U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية انا لست جارية الفصل الثاني بقلم اسماء محمد

الفصل الثاني 2 من رواية انا لست جارية بقلم الكاتبة اسماء محمد
رواية انا لست جارية كاملة بقلم اسماء محمد

رواية انا لست جارية البارت الثاني

قامت نور من النوم هي تفكر ماذا تقصد امها بأنهم لم يموتوا في حادث عادي ثم تذكرت عندما كان لديها 10سنين
فلاش باك
في ڤيلا محمد والد نور وعمر
نور.، بابا انا عايزه اروح الملاهي
عمر وهو أصغر من نور بسنتين وعنده 8سنين
عمر .، لا بابا انا عايز دريم بارك
نور.،لا الملاهي
عمر .،لا دريم بارك
الاب محمد بضحك .،بس بس انتي وهو دريم بارك زي الملاهي والاتنين واحد يا ناني هنروح دريم بارك يا ناني ماشي يا حبيبه بابا
نور بغضب طفولي .،يعني انت تسمع كلام عمر وناني لا
عمر طلع لسانه 😛😛😛
محمد.، يا ناني يا حببتي دريم بارك هي الملاهي
نور.، ماشي يا ببتي انا بحبك اوي هات بوسه بقا
محمد باسها وباس عمر لانه كان غيران 😅😅
سعاد.، والله انت الي مدلع الاولاد دول
محمد بمزاح .، ايه يا سوسو انتي بتغيري عليا من عيالنا 😅
سعاد .، محمد بلاش الخروجه دي قلبي مش مطمن ومقبوض
محمد .، متقلقيش يا حببتي طول ما انا معاكي
ابتسمت سعاد علي زوجها الذي تعشقه من صغرها
اخذ محمد زوجته وأولاده في سيارته وذهب الي دريم بارك
بعد ما قضوا وقت كبير بين خناق عمر ونور علي الالعاب وضحك الاب والام عليهم وهم راجعين كانت هناك 3عربيات يقفلوا علي محمد الطريق
محمد بخوف وقلق .، ايه ده مين دو...
وقبل أن يكمل كلامه كانت العربيه اتقلبت وهربت السيارات ولكن من حسن الحظ أن كان هناك سياره تسير علي هذا الطريق وجد الشخص وحاول أن ينقذ نور وانقذ عمر وقبل أن ينقذ الاب والام كانت السياره احترقت
وذهبوا بهم الي المستشفي ولكن قلب عمر وقف ونور عاشت
بعد أن فاقت نور ذهبت الي الملجأ

باااك
وفي ذالك الوقت كانت ندي تتصل بصديقتها لكي تطمئن عليها فتجيب نور
نور.،الو يا ندي
ندي .، انتي فين يا نور وايه الي حصل انا مش فاهمه حاجه
نور .، خلاص يا ندي انتي اكيد خلصتي شغل
ندي .، اه
نور.، تمام هلبس وانزل اقبلك في كافيه النجوم وهحكيلك كل حاجه
ندي .، ماشي هستناكي هناك

/بقلم اسماء محمد

عند ادهم الحناوي في الشركه
بعد أن ذهب اسر رجع رأسه الي الخلف لكي يتذكر

بقلم اسماء محمد

فلاش باك

ادهم بعياط وفي ذالك الوقت كان عنده 22سنه .، ماتو ازاي
يعني حببتي ماتت وعمي كمان مات ازاي دا انا لسه مكلمها قبل ما تمشي ليه كدا ليه سبتيني ليه

حمزه وهو والد ادهم .، اخويا ومراته ماتو وأولاده كمان ازاي
ممكن اعرف ازاي

وقبل أن يكمل حمزه كلامه كان وجد ابنه ادهم أغمي ليه وظل شهرين في غيبوبة وبعد ذالك اليوم ادهم لم ينسي ادهم حبيته

باااك

اسر يذهب الي مكتب ادهم ويجد ادهم وينصدم مما رآه

في ڤيلا حمزه الحناوي والد ادهم

صفاء والده حمزه طيبه جدا وتحب اولادها اختها التي ماتت هي وزوجها وأولادهم في حادثه

ايه وهي أخت ادهم الصغيره وعندها 20سنه في كليه هندسه
وعسوله وعندها غمازات وطويله وشعرها اصفر وعنيها زرقاء لون السماء

حمزه والد ادهم وطيب جدا ويحب أخيه المتوفي
ويحب ايه اكتر من ادهم لانه يعشق البنات

صفاء.، حمزه انا قلبي واكلني علي ادهم اوي من ساعه حادثه عمه وهو مش بيجي هنا خالص واحشني اوي ونفسي اشوفه

حمزه.، اعمل ايه يا صفاء يعني ما انتي عارفه هو كان بيحب بنت عمه ازاي وعمه وابنه ومراته وغير كده بكره الثانويه علي موتهم وهو اكيد هيجي يقضي اليوم كله في الڤيلا بتاعت اخويا الله يرحمه
صفاء ببكاء لانها تذكرت اختها .، ربنا يرحمهم وحشتني اووووووي 😭😭😭😭😭
وفي الوقت ده تنزل ايه من غرفتها
ايه بمزاح .، صباح الخير يا عرب 😅
الاب والام صباح النور يا حببتي
ايه .، مالكوا بتعيطوا ليه
صفاء .، مافيش يا حببتي المهم راحه فين كدا
ايه راحه اغير جو ما اصحابي علشان مخنوقه لأن بكره ثانويه عمو وخالتوا ربنا يرحمهم
صفاء .، ربنا يرحمهم ماشي يا حببتي خلي بالك من نفسك
ايه .، ماشي يا صفصف 😅😅

عند ادهم في الشركه
اسر لقي ادهم بيعيط
ادهم .، وحشتني اووووووي يا اسر 😭😭😭
اسر .، ربنا يرحمها يا صاحبي معلش أن شاء الله ربنا يعوضك أن شاء الله
ادهم .، مستحيل الاقي واحده زيها تاني 😭😭
اسر .، أن شاء الله هتلاقي بقوللك
ادهم .، اممممم
اسر .، صاحبك واقع من الجوع تعالي نتغدا في الكافيه لاني هموت وباكل ومش هدفع حاجه 😅😅
ادهم .، انت عايز تاكل ومتدفعش حاجه ياض
اسر .، هو انت متعرفش قانون الصحاب ولا ايه 😅😅المهم ايه رأيك في كافيه النجوم
ادهم .، اكله حلو تمام يلا

عند نور وندي في الكافيه

نور حكت لندي الحلم وهي مش فاهمه حاجه
ندي .، نور مش انتي قولتي انك فاكره انك غنيه اوي
نور .، اه
ندي .،طب مش فاكره اي سلسله خاتم اي حاجه اهللك ادهالك
نور .، للاسف لا
ودلوقتي الاكل جه
نور.، انا ادخل الحمام واجي
ندي .، تمام
وفي نفس الوقت كان ادهم وأسر وصلوا الي الكافيه وادهم ذهب إلي الحمام ليغسل أيده
نور كانت ماشيه وادهم كان خارج من الحمام
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة