رواية عشقت منتقم الفصل الأول والثاني - بقلم ندى سعيد

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقت منتقم الفصل الأول والفصل الثاني بقلم ندى سعيد

رواية عشقت منتقم البارت الأول

نروح ف فيلاااا يزيد الكيلاني
ف اكبر غرفه من غرق القصر زيد وهو نايم
_سيلا وهيا بتطنط ع ضهره : زيد زيد
ي حالو انت ي حالو اوووووف بقا تل يوم تدا انا زهقت
ننزل بالترجمه معلش عشان دي طفله سنتين

(يزيد ي يزيد يخالو انت ي خالو اوووووف بقا كل يوم كدا انا زهقت)😂
يزيد صاحي من قبل متدخل بس حب يعمل نفسو نايم عشان يسمع نطقها ويضحك عليها
_يزيد :بيكتم ضحته
اممممممم ي سيلا
=سيلا بصدمه وفمها مفتوح :انت كنت صحاي وبتكدب عليا مش انت قولت الكدب حرام
= يزيد بحب وعطف : خلاص اسف ي ستي
سيلا بزهق:قوم ي حالو انت بقيت غيبوبه تدا ليه
_يزيد بصدمه نعم جبتي الكلام دا منين
_سيلا ببراءه وتسبل عنيها : من مازن ف الحضانه ي حالو
= يزيد بصدمه وزعيق:ملكيش دعوه بالواد دا تاني دا رخم فاهمه
_سيلا بخوف : حاتر حاتر
=يزيد بعدما ادرك عصبيته خدها ف حضنو وزغزغها
_يزيد تعالي هنا
سيلا بضحك: اعااااا ههههههههه
افسه افسه
_يزيد : انا مش فاهم انتي لدغه ف كل الحروف
_سيلا بطلع لسانها : ااه
يزيد تعالي هنااا
سيلا بتجري وتروح لمامتها اعاهاهاهاهاههاا مامي ابعدي حالو عنيييي
: سهام بضحكه: مالك ي يزيد بيها بس
_يزيد : قعد ياكل الفطار
وبيبص بحزن ع سيلا وهيا بتاكل بفرحه ف فهمت ما يدور ب زهن اخيها الاكبر
ومسحت عبراتها قبل ان يراها
طبطب ع يدها
_ يزيد:متقلقيش ورحمة ابويا لهجيب حق خالد
ومن هنا لم تتماسك وجرت تبكي ف غرفتها حزننا ع شريك حياتها
الزي توفي ع يد ارهابين بابشع الطرق

(خالد دا جوز سهام وهو نفسو صديق يزيد من صغرهم وهو الشخص الذي كلما نظر يزيد ل سيلا بنت اخته و بنت رفيق دربه يشتد حقده ع تلك الاوغاد )
فهل حقا سيصل لهم وهل حقا خالد ميت !!!؟
هنعرف ف الاحداث الجايه
قامت غسلت وشها وقعدت تاكل
_يزيد انا ماشي
= سهام :ف حفظ الله
_ سياا بتمط شفتها وتدبدب ف الارض
انت مس بتحبني انت وحس
=يزيد يوطي ليصل لقامتها ويضحك
امممم طب انا وحس لي ي سيلا
سيلا:متتريقس ع طريقه كلامي
_يزيد بجد مصطنع : تمام زعلانه لي
= سيلا: فين الشوكلت بتاعي
_طلع يزيد من جيبه جاكيتو شوكلت ليها حضنتو وباستو
وجات تمشي
_ يزيد :تعالي لسه فيه تاني
= سيلا ببرائه الله ف تلاجه ف الجاكت
حضنها يزيد ويضحك بحزن اه يحببتي ف تلاجه ف الجاكت
واقسم ف سره ع ان اخر خططه ف الانتفام من الاوغاد ستحصل قريبا
صحت جودي وخدت شاور ونزلت هيا و نيهال النادي
بتضحك وبتجري
و اااااه مش تفتح ي اعمي انا خبط ف حيطه ولا ايه
يزيد يخلع نضارتو وينظر لها باعجاب ثم يخفيه سريعه انتي اللي غبيه ومش شايفه قدامك
_ جودي : بدل متعتز بتشتم انا مش هكلم مع اشكالك
_يزيد اشكالك انتي اللي انا مستنضفش اقف معاهم
وكان العازل من بينهم اسر و نيهال
نيهال بصريخ بااااس اي الصداع دا اسفين ي كابتن يلا ي جودي
اسر بيسبل ل نيهال : نن عيون الكابتن من جوا
نيهال تكتم غيظها وتسحب جودي وتمشيي
وجودي مازلت مخنوقه من ذالك الحقير
جودي بتمتم بس مز والله
نيهال : بتقولي ايه
جودي : هييييح عليه sixpacks
فاقت من شرودها ونظرت لنيهال مش بقولك حيوان بطنو عامله زي الحيطه خالص وجعلي ايدي
نيهال : طب امشي ي حنينه
😂باسسسس ع كدا رايحين فين

