رواية محلل عاشق الفصل الرابع 4 - بقلم زهرة الربيع

 رواية محلل عاشق الفصل الرابع 4 - بقلم زهرة الربيع 

الرابع.. بدون لينك
كلامي واضح يا عزام بيه 10 مليون ما ينقصوش جنيه ده لو عايزني ارجع بنتك

 جنى اتسعت عنيهابزهول وقالت بغضب... 10 ايه مش كانوا لسه خمسه امبارح هو انت بتاخد ضرايب تاخير

ياسين شاور لها بايده بمعنى تسكت وهي قالت بغضب ...لا طبعا مش هسكت .. هو مال سايب

ياسين نفخ بزهق وقال ...ايوه مع حضرتك يا عزام بيه و

 بس قاطعتهم وشدت منه التليفون بسرعه وقالت بدموع .. بابا ابوس ايدك تعالى خدني من هنا والنبي 

ابوها قال بخوف.... اكيد جاي يا حبيبتي جاي...اسبوع بالكثير وهاجي 
جنى قالت بدهشه...اسبوع بحالو..ليييه

ابوها قال ... بس علشان اكون دبرت المبلغ يا حبيبتي خصوصا ان جوزك الحيوان مش هيساعدني ياما قلت لك يا بنتي ده ما يستاهلش تتجوزيه اصلا..و ربنا كرمك وطلقك برده اصريتي ترجعي له مش عارف بتعملي في نفسك كده ليه

جنى قالت بدموع ....حقك عليا يا بابا انت كان معاك حق بس انا مش هقدر اقعد مع الحيوان ده وانبي ما تسبني انت كمان

قال بحزن...انتي بتقواي ايه يا جنى..ده انتي بنتي يا حببتي اكيد مش هسببك...اديني بس الزفت اللي عندك  وانا  هتفق معاه ما يجيش جنبك ابدا لحد ما ادبر الفلوس

جنى ادت التليفون لياسين وهو كلمه وقال بحزم... معاك اسبوع بالكتير تكون فلوسي جاهزه ..وهكلمك ونتفق على المكان اللي هسلمك فيه بنتك واخد فلوسي...بس لو الفلوس ما جهزتش او حصل اي حركه غدر كده ولا كده مش هتعرف مكانها طول عمرك 
قال كده وقفل وهي بصت له بغضب شديد وقالت ...ايه البجاحه اللي بتتكلم بيها دي... زي ما تكون صاحب حق 

ياسين قال بخنقه ...اديني كلمت لك ابوكي زي ما انتي عايزه هيسلمني الفلوس وهرجعك...يارب تبقي مبسوطه دلوقتي

 جنى قالت بغضب ..انا مشوفتش ببجاحتك لك عين تكلم بابا و تطلب منو فلوس كمان بعد اللي عملته من شويه

ياسين قرب منها قوي وقال.... اه عادي ايه دخل الفلوس باللي حصل من شويه.. انتي مراتي وده حقي

جنى قالت بغضب ...انا مش مراتك...و ما فيش حد بيطلب على مراته فديه 

ياسين قرب منها قوي وقال.... حلو الكلام ده احنا ممكن نشيل الفديه بالتدريج 

جنى قالت باستغراب...ايه... بالتدريج 

ياسين قال بسرعه...اه بالتدريج
و شدها لحضنه بقوه وقال..يعني الحضن ده مثلا بنقص مليون جنيه 

ومسك ايديها وحطها ورا رقبته وقال ....ولو انتي كمان حضنتيني زي كده ننقص كمان مليون

جنى اتوترت جدا من قربه وبلعت ريقها بارتباك
وهو قربها ليه قوي قبل ما تتكلم وباسها تاني

بعد عنها بالعافيه وقال ....وكده ننقص 5مليون

جنى غمضت عيونها باستسلام بين ايديه وهو قرب من ودنها وقال بهمس...ولو كملنا بعد كده هدفع انا 10 مليون

 وبص لملامحها اللي اتوترت جدا والكسوف باين عليها قال بضحكه حلوه.... ايه تحبي توفري على ابوكي انا جاهز

هنا فاقت لنفسها ودفعته بسرعه وبعدت وقالت... خايك بعيد...انت بقيت تخوفني على فكره ..مش هينفع اقعد معاك اكتر من كده

ياسين ابتسم ابتسامه جميله وقال ...مش هينفع علشان انا بضايقك باللي بعمله ولا علشان بتضعفي قدامي

 جنى اتوترت من كلامه وقالت بقوه بتحاول تصطنعها.... انا مستحيل اضعف قدامك ولا قدام اي حد وهستحمل الاسبوع ده بالعافيه..و المره الجايه لو قربتلي هموت نفسي خالص واريحك مني..ولا اقولك... مش هريحك هكتب ورقه ان انت اللي قتلتني علشان بعد ما اموت احبسك وروحي ترتاح

 ياسين ضحك بخفه وقال .. ايه المخ الاجرامي ده بس .. على العموم انا مش هقرب لك تاني لانك بصراحه ما عجبتنيش 

جنى ابتسمت بسخريه وقالت... اممم واضح عليك قوي 

ياسين ابتسم ومرر ايده على رقبته بحرج وقال...هو باين عليا قوي 

جنى ضحكه بخفه وقالت.... فوق ما تتخيل

غمز بطرف عينه وقال .....ما اهو طبيعي يابت ما انا لو متهزتش قدام الجمال ده كله ابقى لا مؤاخذه 

