رواية عشقت منتقم الفصل التاسع 9 - بقلم ندى سعيد

الصفحة الرئيسية

رواية عشقت منتقم الفصل التاسع 9 بقلم ندى سعيد عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf

رواية عشقت منتقم البارت التاسع 9

اخر مره لما صدح صوت المأذون
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
Back
⬅️ عند يزيد
_ سهام تضحك بشده
تفاجئ يزيد بهاا منذ وفاه خالد لم تصدح ضحكاتها ف البيت
_ سهام : همووووت مش قادره هههههههههه يخرب عقلك ي اسر يبني جننت البنت
= اسر بغيظ : هيا دي عندها دم دي مشت انا وربنا لهنفخها
_يزيد بضحكه : لا راجل يلااا
= اسر بغضب : انت تخرس خالص انت وبنت اختك اللي بتضحك دي دايما بتودوني ف داهيه
_سيلا بضحكه : حالو زيد حالو زيد هو زحلان عسان المزه سابتو
=شعلقها يزيد ف ايدو : هااااااار اسسسود جبتي الكلام دا منين اوعي يكون من مازن
_سيلا بغمزه : لا مازن سبتو خلاص
انا جبت التلام (الكلام) دا من عمر
_اسر بضحكه ع صدمه يزيد : اااه قلبي اااه شرفي البت مقضياها ف الحضانه 😂
= سيلا : انتو مالتو (مالكو) مافورين تدا(كدا) لي عادي يعني
وسبني ي حالو زيد شايلني تدا لي هو انا حرميه عند ف البوكس
_يزيد :اسم قسم مش بوكس
= سيلا : لا لا ي حالو القسم للكبار
اما انا البوكس الصغنون دااا
_يزيد : خودي بنتك ي سهااام
ثم نظر ل اسر : يلا ي حلوو روح ارجع المنظمه تاني عشان ميشكوش فيك حاضر بس .....
قطع كلامه اتصال رقم غريب
= اسر : مسمعش نفسكم الرقم دولي
_يزيد بحماسس : فكرك يكون اتخلي عن كبريائه وهيكلمك دا عمرو مكلم حد من المنظمه دا بيخلي نفسو بعيد جدا
=اسر بغموض: هعرف دلوقتي
ثم فتح المكبر
_الزعيم : جووو !
= اسر :وهو يحاول ان يشبه ع الصوت اه انا جووو مارك انت مين
(نقول تاني جو مارك دا هو اسر بس
متخفي ف المنظمه بالاسم دا فل كدا)
_الزعيم:مش مهم تعرف انا مين بس انت مكلف بيك انك غ خلاص اسبوعين تكون عندي ف فرنسا
=اسر برخامه : عايزني ف اي
_ الزعيم : كل حاجه ف وقتها حلو بس انا اسمع عنك اووي دخلت شغلنا ف فتره قصيره ي جووو وخدت ثقتناا ف هديلك مهمه لازم تكون قد ثقتنا فيه وانا عارف انك مبقتش باقي ع حاجه ومعندكش حد تخاف عليه
=اسر ف سرو : يرب ابعد نهال عني الفتره دي مش هقدر يخدوها نقطت ضعفي
،ثم تحدث : تمام كمان اسبوعين اظبط اموري واجي
ثم قفل
=يزيد و اسر ف نفس الوقت: غريبه
ثم نظرو لبعض ف نفس الوقت
_ اسر : فكرك ممكن يكونو عايزني عشان اقدر اجبلهم المستندات اللي احنا مش لايقنها وكانت م خالد قبل ميموت
=يزيد : فكرك يكونو عايزينك عشان المستندات اللي احنا مش لايقنا وكانت مع خالد قبل م يموت
ثم نظرو بصدمه لبعض
_يزيد بتوتر حاول اخفائه : اي دا اول مره نكلم ف نفس الوقت وهو هو نفس التفكير
=اسر يجلس بإهمال: اكيد هما عايزين كدا لانهم عارفين كفائتي معاهم
_يزيد بتفكير : بس احنا ملقناش المستندات دي بعد موت خالد ولو لقيناها اكيد كانو زمانهم مرمين ف السجن
= اسر : ربك يسترها بقا ي يزيد هما اكيد هيدوني بقيت خيط المستندات دي لانهم اكيد عذبو خالد عشان يقولهم ف لما مجابش سكه معاهم قالو يخلصو منو ويجيبو حد كفائه يعرفوه عملو اي مع خالد ويمشي ع كلامهم لحد ميوصل للمستندات
_يزيد : وانت طبعا الكفائه اللي عيزنها معاهم
=اسر بدون خوف : وانا هعمل اي حاجه وهمشي ع اخر مسار خالد قبل ميموت وهعرف اوصل لكل حاجه
= يزيد بدعم : وانا ف ضهرك ي صحبي
_سهام : بدموع وتحاول تتحكم ف شهقاتها
_يزيد انتبه لها : ذهب اليها وقعد ع ركبه امامها
= يزيد : ورحمة خالد عندك متعيطي
ثم قبل راسها وانشاء الله هجبلك حقو اي ي سهام استحملتي سنتين خلاص احنا قرينا اهو.
= سهام: انا ولا بعيط ولا حاجه انا هقوم انام
اما عند اسر ركب مع يزيد العربيه