البارت الثاني

رجعتلكم اهو يخواتي😂💃
كنا بنقول المره اللي فاتت ان جودي خبطت ف يزيد وان الاتنين اعجبو ببعض بس كبريائهم منعهم يفكروا ف الموضوع من اساسو نرجع تاني لقصتنا بقا
Back
يزيد مع اسر ف النادي
_يزيد : انت ي زفت متنح ف ايه
=اسر : جامده
_يزيد برفع حاجب : دي مين دي ي حليتها متفوق ي حضره الظابط بدل م اديك كف ع وشك
رجع اسر ع ارض الواقع
😂
_
اسر : ااااعااا اي ي عم هولاكو ف ايه
= يزيد : اترزع ي زفت
_ اسر : اهو اتزفت
= يزيد وهو يرمي النظاره ع الطاوله
: انت اي اللي جابك معايا انا مش قايلك منتقابلش لحد يشك فينا انت ليه بتمشي بمزاجك هتودي تعبانا ع الفاضي وانت عارف رقبتك هتكون ف ايدي لو دا حصل
_اسر بخوف وهو يبلع ريقه: اهون عليك دانا صاحبك حبيبك
ثم قال بجديه :
متخفش انا عارف ان مفيش حد بيراقبك اصلا من المنظمه ف استغليت دا وقولت اقعد معاك من ساعت م توفي خالد الله يرحمو وانا مش بشوفك ي يزيد عشان محدش يشك فينا بسبب المهمه ال
يزيد يقاطعه بجديه : خلاص هانت نجيب حقو وترجع لشغلك يحضره الظابط ثم اردف قائلا بحزن:
انا مش هيهدالي بال الا لما اخد حق جوز اختي وصاحب عمري
قلبي كل يوم ببتطقع ع سيلا

_ اسر يواسيه: هانت ي صحبي باذن الله بس اعرف هما ناوين ع ايه
(ع الرغم من ان اسر بيهرج كتير الا انو جاد جداا ف شغلو ومش بيحب حد يتفوق عليه وذكي جداا )
يزيد بثبات : ايه حصل ايه فيه جديد
_اسر بتايد : شكلهم مش هيجبوها لبر ي يزيد بيخططو يقتلو شخص بس مين الله واعلم بس اكيد هعرف
مستحيل حد مننا دمو يضيع هدر كدا
= يزيد يقوم يلبس النضاره
تمام ي صحبي لما تعرف الجديد تعال مكانا بلاش هنا ي مفضوح
😂
_اسر بضحكه جذابه : خود ي جنتل عصرك

نرجع بقا ل جودي و نيهال
_نيهال مش طايقه نفسهااا وبتخبط ع الترابيزه
= جودي : مالك ي لمبي
_ نيهال بتناكه مصطنعه : انتي متاكده انك عشني نص حياتك ف اوروبا
_جودي باسفتزاز : حصل
= نيهال بعصبيه : مش باين انك روحتيها نص ساعه
_جودي بضحكه : يسطا اهدي ع نفسك كدا في ايه بس ولا المز عجبك وانتي مش عايزه تبيني
= نيهال : مز مين
= جودي باستغراب : يبت الواد اللي كان مع عمو كمال الاجسام دا
_نيهال باستعباط : اعملو اي يعني
يلا نروح شكلك فايقه ورايقه
= جودي : لا روحي انتي انا هقعد شويه وبكره الصبح فكريني اعمل رخصه سواقه
_نيهال قامت وقالت ماشي ي انجلينا جولي
وخدت شنطتها ومشت
مشت نيهال وبتبص لقيت اسر عملت نفسها مش شيفاه
_ اسر : احم احم
= نيهال : انت هتغني ولا ايه
_اسر بضحكه رجوليه جذابه
حاسس اني اعرفك انتي صحافيه شوفتك قبل كدا تقريبا
= نيهال : اه بعد اذنك
_اسر جري عليها استني بس رايحه فين
= نيهال بقله صبر : هروح ي استاذ عديني
ومشت وهيا بتكتم ضحكتها
وهو بيقول ابوشكلك ف رخامتك دي
ثم ابتسم وقال بس حلوه اوووي البنوته دي بس شوفتها فين يرب فين
😂
اتي اليل و وضعت جودي راسها ع الفراش
تتذكر كلاامه ثم تصرخ بااااااااس انا اجننت ولا ايه هو عشان حلو حبتين تلاته ! هفكر فيه منا ياما قبلت منه ف انجلترا ولا الهوا هزنيي اي دا اثبتي كدا انتي هتضعفي مع السكسبكس sixpacks ولا ايه
😂
انا اقوم اشرب قهوه واناااام
ف فيلا الكيلاني
رجع يزيد من عمله رمي جاكيته ع الكنبه ونام ع رجل سهام :
احضرلك العشي ي حبيبي
يزيد : لاا لااا متعبيش نفسك مليش نفس امال فين سيلا هانم
_ سهام : نامت من بدري ف اوضتك عشان انت وحشتها هتلاقيها حاضنه قميصك اصلا ونايمه
_يزيد قام ومتوجه لغرفته : طيب تمام هخليها تبات ف اوضتي النهارده انا هلكان تصبحي ع خير
_سهام : وانت من اهل الخير يحبيبي

طلع يزيد وخاد سيلا ف حضنو وقعد يفكر ف جودي
وف كلامها
(اااااه مش تفتح ياعمي )
وتذكر عصبيتها و
يزيد : بس عنيها جميله اووي فيها حنيه وبراءه مش زي لسانها
هيا كان اسمها اي
بااسس كداا
google-playkhamsatmostaqltradent