جنة هزت راسها بياس منه وقالت.... ربنا يعدي يومينك على خير...ولو اني  مش عارفه هيعدو ازاي اصلا ..وازاي هقضي الايام دي  كده محبوسه  بين اربع حيطان 

ياسين ابتسم و قال ....ومين قالك ان احنا هنفضل بين اربع حيطان..هو انت مخطوفه عند اي حد ..انتي مخطوفه عند ياسين الناجي يعني خطف في اي بي 

جنى ضحكت بخفه وقالت ....ايه ده كمان

 ياسين قال بسرعه.... ده يعني هننزل سوا اشتري لك هدوم حلوه وافرجك على الدنيا وتشمي هوا
وتشمي كمان البرفان بتاعي جنان فغانسي 

جنى قالت بدهشه  فرنسي حته واحده... عشنا وشوفنا انت كمان بتحط عطر فرنسي

ياسين قال بضيق... ايه انت كمان دي انتي ليه بتستقلي بيا  على العموم انا عرضت عرض وانتي حره ..هتنزلي معايا ولا لا 

جنى فكرت شويه وكانت نفسها ترفض او تتكلم معاه بحده علشان كل المشاكل اللي عملها دي بس طريقتو وكلامه وقربو منها وحنيتو عليها لما كانت بتعيط حاجات كتير ما فهمتش تفسيرها وكل اللي فهمته ان قلبها موافق على اللي بيقوله هزت راسها بالموافقه بتردد 

ياسين ابتسم  وقال بحماس.... ايوه بقى اول العشق طلعه 

ضحكه وقالت ....طب واخره 

ضغط على شفته بوقاحه وقال....اشوفك قالعه

جنى  اتسعت عنيها بزهول شديد من جرائته والغضب بان على ملامحها  وهو قال بسرعه... على القلعه نروح على القلعه نتفسح يعني.... احم يلا بينا 

جنى بصتلو بغيظ شديد وبقت تجهز بضيق منو 
وهو بقى يجهز هو كمان وبالفعل خرجوا سوا واتفسحوا واشتروا حاجات كثيره استغربت جدا انه بيصرف كل المصاريف دي بس قالت في نفسها هو هياخد اكتر منهم بكتير واضعافهم كمان 
ومهما اختارت اي حاجه غاليه علشان تخسره كان يدفع عادي جدا 

عدى اليوم كله في انبساط وسهره وخروجات ومرت الايام بينهم بنفس الطريقه كانوا يخرجوا ويتكلموا سوا اغلب الوقت مع بعض وعدى اسبوع واثنين وثلاثه وما فيش اي خبر عن والدها
و الايام بتمر بسرعه من غير ما يكلموه او حتى ياسين يسأل على الفلوس

وفي يوم كانت بتسرح شعرها بانبساط وبتدندن قدام المرايه وياسين دخل وقال بابتسامه.... ايه بس الجمال ده كله ...مش بالراحه عليا شويه اتقي الله في العبد الضعيف اللي قدامك مبقاش يستحمل

جنى ضحكت بخفه وقالت...بطل غلبه وقلي مفيش خبر خالص عن بابا..انا  قلقت عليه معقوله كل ده ما اتصلش

ياسين اتنهد وقال... بعد كل ده لسه مستنيه حد يجي وياخدك مني 

جنى ضحكه وقالت ..يا ياسين بطل هزار انا بتكلم  بجد قالي بعد اسبوع وعدو 3 اسابيع ومجاش

ياسين ابتسم بحزن وقال..  وحاسبه الايام كمان ..انا كنت فاكر انك مبسوطه هنا

جنى ابتسمت وقالت...هبقى مبسوطه وانا مخطوفه

 ياسين اتنهد وقال...طب ما انا خطفوني عيونك من اول دقيقه ومبسوط ايه المشكله يعني 

جنى نزلت عيونها بكسوف وقالت.... بياع كلام قوي 

ياسين رفع وشها ليه وقال ...انا عمري ما كنت بياع.. طول عمري شاري... انا عايز اقول لك على حاجه بصراحه في مشاعر جوايا في حاجات لازم اتكلم واقولها..انا

بس قاطعتو وقالت بسرعه.... ما تكملش ارجوك  ...مش هينفع ... مش هينفع خالص

ياسين قال باستغراب... مش هينفع ليه 

جنى اتنهدت وقالت بتوتر ...ياسين انا لازم اقولك...في حاجه حصلت من اسبوع ما كنتش عارفه اشرحها لك ولا اجيبها لك ازاي ...لما خرجنا من اسبوع وانت روحت تسحب فلوس من البنك وانا استنيتك في الكافتيريا حصلت حاجه 

ياسين قال باستغراب حصل ايه.. ما تتكلمي نشفتي ريقي

جنى قالت بتوتر...طاهر...طاهر  يومها كان مراقبنا ..وخلاك بعدت وجيه اتكلم معايا..و.. واتفاهمنا على كل حاجه.. قال لي انو قفل معاك علشان ميدفعلكش حاجه مش من حقك انما فضل يدور عليا..وكان عايزني امشي معاه يومها بس انا قولتلو مش هينفع لاني محبتش اسيبك بالطريقه دي..وهو..وهو وافق افضل معاك على اساس اني هطلب منك الطلاق ..لانه..لانه عايزني ارجعلو  

ياسين رجع لورا خطوات بزهول شديد وكان هيقع من طوله وقال بصدمه.. ايه ...ترجعيلو وووو

تفاعل تفااااااعل لو حابين نكمل يا قمرات يلااااااا

 •تابع الفصل التالي "رواية محلل عاشق" اضغط على اسم الرواية 

تعليقات