رواية عشقت منتقم الفصل الثالث والرابع - بقلم ندى سعيد

الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت منتقم الفصل الثالث والفصل الرابع بقلم ندى سعيد عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf

رواية عشقت منتقم البارت الثالث

Back
وقفنا لما كان كل واحد فيهم بيفكر ف التاني ونامت جودي
وهو قعد يلعب ف شعر سيلا ويفكر ف ملامحهاا وبعد تدارك نفسو ونام ف سياق عميق
اتي الصبح ويوجد صيحاات عاليه
قامت جودي مفزوعه من نومها.
_جودي : ف ايه ي نيهال اي الدوشه دي
_ نيهال بخوف : عمو برا وعايز ياخدك من هنا وتعيشي معاهم
_جودي بعصييه :ليه هيا وكاله من غير بواب ولا ايه ولا هو فكرني صغيره عايز يخدني خدامه للست الحربايه مراتو مش كنا ارتاحنا منو الزفت دا
=عثمان: والله ولسانك طلع يبنت محمد ايه نسيتي انك بتكلمي عمك
_ جودي بنرفزه : اه نسيت من بعد مخليت نيهال تعاني وانا بعيده عنها بعد موت اخوك المفروض تلم شملك مش تجبنا خدامين لمرات
اتفضل اطلع بره وملكش حاجه عندنا ولو اتعرضت تاني لينا هبلغ فيك
برااا
مشي عثمان بحقد دافين وهو يتواعد لهن
نيهال بتبكي جرت عليها جودي
بااااس ي حببتي باااس خلاص متفتكريش حاجه انا جمبك بس يروحي تعالي ف حضني
_ نيهال : انا تعبت من بعد موت
بابا و ماما يرب بقا خدني عندهم تعبت يرب
=جودي بعتاب وثبات مزيف :
بعد الشر عليكي يروحقلبي انشالله هو يرب
راجل مفتري
_نيهال بضحكه من وسط شهقاتها
:كان فاكر جودي هترجع من اوروبا رقيقه بس انتي زي منتي بيئه😂
_جودي : تصدقي انك مهزقه وانا اللي كنت هجيب مناديل ونعيط جمب بعض دلوقتي
ثم زاحتها غوري ي سلعوه😂
هروح البس اعمل ال رخصه بتاعتي وادفع الغرامات اللي عليها ف القسم وبعدها هروح ال نادي
_نيهال : فل اوووي عشان انا عندي تدريب برا ع قواضي وممكن اروح قسم انا كمان
عشان فيه قضيه مهمه جداااا بدرب عليها
_ جودي : بالتوفيق ي حببتي وانا بردوا احسن حاجه عملناها ف الاجازه اني رجعت مستشفت دادي الله يرحمو من خالو بعد مكان هيشتريها وانا اللي لازم ارفع اسمها زي مكان زمان وهبدا اتدرب من بكره فيها
=نيهال بحسد مزيف : اووعااا بقاا لسه ف ٣ طب وهتتعيني صحابه المستشفي عيني عليكي بارده😂
_جودي وهيا بتكبر ف وشها : الله يحرقك بتحسديني ع ايه هيا ناقصه فقرك ع الصبح انا هقوم اخد شور
: خدت شاور ونزلت ل القسم
عند يزيد ف الفيلااا
قام و لبس الزي الرسمي ووضع عطره الجذاب و نظر لنفسه بفخر و جيه ينزل راح وقف
ولف ل ورا لقي سيلا تعمل نفسها نايمه بشكل مضحك
قال ف خاطره يهزر معاها قبل ميروح شغلو بما انها صاحيه وبتستعبط😂
تحرك ببطئ شديد جداااا ليصل الي حافه السرير
ويجلس بجانبها
و
_ يزيد باستعباط : سيلااا ي سووو اووه انتي نومك تقيل لي كدا انتي ي بت
و سيلا مستيقظه وبتغمض عنيها بجامد عشان ميخدش بالو انها صاحيه وباين انها بتتضحك
زيد اول مشافها كتم ضحكتو وهي تعتقد انه مازل يعلم انها غارقه ف نومها
=يزيد : اممم شكلها مش هتصحي الا اما ازغزغها وقبل ان ينهي جملتو
_قامت مسرعه من ع السرير: لاااااا خلاص صحيت اهو ي حالو
= يزيد شالها ونزل ع الدرج
تعالي ي مغلباني
عامله نفسك نايمه ليه
_ سيلا ببراءه: كنت عاوزه اقولك بخخ و عوووو زي مارد وشوشني
= يزيد طيب يلا قوليلي
_سيلا : عووووو ي حالو عوووووووو
= يزيد بخوف مصطنع : انا خوفت خلاص انا اسفه وضحكت وهو جيه يمشي يروح شغلو
_سهام : مفطرتش ي حبيبي
= يزيد مليش نفس ي حبيبتي لما ارجع باي
_سهام : ف حفظ الله ورعايته

بعد اما خلصت جودب الاجراءات
وطالعه من القسم
و اااااااه الخبطه دي انا عرفاها يرب ميكون اللي ف بالي وبتنظر لاعلي
لقيتو بابتسامته الجذابه
=يزيد انتي هتفضلي كدا طول عمرك
ماشبه تخبطيف الناس متبطلي تحرش بقا
جودي بعصبيه :اما وقح صحيح انت متعرفش انا مين ولا ايه
= يزيد بنفاذ صبر : مين يعني جوليت !!
_ جودي : لاا انت مستفز بقولك اي امشي لاحبسك
وف نفس ذات الوقت اتي العسكري
_ العسكري : تمام ي فندم كل اللي جلبتو ع المكتب موجود
= يزيد ببرود: شيل الحشره دي من قدامي مش فاضلها
ودخل مكتبو وهو ببضحك ان الصدفه جمعتهم
_ جودي : ي اخ انت انت قولت دا مين
= العسكري : دا النقيب يزيد بيه الكيلاني احسن ظابط عندنا ف مهماتو وطبعو شديد شويه
_جودي وهيا تدخل مكتبو
انت ي بتاع انت ازا تقول عليا اني حشره انا مسمحلكش
= يزيد : بطلي دوشه اي جابك هنا
_جودي : اظن انه ميخصكش ولازم تتكلم باحترام
= يزيد بوقاحه وهو ينظر لها :
طب متيجي اوريكي الاحترام ع اصولو وغمز ليها
_ وكان رد جودي عليه :بقلم
وخد شنطها انت انسان مش محترم ومشت
= يزيد قعد ومش عارف هو عمل كدا ازاي دايما محترم مع الكل ايهاللي بيحصل لما بيشوفها
يزيد: هدفعك تمن القلم قريب اووووي
ذهبت جودي للنادي
وهيا ماشيه ف منطقه راقيه
لقت بنوته كانت هتغبطها العربيه
جودي : حسبي ي كوكو
_سهام : سيلاااااااااااا بنتي
= جودي : بس خلاص متقلقيش هيا بخير
_سهام ببكاء وتبوس بنتها
الحمدلله يرب
وتنظر لسيلا مش قولتلك خلي جمبي
=سيلا ببكاء : ي مامي كنت عايزه ارجع قبل حالو واخوفو
= باستها جودي
الحمدلله انها بخير
اسمك ايه ي قمر
_ انا سيلا
جودي بتبوسها وانا جودي
=سيلا : انتي دي عنيكي
_جودي :اه يحببي
: سهام
انا بشكرك جدا تعالي اتفضلي ادخلي اغسلي ايدك و نفضي هدومك شكرا لتعبك
_ جودي : مرسيه يحبي انا هروح
=سهام : لا ازاي لازم تدخلي انتي سلكنه هنا ي قمر
= جودي : اه ساكنه جديد ف الفيلا اللي ف وشكم
_ سهام : نورتي يحببتي اتفضلي بقي ميصحش
دخلت جودي الفيلا وحسب براحه غريبه جدااا
يزيد لسه راجع من الشغل
سيلااااااا
وهووووووب
الاتنين ف نفس الوقت
انت ، انتي
احداث من البارت الرابع
_فرد من العصابه : شايف المزه دي
=فرد ٢ : اي رايك نتسلي شويه
وضحكو ضحكه مقززه
،،،،،،،
اسر يتلقي اتصال من المنظمه
_ اسر : هااا خير
= رئيس المافيا : .......
= اسر قام مفزوع : انت بتقول ايه
_رئيس المافيا : زي مسمعت اقتولو

