U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية العاصفة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم شيمو

رواية العاصفة الجزء الثاني 2 الفصل السابع "7" كامل بقلم الكاتبة المتميزة "شيموو" الشيماء محمد.

ملحوظة: للوصل إلى جميع فصول الرواية أكتب في جوجل (رواية العاصفة 2 دليل أو أدخل على Deliil.com)

رواية العاصفة الجزء الثاني "2" الفصل السابع "7" بقلم شيموو

كريم قاعد مع خاله حكاله كل حاجة عن نهلة وازاي هربت وإن خالد هو اللي هربها ومنتظر رد فعله ؟
عاصم بتفكير : يعني دلوقتي هي هربانة من حكم إعدام والحكم هيسقط بعد كام شهر صح كده !
كريم بهدوء : أيوة يا خالو .
عاصم : واللي هربها كان خالد بيه بعد ما سمع أبوه وأبو شريكه بيتفقوا يلبسوها قضية سرقة بدل ما تخرج دفاع عن النفس صح كده ؟
كريم مستغرب ليه خاله بيردد الكلام من تاني : أيوة صح .
عاصم بتفكير : اتجوزها ؟
كريم بحيرة : تقصد مين ؟
عاصم : أقصد خالد بيه اتجوز نهلة دي ؟
كريم هنا بدأ يتردد يجاوب بس غصب عنه لازم يجاوب : أيوة اتجوزها .. يعني قرب منها وكمان علشان يقدر يساعدها ويحميها بدون ماحد يتكلم عنها وهو داخل وخارج كده .
عاصم باصص لكريم أوي : وطبعا خلف منها صح ؟
كريم هنا سكت وبص لخاله اللي كمل كلامه : خلف منها نور صح كده ! مش هي دي والدة نور ؟ وعلشان كده مؤمن عايز ينتظر ال٦ شهور دول لما الحكم يسقط .. ربطت الأمور ببعض صح ولا غلط يا ابن اختي ؟
كريم أخد نفس طويل وبص لخاله : ربطتهم صح يا خالو .
عاصم وقف وعطى ظهره لكريم لأنه لأول مرة يحتار بالشكل ده وبيردد مع نفسه : يعني نور تبقى بنت خالد عبدالرءوف !
كريم وقف وقرب منه : أيوة بنته .
عاصم بدون ما يلتفتله : عندها أخوات تاني ؟
كريم : ماعندهاش غير نادر أخوها أكبر منها بس .
عاصم بصله وكشر : ليه وملك ؟ مش أختها ولا ايه ؟ ولا بتتناساها يا كريم ؟
كريم كشر وبص لخاله : لا مش بتناسيها ولا حاجة بس أقصد أخوات من نفس الأم دي .. يعني بنتكلم عن نهلة وجوزها وعيالها .
عاصم بصله أوي : وعن ملك ! ملك خطيبتك يا كريم .
كريم اتضايق : خالي ملك فترة وانتهت في حياتي وحاليا أنا متجوز أمل و ........
قاطعه خاله : ملك فترة وعدت وبدل ما بنقفلها وبننهيها رايحين نكمل ونتدبس في علاقات أكتر في العيلة دي صح ؟ أنت بتخرج منها وأخوك يدخل مكانك ؟
كريم برفض : لا يا خالو لا .. نور غير ملك تماما ! بص لأم دي ولأم دي .
عاصم كشر : دي واحدة هربانة مقدرش أحكم عليها من شكلها .. ما يمكن تكون حاطة الطرحة على راسها تداري نفسها ؟ ما يمكن لما تخرج للنور تتغير .
كريم : خالي !! نور إنسانة محترمة جدا ولو هي تشبه ملك من قريب أو من بعيد ماكنتش هجيب والدتها هنا نخبيها ! ماكنتش هدخل في السكة دي أصلا نور تستاهل تكون مرات مؤمن الدخيلي .
عاصم كشر وساكت والباب خبط ودخلت نهلة بتردد وقفت قدام عاصم : لو حضرتك مش مرتاح لوجودي هنا أنا ممكن يعني ......
قاطعها عاصم : ضيوف ابني وابن اختي في عيني ولو ما شالتهمش الأرض نشيلهم فوق راسنا .
نهلة ابتسمت بأسف : تسلم يا حاج بس أنا مش مجرد ضيفة أنا هربانة وهربانة من قضية كبيرة كمان .
عاصم بصلها ولاحظ انكسارها ودموعها اللي بتحاول تداريهم : برضه طالما ابني عرض يساعدك يبقى أنا هكمل مساعدتك .
عاصم بص لكريم : هو ليه صح مؤمن مجاش بنفسه !
كريم أخد نفس طويل وبص لنهلة وبص لخاله : مؤمن اتقبض عليه .
عاصم هنا اتصدم عنده ذهول : ايه ؟ اتقبض عليه يا كريم ؟ وأنت سايبه ؟ اتقبض عليه ليه ؟
كريم بص لنهلة فعاصم فهم : علشانها ؟ليه طيب ؟
كريم بهدوء : خالو أنا لسة ما أعرفش تفاصيل بس تقريبا حد عرف بحكاية نهلة وبلغ عنها واتقبض على الكل .. خالد نادر نورهان حتى مؤمن ..
عاصم باستغراب : مؤمن ليه ؟
كريم بهدوء : ممكن علشان بيحب نور وكمان مخبي مامتها في شقته .
عاصم كشر : ومين يعرف بكل الحكاية دي حتى يعرف إن مؤمن مخبي أمها ؟
كريم بأسف : ده لسة ما أعرفوش بس حضرتك ما تقلقش أنا سيبت بابا معاه وهيخرج على طول لأن مفيش أي دليل عليه .
نهلة بعياط : طيب عيالي وجوزي ؟
كريم بصلها بتعاطف : عيالك هيخرجوا لأن مالهمش علاقة يعني أبسط الأمور الموضوع حصل قبل ما يتولدوا أصلا فمالهمش علاقة 
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة