Ads by Google X

رواية احببت قائدي الفصل الاول 1 - بقلم رودي محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت قائدي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم رودي محمد

رواية احببت قائدي الفصل الاول 1 - بقلم رودي محمد

......
ف صباح يوم يحمل خبايا لا يعملها إلا القدر
تستيقظ البطله الجميله ندا
ندا علي العوضي... فتاه ف الثالثة والعشرين من عمرها....
طويله ورشيقه ومحبه للشرطه عاشقه لها بجنون وهو حلم حياتها
ندا... اخيرا ي رب حلمي اتحقق الحمد لله ع كل حال
خرجت من الاوضه ماما ي مامتي ماماتي انا عايزه افطر هتاخر كده.....
الام..... ي بت بطلي الغاغا بتاعت كل يوم دي ع الصبح الناس تقول صباح الخير وانتي بغبغان كده....
علي الاب: بتني تعمل اللي هي عايزاه براحتها
ندا.... قربت من بابها وطبعت قبله صغيره ع خده حبيبي انت ي ابو علي انت اللي فيهم وف الحته الشمال.......
الاب...... بضحكه وضربها ع راسها ب خفه مش باخد منك غير شويه بكش
ندا....... بضحكه هاااهااا ي باباتي انا مش بشاكه
ناهد مامت ندا..... بت اعدلي لسانك ده ف ضابط شرطه يبقي لسانه ملوح!!
ندا....... ماماتي حبيباتي انا كده هتاخر وانهارده شكله يوم متعب من القعده ع المكتب مش بعمل حاجه......
علي....: ي بت اصبري بس انتوا لسه فرقه جديده لما تتوزعوا كده كل واحده هيبقي ليه شغل وهتتسحلي...
يارب ي بابا اموت انا ف السحل والتعب يلا بقي باي
ناهد.... ي بت خدي افطري
فضلت تاكل وهي واقفه وبتتكلم لا ي ي ما ما مااما خلاص كلت...
ناهد...... صبرني ي رب
نزلت ندا تجري ع السلم
.....
ف قسم الشرطه.......
اللواء ممدوح.....
يلا بقي ادي خبر لكل الفرق الجديده يتمجعوا انهارده عشان كل واحد يعرف مكانه...
العسكري...... تمام ي فندم....
.....
المقدم ادم... باشا انا عايز اشوف التشكيل بتاعي
اللواء ممدوح...... هتشوفهم وهتختبرهم بنفسك
...
العسكري.... خبط ع الباب ودخل... تمام ي فندم الفرق اتجمعت...
.... نزل اللواء و المقدم ادم ومعاهم اكتر من قائد
الكل متجمع واقفين صف.....
ندا... وافقه هي وصاحبتها لميس جمبها
لميس..... ضربت ندا ف ايديها
ندا..... يصوت عالي عايز اي ي بت
اللوء.. ممدوح... مين بيتكلم
ندا..... سوري ي فندم
لميس..... ف سرها ابو شكلك هتفضحينا بصي المز ده....
ندا...... اتلمي ي لميس واخرصي خالص
استووووووب.......
المقدم ادم المرشي... طويل وعريض عنده 26سنه مكافح جدا وبيحب الشرطه جدا حاد ف طباعه عثبي جد جدا ف الشغل عيونه عسلي وسيم وشيك.......
......
اللوء..... بعد كلام كتير قاله....... وكده هنبتدي نشتغل بجد انتوا اتخرجتوا من كليه الشرطه لازم تسبتو الجداره....
ادم...... اتكلم بس ي باشا انا ملاحظ ان فيه بنات ف الدفعه دي....
ندا...... واي المشكله حضرتك لما يكون فيه بنات
ادم..... وانتي المتحدث الرسمي مثلا
ندا...... لسه هتتكلم
رد اللواء....... خلاص........ دول ي ادم دخلو الكليه زيهم زي الشباب وعندهم القدره ع كده
ادم..... مش باين
ندا..... ف سرها استغفر الله العظيم
اللواء...... دلوقتي هنوزع التشكيل
وفضل العسكري ينده
وفجاءه..... ندا علي العوضي
هتبقي ف التشكيل تبع المقدم ادم.....
ادم..... بصدمه انا مش عايز ستات ف فرقتي
ندا...... ولا انا عايزه ابقي ف فرقتك اصلا
اللواء..... ندا ف اي وكمل وهو بيوجهه كلامه للمقدم ادم.... ده قرار خلاص انسي اي تغير يحصل
..... كمل العسكري... لميس محمود نور الدين.... هتبقي مع المقدم عادل....
اللواء..... المقدم عادل مش موجود انهارده بكره ان شاء الله هيكون هنا
نده العسكري بقالي الدفعه......
......
ف المكت...... دخل.ادم..... لاقاها قاعده ف مكتبه
ادم...... بنرفزه انتي اي جابك هنا ممكن افهم
ندا..... اي ي ريس حيلك عليا مش انت القائد بتاعي
وانا قاعده عندك بدل م تجبلي حاجه اشربها
ادم....... اووووف بت اطلعي من دماغي انا مش ناقص ماشي
ندا....... وانا كنت دخلت دماغك عشان اطلع منها دا انت رخم اوي....
ادم....... اتحرك وهو مركز عيونه عليها وقرب منها جامد ومسكها من ايدها...
ندا....... للحظه خافت منه واتكلمت بصوت يادوب مسموع..... مالك ف اي 🥺
ادم...... قرب منها واتكلم جمب ودنها بصوت يغطيه الحده.....
اياكي ثم اياكي تغلطي مره تانيه فاهمه انتي هنا ملكيش وجود انتي ولا شيء وبلاش تقفي ف وشي هتخسري تنفذي كلامي وبس...فاهمه...
ندا..... زقته جامد ف خبط ف المكتب
ادم....... اه ي بنت المجنونه
ندا....ب ابتسامه نصر اه انت القائد بتاعي ع عيني وع راسي بس اياك انت كمان تفتكر اني تعيفه ده انا قادره ع التحدي والمواجهه وفضلت تضحك هاااهاااهاا......
وخرجت جري من المكتب راحت طبعا تتكلم مع صاحبت عمرها لميس.....
لميس... وعملتي اي معاه...
...... لميس صاحيه ندا من وهما اطفال ف الحضانه كبرو مع بعض ودخلو جامعه مع بعض بس لميس دخلت كليه شرطه بناء ع رغبت والدها وكمان لما ندا صممت تدخل شرطه مقدرتش تروح كليه تانيه منفصله عن ندا...لميس.. متوسطه الطول جميله وجذابه ذات عيون سوداء.... فهي مرحه تمام تعشق الضحكه والفكاهه....

