلك وكل حاجه واقفه عليك
عماد /بحاول ياانجي ابقا كويس بس مش عارف
انجي/ بس لذم لذم تخ تخرج واغمي عليها
عماد/ انجي مالك ياانجي انجي فوقي
انجي /اغمي عليها ومش بتنطق
عماد/ دكتور دكتور بسرعه ياايمان
ايمان/ حاضر حاضر ياعماد بيه واتصلة علي الدكتور
الدكتور /خرج من اوضة انجي وعماد كان بره
عماد /خير يادكتور
الدكتور/ خير المدام حامل في الشهر التاني بس لذم تتغذا كويس لان جسمها ضعيف جدا
عماد/ بفرح انجي انجي حامل معقول انا مش مصدق
ايمان/ ست انجي حامل ياالف نهار ابيض 
عماد/ بفرح متشكر اوي يادكتور وطلع فلوس كتير لدكتور
الدكتور /بس دا كتير اوي ياعماد بيه
عماد/ لا مش كتير انت تستاهل لانك فرحتني اووي النهارد
الدكتور/ ربنا يتمم بخير المهم تاخد بلها من نفسها وتاكل كويس
عماد /من النهارده انا هخلي بالي منها كويس يادكتور متشكر اوي اوي 
الدكتور /العفو وخرج
عماد دخل بفرح ل انجي جوه
انجي انا مش مصدق انك حامل الف مبروك ياحبيبتي
انجي يعني انت مبسوط ياعماد
عماد مبسوط اوي لان هيكون ليا طفل متك ياحبيبتي 
عماد /انا نفسي اخلف منك ولد وبنت البنت يكون اسمها جيلان والود انت تختار اسموا وخلاص
عماد/ انا عاوز بنتين شبهك ياانجي
انجي /لا انا عاوزه ولد وبنت
عماد/ باس ايد انجي وقلها اللي يجبوا ربنا كله كويس 
انجي /يارب 
عماد/اوعي كده انا عاوز اسمع صوت بنتي
انجي/ بضحك لا اسمع صوت ابني انا قولت عاوزه ولد
عماد/ لا بنت وشبه مامتها كمان
انجي/ بس انا...ولسه هتكمل عماد بسها بوسها طوويله خلا انجي سكتت
عماد/ شوفتي بعرف اسكتك ازاي 
انجي ضربت عماد علي سدره براحه .. يتبع
google-playkhamsatmostaqltradent