رواية احببت قائدي الفصل الثالث عشر 13 - بقلم رودي محمد
..
ندي: .. كانت قاعده ف الكافتريه بتاعت المستشفي وسرحانه
ادم.:. الجميل سرحان ف اي
ندي:..... جميل مين م تظبط كده ي ادم بيه
ادم.... ي بت انتي ع طول فصيله كده
ندي:.... هاااهااااهاااا انا فصيله
ادم..: اه بجد دبش اوي متعرفيش تقولي كلمه حلوه طب اسمعي ع الاقل!
ندي:. كل ده فيا وضحكه ضحكه جذابه جدا
ادم.... سرح ف ضحكتها تعرفي ان ضحكتك جميله اوي بس اللي هي دلوقتي دي اللي قبلها لا
ندي... ضحكت تاني... الهي تنستر
ادم.... الهي انستر . مفيش فايده...
....
......
لميس.... خلاث بقي بطل قفش ي عم
عادل.... عم مين ي بت
دخل ادهم.. لميس...
عادل... استغفر الله العظيم
ادهم:. قرب من لميس انتي كويسه حاسه بحاجه
لميس... اي ي عم الحنين مالك انشف يااااض ف اي اخويا مصاحب سوسن
ادهم..... لميس بطلي هزار انا بطمن عليكي
عادل:.. وهو بيبص ل ادهم بغل ونفسه يضربه. مش اطمنت يلا مع السلامه
ادهم.. بص ل عادل وكأنه مش سامعه
عادل... لف ف الاوضه من غيظه وعايز يضربه باي طريقه بس مانع نفسه
ادهم... قرب من لميس.. وحشتيني
لميس:.. بصت ع عادل اللي مكنش سامع وبيبص عليها عشان بفهم بيقولها اي
بعدها بصت ل ادهم.. عايز تكون اخرتك انهارده صح
ادهم:.. لو هموت بين اديكي موافق
عادل قرب منهم فجاءه وبعدين الدكتور قال متتكلميش كتير اظن وجودك ملوش لازمه
ادهم.. طب ي لميس انا همشي وهرجع تاني اطمن عليكي بس عندي شغل مهم وخصوص ان عمر مش هيقدر يروح انهارده
عادل.... مع السلامه وشده من هدومه وخرجه..
.....
عمر... بيتكلم ف الفون ي اسراء مفيش داعي تيجوا المستشفي كلها يومين وتخرج
اسراء.... بابا مصمم ي عمر هانيجي نطمن عليها
عمر... ماشي ي حبيبتي
....
....
ناهد... الحمد لله انها بقت بخير
كريمه.... الحمد لله قلبي كان هيقف.. بقولك روحي انتي وابو ندي تعبتوا معانا امبارح اليوم كله وخلاص هي بقت كويسه
ناهد.... ي حبيبتي احنا واحد وانا معاكي مش هسيبك
محمود:.. كريمه معاها حق ي ام ندا ارتاحو شويه وابقوا تعالو تاني
علي... خلاص ي محمود لو احتاجت حاجه كلمني... ندي .. بابا انتوا مروحين...
علي.. اه ي حبيبة بابا يلا تعالي معانا
ندي.. لا ي بابا عندي شغل مع ادم.. احم. مع ادم بيه هخلص واجي تمام.
علي... ماشي ي بنتي وبعدها وجه كلامه ل ادم.. خلي بالك منها يابني بنتي دماغها لاسعه شويه
ادم.... ف عنيا ي حاج
كريمه:. خلي بالك من نفسك ي بنتي
ندي:.. ههاهاااهاا ي ي جدعان ده انا ميتخفش عليا.. دماغي طقه لاسعه مني يبرو
....
.......
عادل.... انا همشي ي عمي كلموني ف الادره ولازم اروح
محمود.... متشكرين يابني ع كل حاجه
عادل.... ع اي بس لميس دي غاليه اوي
بعد اذنك... عمر... عايزك ثانيه
عمر... اومر ي باشا..
عادل.... خلي بالك من لميس انا عارف انك مش محتاج وصيه بس ابعد عنها الرخم صاحبك ده تمام
عمر..... الله واخير ي لميس شوفتهم بيتخانقوا عليكي مع انها دبش وقرب من عادل وحط ايده ع كتفه ولا اي ي دولااا
عادل.... نعااااااام
عمر... تمام ي فندم
اسراء... عمر اهو ي بابا
كمال... ابو اسراء.... ازيك ي عمر ي ابني
عمر... اهلا ي عمي الحمد لله بخير
ام اسراء... اومال فين لميس ي ابني
عمر... تعالو هي ف الاوضه
وائل.اخو اسراء..... عمور شوخبارك
عمر... احسن منك ي عم
دخلو...عن لميس
لميس حبيبتي الف سلامه عليكي....
.....
....
ادم.وندا... قاعدين ف العربيه بيراقبوا حد
ندي... هنفضل قاعدين كده كتير
ادم.. لحد م ينزل
ندي.... ولو منزلش
ادم... مش عارف ادينا هنشوف
ندي كانت زي المجنونه عماله تقىب ف العربيه
ادم... بتعملي اي سيبي كل حاجه ف مكانها
ندي... ي عم دي حتي مفيهاش حاجه عدله دي عربيه ولا تربه الله
ادم:. ضحك هاااهااا طب اقعدي ساكته
ندي:.. بقولك اي هنزل اشتري شيبسي وراجعه
ادم... ندااا.. اسكتي واقعدي بطلي شغل عيال
ندي.... اووووووف ده انت رخم اوي
ادم... اسالك سؤال
ندي... لا
ادم.......
ندي.... بصت ليه بنظرة اطفال طب خلاص اسال
ادم... لا مش هسال خلاص
ندي...... والله لو م سالت لانزل بس
ادم..... هاااهااااهااا مجنونه وتعمليها... هو انتي عمرك حبيتي قبل كده؟ ..... يتبع
لسه اللي جاي تقيل
رايكم
•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية