رواية احببت قائدي الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم رودي محمد

 رواية احببت قائدي الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم رودي محمد



عادل... ندي انا كنت عايز اتكلم معاكي ف حاجه كده بس مش دلوقتي تعالي بالليل البيت هستناكي انا ولميس...
ندي... ف اي ي عادل قلقتني لميس كويسه
عادل... اه تمام ي ندي متقلقيش.
....
ندي.. روحت البيت بس كل تفكيرها ف ادم اللي مش عارف اختفي لي كده. وعادل اللي عايزها ومش عارفه عايز منها اي . دخلت الاوضه ي ترا انت فين ي دومي وحشتني ي جدع

قطع تفكيرها خبط مامتها ع الباب
ناهد خبطت ع الباب ودخلت.. قربت منها وقعدة ع طرف السرير مالك ي ندي ف اي ي بنتي انتي دخلتي من غير م تتكلمي ودخلتي ع اوضتك ف حاجه
ندي... بصت لمامتها بحب ومسكت ايدبها لا ي ست الكل انا كويسه هو ضغط شغل وكده وبكره ف حفلة التكريم بتاعتي لازم احضر
ناهد... ربنا معاكي ي بنتي انا هجهز الاكل غيري هدومك وتعالي اتعشي
ندي... لا انا هضطر انزل عادل ولميس عايزني
ناهد... لي خير ف حاجه ولا اي
ندي.. لا مفيش ي ماما هشوفه وارجع وان شاء الله خير
قامت غيرة هدومها ونزلت ندي وهي مخنوقه لا قادره تسمع صوته ولا توصله الطفله اللي جواها اختفت معاه...
_____________بقلم رودي محمد ____________
عادل روح البيت وكان مخنوق جدا ومدايق وعمال يفكر يعمل اي مع ندي ولا يقولها ازاي
لميس: قطعت تفكيره مالك ي عادل ف اي
عادل... تعالي هقولك ي لميس انتي تعرفي عنها اكتر مني وانا تعبت ومش عارف اعمل اي فضل يحكي ليها كل كلام ادم واللي دار بينهم وقد اي ادم زعلان عليها وبيحبها.. بس ي ستي وهو دلوقتي مش قادر يعمل حاجه منهار
لميس... عادل انا عايزه اشوفه
عادل لي.
لميس... عندي كلاك مهم لازم يعرفه
عادل... بس ندي زمانها ع وصول
لميس... يلا قوم وشدت عادل.
عادل... هنروح فين
لميس... لازم ننزل قبل م هي تجي... انجز
نزلو فعلا ركبوا العربيه و راحوا ل ادم
خبط عادل ودخل.. الاوضه اللي بقت كهف م كتر م هي ضلمه ومفيش فيها صوت غير انفاس ادم.دخل عادل وفتح النور وقعد جمب ادم ع السرير عادل بصوت كله حنيه ع اخوه قوم ي ادم لميس عايزه تشوفك
ادم.... مش عايز اشوف حد
لميس دخلت حتي لو عندي حاجه مهم لازم تعرفها عن ندي
ادم... اتعدل ف قعده واتكلم وهو باصص قدامه ومش عايز يبص ع حد بيهرب من عيونهم واتكلم بحده.. مش عايز اعرف
لميس... لا لازم تعرف ان ندي بتحبك
ادم... زعق مره واحده بس بقي كفايه كدب ندي عمرها م حبتني ندي بتحب وائل انا سمعتها بنفسي
لميس... خافت من صوته العالي وعصبيته اللي اول مره كانت تشوفه رجعت ل ورا خطوه وبعدها اتكلمت هي كمان بنفس الحده تعرف انك غبي ... اسفه ع كلامي بس وائل مين ده اللي ندي تحبه كملت وهي بتلف ناحيه السرير
ندي رجعت تاني القسم... وانا كنت ف المكتب.... سألتها كانت فين ومع مين قالتلي انه وائل عايز يتجوزها وهي اديته فوق دماغه وقالتلي انه مفيش ف قلبها غيرك افهم بقي ....
____________بقلم رودي محمد______________
ادم.... بص ليه وطول ف نظرته ليها يعني اي
لميس... اقولك فتحت فونها وجابت ريكوردات بينهم
ندي بتتكلم.... ي بت والله بحبه اوي بس مش عارفه هو بيحبني ولا لا تصرفاته بتقول انه بيحبني بس خايفه اكون بوهم نفسي
فتحت واحد تاني.... تعرفي ي لميس... كنت طول عمري بقول مش هلبس فستان زي باقي البنات غير لما احسن اني مع راجل وانا فعلا حاسه ان ادم مخليني انثي بجد تفتكري بيحبني.. وبعدين انا بتكلم ليه مع واحده غبيه زيك غوري من هنا يلا

ادم... ملامحه كلها اتبدلت من الحزن للسعاده وغصب عنه ابتسم بوجع ع طريقتها
فتحت ريكورد تاني..... انا فرحانه اوي.. وجوده جمبي مطمني .. مطمني اوي ي بت اروح اوقله انت يلاا انا بحبك واخلص ابو تقل دمه

ادم... بس انا سمعتها بنفسي وهي بتقوله انا بحبك
لميس... انت مسمعتش باقي الكلام سمعت كلمة بحبك وحكمت عليها ومشيت بس لي مفكرتش انه ممكن تكون قالتله اني بحبك زي اخوياااا
ادم.... فرح جدا من قلبه وقام هي فين
عادل:. تلاقيها بتدور علينا اصلا
رن فون لميس...ي مصبتي دي ندا
لميس.. الو.. ادم اخد منها الفون صوتها وحشه جدا
ندي... انتي جزمه انتي وجوزك فينك ي كلبه البحر انتي وهو كلكم اختفيتوا فين وسي زفت ادم فين كمان انا تعبت منك مش همشي ادرو عليكم انا ف الشوارع صحبه تعر
ادم... وحشتيني
ندي.... هاااااا مين معايا.. ي لميس انا اتجننت وسامعه صوت ادم يخربيتك ياختاااااااااي هو فين ادم ده
ادم.... انتي متجننتيش انا ادم ي بت فوقي
ندي... قفلت السكه... يمصبتي اي اللي انا هببته ده شتمت الواد واخوه ياختاااااي منك للي اكلت جوزها ي لميس ي بنت ام لميس هيقول عليا اي استني ي ندي كده هو قالي وحشتيني👀👀 صح لا لا لا مقالش انا سمعت غلط بيقولي شتمتيني اه هو بيقولي كده ☹️
فضلت تكلم نفسها زي المجنونه مش عارفه تعمل اي
____________بقلم رودي محمد______________
لميس... اكيد البلاعه اتفتحت فيك معلش انت مش غريب عمتنا انا وعادل عملنا اللي علينا والامر ف ايدك بعد اذنك
عادل حضن ادم... عشان اقولك انها بتحبك تصدقني
ادم... حط ايده ع دماغه مش مصدق فضل يتنطط من كتر الفرحه مش بتحب وائل بتحبني انا يااااااااه ورمه نفسه ع السرير وكان فرحان جدا 😊😊

تاني يوم.... ف حفلت تكريم ندي.... ندي ف سرها هو مجاش حتي يشوفني وانا بتكرم وحياه امك ي ادم ماشي 😒
...... اللواء متحت..
طبعا انهارده حفلت تكريم اتنين من اكفاء الخرجين حققوا انجازات ف غيرهم محققهاش ف سنين
الملازم اول ندي علي العوضي.....
ندي... خرجت بكل هيبتها سلمت عليهم وعلق ليها اللواء ممدوح النشان
الملازم اول... لميس محمود نور الدين.... لميس هي وخاجه خرجت لسانها 😜ل عادل والكل ضحك عليها
ندي.... بتبص حوليها والكل بيبارك ليها.. هو مجاش ماشي ي ادم فضلت تدور عليه بعنيها وكانت زعلانه جدا انه يوم زي ده هو مش اول حد يكون معاها

الملازم علاء.. ندي... ف حد برا عايزك 😁
ندي... حد مين ي علاء😒
علاء مش عارف حد بيقول قريبك باين عمتاً روحي شوفي فيه اي .... 😌
خرجت وهي ماشيه حد مسكها من ورا جامد وحط ايده ع بوقها نداااا.... ام امممممممممممم بعدها جه حد من ورا ربط حاجه ع عنيها وفضل ماشي بيها وهي بتحاول تفك نفسها مش عارفه امممممم ممممم
وصل بيها ف مكان شبه الجنيه كل ورد وزرع اخطر وكان المكان كله بلالين وقلب كبير بالورد الاحمر❤ ومكتوب فيه.. بحبك.. ومتزين بطريقه حلوه ف الاخر سبها الشخص ده بس لسه الرباط ع عنيها
ندي... طبعا متتواصاش ي حيوان ي كلب وربنا لوريك وفكت الرباط وكل الموجدين فضلو يصقفوا
وادم نزل... ع ركبته ومسك دبله ف ايده تتجوزيني
____________بقلم رودي محمد______________
ندي.... بصت لكل حاجه حوليه وكانت طايره من الفرحه وبعدها قربت منه وضربته ف صدره بكل قوه
ادم.... كح كح كح ي بت هتفضلي غشيمه كده لحد امتي
ندي.... كنت هتموتني ولا هتلحق تخطبني حتي
ادم.... موافقه يعني.. ولااا
ندي.... ولا اي بروح امك ده انا مصدقت وقف ادم ولبسها الدبله بحبك...
ندي.... وانا كمان
ادم... وانتي كمان اي
ندي. قربت منه وانا كمان بحبك ي غبي
ادم.... تعرفي انتي عايزه حاجه تقطع لسانك ده ونخلص
ندي.. قهقهقهقهقه
بعد شهر كان مليان بترتيبات وتوضيب وكان تعب ع الكل لان ندي جننتهم ف تظبيط شقتها واختيار الفستان وحاجات كتير جدا جه ميعاد الفرح

ندي... مش مصدقه اننا خلاص اتجوزنا وادبست فيا رسمي بقي قهقهقه
ادم... انا ادبست فيكي من يوم م شوفتك ي بومه وانا حبيتك اصلا
كان الفرح جميل جدا وندي كانت قمر اوي
وكانت فرحانه هي وادهم فرحه عمرهم كان الفرح هادي جدا ف مركب ع النيل وده كان اختيار ندي وادم عمل ليها كل اللي هي عايزاه بالحرف وقالها مش هعارض ف اي حاجه مهما كانت مجنونه وفعلا الفرح تم بشكل جميل جدا وكانت قمر وهو قمرين

..خلص الفرح و... روحوا الشقه
ادم... انتي انهاره بقيتي ملك ليا انا بس
ندي... انا ملك ليك من يوم م شوفتك اصلا وانا فعلا حاسه انك انت وبس اللي تستحق كل حاجه حلوه تكون ليه
ادم.. قرب منها 😘
وباااااااس نسيب العرسان مع بعض بقي
كان ده هيبقي اخر بااااارت بس انا عملت بارت هديه كده ليكم

•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

تعليقات