رواية احببت قائدي الفصل الثاني 2 - بقلم رودي محمد

 رواية احببت قائدي الفصل الثاني 2 - بقلم رودي محمد


وفجاءه.....
ندا... قامت بضربه بحركه لا اراديه
ادم.... ابوشكلك هو انتي متعلمتيش حاجه ف حياتك غير العنف؟
ندا.... هاااهااااهااا لا اتعلمت
.....
ف البيت.....
ناهد..... انا خايفه ع البت ي علي
علي:.. متخافيش بنتك بتحب الشرطه واكيد هتبقي مبدعه فيها...
دخلت ندا سلامو عليكم اجدعاااااان
ناهد:.... استغفر الله العظيم ي بت بطلي المهرجان اللي بتعمليه لما تدخلي..
قربت وباست بابها والله ي ست الكل م انا باسياكي بس
ناهد:... هااهاا طب هحضر الاكل ي نن عين ابوكي
ندا:.. حبيبي ي ماماتي
علي.. احكيلي بقي عملتي اي انهارده
ندا.: هاااهااا ضربت المقدم...
علي:... نداااااااا بطلي شغل العيال ف الشغل تمام الغلطه ي بنتي بفوره
ندا:.. مش تقلق ي حج انا هدخل اغير هدوووووماااااااااااااي
ناهد:من المطبخ.. بتقولي اي ي ندا
ندا.؟... باعتالك بوسه ي ست الكل امووووووح
ناهد:... ف سرها بكاشه ونصابه
دخلت ندا الاوضه.. رنت ع لميس...
لميس:.... عايزه اي ي غلابويه هانم
ندا:... هو انا قلية ادبي انا اه قليلة الذوق والادب بس هو. كان بيقربلي بطريقه سخيفه اوي
لميس:... والله م حد سخيف غيرك غوري من وشي وقفلت الخط...
ندا:.. ابو شكلك
غيرت هدومها وخرجت اتعشو مع بعض وبعدها دخلت الاوضه...
فتحت الفيس بوك وقلبت ف الاكونت بتاع المقدم ادم...... ابو شكلك ي اخي اي الحلاوه دي
.......
تاني يوم...
ناهد:... قومي ي بت هتتاخري
ندا:... سبيني خمسه بس ي ماما
ناهد:... بقالك ساعه بتقولي سبيني خمسه قومي الساعه 9
ندا:... اي عااااعااااا هترفد من اول يوم 😭
قامت تجري ولبست بسرعه... وهي بتجري ف الاوضه يمن وشمال ورمت كل حاجه ع الارض
....
علي:... تعالي افطري
ندا:.... لا ي بابا انا هاخد جزء اتخااارت يالهني هيموتني 😂😂
علي:... بتقلشي حتي وانتي متاخره خلي بالك من نفسك
ندا:.. حدفت ليه بوسه ونزلت جري

وصلت قسم الشرطه......
العسكري:.. ادم بيه سأل عليكي وهو ع اخره جوا.....
... ابتسمت بظرافه ربنا يستر 😊
فتحت الباب ودخلت
صباح الخير....
ادم:... من غير م يبصلها ورد ببرود
برااااااااا
نندا:...افندم؟
ادم:.. وقف مبتسمعيش برااااااا وخبطي ع الباب ولما اسمحلك بالدخول تدخلي.
ندا:... بضحكه هااهاااهااا ناسي نفسك ولا اي وهي ماشيه وقعده ع الكرسي وحطت رجل ع رجل
انا هنا زي زيك شغاله معاك اعمل اللي يعجبني
ادم:.. خبط جامد ع المكتب لدرجه قامت نطت من مكانها...
براااااا
خرجت تجري... عنيف اوي
خبطت ع الباب ادم ادخل
دخلت ندا.. تمام ي فندم..
ادم:.. بصي بقي انتي باين عليكي لا ليكي ف الشغل ولا غيرو هديكي حاجه صغيره ع قدك
ندا:.. انا اي حاجه اقدر عليها ي دومي
ادم:... ندااااا لمي نفسك...
ندا... اترعب من صوته الرجولي الحاد احم احم واقفت معدوله كده...
ادم:... ده واحده عايزك تجيبي كل المعلومات عنه تمام..
ندا..... تمام ي باشا....
وخرجت بقي انا ع اخر الزمن اجيب معلومات... ابو شكلك هو انا شغاله معاك ولا خدامه عندك..
ادم..... كان واقف وراها شغاله عندي
ندا... بصت وراها بخضه.. تمام ي فندم وجريت
......
لميس...
اووووف هو اي الحكايه ي ربي لحد دلوقتي مشوفش المقدم اللي متنيله شغاله معاه
دخل فجاءه...
عادل:.. مين انتي
لميس... وانت اعمي مش بتشوف يعني... انا الظابطه لميس وانت تطلع مين بروح امك جاي ف اي مع ان شكلك نضيف يعني.
عادل.... بصالها من فوق لتحت وسكت
العسكري:.. اتكلم عادل بيه دي لميس ي فندم الظابطه الجديده...
لميس:.. بصت ف الارض وف سرها
يقطعك ي لساني ابو شكلي انا هببت اي وبصت عليه وابتسمت ها😁
عادل:... كنتي بتقولي اي بقي
لميس:... تمام ي فندم انا تحت امرك ي باشا وكملت بصوت طفولي وهي بتقرب منه ومسكت ايده
ابوس ايدك انسي اي عك انا عكيته 🥺
عادل:... بابتسامه .. ماشي ي لميس
بصي ي ستي عندنا قضيه مهمه جدا ولازم نشتغل عليها مش وقت لعب عيال تمام...

لميس:...ف سرها انا مالي انا ومال الشغل ده 🥺وبصت ليه بابتسامه 😁 تحت امر رجل ايد راس كلام سعادتك
عادي. بابتسامه مجنونه تعالي ورايا
لميس:... حبني م انا قمر واتحب
عادل.:... لمييييييييييس........... يتبع

•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

تعليقات