U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

وعد الحب الفصل التاسع "9" بقلم ميار خالد

رواية وعد الحب الفصل 9 التاسع بقلم ميار خالد عبر مدونة دليل للروايات.
رواية وعد الحب بقلم ميار خالد
رواية وعد الحب بقلم ميار خالد
ملحوظة: للوصل أسرع للرواية أكتب في جوجل (رواية وعد الحب مدونة دليل أو "deliil.com")

رواية وعد الحب الفصل التاسع 9 كامل بقلم ميار

حسن سمع اسم ليلي عينه ثبتت مكانها .. معقول ، لف راسه ببطئ و بص لمصدر الصوت لكن ريهام قاطعت تفكيره ده و قالت
ريهام : حبيبي اقعد ملناش دعوة بحد
حسن : ملناش دعوة ايه البنت بتموت
و سابها و راح لليلي بسرعة و لما شافها افتكر انها البنت الي شافها في المول و شوية شوية الامل بدأ يختفي من جواه تاني ، جيهان ادت ليلي البخاخة لكن مفيش فايدة و حالتها بتسوء اكتر بدون تفكير حسن شالها بسرعة و اخدها المستشفي و نسي ريهام في المطعم للمره التانية لكن المره دي صممت انها تروح وراه و تراقبه ، حسن ركب العربية و ليلي جمبه و جيهان في الكرسي الي ورا و هو هيموت من القلق عليها و مش قادر يفسر الشعور ده يمكن عشان اسمها ليلي و الاسم ده ليه ذكري خاصة عنده .. يمكن ، وصلوا المستشفي و تم اسعاف ليلي بسرعة و بعد لحظات حسن و جيهان واقفين برا الاوضة
حسن : اهدي متقلقيش هي هتكون كويسة
جيهان : متشكرة جدا ليك يا ابني مش عارفه من غيرك كنا عملنا ايه
حسن : متقوليش كده ده واجبي .. ااا هي البنت دي اقصد ليلي مش كده .. تبقي بنتك ؟
جيهان : ليلي اكتر من بنتي هي كل حاجة في حياتي
حسن قال في نفسه : يبقي مش ممكن تكون ليلي الي انا عارفها .. بتدور علي ايه يا حسن امبارح قررت انك تكمل حياتك عادي و تنساها و دلوقتي جزء منك لسه بيدور عليها بردو
حسن : هي حصلها ايه ؟
جيهان : ليلي عندها حساسيه من الفلفل الاسود و طلبت من الجارسون انه ميحطش فلفل اسود في الاكل لكن شكله اتلغبط
حسن ركز هنا ان طبقهم اتبدل و قال : ايوه صح انا كمان طلبت نفس وجبتها و حسيت ان طعم الاكل متغير .. معقول يكون اتلغبط في الطلبات
جيهان : اكيد .. بس انت معرفتنيش عليك
حسن : انا حس..
قاطعه خروج الدكتور : هي كويسة دلوقتي بس محتاجة راحة تاما و تبعد عن اي حاجه توترها عشان تعرف تنظم نفسها و ياريت تبعد عن اي حاجه عندها حساسية منها لان المره الجيه مش عارف هنلحقها ولا لا
جيهان : ينفع اشوفها
الدكتور : ينفع بس خمس دقايق و تسبيها
الدكتور بعدها مشي
جيهان : اتفضل يا بني اطمن عليها كفاية انك ساعدتنا كده
حسن اتردد انه يخش لكن وافق في الاخر و جه يتحرك سمع صوت وراه
: للمره التانية تنساني و تمشي كده
حسن ضرب راسه : ريهاام انا اسف جدا
ريهام : كل مره تعتذر كده اعمل ايه انا بأسف دي
حسن : خلاص بقي قولت اسف هبقي اعوضك
ريهام : طب انت هتعمل ايه دلوقتي
حسن : هخش اطمن عليها
ريهام : مش انت ساعدتها كفاية كده يلا عشان عايزه اروح
و بعدها شدته من ايده و قالت لجيهان : الف سلامه عليها يا طنط .. احنا هنمشي بقي سلام
و بعدها اخدت حسن و مشت و بعدها حسن وصلها لبيتها بصمت و هو كمان روح ، ليلي فاقت و بدأت تستوعب الي حصل معاها و عمتها قالتلها كل الي حصل و ان الي ساعدهم الشاب الي اتخانقت معاه في المول
ليلي بعصبية : لييه خلتيه يساعدني يا عمتو انا مش عايزة اي مساعده من اي حد
جيهان : ازاي يعني انتي كنتي بتموتي كنتي عيزاني اعمل ايه .. اسيبك لحد ما تموتي عشان مش بتحبي مساعده من حد
ليلي : يا عمتو بس..
جيهان : مفيش بس .. انا هسيبك ترتاحي شوية عشان نروح بعدها

تكمله الفصل التاسع من رواية وعد الحب

عبدلله : فينك يا ابني مش باين ؟
حسن : مفيش مشغول بس
عبدلله : مشغول في ايه ؟
حسن : تفكير
عبدلله : طب حاول تهتم بريهام اكتر من كده عشان تالا مصدعاني بيها
حسن : هي عشان صاحبتها هتفضل كل شوية تصدعك و انت تيجي تصدعني انا
عبدلله : اعمل ايه طب بحبها يا جدع و مش هاين عليا تبقي زعلانه علي صاحبتها كده
حسن : و ده الي عندي يا عبدلله ياريت تخليك انت و خطيبتك في حالكم
عبدلله : انا عايز مصلحتك انت ليه فاكر اني عايز اضرك
حسن مسك راسه : انا اسف .. ممكن تسبني لوحدي دلوقتي
عبدلله : الي يريحك بس خليك عارف اني موجود في اي وقت
حسن قفل معاه و قعد يفكر كالعادة ..
بعد يومين
ليلي في شركة الخياط للاستيراد و التصدير بتتفرج علي مكتبها الجديد بسعاده نوعا ما
رفعت : لو حبه ممكن تقدري تشتغلي من النهارده
ليلي : ياريت
و بعدها رفعت خرج و سابها تبدأ شغلها و بعد ما خرج دخل السكرتير الخاص بمكتبها
مراد : المكتب نور حضرتك اهلا بيكي معانا
ليلي بابتسامة : ميرسي
مراد : تحبي تشربي حاجة
ليلي : ياريت قهوة و نبدأ في الشغل علي طول هاتلي كل الصفقات الي كانت متعطلة الفترة الي فاتت
مراد : تمام
و بعدها خرج و بعد لحظات دخل و معاه ورق كتير و القهوة لليلي
مراد : ده عرض شراكة من شركة الهدي اتعرض من فترة و انا درسته و شايف انه كويس جدا و هيفدنا كتير
ليلي مسكت الملف و قرته و بعد لحظات قالت : عندك حق كويس جدا .. تمام اتصل بالشركة و بلغهم ان بكره هيبقي فيه اجتماع عشان يشرحوا اكتر عن الشراكة دي و الافضل لو صاحب الشركة نفسه ميبعتش حد عشان اشوف تعامله
مراد : تمام حضرتك
و بعدها مراد خرج و عمل اتصال مع شركة الهدي
مراد : بكرة بأذن الله هيبقي فيه اجتماع الساعه 9 عشان عرض الشراكة و الاستاذة ليلي حبه تعرف اكتر عن الموضوع
الموظف : تمام مفيش مشكله
مراد : اه و بلاش موظفين عاديين الي يجو ياريت تبلغ الاستاذ حسن رأفت انه يجي بنفسه ..!!

قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة