رواية احببت قائدي الفصل السابع عشر 17 - بقلم رودي محمد

رواية احببت قائدي الفصل السابع عشر 17 - بقلم رودي محمد

ندي:.. خرجت من المكتب وهي ماسكه ملفات ف ايديها ورفعت لفوق واتكلمت بحده ونبرة انتصار الدليل اهو...

مراد... بص ليها وهو بيحلف من جواه انه مش هيسيبها وازاي تدخل مكتبه بالطريق دي واتكلم بابتسامه. اي ده ي شاطره

ندي.... الشاطره دي تبقي امك بروح امك دي المستندات اللي هتوديك وراء الشمس خدوه

العساكر قربو منه واخدوه ع البكس.... مراد.... هوديكم ف داهيه مش هسيبكم.


ادم... ..بصي ليها بفخر... اي ي بت الجمدان ده انا خوفت وبعدين اي خدوه دي انتي ناسيه اني انا القائد ولا اي

ندي... وهي بتقرب منه عجبتك انا طول عمري جامده انا بنت لمضه انا...

ادم.... نداا كملي موضوع واحد من غير القش تمام

ندي.... تمام ي ريس انا كنت بفرفشك بس 😂

ادم.... ريس... معلينا بس حلو قدرتي تجيبي المستندات

ندي... هاااعااااهاعاا دي لعبتي

.....

ندي روحت البيت وهي ميته من التعب وهتموت وتنام.

ندي... ماماتي ي ماماتي....

ناهد .... اي ي حبيبتي

ندي... جعاااااااااااااااااااان قالت كده وهي حاطه ايديها ع بطنها

ناهد... ي بت اعقلي بقي حرام عليكي

ندي... ماماتي هدخل اخير هدومي اعمليلي اكل بسرعه هموت وانام والله

ناهد... ادخلي ي حبيبتي باباكي زمانه راجع وانا هجهز الاكل

......

دخلت الاوضه غيرت هدومها وقعدت ع السرير

رن الفون.... مسكت الفون وفتحته ازايك ي كلبه البحر

لميس.... هاااهااا كويسه ي عثل انتي اي دنيتك

ندي.. مطحونه ي اختشي

لميس.... ولسه ي ماما هتطحني

ندي... لية كده بس

لميس... انا وعادل حددنا ميعاد الفرح هنتجوز مع عمر وهنسافر ومين هيمسك الشغل بدل مننا

ندي.... نعااااااااام يعني ي ربي هما ليهم حب وليهم جواز وانا ليا مرمطه لا انا اعترض بقي

لميس..... هاااهااا مش يمكن ربنا يفك كربه ويعترف خلينا نخلص منك

ندي... ده لو ابو الهول نطق ابقي ساعتها افكر انه ممكن يعترف ده قفل ي جدع

لميس... بس انا متاكده انه بيحبك الحب مش لازم كلام ي ندا الحب ممكن نظره خوف تصرفات وده احسن من الكلام بكتير

ندي.... مين معايا لميس... شوف مين بتتكلم اكتر من اللي حكيته ليكي عن عادل وقد اي عيط لما كنتي بتموتي وبردو مصدقتيش غير لما سمعتي

صحيح تأمرون الناس

لميس.... هاهااهاااوالله انا موضوعي يختلف

ندي.... بت انا عايزه انام غوري من وشي وقفلت السكه

........

الحب فعلا مش شرط كلام كلنا ف الكلام معندناش ياما احرميني الحب احساس وخوف وافعال الحب غيره واهتمام وده بيبقي صادق جدا

بس احنا كبشر بنحتاج حد ديما يقولنا انه قد اي بيحبنا

ف تخيلو الحب ده يبقي افعال وكلام ف نفس الوقت.....

.............

ناهد ندااااا ي ندااااااا

علي... شكلها نامت ولا اي

ناهد... ام اقوم اشوفها

فتحت الباب لاقيتها نايمه

خرجت نامت ي حبت عيني

........

ادم.... يعني عايز اي ي عادل

عادل.... تشيل الشغل عني انت وندي

ادم. ... تمام ي عم اتجوز انت وسافر وسبنا هنا نتمرمط

........

اسراء.... لا ي عمر مش عاجبني اللون ده انا عايزه اوضة الاطفال فيروزي

عمر... وانا مش عاجبني الفيروزي

.......

لميس.... منك لله انت وهي انا رايحه لجوزي الهي تتحروق ومشيت وسابتهم بعد م تعبت معاهم وهما كل شويه خناق

اسراء.... اختك بقت قفوشه زي جوزها هااههااا

عمر:. اثر عليها

.........

بعد وقت جه ميعاد فرح عادل ولميس... واسراء. وعمر

وكانت ندي. وادم ف ضغط شغل كبير جدا وف الفتره دي حرفيا كانت هي وادم اقرب اتنين لبعض برخامه وهزار وضحك وزعل وشغل

يوم الفرح......

لميس... بصي ي ندي كده الميك اب حلو

ندي... اه ي لمي جميل اوي

اسراء.... نداااااا بصي كده الروج ده حلو

ندي.... بتعب اه والله جميل حرام عليكم انا منمتش من امبارح حاسه هموت وانام

......

عمر.... ادم البس الكارفته دي ولا الببيونه دي

ادم البس... الببيونه ي عمر

عادل.... ادم هاتلي الجزمه من عندك

ادم.... ابوس ايدك منك ليه خلصوني هموت وانام بقي

.........

ف البيوتي سنتر

دخل عادل..... طبعا مش هنسي الفيرست لوك

لميس فضلت تلف كتير اوي من كتر الفرحه والكسوف وان اخير عادل بقي ليها وقدام العالم كله

ندي.. ابوس ايديك كفايه انا اللي تعبت مش هو..

عادل... قرب منها جامد وحضنها من ضهرها وهمس ف ودنها بحبك

بصت ليه وهي مكسوفها.... وشالها ولف بيها وبعدها خرجوا

بعدها جه عمر... واسراء

عمر.... اسراء ابوس ايدك كفايه لف بقي احلف اخطفك ع بيتنا ع طول اثبتي ي بت.... اسراء بصت ليه وهي مكسوفه جدا وطبعا كالعاده شالها ولف بيها كتير اوي وخرجت

ندي وهي خارجه.... ادم قرب عليها اي القمر ده

ندي.. بكسوف.... ميرسي.... ندا كانت لابسه فستان دهبي بس كانت قمر اوي وكانت سايبه شعرها

ادم.... تعرفي انك حلوه ف كل حالاتك حتي لما بتبقي راجل وشعرك وهو مفرود قمر اوي

ندي.... اتكسفت جدا منه بس كالعاده لازم تبان جامده احم انا قمر دايما ي باشا

ادم.... متبقيش ندي لو مقولتيش كده.... وضحكوا هما الاتنين وخرجوا

......

ف القاعه

..............

دخلو ع اغنيه طلي بالابيض....

لميس.... لا انا مش داخله القاعه دي..

عادل.... لي بس

لميس.... انا مش بحب اغنيه طلي بالابيض. دي (بيني وبينك ي لميس ولا انا ي بنتي بحبها 😂😂)

..... عادل معلش تعالي ع نفسك وادخلي...

لميس... وقفت والله م انا داخله غير لما تغيرو الاغنيه دي

عادل... لمييييييس من هنغير حاجه

لميس... لا لميييييس دي هناك لما كنا ف المكتب والشغل انما هنا انا مراتك يعني تكلمني حلو بس 🥺

عادل: هتعيطي ي مجنونه والميك اب يبوظ

لميس... مش بحبها ي عادل والله رخمه

عادل... مش هنغير حاجه امشي بقي الناس بتبص علينا

لميس.. والله ي عادل لو م اتغيرت م انا ماشيه وهقعد هنا بس وانت حر بقي

عادل.. مش هنغير حاجه وامشي بدل وربنا م اشيلك وادخلك غصب عنك

لميس.. هتقرب مني هضربك وتبقي اول جوزه تضرب جوزها

عادل.. اول جوزه تبقي تعالي وفرجيني هتضربيني ازاي . وفعلا عادل قرب منها ولسه هيشيلها...... يتبع

لسه اللي جاي تقيل.

نزلت والتفاعل مش حلو خالص بس دي اخر مره هنزل جزئين وانا زعلانه 🥺🥺


•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

تعليقات