Ads by Google X

رواية عشقت منتقم الفصل الخامس والسادس - ندى سعيد

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقت منتقم الفصل الخامس والفصل السادس بقلم ندى سعيد عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf

رواية عشقت منتقم البارت الخامس

وقفنا ف البارت الي فات ان يزيد اضرب بالنار و اسر راح ينقذ نيهال
Back

عند عم جودي و نيهال ف المزرعه
عثمااان :
احناااا لااازم نغصبهم ع الجواااز من حسين و عماد لااازم مينفعش نسبهم كدا يفجرو بفلوسهم
_سعاد : ااااه ياما نفسي اجبهم تحت رجلي مزلولين ولا البت التانيه اللي عامله نفسها من برا دي لقطع لسانها واطلع عنيها اللي بتتعايق بيهم دول ف ايديا واقص شعرهااا هربيهم من جديد
= عثمان : هانت ي سعاد ثم ناد ع ابنه الأكبر
ي عمااااد انت ي ولد
_عماد : ايووو ي بوي
جهز نفسك انت واخوك الاهبل دا كمان يومين هننزل مصر ونكتب كتب كتابك ع بنات عمكم
=عماد : اني هجوز جوودي ي بوي دي لهطه جشطه مسيحه يبوي
_سعاد تمصمص بشفتيها : ع اي ي منيل بلا خيبه

( تعليقي انا : غوري ي شيخه الهي يخدك ربنا ي مفتريه ي معفنه😂 دا اسر ويزيد ف الحلقات الجايه هيروقوكي صح ي صحابي😂😂)
---
ف فيلا يزيد

_ سهام قاعده بتقلب ف صورها هيا وجوزها و سيلا غارقه ف نومها وسهام حضناها
Flash back
منذ سنتين
كانت سهام ف رحله لكليتها اليوم دا كان عيدميلادها صاحبها حضرولها مفجاءه ونزلت لقت خالد
_سهام بخجل : انت ازاي جيت هنا
=خالد بفخر ويغمز لها بعيونه الساحره : عيب عليكي تقولي كدا دا حتي عيبه ف حقي دانا سياده النقيب
ثم عدل بوكيه الورد؛ واعطاها اياه ثم قال لها اتمني امنيتك يلااااا
غمضت عينها وتمنت له بالسعاده
قالها ف حاجه هتتغير النهادره
_سهام باستفهام : ايه !؟
قرب منها خالد : انك بدل من سهام مصطفي الكيلاني
هتبقي حرم خالد المحمدي
صرخت سهام بسعاده وحضنتووو
وكانت لم تتوقع بعد سنتين من جوازهم يتدمر كل حاجه
Back
مسحت دموعها و
قبلت سيلا ثم قفلت زكرياتها الجميله مع زوجها الوفي
وسمعت صوت الفجر ولم ياتي يزيد
دب القلق ف اوصالها
سهام : يرب استرها معاه يرب دانا مليش غيرو
واخذت البيت زهابا وايابا ثم قررت الاتصال به
عند يزيد ف المستشفي
استيقظت جودي من نومها واخذت فون يزيد لكي ترد ع اخته بالخارج
_جودي بحرج : صباح الخير يا سهام
=سهام بشك : جودي !!
ازاي ؟!
_ جودي وقدت استجمعت شجاعتها : بوصي ي حبيبي هو يزيد بقي كويس ويومين ويطلع متقلقيش انا معاه
=سهام : ايه يزيد ! اخويا مالو فيه ايه
انا كنت حاسه قلبي كان مقبوض عليه واخذت تبكي
_جودي : ي سهام اهدي هو نايم وبقي كويس دي رصاصه والحمدلله عدت ع خير
= سهام وقد جات لها حاله هستريه من البكاااااء ؛ لاا لاا هما عايزين مننا اي مش كفايه انهم موتو جوزي حرااام بجد لاااا اخويا مش قادره لازم اجيلو
(الحاله الهستيريا دي بتيجي ل سهام من بعد موت خالد)
---
اما عند اسر روحقلبي بقا😂👅
جريي سريعااا وركب عربيته
واجري عده اتصالات وكانت الشبكه مقطوعه
خبط ع الدركسيون
اااااااااااااعااااااااااااااا
الكلاااااااااااب
و ف اقل من ١٠ دقائق كان ف المخبئ القزر الخاص بهم
_اسر : فين البنت اللي جبتوها
= فرد من العصابه يتوتر : ي جوو احنا مجبنااش حد هنااا هنعمل اي بالبناات
= اسر وهو بيطلع مسدسو : فين نيهال ي حقير
_ فرد العصابه: جووا اول واحد بيتسلي بيهاااا
= جرييييي اسر اكسر الباابب
اسسسسستووووووب

