رواية احببت قائدي الفصل الثالث 3 - بقلم رودي محمد

 رواية احببت قائدي الفصل الثالث 3 - بقلم رودي محمد


.........
ندي:.. جمعت كل المعلومات وجت.خبطت ع الباب ودخلت ع طول من غير م تستني يقولها تدخل...
= تمام ي فندم دي كل المعلومات بعد اذن سياتك بقي..
ادم:.... رايحه فين..
ندي:.. مروحه اصلي فرهدت وانا بجمع المعلومات بتتكلم وهي بتبصله بجمود ع غير العاده..
..
ادم:... ندي انتي ظابط شرطه عارفه يعني اي
ندي:.....فسرهااا اوووووووف....وبعدها اتكلمت اه عارف..
ادم:....اتكلم بعصبيه رعبت ندي وقف من مكانه وكان بيتكلم وصوته كان عالي جدا زفته انتي اي حكايتك انا ساكتلك من ساعه م جيتي م تتعدلي بدل وربنا اكتب فيكي مذكره انتي فاهمه..
ندي.:.. الدموع اتجمعت ف عنيها بس حاولت تبان قويه..واتكلمت بحده... تمام ي فندم
ادم:.. لاحظ الدموع ف عنيها بس كبر دماغه وقرر يكمل كلامه بنفس العصبيه والحده روحي م كان م هتروحي.... وقعد ع الكرسي وبص للورق اللي ف ايده
ندي:..فضلت باصه عليه وهي مخنوقه وعايزه تطلع خنقتها و كانت جابت اخرها.. ف اتكلمت..
لا بقي مش معني انك المقدم يبقي تهزقني براحتك انت. تتكلم معايا ف حدود الشغل وبس بعد اذنك
وخرجت....
ادم... بص عليها لما خرجت حس انه دايقها بس اقنع نفسه ان ده عشان مصلحتها وهي مهمله ف لازم يضغط عليها بس كان نفسه يعرف اي مدايقها كده وهي ع طول بتقلب الجد هزار.....
......
.... دخلت البيت كانت مخنوقه ومدايقه دخلت هاديه ع غير العاده..
ناهد:... اي ده محدش سمعلك صوت يعني
ندي: بنفس الهدوء مفيش ي ماما
علي:... مالك ي بنتي
ندي:... ضغط شغل بس ي بابا
علي.... ندي ف اي احكيلي
ندي:.. هحكيلك ي بابا وقولي انا غلطانه
حكت ليه كل حاجه من اول يوم شافت فيه ادم لحد م جمعت المعلومات وهي بتحكي كانت ملامحها بتتغير بين الحزن والفرح مش عارفه هي غلط ولا صح كل اللي تعرفه انها متعوده تهزر وتضحك ومتعوده انها كل المواضيع بتاخدها هزار
علي:.. ايوا غلطانه ي بنتي ده مقدم... مينفعش تتكلمي معاه كده.
ندي:.. يابابا اصل
ناهد:... بلا اصل بلا فصل انتي دماغك دماغ اطفال اساسا.. وقامت راحت المطبخ
علي:... تروحي تعتذري ليه فاهمه وعلاقتكم علاقة شغل بس تمام..
ندي:... حاولت تغير الموضوع وتقلبه هزار.. انا اعتذر عزوره ينسي بروح امه
علي:... ندااااااااا
ندي:.. حاتر ي باباتي هدخل اغير هدومي
دخلت الاوضه وهي بتفكر ي ربي اعمل اي طب انا مش غلطانه انا بهزر معاه هو اللي رخم بعد شويه جتلها مسج ع الفون.. مسكت الفون لاقيت المسج من ادم فتحته بسرعه جدا وهي استغربت من نفسها لي فتحته بالسرعه دي...
*... متزعليش اني اتعصبت عليكي بس انا كنت ف ضغط وكده وانتي جيتي ف وقت غلط......
ابتسمت وبعدها رمت الفون من ايديها مش هرد...
....
لميس:.. ماشيه ف الشارع اما ارن ع البت ندي
الو ندوشااااااااوحشااااااااني
ندي:.... صوتك ي بت وطي صوت امك ده
لميس:.. عامله اي ي ندوش
ندي:.. كويسه ي اختي
لميس:.. بت بقولك المقدم عادل ده مز اوي ي بت جنتل كده وحاجه قمر خالص
وفجاءه عااااعااااااا
ندي...بخضه بت ي لميس مالك
لميس:... بلغي البوليس ي نداااااا.. قالت كده وهي بتقوم من ع الارض...
ندي:... حاضر... وبعدها استوعبت... بولييس اي ي زفته اومال انتي اي..
لميس:.. انا انتهيت
لميس:... بصوت عالي ي حيوان ي اعمي مش تفتح لما انتوا مش قد العربيات بتركبوها لي عشان تموتونا قربت لحد بابا العربيه وفضتل تخبط ع الشباك انزلي بروح امك ده انا هوديك ورا عين الشمس انزل يلااااا
....
فتح شباك العربيه وقلع النضاره
هتوديني فين....
لميس:... هاااااا وبصت عليه وسرحت ف عيونه..
ندي...... بت ي لميس مالك بتتخانقي مع مين قولي اجيلك..
اضربيه ي بت اوعي تسكتي فرغي السلاح بتاعك ف دماغه...
كل ده وعادل سامع...
عادل:... بضحكه هاااهاا مجنونه انتي وهي
لميس:.. انت بتعمل اي هنا
عادل:..بص حوليه... ماشي ف الشارع
لميس:.. مش تفتح كنت تموتني
عادل:.... بتسبيل وهو بيقرب ناحيه الشباك مقدرش اموتك...
ندي:... بزعيق ي حيوان ي قليل الادب ي حقير...
...
لميس:... بصت ع الفون هي وعادل وبعدها بصو لبعض.
لميس:.. سوري دي مجنونه وقفلت ف وشها
ندي..... بت الوو الو رخمه..
فضلت سرحانه لحد م نامت....... ف الفجر رن الفون
ندي:... بنعاس كنسلت
رن تاني وكنسلت رن تاني ندي. مين الحيوان ده
فتحت الو ي حيوان ي قليل الادب انت عارف انا مين عشان ترن عليا ف وقت زي ده وربنا لجيبك مش هسيبك يلاااااا...
ادم.... انتي نايمه بروح امك فوقي
ندي:... اتنترت من ع السرير لما سمعت صوته ا س ف ه اسفه ي باشا انت عارف اني مزه والناس
قطع كلامها صوت ادم الحاد
بقولك تعالي دلوقتي حالا ع القسم فاهمه
ندي:... لي ي باشا انا عايزه انام سبني لبكره الله يخيلك (اكيد فاكرين المقطع ده ف الف ليله وليله) 😂😂
ادم:.. قفل ف وشها وضحك ع هبلها... ازاي ضابط شرطه دي 😂😂
ادم:.... انا اللي جبته لنفسي
ندي:.. عنيف اوي الجدع ده وقامت لبست بنطلون جينز وعليه تشيرة احمر ولمه شعرها ديل حصان ونزلت ...
خبطت ع الباب ودخلت قعده ع الكرسي ع طول وحطت ايدها ع المكتب كانها نايمه
قول ي باشا عايز اي والله انا عايزه اكمل نومي
ادم:.... خبط جامده ع المكتب
عندنا. ماموريه
ندي:.... هااااا وهي فاتحه بوقها كده 😯..... يتبع

•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

تعليقات