_اسر : لو جرالي حاجه ومرجعتش قولها اني كنت بحبها اوووووي ها
= يزيد : انشف ياض مالك انشاءالله خير
--
اما عن صحابنا ف المزرعه😂
_عثمان : اباااااه بكفياااكي ضرب فيهمم الفرح جرب لااازم يبانو انهم مش مغصوبين ع ولادنا وبعد الفرح يبقي قطعيهم حتت واعملي ما بدالك
_ نهال : اتفووووو عليك هتروح من ربنا فين
=عثمان : اجفلي خشمك يبت
_سعاد : هاتي الدهب اللي ف صدرك دا ي بت منك ليها كل دا بتاعي يااني لوحدي
_جودي : هقول اي م شبع بعد جوعه بس الحق مش عليكي الحق ع الدلدول اللي ممشياه دا وشايف ولاد اخوه كدا و ساكت
_سعاد تمسك شعر جودي :
والنبي بعد الفرح لاولع فيكم انتو الاتنين مبجاش الا بنات انتصار و مها تقول كدا
_جات جودي تتحدث ف سبقتها نهال: اوعي شوفي اوعي اسم امي ومرات عمي يجي ع لسانك دا طول عمرك محروقه منهم لانهم تعليم عالي واحسن منك ودايما ييهتمو بنفسهم وبمظهرهم انما انتي واخده الفلوس ع قلبك وبستخسري الجنيه
طول عمرك بتغيري منهم لانهم مكانوش سلايف بس لا كانو اكتر من الاخوات ثم نظر الي عمها ورجعت تتحدث تاني
_ نهال : ودايما بتكرهي امي عشان بابي فضل مامي عنك واجوزها ورماكي انتي ومقبلش فيكي وعمي هو اللي اجوزك كنتي بتزليني بعد موتهم عشان تشفي غليلك من امي اللي هيا ماتت وكنتي فرحانه ف موتها
_جودي : والله لو مغورتي ي ست انتي من وشي لهولع فيكي ع اللي خليتي نهال تعانيه دا غوري
_عثمان :يلا ي سعاد

اما عند وليد وحسين
😂
(وربنا شوفو وربنا انتو هتحبوهم اوووي ف الاحداث الجايه)
المهم
عماد : حسين انت ي اهبل خود تعال
_حسين بخنقه : اسصبحنا واسصبح الملك لله عايز اي ي عماد دماغي وجعاني مش فايقلك ع الصبح
_عماد : بنات عمك هنا
=حسين : يجدعان والله حسبي الله ونعم الوكيل فيكم مش كفايه اللي نهال عانتو من امك ف صغرها عايزين اي تاني
_عماد : هنكون عايزين اي هنجوزهم اهو هيكون معانا حريم لهطه جشطه مسيحه ونضمن ان عيالنا هيطلعو ملونين زيهم دا غير ان احنا هنخليهم يتنازلو عن كل حاجه حتي المستشفي اللي ف مصر دي يعني جيالنا ع الطبطاب
_حسين بزعيق : ومين هيقبل بكدا انا مستحيل اخلي بنات عمي يتهانو اكتر من كدا انا مش بقدر ارفع صوتي ف وش ابوك وامك عشان بر الوالدين انما لو هيفضلو كدا انا مش هسكت فاهم ..!!!
=،عماد : لا انت شكلك اجننت وصواميل مخك فلتت
_حسين بقرف : انت اللي شكلك مهما اتعلمت وخدت شهادات هتفضل غبي وجاهل
=عماد بتتريقه : كتب كتابك ع نهال النهادره ي دكتور
_حسين : انتو بتحلمو نهال وجودي اخواتي وهخليهم يمشو من هنا
وانا غاير المستشفي ومن غير سلام

⬅️اما عند يزيد
_يزيد: استني ي اسر هجيب حاجات اديهالك من جوا
=اسر بتعب : ماشي ي خويا
_يزيد خبطه ع راسو بحنان اخ وصديق ورخامه: اي ي اسورتي تعبت من دلوقت امال لما تقولها تتجوزيني وتدوخك هتعمل ايه
_،اسر بخنقه: بقولك اي انا كل مابنسي انت بتفكرني وتعفرتني متحل عني بقا ثم نظر الي بلكونه غرفه نهال ثم تحدث
يخويا اتنيل هو انا عارف اقولها بحبك بس الاول عشان اقولها تتجوزيني دانا قربت تطلع روحي
🤦‍♀️
يزيد بس غريبه جودي كل يوم بتقف ف البلكونه ي بتسقي الزرع ف ايه !؟
_اسر بغمزه وضحكه اظهرت غمزاتو :منا قولت انك واقع بس بتخبي طب وربنا سهام اختك بتفهم من ساعت م جودي كانت موجوده وانا وانت بنبص عليهم وهيا هتموت من الضحك عشان فهمتنا من الاول
_يزيد بحرج : احب مين بس اتهدا بقا مفيش الكلام دا ثم سرح ليفتكرها هيا بس اللي عنيها حلوين
بص كلها ع بعض حلوه ثم تدارك ما تفوه به
ضحك اسر عليه : الله عليكي ي سهااام والله البت دي سوسه قالتلب يزيد واقع لشوشتو وانا قولتلها لا والنبي كان معاها حق
=يزيد : انا عايز اشوفها دلوقتي
ثم ذهب للفيلا
جري وراه اسر : خدني اشوف البت بتاعتي ي مجنون
ثم وقف عند البوابه
_،اسر : انا بس مجاريك ف الحكايه دي عشان جاي علي هوايه
_يزيد بصدمه: ايههه دااا 😳
_اسر بصدمه لا تقل عن يزيد: جمال البواب مرمي ع الارض
=يزيد : جمال ي جمال
اسر اطلب الاسعاف بسورعه
_وتم نقل جمال البواب ع المستشفي ولما فاق
= يزيد : مالك مين عمل فيك كدا
_جمال : واقف افتح البواب لست جودي ونهال لقيت عربيه جات خدتهم بس كان فيهم استاذ عماد .
_يزيد باستفهام : عماد مين !؟
=جمال : دا ابن عم ست جودي و ست نهال
_اسر : طب هياخدهم لي بالطريق دي
_جمال: يباشه انا شغال من زمان مع ابوي بس احب اقولك ان بيت عم البنات ف السويس اسمها مزرعه بتاعتهم ال(......)
=اسر طلع فلوس لجمال : خد ي جمال اتعالج بيهم
ثم
_سافر يزيد و اسر الي المزرعه
=يزيد : فين مزرعه الحج عثمان
_عماد : انا ولده مين انت ي اخينا
_يزيد : الحكايه محتاجه قاعده
=عماد ذهب بهم للبيت
_عماد : ي حج ي امي
_سعاد : مالك بتزعق كدا لي ي مخفي
=عماد : ف ضيوف معاي عايزين الحاج
_سعاد: اهلا وسهلا ي حضرات اتفضلو اقعدو ف الجهه الشرقيه لحد م اقهوتكم تيجي
(تعليقي انا بقا
لا حنينه اووووي يختي😏)
قعد يزيد و اسر قعدو وجه عثمان
_عثمان : تامرو ب حاجه
=اسر بلهفه : نهال فين
_يزيد بعضب من تصرفات صديقو الطفولية: البنات فين يحج
_دب القلق والزعر ف قلب عثمان: انتو مين وازاي ليكم علاقه ب بنات اخوي
=سعاد : مش جولتلك ي عثمان ان البنات فجرو مصدقتنيش
_يزيد: اكلمي ي مره انتي بادب دول اشرف منك
=اسر طلع سلااحو : نهال وجودي فين
ف الداخل
_جودي : نهال !!! لو عايشه اديني اشارة 😂
_نهال : حيه ارزق يروح امك
ثم سمعو صوت يزيد و اسر
_جودي و نهال
ف نفس الوقت
_جودي: يزيد !!؟
_نهال : اسر !!؟
خرجوو من الاوضه بعد معاناه مع فك القيود
_ نهال : اسررررررررر اي جابك هنا
_اسر جري عليها: اي عم فيكي كدا
_ جودي تنظر ف الارض اما يزيد غلي دمه وبضوت ك الرعد
انت ازاي تعمل ف ولاد اخوك كداا!!
نهال وجودي هيجووو معايا دلوقي
_سعاد : والمعازيم يقولو علينا اي
العرايس هربو ف يوم فرحهم
_اسر : فرح مين ي مجنونه انتي محدش هيجوز نهال
=يزيد : تخدو كام وتسبوهم
_سعاد : لاااا لااااا مش هيمشووو هيجوزو ولاادناا انا مستناش كلمه من مره عفشه تكلم ولادي انهم مش راضين بيهم وبعدين لو سافرو هيفجرو اكتر لازم نكسر ضلوعهم
_نهال ببكاء : لسه فاكره اننا عيله وكنتي فين لما امي ماتت وملقتش حد اروحلو شغلتيني خدامه و مشيتي خدامين المزرعه وبهدلتيني
_اسر بعصبيه : مهو حل من الاتنين ي نجوز جودي و نهال عشان محدش من الناس يكلم ي اما هناخدهم دلوقتي وفيه رقاب وانا بصراحه بحب الدم اصلا طلاما حاجه تخصني
_نهال : لاااا مش عايزة اجوزك لا
وكذالك جودي
=يزيد بهدوء : سبونا لوحدنا بعد مجادله فض القاعه عليهم هما الاربعه
_ يزيد: الجواز موقت لحد متمشو من هنا واضمنلك حقك
_جودي ببكاء : انت عاجوز اكبر مني ب ٧ سنين ليه يرب اجوز واحد كبير كدا
= يزيد بضحكه وهو يمسح دموعها : كل دا اللي فارق معاكي يستي اوعدك لما نمشي من هنا اطلقك بس انتي متغرغريش بيا بس