(هما بيقولو ل اسر ي جو عشان هما ميعرفوش انو ظابط هو متخفي كانو معاهم باسم جو دا تمام عشان اللي هيسالو😂)
المهممممم
جريي وبيحاول يفتح الباااب
سمع صوت بكائها لاااااااااا ابعد عني ي حيوووااان ثم كسر الباب و ضرب ذالك البغيض
وحمد ربه انها مازالت بخير ولم يمسها سو
اسر : حبيبتي انتي كويسه
=نيهاال ببكاء مرير: ي بااااابيييي تعاااال خد نيهااال من هنااا ي بااااابي اناااا تعبت من بعدك ي بابي خلاص نيهال مبقتش قادره تتحمل
لم يجد اسر سو ان اخذها ف حضنو لكي يطمئنها ويبث ف ذاتها الطمئنينه
وهيا شعرت معو بالامان وارتخ جسدها فعلم انها غاصت ف النوم
ابتسم وقبل عينيها الباكيتين وقال
انتي بتاعتي انا وبس مستحيل اسيبك تتاذي تاني لازم اعرف حصلك اي ف حياتك كلها انا مليش غيرك دلوقتي
وحملها وذهب الي مكان لم يعلم احدد به سواه هو و يزيد
---
ف المستشفي عند يزيد و جودي
_ سهام : يزيد انت بخير ينن عيوني
= يزيد بابتسامه : مالك فيكياي منا قداامك اهو ولا حصلي حاجه بطلي تافوره بقي
_سهام ببكاء وهي تحضنو : خفت عليك اوووووي
= يزيد بطمئنينه : انا بخير ي حياتي
_ سيلا وهيا تمط شفتيها بحزن
حاااااالو زيد انت اتعورت زي بابي اللي عند ربنا
يزيد بحزن وهو يقبلها : الله يرحمو
=سيلااا بدموع بريئه : هما لي كدا وحسين هما مسسس عندهم ولاد زي مس بيخافو ل ربنا يموتهم ويتحرمو من بابي زي تدا هما لي تدا بابي وانت عملتلهم ايه انا بكرهم اوووي ي حالو اووووي
واخذت تبكي ف حضن خالها وهو يمسك دموعه وياقسم ع ان يفرح قلبها قريبا بنصره ولكي تتاكد شكوكه !!!!

البارت السادس

صحت نهال من نومها
اااااه ي دماااااغيييييي انا فين
اسر جبلها مايه وشربها :
انا موجود معاكي متخافيش
اول مشافتو صرخت
نيهال : عايز ايه انا ف حالي مكلمتكش كان يوم اسود يوم مشوفتك ف النادي ابعد عني
_اسر يحاول يهديها ويتحكم ف خزن قلبه ع دموعها : اهدي محدش هيجي جمبك انا خلاص خلصت منهم
انتي هنا ف امان
= نيهال : طب جبتني هنا لي وقامت تمشي
انا لازم اروح
_ اسر بعصبيه : تروحي ازاي مينفعش لو عرفو مكانك هيجولك ناس منهم تاني لازم تكوني ف امان هنا لحد منخلص من الحكايه دي
=نيهال ولم تفهم شئ : انت مين
ظابط زي مشوفت ولا ايه
و بعدين انت اي عرفك اني هناك
اوعي تكون انت اللي عملت كدا عشان تبان قدامي راجل واعجب بيك ايووو اكيد انت عملت كدا سبني اروح
= اسر مسك اديها وشدها ف اتجاهو ف خبطت ف صدره العريض : مينفعش بقولك خطر متخلميش اتعص عليكي
_نيهال وقد نست عن ماذا تتحدث وغرقت ف سحر عيناااه وتكلمت دول انت تشعر واخير تخل كبريائها عنها : انت مين !!!
= اسر وقد حن ورجع للهدوء وقال بنبره حانيه : النقيب اسر المهدي
_ نيهال : عرفت مكاني ازاي انت مش شرير صح
= اسر بابتسامه صغيره ،: انتي عملتي فيا ايه حرام عليكي يشيخه

