رواية محلل عاشق الفصل الثالث 3 - بقلم زهرة الربيع

 رواية محلل عاشق الفصل الثالث 3 - بقلم زهرة الربيع 

الثالث ..بدون لينكات
نعم ما فهمتش هو انت لما تقربلي تبقى بترخص نفسك ولا ايه 
ياسين ضحك وقال ..انتي عايزه تتخانقي وخلاص ..انا بقول لو قربت لك بالعافيه...ونامي بقى و بطلي تجري كلام معايا ايه ده 

جنى نامت بغيظ وقالت.... على اساس قاتله نفسي عشان اتكلم معاك... بني ادم مريض

وبقت تحاول تنام بس مكانتش مرتاحه وبقت تتقلب كتير ياسين اتنهد بخنقه وقال.... تحبي تنامي في حضني يمكن تهدي شويه
وغمزلها وقال.... على ضمانتي هترتاحي

جنى بصت بعيد عنه بغيظ وقالت... مش عارفه الغرور قاتلك على ايه 
ياسين ضحك وقال...لو متغرتش النهارده مش هتغير طول عمري ..القمر ساب السما بنجومها ونام جنبي على سريري المتواضع

ظهرت ابتسامه جميله على شفايفها بس محتها بسرعه وقالت ..احم كفايه رغي عايزه انام تصبح على خير 

وبقت تحاول تنام لحد ما نامت بصعوبه
 ياسين لمس ايدها علشان  يشوفها نامت ولا لا واول ما اتاكد انها نامت شدها لحضنه بالراحه جدا وبقى يضمها بحنيه وابتسم بارتياح لما هيه كمان ضمته وهي نايمه وراحو في النوم سوا

في صباح يوم جديد صحيت جنى من النوم ما لقيتش ياسين جنبها  قامت وبقت تبص عليه في الوضه بس سمعت صوت  الميه في الحمام وعرفت انو بيستحمى

 فرحت جدا و جريت ناحيه الباب بقت تحاول تفتحه بس معرفتش

في الوقت ده خرج ياسين وصفر لها ببرود وقال ....مش هيتفتح الابواب مش زي القلوب بتتفتح بنظره عين 

جنى اتنهدت بخنقه و قالت ....عايزه افهم حاجه واحده بس احنا مستنيين ايه هنا... بابا ما يعرفش مكاننا ولا كلمناه وطاهر شكلو كده مش هيدفع حاجه... هتخليني هنا تعمل بيا ايه 

ياسين قال بلا مبالاه...اهو اطلع بيكي باي مصلحه حتى لو هابيعك في تجارة الاعضاء 

جنى اتسعت عينيها بصدمه 
وهو ضحك جامد على شكلها وقال... ما تخافيش مش هتموتي هناخد رفايع صغيره ما تضرش يعني قرنيه كليه شريان كده يعني

جنى بلعت ريقها بخوف اكبر وجريت على الباب بقت تهزه جامد عايزه تفتحه وهيه مرعوبه

وياسين كان هيقع من الضحك على خوفها وجري عليها شالها من وسطها وهيه بتضربه في دراعه ورماها على السرير وقرب منها جامد وقال.... ما تهمدي يا بت في ايه ..هو انتي بجد شايفاني مجرم للدرجه دي 

جنى بصت لعيونه بغضب وهي بتحاول تحرر ايديها منه وقالت.. انا شايفاك مجرم وزباله وسخ

ياسيت قال بهمس قدام شفايفها ....انا بقى شايفك جامده قوي فرسه ومحتاجه خيال 

جنى بلعت ريقها بارتباك شديد وقالت بتوتر...ي.. ياسين ابعد ..لوسمحت عيب كده 

ياسبن بص لعيونها جامد وقال ...ياسين قلبه بيوجعه وعايز حد يدلعه

جنى حاولت متبتسمش على حركات وكلامه ودفعته و وقفت بسرعه وقالت.... لاقيلك حد يدلعك بعيد عني 

ولسه هتمشي مسك ايدها وقال... بس انا مش عايز غيرك 

جنى بصت له باستغراب من الكمله بتاعته اللي طلعت تلقائيه بشكل غريب وهو حاول يبتسم بمشاكسه وقال.... هلاقي فين اجمل من كده انتي راشقه في دماغي قوي
وحاوط وسطها بايديه وقال... ما تهدي خليني اعدي

 جنى بقت تحاول تبعد من بين ايديه وقالت بغضب ....انت بجد متربتش ولو ما بعدتش عني هصوت والم عليك الناس واقول انك خاطفني ..انا مس عايزه اعملها من امبارح عشان عارفه انك عيل غلبان ومش عايزه اسجنك

ياسين ابتسم وقال ...وهتسجنيني بتهمه ايه...التعدي على مراتي بفعل فاضح في شقه ملك 

جنى بصتلو باستغراب و قالت .....ملك ....انت عندك الشقه دي ملكك انت

اتوترت نظراته شويه وقال.... يعني..احم ..يعني  انتي سبتي كل اللي قلناه ومسكتي في ملك ولا إيجار...على العموم  لا يا ستي ايجار اكيد هو انا اقدر اشتري في مكان راقي  زي ده 
 انا حتت سواق على باب الله 
وبصلها جامد وقال....بس دايب فيك يا شديد... وده مش بالايد 

جنى ابتسمت  بسخريه وقالت.... قصدك دايب في الملايين اللي عايز تلهفها واطي بجد
 واخدت تيشرت من بتوعه علشان عايزه تغير  وراحت ناحيه الحمام
ياسين قال بضيق.... الظاهر ان انت اللي بتعبدي الملايين علشان كده اتجوزتي  واحد وقح مقدرش قيمتك لمجرد غني 

جنى التفتتلو بدهشه ولمعه الدموع في عينيها  وقالت بغضب....اخرس.... انا عمري ما كنت زيك ولا زيه ومش محتاجه الفلوس اصلا واللي عنده انا عندي اكتر منه....لكن للاسف حبيته ...صحيح بعد عشرتي معاه لعنت اليوم اللي اتجوزتوا فيه بس ده ما يمنعش اني اتجوزته علشان حبيته وبس 

ياسين قال بضيق ...لو فعلا لعنتي اليوم اللي اتجوزتيه فيه ...عايزه ترجعي له ليه ..جبتي محلل علشان ترجعي له ليه

جنى نزلت دموعها بوجع وقالت.... كنت حابه ادي نفسي فرصه ...فرصه اثبت اني مرغوب فيا ..اني ما اخترتش غلط زي ما بابا بيقول  اني ما استاهلش اتعامل المعامله دي...كنت عايزه اقنع نفسي انه بيغلط غلط مش بقصده وانو بيحبني زي ما حبيبته ..عايزه احس اني مش تافهه وسهله للدرجه دي انه يرميني ويطلقني كل شويه وابقى فتره وتعدي

وكملت بوجع شديد وقالت...كان  كل ما يقول لي انه بيحبني وانها زلة لسان حاجه جوايا تقول لي صدقي لازم تصدقيه مش بمزاجك  انتي اتحديتي الدنيا علشانه... حتى ابويا كان رافضه وانا اصريت عليه.. ما كنتش عايزه ابقى خسرت في عيون كل الناس وخسرت قدام نفسي كنت عايزه اثبت اني استاهل يعاملني كويس 
بس كنت غلطانه ...جه الوقت اللي هعترف اني غلطت انا مستاهلش ما كانش بيغلط عمره ما حبني كنت اهون حاجه عنده طول عمري  ودلوقت حتى ما اقابلش يتفاوض لاني ما استاهلش
قلم...زهرة الربيع

 ياسين قرب منها قوي وحس بحزن شديد لما شاف دموعها ومسك ايدها باسها بحنيه شديده وقال وهو بيبص لعيونها ...مش هو اللي ما اعرفش قيمتك انتي اللي مش عارفه قيمه نفسك يا جنى.... انتي لو عايزه تثبتي لنفسك انك تستاهلي  ما كنتيش قبلتي ترجعي له من اول مره رمى عليكي اليمين فيها ....مش عشان غلط...لا..عشان انتي اغلى من كده بكتير والله اغلى بكتير قوي ياجنى انتي تتحطي في القلب ويتقفل عليكي بمليون مفتاح 
مش معنى انك اخترت غلط تبقي ما تستاهليش يمكن هو اللي ميستاهلش النعمه اللي كان فيها

جنى استغربت جدا من كلامه ونظراته وقالت باستغراب.... عايز ايه يا ياسين لو انت فعلا عايز شويه فلوس... مهتم ليه بزعلي ..كلامك نظراتك وكل تصرفاتك غريبه 

ياسين قرب منها قوي ومسح دموعها بصوابعه بحنيه وقال... عشان العيون دول ما اتخلقوش عشان يبكوا ..اتخلقو علشان يتحبو ويضحكو  ..انتي خساره قوي في اللي انت فيه ..وخساره في الحيوان اللي كنتي متجوزاه اصلا 
وضغط على دراعها  بغضب جواه بيحاول يخبيه وقال  ....خساره انه يلمسك او يقرب لك... كل حته فيكي خساره فيه 

جنى استغربت طريقته قوى واتوترت وقالت بالم ....دراعي يا ياسين سيبني... سيبني 
ودفعت ايده وقاات بغضب ...ابعد عني اياك تفكر اننا لوحدنا او لاني زعلانه منه ممكن ابقى صيده سهله و...

بس قاطعها لما جذبها عليه بقوه وقرب منها بالقوه

بعد ثواني  بعد عنها وهو بيبص لها بانتصار وسعاده  بس اتصدم لما ضربته قلم بسرعه وحطيت ايديها على بقها وهي بترجع لورا بصدمه من اللي عمله وجريت  بسرعه على الحمام 

ياسين حط ايده على خده بزهول وابتسم ابتسامه جميله واترمى على السرير وغمض عنيه باستمتاع شديد

اما جنى كانت واقفه قدام مرايه في الحمام وحطت ايدها على خدودها اللي بقم بلون الورد من كتر الكسوف و مش مصدقه اللي عمله وقلبها بيدق بسرعه وشده قالت بتوتر.... ايه اللي بيحصل معايا ده ...واحد حيوان بجد ..انا مش هينفع اقعد معاه اكتر من كده لازم امشي

وطلعت بسرعه وهيه بتقول بانفعال...انا عايزه اروح حالا و

بس قطعت كلامها لما لقته بيتكلم في التليفون وبيقول.... كلامي واضح يا عزام بيه 10 مليون ما ينقصوش جنيه ده لو عايزني ارجع بنتك

 جنى اتسعت عنيهابذهول ووووو

تفاعل جاااامد علشان نكمل بسررررعه 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

 •تابع الفصل التالي "رواية محلل عاشق" اضغط على اسم الرواية 

تعليقات