_اما اسر : وافقي ي نهال واوعدك هجيب كل ثروتك اللي خدوها منك وليكي حر الاختيار ي تكملي معايا او تسبيني مش هغصبك ع حاجه
وانتهت موافقتهم ع الجواز
_اسر: هنجوزهم وهديك ٢ مليون جنيه
_عثمان طمع ووافق
وانتهت ب صوت الماذون باركالله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وصدح بكاء جودي و نهال لمستقبل جحيم بنسبه لهم مع يزيد و اسر
فهل حقا جحيم او نعيم
هل يتنازل كبريائهم امام الحب ام لا
(شوفتو بقا قولتلكم استنو البارت دا هيعجبكم 😂انتو اللي بتحبو تستعجلو)
رواية عشقت منتقم الفصل التاسع 9 - بقلم ندى سعيد
أيمان محمد

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق
  • Unknown photo
    Unknown27 أكتوبر 2020 في 12:16 ص

    وين البارت العاشر مش بلاقيه

    حذف التعليق
    • Unknown photo
      Unknown27 أكتوبر 2020 في 7:27 ص

      رجاء كملو القصة لانها حلوة كتيرررررررررررر رجاء رجاء كملوها

      حذف التعليق
      • Unknown photo
        Unknown28 أكتوبر 2020 في 9:28 ص

        لو سمحتو نزلو الجزء العاشر لانو كتير حلوة لو سمحتو رجاء رجاء رجاء ويعطيكن العافية

        حذف التعليق
        google-playkhamsatmostaqltradent