(تعليقي انا بقا : مكفايه محن بقي بوظتو اعصابنا😂)
_نيهال لم تفهم عن ماذا يتحدث
اسر انا هطلع اجبلك اكل ومش هقفل عليكي بس اتمني انك متخرجيش
عشان خاطري
وذهب يحضر لها الطعاااام
نيهال قعدت ع الكرسي : هو انا قلبي بيدق بجامد كدااا لي اول مبشوفه
ثم قامت ل تاخد شاور
--
اما عند سهام اخذت سيلا ورجعت البيت بامر من يزيد وكلف حرس ع الفيلا حمايه ليهم
= يزيد مغمض عنيه دخلت جودي وكانت تعتقد انه نائم
جودي : يااااااااااه نوم الظالم عباده😂 كان هيرد عليها بس التزم الصمت بعدما
جلست بجانبه ع الفراش واخذت تحسس ع لحيته ف اتصدم يزيد من ردت فعلها وظل كما هوو
_جودي :معقول الملاك اللي نايم دا هو عم هولاكو اللي بيصحي دا
ف فرق شاااسع ثم نظرت إليه وقالت
يترا اييه اللي ف حياتك يخليهم يعملو فيك كدا انا شكلي حبيتك
وهو نايم ومستمتع بما تقوله
جودي : لااا لااا دا عاجوز اصلا احبو ايه دانا قد عيالو ثم اتت لكي تقبل خده ف تفاجئت به يجذبها لكي تكون تحته وهو فوقها
= يزيد بغرور مصطنع : مش قولتلك اني عاجبك بس انتي بتحوري😂
اتصدمت ثم قالت انت كنت صاحي
رفع يزيد شعرها من ع عينيها
_يزيد : اممممم من اول نوم الظالم عباده تقريبا😂
= جودي :ابعد عني اي التلزقه دي
يزيد: يبقي انا صح
جودي : صح ف ايه!؟
_يزيد برخامه اصل انا قولت اكيد بتوهم من البنج انبارح لما بوستيني
ف اتاكدت دلوقتي
_يزيد حب يستعبط: كانت بتقولي ايه ف البنج ي يزيد كانت بتقولي ايييه
اااااه ربنا اه انا تقريبا اتعلقت بيك وربنا يقومك ليا بسلامه ي عم كمال الاجسام ي مز انت
صح !!؟
=جودي بصدمه وفمها مفتوح :هااا
_يزيد وهو ينظر ل شفتيها : ها ايه بس اقفلي بوقك دا
=جودي : يخربيتك دانا قولت انك ف البنج من التعب اي حد بيكون كدا دي اول مره تحصل انك طالع ولسه البنج شغال ودماغك مفوقه كدا!!!
_يزيد : اااه وانا اقول بتحسد منين وبعدين يعني انا ابن ناس مش اكون متبنج وتبوسيني ويعالم عملتي اي تاني وغمز لها
_جودي لتغير محور الكلام ولكي تق م من تحته: حاسب ايدك لسه الجرح مخفش
_يزيد بتسبله : خايفه عليا
= جودي بكدب : اايه انا ثم ضحكت بسخريه
انت غلبان انا خايفه ليتفتح الحرج وساعتها هعيد من الاول خياطه وانت كنت عنيد ف العمليات وانا مش حملك وثانيا ميقولوش المستشفي الخاص بتاعتي مفيهاش اهتمام بالمرضي واننا مش بنفهم حاجه
وكماان عشان....
_يزيد اسكتها بقبله لها ظلت لعده لحظااات ظلت تدفعه ولكن ف الاخر استسلمت وارتخت بين يديه
بس بقاااا كفايه كدا النهادره
ثم زاحتو مسكها من وسطها ووضع راسه ع راسها وانفاسهم باتجاه بعض
_يزيد : متبعديشش خليكي
= جودي بتنهج وتحاول لم شتلت نفسها: مينفعش سبني
_يزيد ينظر لعيناها ويسالها بقلق :
في حد ف حياتك ؟!
=جودي : تؤتؤ و سبني
جات تقوم مسك ايديها تاني
_يزيد وحتي لو فيه كنت هقطع خبرو ثم ترك ايديها وخرجت مسرعه وهيا تبتسم علي ما تفوه به.
---
اما عند اسر :
دخل البيت الجبلي :
اسر : نيهاال
=نيهال كانت بتسرح شعرها
ومكنتش تعرف انوو موجود قعد يبص عليهاااا وسرح ف جمالها
نيهال اتخرعت
=نيهال : ايه دا هووو انت جيت امتي
_ اسر ومازل سرحان بيها : مش فاكر
= نيهال جابت الجهاز الكهربي:
انا كنت بقول انك شرير برضو وشغلتو ف صرخ واتخرع
😂
_ اسر : يست خرعتيني فيه ايه وبعدين شيلي القصافه من ايدك ي ماما انا مبخفش من الهبل دا
تعالي كلي
_ نيهال : اطفخ لوحدك مش عايزه
=اسر : تصدقي يبت انا غلطان اني جبتلك اكل واصلا الجو برد بره
ابو اللي يسال ف صحتك بعد كدا😂
راحت نامت ع الكنبه
وهيا جعانه بس بتعاند
تغمض عين وتفتح عين عشان يناديله تاني (تعليقي انا بقا : تستاهلي عشان تبقي تعندي معاه ف حد يعند مع الوحش دا😂بقولكم اي انا هسكت خالص كملو الروايه دانا هشلكم😂)
المهم
خلص رمي الباقي ف الزباله عند
= اسر دخل اوضه جمييها راحت بتانب نفسها
=نيهال : هو كال الاكلو ومسبليش بجد
دا مفتري
= طلع اسر من الاوضه وليكتم ضحكتو
_نيهال : مش حرام ترمي الاكل ف الزباله مش فيه كلبه معاك اكيد هتاكل شويه كدا
= اسر : راح التلاجه جبلها نصيبها كان شايلو واللي رماه دي الاكياس بس حب يغظها: خودي نصيبك ي كلبه هنام ياه اقصد ي نيهال
وبعد كدا ناكل سووا
اما عند سهام نيمت سيلا وحست بحركه غريبه ف البيت
واتجهه لباب غرفتها ثمم صرخت
باسسسسس كدااااا 😂
أحداث البارت الجديد
،،،،،،،
= يزيد : اسر البنات مش ليقنهم ف فلتهم
_اسر : يعني ايي
،،،،،،
عند عمهم
مرحب مرحب بولاد الغالين ع قالبي
سعاد : سيبهم علياااا انا بقا
google-playkhamsatmostaqltradent