ندا..... ي ستي ده عيل ملوش لازمه عامل فيها مقدم عليا....
ف اللحظه دي دخل ادم وسمعها
ادم...... ندااااااااااا
ندا.... اتخضت وقامت بحركه تقلئيا من الخضه
ندا.... يخربيتك مش تكح قبل م تدخل
مش عيب تدخل ع النسوان بالشكل ده...
ادم..... ولما هما مش قد الشغل وقلبو بط بلدي كده اي دخلهم شرطه....
ندا....قامت من مكانها و قربت منه وحطت ايدها ع كتفه.... وكملت...
تعرف ي دومي اني انا الست الوحيده اللي بمليون راجل....
ادم...... بص ع ايدها
ندا..... عدلت من وقفتها احم تمام ي فندم
ادم...... قرب منها جامد وفجاءه..... يتبع
اي هيحصل بين ندا وادم.....

•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

الروايات كاملة عبر التلجرام

ملحوظة

يرجى التنبية: حقوق الملكية محفوظة لدى المؤلفون ولم تسمح مدونة دليل الروايات pdf نسب الأعمال الروائية لها أو لشخص غير للكاتب الأصلي للرواية، وإذا نشرت رواية مخالفة لحقوق الملكية يرجى أبلغنا عبر صفحة الفيسبوك
google-playkhamsatmostaqltradent