Ads by Google X

رواية احببت قائدي الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم رودي محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت قائدي الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم رودي محمد



ندي.. اسمع بس م انا كان لازم اتصرف
ادم... وعملتي اي بقي
ندا.... وبدات تحكيله اللي حصل وادم مدايق جدا انها عملت كده وكان بيسوق العربيه بغيظ وكان نفسه يزعق ليها ع اللي عملته بس اتكلم بعصبيه مكتومه وهو بيضغط ع اسنانه جامد ندي مهما حصل اياكي تفكري تعملي كده تاني فاهمه مهما حصل
ندي:. بصت ليه وقالت حاتر وسكتت شويه وبعدها اتكلمت.. بضحكه بس منفعش الواد شكله متأثرش وفضلت تضحك جامد ادم بص ليها وضحك ع ضحكتها وسكت
..
ناهد.... وبعدين ي علي لحد دلوقتي ل حس ولا خبر احنا لازم نتصرف انا مش قادره خلاص
علي.... انا هكلم اللواء واشوف الدنيا كده ومسك فونه فعلا بس الفون رن
رد بسرعه... الو...
الو... انا الملازم علاء زميل ندي...
علي... ايو ي ابني عملتوا اي
علاء... متخفش ي حاج هي جايه مع ادم باشا
علي.... شكرا يابني ربنا يحفظكم... قفل السكه واخد ناهد ف حضنه خلاص هي مع ادم وجايين
كريمه الحمدلله انها بخير
خبط الباب علي وكلهم جريو ع الباب
علي فتح بس كان وائل
وائل... اسف ي جماعه... بس انا قلقت هو ف اي
ايه اللي انا سمعته ده
علي... الحمد لله بابني هما لاقيوها خلاص وجايه مع ادام
وائل طب الحمد لله
_______________بقلم رودي محمد_________________
رن فون وائل... طب بعد اذنكم وخرج البلكونه
اسراء... ها عملت اي بقالك ساعتين قافل معايا
وائل... هقول بس الاول كده اهدو
اسراء انا فتحت الاسبيكر انطق
وائل... فيه عصابه كبيره خطفت ندي
لميس.... اي وقامت من مكانها. انا لازم انزل مصر حالا يلا ي عادل
وائل:. اهدو ي جماعه واسمعوا
عمر.. كمل ي وائل اخلص
وائل.... هي دلوقتي بخير وادم جايبها وجاي ع البيت
لميس.... بدموع كنت حاسه قلبي مكنش مطمن
وائل... مفيش داعي حد يجي خلصو اجازتكم براحتكم هي دلوقتي كويسه يلا هقفل انا
.....
الباب خبط فتح علي بنتي واخدوها بقي احضان وبوس ودموع وهي بتهزر وتضحك وادم واقف بيتفرج ف صمت
علي... انا متشكر جدا ي ادم حقيقي اثبتلي انك قد المسؤوليه وقد كلمتك
ادم.... ع اي ي عمي ندا.. غاليه ع قلبي جدا قال كده وكان بيبص ع الندي اللي فعلا بصت عليه جامد وكانت فرحانه ب كلامه جدا وكانت فرحانه بخوفه وقلقه عليها
ناهد... انتي تسيبي الشغل ده انا تعبت وكنت هموت عليكي انا معنديش غيرك
ندي:... ي ماماتي م انا كويسه اهو بس ابوس ايدك عايزه اكل العيال ولاد التيييييييييت دول مش اكلوني.....
ادم... طب استاذن انا
_______________بقلم رودي محمد_________________
علي: ي ابني والله م تمشي غير لما تتعشي معانا
وائل... حمد لله ع السلامه ي ندا. والله لو كان حد قالي كنت قلبت الدنيا
ادم... بصله وهو متغاظ وعايز يجيبه من قفاه
ندي... قامت بالواجب وبصت لادم وضحكت.. وبعدين بصت تاني ل وائل واتكلمت. ليه توم كروز حضرتك ولا فاكر نفس سوبر مااااان انت واخد مقلب ف نفسك يللااااااااا
ناهد... عيب كده ي ندا...
ندي.. عيب اي ي ماما ده اخر واحد يتكلم اصل انتي مكنتيش بتشوفيه لما كنا نضربه زمان
وائل... م كفايه فضايح فضحتي امي
ندي.. عشان متجيش تعمل سبع رجاله ف بعض قدامي انا عارفه ماضيك يلااااااااا
ادم... مشاء الله شكله كان ماضي اسود
ندي... وحياتك مهبب وفضلت تضحك جامد
وائل... انتي عامله لينا عشا اي ي طنط
كلهم ضحكوا هاااهااهاا.....
.....
عدي شهر ع ابطالنا القمرات وندي كل يوم مشاكسه هي وادم و وائل اللي حاول يقرب من ندي وادم كان متغاظ منه جدا بس ندي كانت دايما بتقوم بالواجب معاه وتهزقه كله م تشوفه وادم كان فرحان انها دايما مش بتديله وش ومش بطيقه
رجع عادل ولميس واسراء وعمر وكلهم استقروا خلاث ف مصر
وائل... عايز اقابلك ي ندا بكره ممكن
ندي:. عايز اي ي هباب البرك انت
وائل... اولا احترميني ثانيا بكره تعرفي
ندي... احترمك اي بروح امك ولااااا متنساش نفسك عشان هقل منك غور ف داهيه يااااض وكملت بتحذير اعمل حسابك لو موضوع بتاع بكره كان تافهه شبهك كده هضربك وقفلت السكه ف وشه
__________________بقلم رودي محمد________________
تاني يوم...
عادل نزل الشغل هو ولميس وكان عند ادم ف المكتب
ندي.. فتحت الباب ودخل ابو الصحاب سلمت ع لميس واخدتها ف حضنها عامله اي ي بت وحشاني
عادل... خفي ي ندي عليها انا بغير ياما
ندي:. نعاااااام بتغير مني ده انا وهي متربين مع بعض واحنا بنااااات هاااا بناااااات
لميس... ده بيغير من خياله انا مش عارفه اي نظامنا ف الشغل بعد كده
ندي.. طب استاذن انا ي جدعااان عندي مشوار كده اروح اخلصه
مشيت قبل م تسمع رد من حد وخصوصا ادم لانها عارفه هيقولها اي ف كانت متعمده انها متسمعش منه رد
ادم... استغرب كده بس قال بينه وبين نفسه هتروح فين دي لا انا قلقان عليها
ندي راحت كافيه قريب من القسم وكان وائل مستنيها هناك ع احر من الجمر وكان بيفكر ف رد فعلها وخايف منها لانه عارف ندي كويس جدا دخلت الكافيه وشافت وائل قربت منه نعم وائل اقعدي مش معقول نتكلم وانتي واقفه قعده قصاده واتكلمت
ندي:. عايز اي ي زفت الطين
وائل... ي بت قولتلك احترميني
ندي:. بته ام تبتك احترم نفسك ياااااا ي اما والله افرج الناس دي عليك انا مش عارفه اي جابني اصلا انا ماشيه ووقفت وكانت هتمشي بس وائل اتكلم.
وائل... خلاص خلاص اهدي اقعدي اقعدي ي ندي بقي
ندي.. قعدة بعصبيه اوووف انطق جايبني ليه
وائل... ندا انا بحبك..
ندي... وائل انا كمان بحبك
ف اللحظه دي كان ادم واقف قريب منهم بس جمب شجره محدش منهم شافه وسمع كلامهم........... يتبع
متابعه وكومنتات كتير ولاف ي جدعااان تقدير للتعب بس 🥺بحبكم ف الله ♥

•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

الروايات كاملة عبر التلجرام

ملحوظة

يرجى التنبية: حقوق الملكية محفوظة لدى المؤلفون ولم تسمح مدونة دليل الروايات pdf نسب الأعمال الروائية لها أو لشخص غير للكاتب الأصلي للرواية، وإذا نشرت رواية مخالفة لحقوق الملكية يرجى أبلغنا عبر صفحة الفيسبوك
google-playkhamsatmostaqltradent