رواية محلل عاشق الفصل الثاني 2 - بقلم زهرة الربيع

 رواية محلل عاشق الفصل الثاني 2 - بقلم زهرة الربيع 

الثاني ..بدون لينكات
البيه خاطفني ..بيقول الفلوس قليله وعايز ٥ مليون كمان
وعقدت حواجبها باستغراب لما مسمعتش اي صوت وقالت ..الو...الو ...طاهر انت فين..الووو

جنى بقت تبص للتليفون باستغراب وقالت.... هو مفيش صوت ليه ...تقريبا الخط قطع 

هنا ياسين انفجر من الضحك وبقى يضحك عليها جامد وهي ما فهمتش بيضحك ليه وقالت بضيق.... ممكن تضحكني معاك الا اذا كنت اتجننت يعني وبتضحك من غير سبب فدي ظروف خاصه 

ياسين حاول يبطل ضحك وقال... انتي فاكره ان الخط قطع والله بتصعبي علي ساعات 

جنى قالت بتوتر ..انت قصدك ايه 

ياسين قرب منها وقال بهمس عند ودنها ...قصدي ان الباشا هو اللي قفل السكه ...الظاهر كده شايف انك ما تستاهليش المبلغ ده 

جنى اتسعت عنيها بزهول وهي بتفكر في كلامه بس هزت راسها برفض و قالت بسرعه ...لا لا لا طبعا طاهر بيحبني ومستحيل يعمل كده ....اكيد الخط قطع انا هكلمه تاني

وبقت تتصل تاني بس تليفونه اتقفل 
قالت بخوف.... دي اكيد شبكه هحاول تاني 
وبقيت تحاول اكتر من مره وايديها بترتعش بس برضو مقفول قعدت بيأس على الكرسي وهيه مش مصدقه اللي بيحصل ابدا

ياسين اتنهد وقرب منها وقال ....ما تزعليش نفسك يمكن فعلا تكون شبكه..او التليفون فصل شحن مثلا 

جنى رفعت عيونها ليه بدموع وهيه ساكته ومصدومه جدا

صعبت عليه جدا  لما شاف حالتها وقعد جنبها وقال ....ما تزعليش نفسك قوي كده ....وبعدين متفاجئه من ايه انا قلت لك انه  جلده ومش هيدفع حاجه

جنى حاولت تتماسك و مسحت دموعها وقالت بحزن... تمام ...ادينا احنا الاتنين اتاكدنا انه مش هيدفع حاجه ممكن تروحني عند بابا بقى لان انا خلاص لا بقيت طايقاه ولا طايقاك ولا طايقه نفسي

ياسين اتجاهل كلامها وراح ناحيه الدولاب وبقى يطلع ليه هدوم وطلع تيشرت من بتوعه وقال.... البسي ده صغير عليا شويه هو هيبقى برضو كبير عليكي بس يادي الغرض بدل ما تنامي باللبس ده

جنى بصيت له بغضب من تجاهله ليها ووقفت وقالت بعصبيه ....انا مش بكلمك.... عايزه اطلق وارجع عند بابا ما تخلينيش اطلع جناني عليك

ياسين حطلها التيشرت على السرير و قال..... انا هدخل استحمى اطلع الاقيكي غيرتي عشان ننام في ام الليله اللي مش راضيه تعدي دي

جنة ضربت رجلها في الارض بعصبيه وقالت... انا بقول لك عايز اروح لبابا...انت ميتني ايه  مش شوفت بعينك مش عايز يدفع حاجه هفضل هنا لامتى بلاش غباء بقى ما تزهقنيش 

ياسبن حاول يكتم غيظه ويتجاهل كلامها ولسه هيروح على الحمام قالت بزعيق وغضب شديد.... بقول لك روحني انا مستحيل ابات هنا لو هموت نفسي مش هقعد مع واحد وسخ وزباله و وحيوان زيك

ياسين ضم ايده  بغضب و التفت لها وهو بيقرب منها بطريقه تخوف وقال... وسخ ....زباله...و حيوان كمان

كان بيقرب منها بطربقه مريبه وجنى خافت جدا ولسه هتجري بس مسكها بسرعه  ولوا دراعها  ورا ضهرها وهو محاوطها بايديه وقال.... انتي لحد دلوقتي مشوفتيش حاجه من الوساخه....  فما تخلينيش اتهور واريكي شغل الحيوانات اللي على اصوله 

جنى بقت تحاول تحرر نفسها من بين ايديه وبتضربه في صدره علشان يسيبها بس مش قادره 
وهو  كان بيتامل كل تفاصيلها ومش مهتم لضرباتها وكل اللي بيدور في دماغه جمالها وحلاوه قربها المهلك لاعصابه اتنهد وقال بوقاحه.... ياصبر ايوب...ده عود ....ولا استك مشدود 

ولسه هيقرب من شفايفها دفعته بسرعه وبعدت بخوف وقالت ....انت عايز ايه ..خليك عندك

ياسين اخد باله اللي بيعمله وحمحم وقال بغضب مصطنع ...احم...عايزك تلمي نفسك ..وتركزي كده و تحفظي ربايتك مفهوم

جنه قالت بغضب شديد ..مش لما تحفظ انت  ربايتك الاول 

ياسين اتنهد وقال ....لا ما ينفعش للاسف.... لاني ما تربيتش اصلا 
وراح الحمام وهو بيضحك على شكلها وهيه هتفرقع من الغيظ

جنى بقت تزعق بغيظ وقالت..... والله فعلا ولا عمرك شوفت ربايه
و قعدت على السرير بياس وهيه مش عارفه تعمل ايه في الورطه دي
و استغلت الوقت اللي دخل فيه الحمام و بقت ترن تاني على طاهر على امل تكون الشبكه سقطت او التليفون فصل ويرد عليها

بعد شويه خرج ياسين وهو بينشف شعره لقاها قاعده مكانها وماسكه التليفون ابتسم بسخريه وقال.... ايه لسه فاكره انه ممكن يرد عليكي معلش اصبري عليه يومين على بال ما يفوق من صدمه المبلغ بس

جنى نفخت بغيظ شديد وقالت ....انا عايزه افهم بس هتروحني امتى
بقلم ...زهرة الربيع
ياسين بصاها بطرف  عينه وهو بيسرح شعره وقال.... عجباني الثقه اللي عندك ..يعني متخيله اني هروحك وبتسالي امتى كمان

جنى وقفت وقربت منه بغضب وقالت... يعني ايه.. هقعد معاك هنا بمناسبه ايه ان شاء الله 

ياسين التفت لها وقرب منها قوي وقال.... بمناسبه اننا اتجوزنا انتي اكيد نسيتي بس لو تهدي معايا كده هفكرك بطريقه ما تنسيهاش ابدا

جنى لسه هتتكلم شهقت بزهول لما شدها من وسطها عليه بقوه وقال....مغيرتيش هدومك ليه ...تحبي اساعدك
 وحط ايده عليها
بس بعدت بسرعه وقالت بقلق...انت...انت  عايز ايه يا جدع انت ...رجعني لبابا وهناك نتفاهم على كل حاجه واللي انت عايزها هتاخده

 ياسين راح مدد على السرير وقال بمنتهى البرود...طيب نبقى نشوف الموضوع ده الصبح... ممكن يكون حبيب القلب وقتها فاق من الغيبوبه ورد مثلا ..يلا تعالي نامي

جنى بصت له بدهشه وقالت.....انام  فين ..انت مستوعب اللي انت بتقوله ازاي هنام معاك هنا في اوضه واحده

 ياسين ضحك جامد وقال.... يا بت انتي بقيتي مراتي اكتبها والزقهالك على دماغي علشان تفكرك كل شويه 

جنى كتفت ايديها بغضب وقالت.... بطل كلمة مراتي دي انا اتجوزتك محلل مش اكتر عشان اعرف ارجع لجوزي بلاش تصدق نفسك لان لولا اللي حصل معانا ده انا ما استنضفش تلمع جزمتي مش تتجوزني انت حتتة اجير لمهمه محدده وبس

ياسين قال بغيظ...طالما بتعرفي تطولي لسانك وتقلي ادبك ..ماديتيش الاجير ده فلوسه ليه يا بنت البشوات وخلصتي منه 

جنى قالت بغضب.... احنا ادينا لك حقك انت اللي طماع وعايز اكتر علشان رخيص

ياسين وقف وقرب منها وقال....تمام...اسمعي بقى  لازم تعرف انك مش  هتتحركي من هنا الا لو الفلوس اللي انا طالبها وصلتني 
و مشى ايده عليها وقال بوقاحه..وعدي ليلتك علشان حايش نفسي عنك بالعافيه...نفسي قوي افرجك الرخص بيبقى ازاي

جنى زقته بسرعه وقالت بتوتر.... انت سافل والله ما شفت بربع جنيه ربايه 

ياسين ابتسم بسخريه وقال... هو انتو حتى الربايه بتشتروها يا ولاد الاكابر

جنى نفخت بزهق وغيظ من كلامه وراحت نامت على السرير بغضب
 بس اتفاجئت لما قرب ونام جنبها على السرير قعدت بزهول وقالت....انت هتنام هنا ليه ...اتفضل روح نام على الكنبه اللي هناك

 ياسين قال بدهشه ...انام على الكنبه عشان ضهري يوجعني يرضيكي ضهري يوجعني

قالت باستغراب من بروده.... اه يرضيني وانت من بقيه اهلي ان شاء الله يتكسر ضهرك حتى

ياسين اتنهد وقال... ربنا يسامحك..هاقول لك ايه يعني

 ونام تاني بمنتهى الاستفزاز 
جنى قالت بغضب... انت يا استاذ انا مش بكلمك روح نام على الكنبه بقولك... انا مش هقدر انام عليها خلي عندك شويه رجوله عيب كده 

ياسين شدها لحضنه وقال قدام شفايفها... انا عندي رجوله تكفينا للصبح لو تحبي اوريها لك هتعجبك

بقت تحاول تبعد من بين اديه وهيه خايفه منه ومن نظراته اتجمعت الدموع في عينيها بتوتر وقالت... سيبني ارجوك سيبني

ياسين ضحك على منظرها وسابها وقال... طب ما طلعتي بتخافي اهو... على العموم ما تخافيش مني انا جايز يكون فيا كل العبر بس مستحيل اجبر واحده عليا ...مش هقول لك لانها مش اخلاقي بس لاني عارف قيمه نفسي كويس ومستحيل ارخصها للدرجه دي 

جنى رفعت حاجبها بدهشه وقالت... نعم ما فهمتش هو انت لما تقربلي تبقى بترخص نفسك وووو

مفيش تفاعل ليه لو حابين نكمل تفاعلو معاها علشان بفكر اوقفها يلاا نشوف العدد

 •تابع الفصل التالي "رواية محلل عاشق" اضغط على اسم الرواية 

تعليقات