البارت الرابع

كنا بنقول ان _سهام خدت جودي ع الفيلا تغسل ايديها وشافت يزيد
Back
سيهام : انا هروح اعملك حاجه تشربيها
جودي : مرسيه ليكي
سهام : تحبي تشربي ايه
جودي : كابتشينو
سهام : تمام ي حبيبتي
راحت تغسل ايديها بعد اما جودي ورتها المكان وسمعت صوت حد
برا كان يزيد بيؤكن عربيتو وبيدخل الفيلا
_يزيد : سيلااااااا
=سيلاا : حالو حالو
وشالها وبيبص لقي جودي قدامو
= يزيد و جودي ف نفس الوقت
انت ، انتي
_ يزيد بعصبيه مفرطه : انتي بتعملي ايه هنا
= جودي : انت ازاي تستجرا تيجي ورايا بيوت الناس انت هتفصل وقح كدا اي البلاوي دي ي ربي
_ سهام جات ع صوتهم
انت جيت ي حبيبي حمدلله ع السلام
دي انسه جودي لازم تشكرها من غيرها كانت سيلا راحت فيها
يزيد لا اراديا حضن سيلا بخوف
ونظر ل سهام
= يزيد : ايه اللي حصل
قعدو وحكتلو كل حاجه وشكرا جودي بس لسه بيتواعد ليها بسبب القلم
= جودي ف سرها
(يخربيتك حلوتك اي ي حكومه متلمي مززك ع المسا😂 بس دا غريب ازاي البت سيلا بتحب هولاكو دا وازاي هادي معاها كدا دا مبيبقاش طايقني كاني مرات ابوه😂)
حطت الكابتشينو ع الطاوله طب استاذن انا
= سهام : متخليكي معانا شويه يحببتي
_جودي لا هروح بقا بعد اذنكم
= يزيد وهو ينظر ل جودي: خودي سيلا وادخلي جوا ي سهام معلش
بدا الزعر يسيطر ع جودي ولم تبين ذلك
جات تمشي
_ يزيد : استني
= جودي : نعمممممممم
_ انا بشكرك جدا
حست جودي انو هادي ثم بعدما كمل جملته خافت
_يزيد: بس دا ميمنعش اني هاخد حق القلم دا غالي اوووي
= جودي اعلي م ف خيلك اركبو ي حلوووو انت !
وبعدين انت اصلا مش محترم هو عشان انت حلو هتسوق فيها
= يزيد بضحكه رجوليه صاخبه: اممممممم هو انا عاجبك بقا طب مش تقولي
_جودي ف نفسها :(عاجبني بس دانت عايز تتاكل بحلاوتك دي يخربيت كدا😂)
ثم قالت بجديه
نعم نعم انت متسواش اصلا انت فاكر نفسك ايه وبعدين اصلا
.............
لم تكمل جملتها بسبب عاصفه تحطم شفتيها وكانت اول قبله لهم
جودي تبعدو عنها ولم تقعد لضعف جسده الهزيل بالنسبه لها وهو يقربها منو اكثر
ثم بدفعه منها ارتد للخلف وسكبت المياه ع وشو ونزلت دموعها وخرجت
(تعليقي انا بقا هيييييييح يبركاتك يبنت المحظوظه😂)
اما هو فلم يعرف لماذا فعل كذالك واخذ يانب نفسه مراراا وتكرار ويستغفر ربه (معلش ي جماعه اصل البطل بتاعي مؤمن اووي😂)
💕
اما بقا عند اسر و نيهال
_ شادي: نيهال ي نيهااااال
= نيهال : اه ي شادي هاي عامل اي
_ شادي : انا بخير جاهزه ل القضيه الجديده
= _نيهال: متحمسهه جداااا بس نشوف الظابط اللي ماسك القاضيه بقا عشان نشوف هيحصل ايه
ودخل من البوابه اسر بشاكتو واانقتو
(ع اساس اني مش مظبطاها يعني ودي صدفه😂)
بص بطرف عينو ودخل مكتبو
نيهال مخدتش بالها منو
ودخلت مع المجرمين هيا و شادي زميلها
=اسر :القضيه رقم ١٢٤ ........
اكتب يبني ويتم حبسه ل قتل شقيقته
= نيهال : براحه عشان بكتب معاكم مش مكنه انا الله
_ اسر : والله ي استاذه دا شغلي مش هتدربي وتقرفيني
=نيهال : هووو انت
_اسر ب غمزه : اه ي عيوني الكابتن
= نيهال : ممكن تركز ف شغلك
واكمل اسر عمله وهيا تسرع ف الكتابه وهو يغيظنا من الحين للاخر
_ شادي : يلا ي نيهال خلصنا ي حبيبتي
_اسر برفع حاجب : اجبلكم لمون
= نيهال باستفزااز : لا هنشربو ف الكافيه يلا ي شادي
وذهبت وعلمت انه ع قمه العصبيه الان واحر من الجمر
(تعليقي انا :يبت خليكي حنينه مع الواد دا سكر😂)
_ اسر تشرب مع مين ف كافيه مع الملزق دا مش عاجبها الطول والعرض و الجمال ورايحه لعيل معاها ف الجامعه طيب اما وريتك ي نيهال
ثم ابتسم وفكر كيف ستكون زوجته المستقبليه عنيده
ثم اتاه اتصال
_الزعيم : طلبينك ف مهمن انت فين
_ اسر : مهمه ايه
_ الزعيم : نفذ حالا خبر موت يزيد الكيلاني يبقي ف الجرايد بكره
_ اسر قام مفزوع : ايه يزيد
= الزعيم : كنت عارف انك مش هتموتو واي السبب مش عارف بس عمتا كنا هنموت بنت اختو ومعرفناش
= اسر : انا هتصرف سلاام
يزيد طلع جيب سجاير
وجودي بتبص من البلكونه لقت عربيه وقفت قدامو وهو حس بخطر جيه يطلع السلاح كان مرمي ع الارض ب دمو
_جودي: يزيدددددد لااااااا
ونزلت طلبت اسعاف المستشفي الخاص بتاعتها و راحت معاه وكانت دموعها غرقانه ع خدها وبتعيط
وهيا بتعملو العمليه وطلعت رصاصه جمب صدرو وكانت مقربه للقلب
ومشو الممرضين وهيا لسه هتطلع لفت وبصت ليه تاني.
= يزيد مسك ايديها وبيتهته من البنج
جووو جووووودي
انتي ي ام عيون مش شبه شخصيتك القزره
جودي ف سرها وبتضحك ( حتي ف العمليات ومسلمتش من لسانك😂)
ثم تاكدت انو ف البنج
باست خدو اانا تقريبا بدات اتعلق بيك
ربنا يقومك ليا بسلامه ي عم كمال الاجسام ي مز انت😂
اما عند اسر
ااازاااااي منا نبهت انكم تخلوووو بالكم ومحدش يجي جمب يزيد انتووووووو بتستعبطوووووو
= هشام : اهدي ي اسر بيه مينفعش تروحلو انت عارف ان المنظمه بتراقبو وكدا هيشكوا فيك وخصوصا بيراقبوك من بعد مرافضت تقتلوووو
_اسر انت مجنون ازاي اقتل صاحب عمري ملعون ابو دي مهمه ي اخي
اناا غاير ف داهيه
= هشام : بس ف حاجه حصلت عايز اقولك عليها
_وقف اسر : ايييه تاني
= خطفو بنت ف قولت اوريك صورتها
واعطاه صورت نيهال
= اسر ناااااااعااااام يروح امك
انت بتسسستعبط ازاي دا حصل
انا لااازم اروحلهااااا مينفعش يجرالها حااجه دانا اروح فيها
باااااااس كدا كل يوم هنزل بارت ع ٨ بليل
رواية عشقت منتقم الفصل الثالث والرابع - بقلم ندى سعيد
أيمان محمد

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Dina photo
    Dina26 أكتوبر 2020 في 10:50 م

    ما شاء الله لسه في ٣ طب وبتعمل عمليات وبتشيل رصاصه قريبه من القلب
    ياريت يبقي في عقلانيه في الاحداث

    حذف التعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent