رواية احببت قائدي الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رودي محمد

 رواية احببت قائدي الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رودي محمد


.....
نطت... وهو اخدها ف حضنه وفضل باصص عليها وهي كمان
بعدها ادم.. احم.. يلا بينا
ركبو العربيه
ادم... تحبي تروحي ف حته قبل م اوصلك البيت
ندي... اروح فين لا
ادم.... احم الصيدليه وكده
ندي... ااه اه ياريت
ادم... ابتسم 😊وسكت
.......
عمر... يلا ي جماعه هنتاخر
لميس:.. م تهدي يااااض الله
لبسو كلهم وراحوا عند اسراء
بعد اتفاقات وكده قروء الفاتحه
عمر... كتب الكتاب يوم الخميس
ابو اسراء:.. استني مش يوم الخميس ده بكره
عمر.:. وهو بيبص بعيونه كده يمين وشمال اه
ابوها... لا طبعا ي عمر لسه ف معازيم وناس مينفعش خليها الخميس اللي بعده
عمر... طب قول لبنتك تحن عليا بقي
ابوها:.. نعم
عمر... قصدي تهدي عليا يعني ماشي ربنا يتمم بخير ي عمي
.......
عادل:.. رن عليها
لميس قامت خرجت ف البلكونه باشا اخبارك
عادل:.. عايز اقبلك
لميس... دلوقني
عادل... اه ياريت
دخلت لميس بعد اذنكم ي جماعه بس محتاجيني ف شغل مبروك ي عموووووره مبروك ي روئه
كريمه:.. خلي بالك من نفسك ي لميس
لميس.... حاتر ي مامتي ....
راحت ل عادل ع النيل
لميس بخ هااها بتعمل اي
عادل اتصدم من جمالها وانها لابسه فستان وحاطه ميك اب خفيفه بس كانت قمر
اي الحلاوه دي انتي متشيكه كده عشان جايبه ليا
لميس.... وانا اتشيك لي كده فوق لنفسك ياااااا
عادل... يااااا.. لمييييييس لسانك
لميس سوري... الله بهزر م بتهزرش
عادل.... كنت فين وانتي زي القمر كده
لميس... كنا بنخطب لشحط اخويا
عادل... بالبت اللي كان بيتحرش بيها
لميس..... هي بعنها بغبواتها
عادل:.. بضحكه فظيعه والله بس تعرفي انا اتصدمت لما عرفت انك انتي وعمر تؤام اصلا فيكم شبه كبير جدا من بعض.... وقال بمشاكسه بس هو احلي 😉وغمز ليها
لميس...... 😳نهارك اسود انت طبيعي يلااااا
عادل... لا قيصري هاااهاااهااا
لميس... لا كمان اتعلمت القلش بس انت بجد طبيعي يعني انت ولد وهو ولد يعني المفروض انا احلي عشان انت راجل وانا ست فاهم انما راجل وراجل لا روح اكشف ع نفسك
عادل. ... يخربيت دماغك ي شيخه انا قولتلك قبل كده انتوا عيله براس فيل وعقل حمار... قعدو وقت طويل مع بعض يتكلموا ويهزرو
.......
تاني يوم.....
ندي:.. نزلت كالعاده راحت القسم
كانت قاعد ف المكتب وحاطه رجالها ع المكتب وسرحانه دخل ادم
ادم... ندا.. ندا... نداااااااا
ندي:... ف اي ف اي انت مجنون مش تقول احم داستور تخبط تعمل اي حاجه كح حتي يخربيتك
ادم.... بقالي ساعه بقول زفته زفته وانتي ولا كانك هنا
ندي:.. قامت من مكانها وبدأت تقرب ليه
ادم:... استغرب جدا من طريقتها بس وقف مكانه لحد م بقت قريبه جدا منه واتكلمت
زفته زفته انت بتقولي انا زفته
ادم.... واي الجديد افهم
ندي..... لا ي باشا ولسه هتتحرك ف ادم مسكها وقربها ليه جامد ..... واتكلم بصوت واطي جدا.... ماشيه ليه خليكي شكلك من قريب احلي
ندي.... بطريقه طفوليه احيااااة عيالك سبني انا عايزه اعيش واكل عيش سبني بقي وزقته
ادم.... ي بت انتي متاكده انك بنت طبيعيه
ندي:.. لا م قولنا قصيري والله قيصري الله
.....
........
محمود.... لميس عايزك تعالي.
لميس... نعم ي بابا
محمود.... ادهم ي بنتي اتقدملك اي رايك
لميس.... بس ي بابا انا مش موافقه واد رخم كده ومش بحسه راجل بصراحه
محمود.... لميس.. ادهم كويس واحنا عارفينه ي بنتي وبصراحه انا موافق عليه فكري كويس ي بنتي
لميس.. ي بابا ان.....
محمود قاطع كلامها فكري كويس بقولك واحنا هنا موافقين عليه انتي محدش يستحمل لسانك اصلا
......
. لميس... دخلت الاوضه وهي مدايقه ف قررت تكلم ندي. الو ي ندااا بابا عايز يجوزني غثب عني والله انا زهقت ي شيخه لا ومين ادهم
ندي:... ي ستي ادهم انتي قادره تطفشيه بس المشكله ف اللي محدش قادر يخليهم يعترفو دول ولاد الذينه
لميس.... انا هقوله
ندي:.. هتقوليله اي ي مجنونه
لميس:.. هقوله اني بحبه وانهي الموضوع ده ي بيحبني ي ميحبنيش وخلص الحوار ع كده
........
.............
ندي:.. دخلت القسم وع غير العاده كانت هاديه جدا
دخلت سلاموز ي دومي...
وبعدها سرحت
فلااااااش باك
انا لازم اغير من طريقتي ف معامله م ي يعترف انه بيحبني ي ارتاح انا من وجع القلب اللي انا فيه ده
باااااك......
ادم... مالك ي ندي
ندي... بخير ي ادم بيه
ادم:... بقالي ساعه بكلمك
ندي:.. كنت بتقول اي
ادم .... بقولك تعالي ف كاميرات مرقبه عاوين نشوفها مع بعض
ندي:... مع بعض ازاي يعني انا وانت وانت وانا
ادم.... اه عندك مشكله....
ندي..... لا ابدا تفضل.....
.......
لميس... دخلت المكتب وقفلت الباب بقوه
عادل... اتخض ف اي ي لميس مالك
لميس.... عايزه اتكلم معاك
عادل:.. اتكلمي...
لميس.... انا متقدملي عريس وبابا موافق
عادل:.. ادايق جدا بس اتعامل بعكس مشاعره اتعامل ببرود
وانا مالي ...
لميس... ي برودك ياخي اي البرود ده
عادل.... بعصبيه... لميييييس لمي لسانك
لميس... وبدت الدموع تنجمع ف عينيها وقربت من المكتب اتكلمت بعصبيه وحده باينه ف صوتها ودموعها بتهددها
انا اي بالنسبالك....... يتبع.....

•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

تعليقات