رواية احببت قائدي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم رودي محمد

 رواية احببت قائدي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم رودي محمد


....
قال بصوت هز المكان من قوته لمييييييييييييييييس....
وطلع يجري عليها اخد السلاح بتاعها وضرب اللي ضربها وكان بيحاول يضربه اخد لميس ف حضنه لميس انتي كويسه...
لميس... بصت ليه وساكته وبعدها رفعت ايديها لمسه وجهه وفجاءه ايديها وقعدت
عادل .... لمييييييييس لميييييس قومي عشان خاطري واول مره تنزل دموع من عينه
ندي وادم.. شافوهم جم يجرو ف اي
ندي... بدموع لميس لميس
ادم:. اهدو ي جماعه هتبقي كويسه ان شاء الله
ادم:.. استغرب من الحاله اللي اخوه فيها بس ادرك انه بيحبهاااا
دخل الملازم علاء.. باشا الطياره وصلت عادل شال لميس
وركبو الطياره
كان فيه ممرضات عملو ليها اسعافات اوليه
الممرضه.... لازم نوصل المستشفي ف اقرب وقت الجرح عميق جدا
عادل... ماسك ايديها لميس عشان خاطري اتحملي ارجوكي..
ندي:..... وهي منهاره حرام كده ي رب
ادم:. قرب منها واخدها ف حضنه اهدي اهدي بقي فضلت تعيط جامد وكانها لقيت امانها
.....
.........
ناهد:. تعالي ي حاج نروح نسلم ع كريمه ومحمود بقالنا كتير مش رحنا
علي.... يلا والله الدنيا اخدتنا
ف بيت محمود....
اهلا ي حبببيتي اتفضلي ازيك ي ابو ندي
علي: تمام ي ام عمر
ازايك ي محمود
وبعد وقت كتير من السلامات والترحيب قعدو
يتكلموا عن العيال والذكريات
.....
......
واخيرا وصلت الطياره نزل كان فيه عربيه مجهزه مستنياهم
وصلو المستشفي
ادم.... نداا. عايز رقم عمر اخو لميس لازم ابلغهم...
ندي:.. داته الرقم *******011
ادم... السلام عليكم
عمر... وعليكم السلام مين
ادم... انا الرائد ادم زميل لميس
عمر... بقلق بس حب يهزر... اي ي عم حبيت لميس وعايز تتجوزها ولا اي
ادم.... لا بس ف خبر لازم تعرفه
عمر.... بقلق اكبر ف اي
ادم.... احم.. لميس اتصابت ف الماموريه
عمر... بطل هزار بقي فين لميس انا عارف حركاتها دي
ادم.... ي عمر انا بتكلم جدا واحنا ف المستشفي
عمر.... اي جد اي مستشفي اي انطق
ادم... مستشفي ا *******
عمر:. خرج من الاوضه ماما بابا لميس اتصابت
كريمه بنتي انا عايزه بنتي
علي... اهدو ي جماعه يلا بينا نشوف اي وان شاء الله حاجه بسيطه
ندي... بتعيط ادم قرب منها واخدها ف حضنه (مصدق ابن اللظينااااا) 😂😂😂
وصلوا كلهم ع المستشفي
ناهد:. بنتي بعد عنها ادهم وراح لعادل
ندي:... ي ماما انا كويسه بس هي اتصابت وهتبقي كويسه ان شاء الله
عمر.... مسك قلبه وقعد ع الارض بيعيط
ادم... اخد عادل ف حضنه اهدي بس
عادل:.. مش قادر ي ادم مش قادر مينفعش تروح مني مينفعش وفضل يعيط 🥺 (حبيتك ي عادل والله 😂)
ادم.. اهدي بس وان شاء الله خير.....
بعد مرور 3 ساعات والكل متوتر
محمود... هو في اي بقالنا اكتر من 3 ساعات ومفيش حد خرج
بعدها خرج الدكتور..... الكل جري عليه وادم مسك عمر انت كويس
عمر... بصوت ضعيف كويس الحمدلله
الدكتور... للاسف ي جماعه الاصابه خطيره جدا دي جمب القلب ب 3سم يعني الموضوع صعب وكمان نزفت دم كتير جدا محتاجين نقل دم ليها ف اسرع وقت وفصيلت دمها نادره جدا مفيش ف المستشفي حاليا
عادل.... يعني اي ي دكتور انا هتبرع ليها خد مني كل الدم اللي عايزه اهم حاجه تبقي كويسه
الدكتور لازم تبقي نفس الفصيله هنعمل تحليل ونشوف
عمر.... انا اخوها ي دكتور
الدكتور... مش شرط عشان اخوها يبقي عندك نفس الفصيله
عمر... بس احنا تؤام بردو مش هيبقي نفس الفصيله
الدكتور .... اتفضل ي استاذ معايا
وفعلا عمر كان نفس الفصيله واتبرع ليها بدم كتير لانه الوحيد اللي كان متطابق معاها وكل م الدكتور يقول كفايه هو يقول لا لحد م الدكتور قال اسف اكتر من كده هياثر عليك انت. مش هقدر.....
بعد ساعات تانيه مرت ع الكل بالم ووجع
خرج الدكتور ...
الكل جري عليه عادل بالهفه اي ي دكتور
الدكتور... الحمدلله هي بخير ....
الكل حمد ربنا والكل استغرب من رد فعل عادل اللي اللي سجد لله
ندي.... بفرحه لانها شافت حب عادل ليها ولان صاحبتها بقت كويسه الحمدلله ي رب....
ادم..... قرب من عادل واخده ف حضنه الحمد لله ي عم اهي بقت كويسه
عادل.... كنت خايف تروح مني
ادم.... بتحبها...
عادل... هاا لا لا بس عشان كل ده بسببي.
ادم.... ي واد ع اخوك الحب بان ف تصرفاتك مش ف كلامك ف غيرتك وضربك لادهم ف خوفك وعياطك عليها
عادل... هو انا عيطت 😳
ادم.... بضحكه هاااهااااهاااا قول انا بطلت عيااط امتي هاااهااااهاا
سابه وقرب من ندي.... الحمد لله بقت كويسه
ندي.... ياااه قلبي كان واجعني بجد ربنا يقومها بالف سلامه
الكل كان قاعد جمب لميس وهي نايمه
فجاءه الباب خبط ودخل ادهم
عادل... انت اي جابك هنا
عمر... ف اي ي عادل بيه ده ادهم صاحبي وهو يعرف لميس وزي الاخوات
ادم.... اهدي ي عادل مش كده
ندي.... اي ده انتي كويسه
لميس وهي بتفتح عنيها اول حد عنيها جت عليه كان عادل اللي اتكلم بلهفه وفرحه حمدلله ع السلامه
لميس.... الله يسلمكم ي جماعه
عمر.... جري عليها وباس ايديها وحضنها حمدلله ع السلامه انا كنت هموت لو حصلك حاجه
لميس.... اي ياض الحب ده قهقهقهق
عمر.... يخربيت رخامتك بطلي هزار بقي
ندي:.... ي بت ده عمر اداكي كل الدم اللي عنده بعد كده هيبقي اسم ع مسمي معندوش دم بحق وحقيق
كريمه... حمد لله ع السلامه حبيبتي
لميس... الله يسلمك ي ماما
محمود... حمد لله ع السلامه ي بنتي واخيرا فوقتي
لميس الله يسلمك ي بابا بجد ب جماعه وجودكم جمبي بالدنيا
ادهم ... حمد لله ع السلامه ي لميس.
لميس.... اهو انت بالذات اللي مكنتش عايزه يبقي موجود
عمر... قهقهقهقه بتحبي تهزري دايما
بعد وقت الكل خرج برا بس عادل واقف
عادل.... حمد لله ع السلامه
لميس... هو انت عندك زهايمر م انت قولتلي
عادل.... بص ليها كده تصدقي ان انتي بومه وانا غلطان اساسا........... يتبع
لسه اللي جاي تقيل
رايكم يهمني متابعه ولاف وكومنتات كتير عشان اكمل ☺️🥺

•تابع الفصل التالي "رواية احببت قائدي" اضغط على اسم الرواية

تعليقات