Ads by Google X

الروايات كاملة عبر التلجرام

رواية احببت قائدي الفصل السادس 6 - بقلم رودي محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت قائدي الفصل السادس 6 - بقلم رودي محمد

..
......
ادم:....بصدمه انتي كنتي سمعاني
ندي:.. وبتحاول تتعدل وهو بيبص بصدمه وساكت
ندي:... م تخلي عندك ذوق وتساعدني..
ادم:... حتي وانتي تعبانه لسانك طويل وفعلا قرب منها جامد وعدلها المخده وريحها عليها وفضل يبص ف عيونها وسكت وهي سرحت ف عيونه وقالت ف سرها اي جمال عيونك ده ي شيخ فجاءه الباب اتفتح..
ادم:.. بارتباك احم وبعد عنها بسرعه
ناهد:.. بنتي انتي كويسه وقربت منها حضنتها وقعد جنبها
علي: حمدلله ع سلامتك ي بنتي
ندي:.. الله يسلمك ي بابا... انا كويسه ي ماما متقلقيش
علي:.. انت زميلها ي ابني
ادم لسه هيتكلم ف اتكلمت ندي... ده الرائد ادم ي بابا اللي كلمتك عنه
ادم:.. باستغراب وفرحه ف نفس الوقت انها اتكلمت عنه... يارب تكوني اتكلمتي عني ف الخير وغمز ليها
وهي ابتسمت...
علي:.. اهلا بحضرتك ي ادم بيه
ادم:.. العفو ي عمي قولي ادم بس انت زي والدي
ناهد:.. ربنا يحميكم يابني
.....
...
لميس:.. حسبي الله انا اطلع اقبض ع واحد لوحدي لي توم كروز حضرته منك للي كلت صوابع جوزها ي عادل.. 🥺
دخلت عماره وطلعت ع السطوح وهي خايفه
لاقيت واحد قاعد قربت منه بخوف انت يلاااااا
بص ليها بتكلميني انا
لميس:.. لا بكلم ام سعادتك
شربيني.... هاااهااااهااا وامي سعاتي بتسلم عليكي
لميس:.. الله يسلمها ي خفه انجر قدامي يلا
شربيني..... ع فين ي حلوه ده انتي اللي تجي قدامي
وفجاءه خرجو تلاته من الاوضه.....
هي بخضه اوبااااا انا وقعت ولا الهو رماني 🥺😁
واحد منهم... لاااا الهو رماكي ي قطه انتي هتموتي انهارده..
واحد تاني رد عليه... دي صارووووووخ يابا..
عادل:.. كان واقف ع السلم وسمع كلامهم فاجاءه حس انه دمه بيغلي ف عروقه مش قادر يستحمل ف طلع ليهم..
محدش هيموت غيركم هي اتخضت وبص عليه عادل..
عادل:... اسمي عادل بيه تعالي هنا
وكأن طوق نجاه جه ليها وقفت ورا منه وهو اتكلم قدامي يلا منك ليه بص عليها طلعي سلاحك وفعلا طلعت السلاح وثبتته عليهم وهو قرب منهم وجاب حبل وبداء يكتف ايديهم واخدهم ونزل كان فيه عساكر تحت خدهم ع القسم
وبص ليها...
عادل:.. انتي غبيه ولا بتستغبي
لميس:.. بدموع انا اسفه بس
عادل:.. بحده بس اي انتي جايه تقبضي ع مجرم تجي لوحدك بتهزري ولا بتستعبطي اركبي يلا
لميس:.. بحده اسفه هاجي بتكس
قرب منها ومسكها من ايديها وفتح الباب اركبي بقولك...
خافت منه ف ركبت العربيه وفضلت تبرطم م انت لو تبطل تخوفني
.....
خبط الباب ودخل الدكتور حمدلله ع سلامتك ي فندم
ندي:.. الله يسلمك ي دكتور بس كان عندي سؤال ي دكتور
الدكتور اتفضلي!.
ندي:.. مين اتبرع ليا بالدم
ادم.... م كفايه اساله ي ندي ويلا عشان نمشي عندنا شغل
الدكتور بعد اذنكم
ندي استغربت رد فعله بس سكتت
....
.......
ف القسم حلو اوي كده...
روح ي علاء انت هاتلي الملفات بتاعتهم كلها
بعد شويه فونه رن
شاف رقم ندي ابتسم
الو عامله اي
ندي:.. بخير يباشا احم انا كنت بتصل بيك عشان اشكرك
ادم:.. ع اي
ندي:. واحده بواحده يباشا انا انقذت حياتك واخدت الرصاصه مكانك وانت انقذت حياتي واتبرعت ليا بالدم خلصانه 😂
ادم:.. انتي عرفتي ازاي
ندي:.. هاااهااا انا ظابطه شرطه ي دومي كده خالصين
ادم:.. هنتقابل بكره الساعه سبعه تمام
ندي:.. بفرحه فين
ادم:.. ف نايل كلب كده هبعتلك عنونه
ندي:. تمام ي ادم سلام
ادم:... نداااااااا ادم بيه ي ندا
ندي... هاااهااا وقفلت ف وشه
ادم:.. ندا تيتيتيت بص ف الفون اتاكد انها قفلت ف ابتسم قمر اوي يعني
..
تاني يوم لميس راحت لندي البيت
قاعدين بيتكلموا مع بعض وكل واحده بتتكلم عن حياتها ومدي التغير اللي فيها
ندي.:.. هاا البس اي بقي
لميس:.. البسي الفستان ده قمر عليكي
لميس:.. ندي هو انا كده ممكن اكون بحبه
ندي:.. بصي ممكن اه وممكن لا
لميس:.. طب هو بيحبني
ندي:.. بصي ممكن اه وممكن لا
لميس:.. طب اعمل اي عشان اعرف
ندي:.. بصي راحت لميس مسكت المخده وضربتها بيها انا مش طياقكي اصلا
ندي:.. هاهااهاا يبتالمجنونه
ندي:.. لبست واتشيكت لبست فستان احمر لحد الركبه ويمكن دي اول مره تلبس فستان وسابت شعرها وحطت ميك اب خفيف
هو كان مستنيها تحت البيت
نزلت و اول لما شافها اتصدم من جمالهااااا
وقف سرحان بيبص عليها وفاق ع صوتهااا
ندي:.. اييييي يااااااااب انت اطرشت
ادم:.... يخربيتك متعرفيش تقولي كلمه حلوه
ندي:.. اوووووووف يلا ي عم
ركبو العربيه
ادم:.. اول مره اشوفك لابسه فستاان
ندي:.. وهتشوفني فين اصلا وبعدين انا اول مره البسه اصلا.
ادم:... ندي انا لما شوفتك بالفستان اخدت عنك فكره انك استغفر الله العظيم يعني رقيقه بس انتي دبش كده ع طول.
ندي:.. اه انا دبش عاجبك يلاااال ولا لا
ادم:... يلاااا انتي مجنونه ي بت انتي نسيتي نفسك ولا اي..
ندي:.. تراجعت ف كلامها وقالت بصوت تعيف اثفه.. والله ي ادم بيه معلش بعتبرك صاحبي ياخي بلاش يبقي دمك تقيل كده 😁
ادم:... ندااااااا
ندي:... اسفه
ادم:.. بس الصراحه يعني انتي طلعتي حلوه اوي
ندي:.. بتكبر هاااا دي اقل حاجه عندي
ادم :..مغرورة ع فكره 😂😂
وصلو المكان....
ندي:.. باستغراب اي ده..... يتبع
لسه اللي جاي تقيل

•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

ملحوظة

يرجى التنبية: حقوق الملكية محفوظة لدى المؤلفون ولم تسمح مدونة دليل الروايات pdf نسب الأعمال الروائية لها أو لشخص غير للكاتب الأصلي للرواية، وإذا نشرت رواية مخالفة لحقوق الملكية يرجى أبلغنا عبر صفحة الفيسبوك
google-playkhamsatmostaqltradent